Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2024-07-01

Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-07-01

Sajnos az üzemanyag szivattyú csere mégsem oldotta meg az időnként előforduló reggeli indítást követő dadogást, rángatást vagy épp fulladást. Egy bejegyzésben találtam infót, hogy hibás MAP szenzor is lehet a ludas a dologban. Mivel ritkán előforduló hiba, így nagyon nehéz éppen elkapni élő adatokat figyelve, így gondoltuk nem egy óriási költség a csere, így meg is rendeltük a gyári Bosch szívócső nyomás érzékelőt és a töltőnyomás érzékelőt is. Ma mindkettő cseréje megtörtént, így jöhet az újabb teszt időszak!

>> EseményDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2024-07-01

Ismét túl vagyunk egy fantasztikus rendezvényen. Annyira vártuk már, hogy szerdán csillogóba vágtam az autót, bepakoltuk a csomagokat, így csütörtökön meló után idulhattunk is. Idén pályán tekertem le a távot, nagyon jól bírta a gép (még az injektor hiba ellenére is, de majd erről később írok egy bejegyzést). Csütörtök este elfoglaltuk a szállást így pénteken már kapunyitáskor jelen voltunk az első "fecskék" között. Amint tudtam gyorsan át is vettem az előrendelt karórámat, aztán kezdődhetett a nézelődés.
Gyorsan eltelt így is ez a két nap, de ismét nagyon jó volt. Szerencsére a hazaút is zökkenőmentesen telt.
Jövőre ugyanígy, ugyanitt!....
Ezúton is köszönet a szervezőknek a hatalmas munkájukért.

 

Kapott egy pár KYB G-Shock lengéscsillapítót előre az autó.

Km: 194000

AlfaCity-ről hazafelé a négy sávoson érdekes dologra figyeltem fel.
Minél gyorsabban megyek annál melegebb a víz, pedig ott nagyobb a menetszél is aminek jobb hűtést kellene adnia. Olyan mintha a hűtő felé nem menne át elég víz pedig a hűtő új.
90-nél ahogy kell 88 fokon áll a mutató, 110-nál egyre feljebb ment. Veszprémbe érve már 93-nál volt. Visszalassítva 90-re megint 90 alatt, felgyorsítva 93...
Odafelé 88-on állt stabilan.

Veszprémben a kúton megálltam és körülnéztem a motorházban. A ventilátor megy, a hűtő felső része meleg, tehát nem levegős a rendszer. A hűtővízszint maxon.

A klíma nem számít. Ha kikapcsolom a hűtő direktbe kapja a menetszelet nem lesz hidegebb a víz mintha bekapcsolom és a klímahűtő által előmelegített kapja.
A hegyi szerpentineknél a klíma kikapcsolása látványosan szokta javítani a motorhűtést...

Ha rányomom a fűtést (ami a termosztát elé van bekötve) minden visszaáll.

Mondjuk fincsi volt tegnap délután felcsukott tetővel full fűtéssel menni mégha az ablak le is volt húzva :-))

Jó lenne az idei Nagy Túra 2024 előtt rájönni hogy mi a baja mert akkor kénytelenek leszünk a Veloce-vel menni :-(

update 2024.07.01
Reggel klímatöltésre menet és jövet minden a megszokottak szerint működött.
A víz felment 88-ig, nyitott a termosztát és ahogy kell vissza is hűlt 83 körülre. Aztán beállt 88-ra. Hazafelé szintén.
A kiegyenlítő tartályban nem látok buborékokat.
A hűtővíz piros, nem úszik semmi a tetején.
Mindent megrendeltem a hengerfej tömítés cseréhez. A termosztát viszont csak holnapután várható. Lehet hogy holnap beleteszem egy tesztre ami a bontott motorból van.

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-06-29

Kivételesen kettesben, nagyobbik lányommal érkeztünk a rendezvényre. Iszonyat meleg volt. Ezt tényleg csak árnyékban lehetett kibírni.
Amúgy jókat beszélgettem régen látott ismerősökkel. És hát a Junior...? Hmm. Szép a színe...

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-06-28

Ismét Olaszországban jártunk. A légtömegmérő cseréjének köszönhetően a fogyasztás határozottan jobb lett, mint volt. Caorle volt az úticél, de jártunk Portogruaroban, Velencében és Bibioneban is. Amikor indultunk, nem sokkal később a km óra számlálója 222222-t mutatott.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-30

Évi egyszer le kell pucolni a króm kipufogóvégeket a rárakódott/ráégett mocsoktól. Ezelőtt tavaly május végén volt tisztítva, szóval már ideje volt. Annyira azért nem volt vészes az állapota. Az szembetűnő volt, hogy mióta mindig nyitott állásban van a kipufogó rendszer, ezáltal a külső végeken keresztül távoznak a forró gázok, a külsők sokkal több lerakódást szedtek össze.

Mióta megvan PHuBi küzdök a műszerfal alatti biztosíték tábla fedelével.
Eredetileg két gyári rögzítő volt benne megy egy sima csavar.
Mivel nem túl egyszerű rátenni az anyát a sima csavart szerettem volna pótolni ezzel-azzal.
Volt már műanyag patent is, de nem működött.
Próbálkoztam 3D nyomtatott "foglalattal (1.kép) de nem volt elég rugalmas a beszereléshez és elpattant.

Ma reggel világosság gyúlt. Lemezanya kell!
Sikerült is találni pár 6-os csavarhoz valót. (A gyári pöcök is 6-os)
A helye elég nagy de 90 fokkal elfordítva beleszorul. Kicsit még lehet nyitni a rugózó részén és tadááám!
Mozog annyit hogy a csavar beletalál, meghúzható és tart.

3-as kép az eredeti rögzítés, az 5-ös a csavaros. Már csak sima hornyos fekete csavart kell keresni és egyforma...

 

2019-óta óta nem érint meg, most a GTV/Spider 30. évfordulója miatt újra megpróbálom.
Ma megvettem a jegyet...

"Továbbra is keresem ami elveszett..."