Blog

>> EseményLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2024-12-22

Hangos bugás volt egy ideje. Kiderült a jobb első kerèkcsapágy búg. Egyben cserèlve lett a fèltengely porvèdő, ès alsó gömbcsukló pirvèdő is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-11-22

Kaptam kölcsön egy szondát, kiváncsi voltam milyen a keverékképzés. Valaki szerint gyári fúvókák teljesen jók a gyári speckós motorhoz mostani benzinnel, mások szerint lehet finomítani. Sajnos a kipufogócső végébe tudtam most csatlakoztatni. Elsőre mutatott valamit, tudom, hogy ezzel a módszerrel kis teljesitmény/fordulaton még jelzésnek sem elegendő, erősen szegény irányba csal a környezeti levegő bekeveredése miatt. De a kérdés inkább a magas tartomány volt, ami a mérés szerint nem teljesen van ősszhangban a Weber kézikönyvben bemutatott jelleggörbével. Inkább szegényebb volt nagy teljesítménynél a kézikönyvben leírtakhoz képest (de még 1 alatt), ami meg ellentmond a nyári tapasztalatokkal.
Centiken múlt, hogy a fodulatszámjel vezetéke odaért.
Jó hir, hogy a fordulatmerő nagyon pontos felfelé, viszont nagy a hiszterézis lefelé irányba mozduláskor.
Tavasszal folyt. köv. ha felkerül a csőre az M18x1.5.

 

Téli kerekek felrakva

106.710 km

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2024-11-21

Bal felső lengőkar csere, Maxgear

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2024-11-17

És még mindig csak viszi a pénzt a ribanc. A korábbi teljesítmény növelésből adódóan nagyobb gyorsításoknál megcsúszott a kuplung. De nem hisztizek, én akartam. Elindulásnál és váltáskor nagyon rázott és remegett az autó, kiderült, hogy a kettőstömegű miatt. Érdekes, mert leállításkor nem volt hangja. Szóval kuplung csere. Eddig mindig ki kellett venni a motort is ehhez a művelethez, de most egy másik, professzionálisabb szerelőhöz mentem, és itt kiderült, hogy nem kell kivenni a motort. Jól sikerült a művelet, az ár is barátibb volt, úgyhogy megtartom ezt a szerelőt. :-D
Természetesen futóművet is állíttattam mindezek után. ;-)

Költségeim:
- LUK kettőstömegű (ami Valeo, mert csak a doboz volt LUK) - 179.255 HUF
- kuplungtárcsa kevlározása, megerősítése + szerkezet megerősítése - 55.000 HUF
- Sachs kinyomó csapágy - 25.850 HUF
- első stab.szilentek - 7383 HUF
- kipuff. középdob tömítés - 617 HUF
- munkadíj - 180.000 HUF
- futómű állítás - 20.000 HUF

>> Szervizliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2024-11-20

Vezérműszíj görgőkkel
Vízpumpa
Hosszbordás görgőkkel
Bordásszíj hajtókerék
Üzemanyagszűrő
Olajcsere
309220km

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2024-11-20

x

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2024-11-19

Ma délelött eljött az altató ideje. Aksi kivéve , ablakmosó kiengedve helyette egy pici télivel felöntve és átmosva, kerekek 4 b felfújva és az ülések alaposan bekenve bőrápolóval. Záró kilométer 204214 a kezdő 202456 volt így a megett táv a szezonban 1758 km ami az eddigi leg kevesebbnek mondható. Bátyó ahogy öregszik úgy kímélem. Jó pihit!

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-11-18

Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.

Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000

Göngyölített vételár: 3.788.00 ft

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-11-18

Amíg a Giulietta szépül, addig se legyen magányos a kis 145-ös. Ideiglenesen lehoztam mellé az Ignis-t. Ő is "egyedi", állandó négykerék meghajtású japán (nem Esztergomban készült) Ignis, 1.3-as 16 szelepes motorral.