Blog

>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-05-11

Alámerültem, elkészült.
10w-60
206758km

 
>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2024-05-10

Itt a tavasz, vagy inkább kora nyár ?!
A lényegen nem változtat, fel kerültek a Bellára a nyári gurulók. Szokásos módon ki vettem a dob betéteket is és alatta is alaposan kimostam , kiszárítottam. A féknyergek kicsit megkoptak ezért felújítottam őket egy kis piros festékkel . Nekem tetszik :)
A gumiknak az utolsó szezonjuk lesz, de ha időközben látok valahol jó áron akkor lehet hogy kap egy szett újat majd.
Végül kapott egy tank 100-as benzint is.

Most már jöhet a jó idő!

Km : 278.109

 
>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-04-19

Már tavaly is tervezgettük denpet-tel, hogy el kéne menni egy rendes pályaoktatásra, ahol nem csak úgy magunktól próbálgatjuk az autót, hanem instrukciókat is kapunk, hogyan is kéne csinálni. A tavalyi Tempo Tréning egy jó tapasztalat volt, de az inkább vezetéstechnikai gyakorlatokról szólt, nem a hegyes menés mikéntjéről.
Ezért, amikor Zselé jelezte, hogy lesz tavasszal egy Giulia pályatréning, gyorsan lecsaptunk a szabad helyekre.

Itt is vezetéstechnikai gyakorlatokkal kezdődött a nap: vészfékezés (már halál unalmas), valamint a jávorszarvas teszt, amit hivatalosan kettős elkerülésnek neveznek. Az utóbbi során már komolyabb tempónál kellett megrángatni az autót, ami fontos tanulságokkal bírt a határhelyzetben való viselkedésről. Két lényeges dolgot tanulhattunk:

1. Gázt ne vedd el, mert elmászik a súlyeloszlás (előre terhel) és nem fog olyan stabilan manőverezni.
2. Oda nézz, ahova menni akarsz. Ergo ne megúszni, elkerülni akarj valamit, mint mikor próbálsz valamit ellökni magadtól, amihez hozzáérni sem nagyon akarsz. Hanem azon legyél fejben, hogy hova akarsz menekülni, hova akarsz érkezni és akkor eleve aszerint irányítod az autót, hogy az általad elképzelt nyomvonalon haladjon. Előbbi esetben lehet, hogy elkerülöd azt, amit megúszni akarsz, cserébe belecsattansz majd másba, amire addig nem figyeltél.

Ezek viszont nem tartottak sokáig. Utána egyből következett egy kis elméleti oktatás ideális ívről, kanyarvételről, fékezésről, stb. Ezt demostrálandó, az oktató mögött mentünk pár kört, aki mutatta az elmélet gyakorlati megvalósítását. Itt be tudtuk gyakorolni a dolgokat.

Ez után következett a szabad pályázás, ahol összerakhattuk az addig tanultakat, meghajthattuk rendesen az autót az új tudással felvértezve. Ez a része volt szerintem a csúcsa a dolognak. A "kiképzés" után ugyanis bátran, a határáin autózva hajthattuk a gépet és magabiztosan próbálgathattuk mit tud. Anélkül, hogy attól kellene rettegni, hogy mi van, ha elmérek valamit. Közúton biztos nem mertem volna ezt gyakorolni. Így viszont ezt a tudást már a napi vezetésbe is át tudom vinni, sokkal jobban ismerem az autó viselkedését és határait. Amit közúton nem mertem volna magamtól próbálgatni, tesztelgetni, azt itt megtehettem és most már magambiztosabban hajthatom a gépet máshol is.

Így utólag visszanézve, talán egy ilyen tréninggel kellett volna kezdeni. Voltam már néhány vezetéstechnikai tréningen, de magasan ez volt a leghasznosabb.

A napot egy köridő méréses versennyel zártuk. Álló rajtból indultunk, ami kicsit furcsa volt, hisz azt nem gyakoroltuk. De azért sikerült megcsípni a 3. helyet.

Még márciusban foglaltam időpontot a márkaszervizbe, hogy ha bármi probléma előjön az autóval kapcsolatban, akkor azonnal tudjak menni. Érzetre végül semmi gond nem volt, de ha már megvolt az időpont begurultam egy átnézésre. A kedvenc szerelőm, Csaba, át is vette az autót és együtt megnéztük. Örömmel konstatáltam, hogy még egy pici olajfolyást sem találtunk sehol.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2024-05-09

Naná, Chili is waxos fuxos csillivilli lett. Mindkét verda megkapta a tavaszi bőrápolást is.
Chili még plusz kért két új csomagtér gázrugót, azt is bepattintottam.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-05-09

A Selénia Rally előtt lemostam. Bár minek, mert az odaúton összebogarazom. De ha már lemostam, és tökéletes felhős, kellemesen tavaszi idő volt, hát adtam egy utolsó esélyt a Meguiars waxnak. Egyszer felkentem, alig bírtam levakarni, foltos, mázgás lett. Készültem a legrosszabbra most is. Viszont véletlenül olvastam tegnap egy cikket pont a waxolásról. Eddig az első érthető és normális leírást. Szóval rájöttem, hogy hol rontottam el. Izopropillal letisztítottam a lemosott fényezést, és ezúttal nem egy fél doboz kenőcsöt applikáltam rá. A kis párnácskával körkörösen felvittem egy viszonylag kis mennyiséget. Mikor körbekentem az egész autót, mikroszálassal ugyanilyen körkörös pici mozdulatokkal leszedtem a felesleget. Basszus szép lett! Nem.kicsit.

>> Tuning és extrajano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-05-09

Ééés igen, felkerültek! 😍
Öröm, boldogság van. Annyi, hogy az egyik gumi szálszakadt, ezt ma viszem is vissza cserére, egyébként brutál nagyot mutat alatta a 17-es kerék, meg a 225-ös gumi. Kapaszkodik is szépen. 😁
Mégjobban megnézik, "de ez a cicababa kriminál". 😄

 
>> Szervizliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2024-05-08

Történt, hogy egy ideje az indítás nem volt mindig zökkenőmentes. Hidegben (5fok alatt) simább, ennél melegebben hidegindításkor rúgott a motor, néha fájóan nagyot.

Önindító volt a verdikt. Ideje volt már, az utolsó láncszem, ami esedékes, hogy váratlanul felmondja a szolgálatot így 300000 km környékén, az meg nagy szívás az út szélén. Már ott volt a listán, de mindig csúsztattam a dolgot. Emellett az olajfogyasztás is megnőtt és a légsűrítő nyomott oldalán olajpermet jelent meg. Rá kellett már nézni. Rekord másfél éve nem volt szerelőnél az autó.

Kapott egy csere Bosch indítót, meg egy felújított turbót. Ez utóbbi rosszul esett, mert öt éve ez már egyszer papíron lement. Gyanítom papíron, mert 50000-60000 alatt talán nem kellene csapágyasnak lennie egy rendesen megcsinált turbónak egy karbantartott motorban. Akkoriban a geometria változtató behajtásánál fújt ki, azt kellett volna csak orvosolni, helyette kaptam egy felújítottat (?). Na mindegy, rég volt vagy nem volt. Ezzel együtt most még került bele új olaj, légszűrő, amit megkíván az új turbó a siker érdekében.

Az eredmény örömében beszereltem a bontóban kukázott törésmentes(!) 2.0Jtdm motor hangszigetelést.

Végére értem a klasszikus meghibásodási lehetőségek sorának. (szívósor tisztítás, ellenőrzés, EGR szelep, fedele, generátor, olajpumpa tömítés, kettőstömegű, tengelykapcsoló, rugótörések stb.) Ja, még egy DPF tisztítás/csere simán beeshet.

Talán még eljár egy ideig. A 159-ek is fogynak már. Szép fehérben.

302214km

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-05-08

Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Semmi javítanivalót vagy hibát nem találtak.
A vizsga elött még megejtettünk egy ózonos klímatisztítást is, hogy frissen vágjunk neki a nyárnak. :)

Km óra állás: 172.180 km

>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2024-05-08

Gyorsan elröppent ez a 4 év így eljött a műszaki vizsga ideje. Nem találtak fogást rajta inkább kicsit örültek hogy átnézik. Tetszett a technika a mestereknek, szerintem kicsit kerültek is vele😉. Kilométer állása 33710, kettö év múlva újra megyünk.

 
>> EseménySGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2022-10-11

Reggel beülök, kulcs be, START-gomb megnyom és pöcc-röff helyett:
-se tekerés
-se kép
-se hang

k*va jó nap lesz.... mentem is be buszjegyért...

Szerencsére csak az akku halt meg. Előfordul idősebb akkunál hogy a hideg beálltával egyszer csak nem működnek. (2018 januárban volt ez új).

Napközben rendeltem újat, és másnapra már ott is volt a boltban 38 görbeorrú mátyásért cserébe egy 77Ah EXIDE Premium EA770

Már csak el kell menni érte... Kocsi nélkül... Nehéz dög volt hazacipelni kézben..

Régi ki, új be és a sztori vége happy-end.