Blog
Sajnos nagyon megjártam. Kb 200 km megtétele után hosszbordás szíj automata feszítőgörgőjének a csavarja eltörött és bedarálta azúj hosszbordás szíjat a vezérlésbe. A motor megállt. Több hónap parkolópálya következett.
Mint kiderült a szíjfeszítő csavarja anyaghibás volt, ez okozta a törést és a nagy mértékű kárt.
Mivel nálam az autó nagy becsben van tartva, ezért fontos volt, hogy mindenképpen megfelelő referenciájú szakemberekkel csináltassam meg.
Az autó tréleren el lett szállítva Erdő Attila Alfa szakihoz Szentbalázsra, aki szétszedte. Tőle a hengerefejet kompletten szelepekkel együtt Zalaegerszegre vittem a Motor és Hengerfej Center Bt- hez, akik szintéán nagyon jártasak a szakterületükön.
Kiderült, hogy 6 db szelep sérült mindösszesen. Viszont mivel a garancia csak a javított alkatrészekre terjed ki, ezért mind a 20 szelep és a hozzá való cullangok cserélve lett újra és a hengerfej sikolása is megtörtént. Ezután Erdő Attilához vissza szállítmányoztam a hengerfejet és a cuccait, aki össze építette.
Az autó végülis patika lett, természetesen mindkét szerelőszámlát adott és garanciát vállalt.
Ki lettek cserélve a kerékagyak 5 csavarosra.
Erre azért is volt számomra szükség, mert nem találtam rá olyan felnit, ami ET számra megfelelő lett volna.
Előre - hátra nagyobb féktárcsák és fékmunkahengerek kerültek fel, rozsdamentes acélbevonatos sport fékcsövekkel.
Olaj, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, fékfolyadék csere. Kelet-Pest
KM: 123.000
Végre elkészült a jobb első futómű is. Két dolog azonban okozott egy kis többletmunkát.
A motor oldalán és a segédkereten hatalmas olajsár volt. A hengerfej szélénél alulról van a két "sarkon" egy-egy csavar. Szerintem ezek voltak lazák és itt tudott egy kis olaj kifolyni, majd ez alsó motorburkolat hiányában keveredik a porral és sárral. Végül sikerült lepucolni és a két csavaron is húztam egy kicsit, remélhetőleg nem fog újra folyni az olaj.
A féltengely nem csúszott ki a kerékagyból. Próbáltam többféleképpen is kivarázsolni, de nem ment. Szerencsére a kerékoldali csukló is jó volt, csak a gumiharangja volt kiszakadva, ezért a belső oldalt szétszedve ki tudtam cserélni ezt is.
A többi rész pont úgy ment mint a bal oldalon. A karosszériát itt is lepucoltam, korakttal kezeltem, rozsdagátló alapozóval és rücskivel több rétegben lefújtam.
Cserélve lett ezen az oldalon is a lengőkar (és abban a golyóscsap),a stabilizátor szilent és összekötő, axiális csukló a gumiharanggal, a kormányösszekötő, a komplett gólyaláb és a féktárcsa a betétekkel. Itt még azt vettem észre hogy a csúszkákat takaró gumi bár nincs kiszakadva, de az anyaga már kissé porózus, ezért ez a fékfolyadék csere alkalmával cserélve lesz.
Sikerült találnom mindkét oldalra a merevítőből. Elméletileg egy dieselről származik, valószínűleg ugyanaz minden motorverziónál.
Szerencsére csak kopottak és koszosak voltak de ettől eltekintve jó állapotuak. Egy drótkorongos tisztítás után átkentem korakttal és 2 réteg Hammerittel. Simán csak ecsettel, ez úgysem látszik, csak legyen tartós.
Vettem hozzá 10.9-es csavart, mert a karosszéria oldalról csak a csavarhelyek (menetek) voltak meg, de a csavarok hiányoztak.
Sajnos nem nagyon volt lehetőségem kipróbálni az autót a merevítők nélkül ezért nem tudom mekkora hatással vannak a vezethetőségre, de ha oda tervezték akkor kell és kész.
Na itt az ideje a bevallásnak megrongáltam a gépjárművet én is :P
Behorpasztottam a tetejét.. banális módon és nem is rettentő mértékben, de pont annyira hogy azért elhangozzon pár baxxamá... :O..... :D
Szóval feldühítettek a szárnyahangyák, mert valahogy beszöktek, és film nézés közben persze hogy a lámpába próbáltak beleszállni és utána a fejemre esni...
Ezért kimentem éjszaka a garázsban mert vettem én valamikor egy lidlis rovar ölő lámpát.. 3 forintért, soha nem használtam de én most eskü kirakom ezeknek a rohadékoknak...
Ok autó lemosva, én már pizsamában semmi kockázat, elslisszolok a töltőkábel alatt fúrom be magam az autó mellett a polcokhoz, és örömmel konstatálom hogy megvan az a retkes rovarlámpa...
Veszem le a polcról és abból a lendületből a xaros doboza szétnyílik és pattan az autó tetején... Elsőre na mondom tuti megkarcolta.. nem b@zdmeg behorpasztotta...
Na akkor ezt így el is eresztettem hogy ez már így van.. akkor mehetek jégkármentesítőt keresni...
De egy kis műanyag szar de pont be tudta horpasztani..
Persze a dobozát azonnal ki is dobtam a szelekítvbe ezt a vackot....
És ha drágán is de elégedetten figyeltem a szárnyas lények sercegését...
De már a tetőt ki fogja kicuppantani... Nyilván megnéztem mennyibe kerül egy ilyen ön-horpasztó szett... igazából lehet venni két forintért.. de ugye ezt el is lehet cseszni, és tuti elmegy vele fél nap hogy most utána még rossz is legyen:D
Szóval felütöttem a guglit, és megkérdeztem Haleszt is, mivel egy emberhez irányíottak meg is beszéltem egy időpontot.
Magyar Zsolt: frozenhungary.hu
Gugli még Magyar Color Bt. néven hozza, de ugyan oda jutsz.
Amúgy nagyon elfoglalt, de a munkájára nem tudok kifogást mondani.
Nem is olcsó, de ha már csináljuk akkor legyen jó:)
Szóval megérkeztem, lehúzott ablakkal hallgattam végig ahogy egy BMW-s mellettem kapott 240 ezres árajánlatot két alumínium ajtóra, nem néztem mennyire volt horpadt, de mindkettő szétszedős volt szóval érthető.
De ekkor tudatosult bennem hogy ez nem a 15-ezres kicuppantom aztán rohadjon meg a bogárírtó.. de drága volt így már a hangya pusztítás...
De azért végül is nem is volt annyira brutál: 40k lett az eredmény, elmondta hogy van a horpadás alján egy kicsi éle.. ezért kicsit kell vele küzdeni, 2-3 óra alatt meg lesz szerinte.
Ha akarom megvárhatom a Budaörsi Alfa Carnet előterében.. stb.
A legfontosabbat majd elfelejtettem, féjnyezés és bontás nélkül, mindezt...
Mert ha pl. le kéne szedni a tetőkárpitot, na neeee...
Szóval így már azért legalább újra dönölű:)
52520 Km-nél kapott 4 új Michelin PilotSport 5 gumit, azt hiszem megérkeztünk.
Szürke aszfalton is fent marad, jó lesz.