Blog
Megjött a szett, nekiálltam.
A burkolat lebontása után egyértelmű lett hogy a balansztengely szíjával volt a gond. A burkolat belsején egyértelműen látni hogy hol ment a szíj.
Aztán kiderült az oka is. Az éjszakába nyúló vízpumpa cseréje végén sikerült túlfeszíteni a szíjat (6.kép). A régi képen (7. kép) sajnos nem látszik semmi.
Mondjuk a vezérműszíj "csíkozata" is érdekes. Annak jó volt a feszítője.
Tiszta szerencse hogy kibírta hazáig...
Nincs mese több képet kell csinálni minden műveletről. Este mindig átnézem őket amikor lementem a telóról. Tuti feltűnt volna a hiba.
Az újról már csináltam képet.
Az igazi csapás a vezérműtengely csapágyának visszarakásakor történt. A szívósoron az alsó csavar menetét egyszerűen kihozta a csavar. Eddig se volt tökéletes, mert pár éve a rögzítő felrakásakor - mivel csavarbehajtóval tekertem be a csavart - sikerült a menet felső részét kiszedni. (Azóta nem használok gépi csavarozót) A csapágyházat vidáman tartotta a maradék, mert ott lejjebb ér a csavar. Most amikor kézzel tekertem még be a csavart csak nem akart megszorulni hogy húzni kelljen a hajtószáron.
Két lehetőség lenne:
- felfúrni M8-ra a furatot és nagyobb csavart tenni bele - Itt akkor ki kellene venni a központosító perselyt mert abba nem fér bele a 8-as csavar. A csapágyfedél furatán átfér. Alul maradna elég alu hogy nagyobb csavar menjen bele.
- Helicoil-al kijavítani a menetet és vissza az eredeti csavart. Van egy javító készletem, de M7 nincs benne (6-8 van). Ráadásul itt kb 20 mm-en fog a csavar, a normál 1,5D hosszú betét nem elég hosszú. Rendeltem egy M7 készletet 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel.
Holnap hazajön a fémipari ismerős, majd konzultálok vele...
Megjött a szett.
A balansztengely szíja: Continental - Made in Italy (2.kép)
A feszítő: Litens - Made in Romania (4-5. kép)
Vezérműszíj: Continental - Made in Romania (6. kép)
Vezérmű feszítőgörgő: INA (SRS csapágy) - Made in Germany (7.kép)
Vezérmű feszítő: Litens - Made in Canada
Ha már fel volt emelve PHuBi és megtaláltam az anno a "2023.06.24. Gólyaláb projekt" -hez vett porvédő párját nekiálltam hogy a jobbost is kicseréljem.
Most már nem kellett trükközni mert időközben beszereztem rugóösszehúzót.
Újra elgondolkodtam hogy egy toronycsapágyért hajlandó lennék-e kifizetni 300++ Eurót.
Munkatársammal nekifeküdtünk a netes keresőknek. Egy német oldalon találtam egy Spiderhez rendelt toronycsapágyat. Hááát nem úgy néz ki mint ami benne van. Aztán tovább keresgélve rájöttünk hogy az tulajdonképpen csak maga a csapágy, ami itt két fémlemez közt van.
Rendeltem is egyet próbára.
Már csak egy - akár rossz - toronycsapágy kellene a teszteléshez...
Ahogy nézem nincs blogolva ,hogy a 6db relét kicseréltem a gyár által módosított darabokra. Még júniusban.
Különös oka nem volt ,illetve egyszer azt tapasztaltam ,hogy valaki haját nem tudtam ledudálni. Duda relé is ott van. Azóta sem volt ilyen.
Elcseszett helyen van, viszont a cseréje nem bonyolult. Kerék le, dobbetét ki, néhány M6-os anya fogja ,és jön is ki.
Eredeti MOPAR relék mentek be, 1/3-d áron, ugyanis sok, olcsóbb relé dobozban gyári termék van.
Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.
Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.
A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."
2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.
0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.
A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.
Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)
211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D
A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...
Ismét el jött a szokásos időszakos karbantartás ideje.Ami cseréltem
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
3440000 km
5
499