Blog

>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2024-06-15

Olaj+ szűrők cseréje. Klíma hűtőközeg cserét is csináltam a gépen. Igazából csak kíváncsiságból fejtettem le hogy mennyit veszített az eredeti töltet mennyiségből.435g jött le az 500as rendszerből

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2024-06-15

Olaj + szűrők cseréje.
Illetve felni csere.

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2024-06-15

Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tétjéről készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2024-06-12

Letudtuk a bejáratós időszakot, az ajánlásoknak megfelelően lecseréltettem a gyári olajat és szűrőket. Így megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, hozzá új pollen, levegő és olajszűrő is járt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (4000 km.).

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-06-12

Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.

Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)

A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(

Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.


u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét

70km
39654km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.

40km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-06-11

Idegesítővé vált, hogy a kuplung pedál gyakran beesve marad. Ez olyan 10-15 milli volt. Javítgattam már a pedált a kuplung főhengerrel összekötő gumi szilentet, de mostanra már teljesen tönkre ment. Szerencsére a régi Fiat500 cuccok között találtam egy gumi alkatrészt, ami jó kiindulási alapnak bizonyult. Ki is faragtam a megfelelő méretre. Fáin lett.

A siker örömére, még egy ülés ápolást is kapott az autó.

207199km.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-06-11

Munkába járós lett a kis V6 a múlt héten. Nem ideális terepe ennek az autónak, de feldobja a napom.

Miután a gyerekeket elviszem a suliba, már meleg motorral az üres városszéli éles kanyarokkal tűzdelt szervizutakon megtalálom a módját, hogy megmordintsam a kis hathengerest.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-06-10

Rendeltem 2x2db 10mm-es nyomtávszélesítőt. Túlzásba nem akartam esni, de várhatóan ezzel is kicsit szélesebbnek fog tűnni az autó.
A gyári felnim ET49 és a hátsó gumi nagyon közel van a lengéscsillapítóhoz. A kiszerelt darabokon látszottak kopásnyomok, feltehetőleg tempós kanyarban bukkanónál hozzáérhetett. Ezzel a szélesítéssel ez is megoldódik.