Blog

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-12

Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.

Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.

Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.

Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)

Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.

Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...

>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2024-07-12

Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km

Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.


Km: 194500

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-07-11

A Kovács autótól rendeltem: Exide 12V 77Ah 760A Jobb+, nem start stop. 35805Ft+ 2899 szállítás+ 1450 terjedelmes csomag.
212440Km.

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-06

Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.

1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).

Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.

A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-07-09

Leányfalun volt hivatalos dolgom, kicsit kiegészítettem egy nógrádi körrel előtte.

Nőtincs-Nézsa-Galgaguta-Cserháthaláp-Herencsény-Alsótold-21-es-Herencsény-21-es.

Leányfalun egy óra állás után nem indult a V6. Rémület, esteledik, hogyan tovább. Szakértőm szerint a főtengelyjeladó csinálhat ilyet.

Egy óra nyitott motorfedél után beröffent. Hazafelé a régi ötösön óvatosan, nem is lehet gyorsan menni már rajta...

Kecskemét-Nőtincs-Alsótold-Nagykökényes-Hatvan-Leányfalu-Budapest-Dabas-Kecskemét

~~530km

207944km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-07-09

Nem az autót, inkább magamat kellett tesztelni. Elmegy.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Bugac (Aranymonostor)-Orgovány-Izsák-Kecskemét

~130km

Hőség, letekert ablak.

Átléptük a negyedik közös tízezret.

40074km

 

Megjött a Valeo termosztát. Calorstat van a csomagban (Made in France) és ugyan úgy "pöcökkel" kitámasztott mint ami kijött. Mondjuk itt legalább egy tengelyben van az egész.
Bekerült. Az eredeti hőmérő szenzor került bele.
Kapott friss fagyállót és egy új kiegyenlítő sapkát (1bar).
Tesztút ahogy a múltkor.
Bemelegedés után nyit a termosztát ahogy kell és tartja a kb. 88 fokot. Országúton kb 89-re áll be, amit autópályán is tart. Megálláskor gyorsan felkúszik és indul a ventilátor. Kétszer néztem rá, mindkét alkalommal puha volt a vastag gumicső, nincs nyomás a rendszerben. Furcsa, mert kellene.
Hazaérve csökkent a hűtővíz szintje is, de ez lehet azért van mert lelégtelenítette magát.
...vagy mégse...
Itthon egy nagy fecskendővel levegőt fújtam a tartályba. Eltűnt benne.
Valahol szelel a rendszer? Vízfolyás nyomát nem látom...
Előkerestem egy régi tartálysapkát, kissé megmókolom és holnap megpróbálom vele felfújni a rendszert.
Szar ügy lenne ha nem tudnánk az idei Nagy Túrára PHuBi-val menni, Giulia nem igazán hegyi autó....

Update 2024.07.09.
Felfújtam a rendszert, nem ereszt.
Aztán megnéztem az új kupakot és kiderült hogy a tömítés gyárilag nincs az alján, rátekeréskor nem is megy le. Csavarhúzóval kell legyömöszölni az aljára és akkor tömít.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-07-08

Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2024-06-28

Először a történelemben saját alfa nélkül érkeztem.Épp vezérműszíj cserén volt.B tervként Ducatival indultam,majd 3x szétáztam ugyhogy irány haza majd Dévid barátom mellett a jobb egyen Köszi a fuvart.