Blog
Bár vételkor számítottam rá és várható volt, hogy idővel cserélni kell a MultiAir modult, de azért nem örültem neki, amikor elkezdődtek az ehhez köthető check engine hibajelzések. Mivel azon kívül, hogy letiltotta a Dynamic / All Weather vezetési módot és a start-stopot (hála az égnek), más problémát nem okozott a dolog, ezért a szerelő javaslatára használtam továbbra is a kocsit. Az elmúlt időben viszont indításkor és néha menet közben is pár másodpercre elkezdett három hengerezni, ami bár nagyobb problémát nem okoz, de mindenképp rontja a vezetési élményt, ezért nem vártam tovább a cserével.
Az előző tulaj azt mondta, hogy az ő 7 éve alatt nem volt cserélve a MultiAir, az előéletéről pedig nincs infója, szóval ha csak összeadjuk a nála és nálam töltött majdnem 9 évet, azt gondolom, hogy a MultiAir kiszolgálta az idejét. Remélem az új is legalább ennyit fog bírni.
És ha már MultiAir csere volt, akkor természetesen cserélve lettek az alábbiak is:
- MultiAir szűrő
- Olaj (Liqui Molly 5W40)
- Olajszűrő
- Levegő és pollenszűrő
- Tompított fényszóró izzók (egyelőre nem LED-esítettem, de egy erősebb hidegfényű került bele).
A szereléseket az Alfa Szatmári szerviz végezte.
Az öreg harcos már nem bírta a folyamatos aksitöltéseket és a hosszabb pihenőket szusszal, így persze pontosan akkor mondta be az aksi az unalmasat, mikor éppen teljesítenie kellett volna. A kocsi éppen kölcsönben volt haveréknál, mert az ő 59ti-je nagyszervizben volt, ezért pár hétig élvezhették a Bella nyújtotta örömöket... vagyis, élvezték volna, ha elindul. SOS-be rögtön rendeltem egy csere aksit (Banner) amit Mikitől hoztam el, majd beszerelés után újra teljes pompájában róhatta az utakat. Már érett volt a csere, mivel az előző az 5.-ik évet húzta. Remélem legalább ennyit ez is ki fog bírni.

Egy ideje már érdekes hangok jöttek az ablak felhúzásánál, majd végül már csak kézi rásegítéssel tudtam felhúzni az ablakot, így megérett a cserére az ablakemelő szerkezet.
Polcar gyártó termékét választottam, képek alapján ez hasonlított legjobban a gyárira, és valóban jól illeszkedett minden része. Egyedül a bowdenházakon lévő gumi rezgéscsillapítók nem voltak rajta, ezt viszont a régiről hosszában szikével levágtam, majd FBS szilikonnal átragasztottam a bowdenházra, így semmi nem rezonál az ajtóban továbbra sem.

Kb. 30000-et belecsavartam a váltóolajba, így megint cserélem. Váltóolajnál ismét az inkább az olcsóbb kategóriás olajat (ami specifikációban megfelelő), de sűrűbben cserélgetve taktikát választom, eddig bevált.

Lezárult a tavalyi év! Még december elején hirdettem meg az autót. Többen is kerestek, volt aki meg is nézte. Aztán jelentkezett egy úriember, megbeszéltük telefonon a részleteket és megegyeztünk az időpontban, hogy mikor jön megnézni. Így is lett. December 21. én elment a 156-osom. 13 év nagy idő, de elengedtem. Nem volt már idő és energia rá és így csak állt egyhelyben a garázsban. Sok mindent megcsináltam rajta ez idő alatt, java részéről blog bejegyzés is született, azonban az utóbbi időben nem tudtam már vele foglalkozni és igazából közlekedni sem. Negyedik autó lett belőle így eldöntöttem, hogy eladom. Nagyon szimpatikus srác vitte el, úgyhogy remélem jó kezekbe került. Ígéretet kaptam rá, hogy elhozza megmutatni majd ha mindent kijavított rajta amit kell / amit szeretne. Igaz nem klubtag az új tulajdonos de itt is sok balesetmentes kilómétert kívánok és remélem tényleg hamarosan viszontlátom.
A garázs egyelőre üres marad, de ha Isten is megsegít elképzelhető, hogy jön majd valami a Brera mellé…..



Ma is mondhatni jó idő volt, ezért folytattam a hátsó ablakot. Végül a ponyva szegélyére fúrtam plusz lyukakat, és így rögzítettem azt a bizonyos két csavart. A jobb széle szépen fut a tetőponyvával, a bal oldalon meg mintha nem akarna rendesen kiérni. Fellül a jobb oldal be van hullámosodva. Lehet a cipzár ellendarabját is ke kellene csarélni a tetőponyván, de ezt biztos nem veszem le, hogy azt át lehessen varrni.
Minden esetre tetszik, hogy szépen ki lehet rajta látni.
Közben benéztem a motortérbe is, úgy tűnik kicsit szivárog a termosztát. Már vettem másikat tartaléknak, majd tavasszal ezt is cserélem. minden mást rendben találtam.
Update 03,29
Ma találtam ezt a leirást... Szóval így kellett volna csinálni.








ATE bowden 2db - 14000 ft
km:351 000
Az egyik bontó hirdetett olyan légzsákvezérlőt, mint ami a spiderben is van. Rákérdeztem, sérülés mentes autóból vették ki, de azt nem tudták megmondani, hogy világított-e a hibalámpa. Gondoltam, egy próbát megérhet. Tegnap megrendeltem, ma megérkezett, és be is építettem. Sajnos ezzel is égve maradt a hiba lámpa.
Érdekesség, másfél hónap alatt három kilómétert visszább kúszott a kilóméter számláló :)
A jó időre való tekintettel, kiszereltem a nem túl régi szélrácsot, és beépítettem a bukócsövet az új szélráccsal. Úgy fest, még ki kell szerelnem, mert a beépítés követően figyeltem csak fel arra, hogy lehet majd működés közben belever a mélynyomó a szögvas perembe. Ezt majd ki kell vágni.
A hátsó ablak beépítésnek is nekiálltam. Ez nem megy olyan gyorsan, mint a kiszerelés. A két patent becsatolása, és a cipzár behúzása, még csak csak, de a csavarok furatosztásai nem teljesen passzolnak. Középről haladtam kifele, jobbra-balra. jobbra is balra is a harmadik-harmadik csavar helye nem passzol. Ha tartani akarnám a lyukat, nem is kifele kellene feszíteni a ponyvát, hanem pont befele. Ezekkel majd kitalálom, hogy mi legyen. Vagy kap új menetes fuatot az aluprofil, vagy a ponyva anyaga fog új lyukat kapni. A két legszélső csavarral viszont már csak azért nem bírtam mert, ahogy sötétedett, úgy hűlt is a levegő, és inkább már nem feszegettem a ponyvát.








3
477