Blog

>> SzervizBazsi // Alfa Stelvio Veloce 2.0 Q4 // 2023-05-30

- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-05-27

Úgy fest, legalább is remélem, hogy a 147 fázisérzékelőjének nem véletlenül volt másmilyen a stekkere is. A 147-én 5V-ot mértem, a spiderben, 12V-ot a jel vezetéken. Bár ekkorra már eldobta magát a spiderben a szenzor. Az újra meg nem mértem rá.
Kapott új gyertyákat is.
Elmentem vele próbakörre, cserébe jól megszivatott...
Enyhe emelkedőn álltam meg vele, és mikor indultam volna hazafelé, szépen be is indult, ahogy az a nagykönyvben írott, és mire bekötöttem volna magam, leállt. Próbáltam újraindítani, AC zúg (az hirtelen fel sem tűnt, hogy nem szörcsög) indítózok, röffen egyet, aztán leáll. A szintjelző szerint, üzemanyag még van benne (ki akartam használni belőle rendesen, mert kb. két éves benya van benne). Hirtelen a holtpont jeladóra gondoltam, mert nem láttam megmozdulni a fordulatszám márő mutatóját, ezért nem mertem legurulni vele az úttestre sem, hogy egyenesbe legyen. Apukámmal utánam hozattam a táblagépet, hibakódot olvasni (innen is nagy köszönet érte.) Hibának csak a fázisérzékelő volt bent, meg egy lambdaszonda hiba, a fázisérzékelő is csak azért, mert még nem töröltem a csere után. Ezek nem indolkolták, hogy nem indul, és diagnosztika alatt látszott, hogy van motorfordulat. Így le lett gurítva egyenesre az autó, és be is indult. A benzinkút tizenkét kilóméterre, simán kibírta addig, menet közben egy rövid időre felvillant a sárga lámpa is, de a kúthoz érve kialudt. 56L-t sikerült beletankolni. Szerintem egyáltalánn nem indokolt, hogy ebben az esetben az enyhe lejtőn ne legyen hajlandó elindulni, vagy ez ilyen, és nem szabad negyed alá engedni a mutatót.
Itthon még ránéztem a MES-el, lambda hiba jött vissza, ez stabilan 460,8mV-ra beállt, egyébként minden rendben.

>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-05-27

Nemrég vettem a fáradtságot és lebontottam a kuplung főhengert borító lemezt, hogy ránézzek mi újság arrafelé. (1970 előtt a 105-ös Alfák álló pedálosak a féknél és a kuplungnál). Ugyanis lassú kuplung felengedésnél kis csúszvasúrlódó hangokat hallottam. Ez még kimaradt a nagy elasztomer csere kampányomból 2022-2023-ban. Miután szilikonzsírral már betömtem a peremen a réseket, megkentem a rudazatot, csapokat, egyebeket vettem észre, hogy a gumiharmonika fent a ficakban bizony szakadt.

Összeraktam, mondván majd rendelek gyorsan egy javító kittet abban van gumiharmonika is. Sajnos csak komplett főhengert találtam, aztán bevillant, hogy a régi leszerelt fékfőhengeren hasonló izé van. Talált, süllyed.

Por és víz kizárva - átmenetileg. Mehet.

 
>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2024-05-20

A jobb hátsó ablakemelő szerkezet megadta magát, így a elaforgtól rendeltem egyet. Nekem bal oldalon a magneti marelli vált be, már több mint egy éve teszi a dolgát, így ide is ilyet vettem. Cikkszám: MM.ACQ0086
(A Fast és egyéb olcsó társai igen hamar meg adták magukat, ezért olyat kerestem, ami a nagytöbbségnek "bevált").
A szerkezet cseréje szerencsére nem bonyolult feladat, néhány csavar és csatlakozó levétele után ki lehet venni a régit és be lehet tenni az újat.

>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2024-05-27

Kicseréltem a vezető oldalon a fűtésállító motort, mert ha bekapcsoltam a klímát, akkor az utas oldalon jó hideget fújt, a vezető oldalon vizont érezhetően melegebbet.
Sajonos újat nem kapni belőle, így maradt a bontott. Az olaszautóbontóból vettem szállítással együtt 10.100 Forint volt. Cikkszáma: 52408226
A fűtésállító motor kiszerelése szerencsére igen egyszerű feladat, bontani nem kell hozzá semmit. A lábnál lévő oldalsó takarószövetből kivesszük a két patentet és viszonylag kényelmesen hozzá lehet férni a motorhoz. A motort tartókét csavart 5,5-ös kulccsal kicsavaroztam, elektromos csatlakozót leszedtem majd kicseréltem. Kb. 10 perc alatt kényelmesen meg volt a csere.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-05-27

Jövő hónapban ismét Olaszországba megyünk, és bár az elmúlt évben nem ment sokat az autó, de jobbnak láttam elvinni egy átvizsgálásra. Na meg időszerű volt az olajcsere (levegőszűrő, pollenszűrő, stb) is, így az is meg lett oldva. A jobb első ablakemelő tavaly nyár óta nem működött, most javítva lett. Illetve kértem egy futóműbeállítást, mert a kormány nem állt teljesen középen egyenes menetben. Átvizsgálás, számítógépes kiolvasás során kiderült, hogy a légtömegmérő is megadta magát. 222ezer km van az autóban, még a gyári volt benne. Most megint nincs korom és ismét jó erőben van az autó.

 

Első fékek kitakarítva, fékfolyadék lecserélve.

 

Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)

 

Eredetileg váltóolajat akartam cserélni mert utoljára 2018-ban cserélte Csöri.
Az olajat leengedtem.
Már alul is látszottak olajfolyás nyomok, de a kereket levéve egyértelmű lett a bűnös.
Az 5. fokozat fedele alól jön az olaj.
A fedelet levéve egyértelmű lett hogy ideje volt az olajcserének. Ami lejött elég sötét színű volt. Elég sok lerakódást lehetett látni a fedélen és alatta. Mondjuk könnyen le lehetett törölni, talán az új olaj lemossa. (Lehet hogy télen jó lenne még egyszer lecserélni hogy a sok kosz kifolyjon.
A fedelet és szerkezetet amennyire tudtam lepucoltam.
A tömítő felületeket letisztítottam (zöld paszta nyomait találtam) és finoman újra lepasztáztam.
Ment vissza a fedél a helyére.
Már csak fel kellett tölteni a friss olajat.