Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

A régi már majdnem 10 éves, és egyre inkább érezhető rajta a kor. Lassú, nem csatlakozik Wi-Fi-re, akadozik. Eljárt felette az idő, eljött a csere ideje.
Nem ragaszkodtam volna ismét androidos fejegységhez, de végül úgy alakult, hogy mégis azt vettem.

>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 156 2,4 jtd sw // 2024-04-22

nagyjából összeállt a rendszer, hátsó ajtóba még hangszórócsere, meg idővel a rodek is csere lesz kisebb méretre igy annak csak ideiglenes a helye.
Aktív rendszer, dsp a fejegységről beállítva.
Fej: kenwood KMM-358bt
első ajtók maradtak: Monacor dt284 magas + Kicker 40CWD84
hátsó ajtó még függőben
csomagtér: Audison sr1.500 +Alpine Alpine R-W12D4 új 40l zárt ládában; Rodek Rl2135 a két Kickernek elöl; Audison sr4.300 elöl a monacornak illetve majd a hátsó mélyközépnek amint lesz. Egyik kondi jött az autóval másik meg a mély+ 2 audison csomagban volt vásárláskor, igy beraktam mindkettőt. költségem 250e felett van már bőven :)

 
>> AutóápolásSzimonetta // Alfa Giulietta 1.4 TB // 2024-04-22

Ma felkerültek a négyévszakos gumik.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2024-04-22

Izgalmas készülődés előzte meg a versenypályás debütálását a gépsárkánynak.

Ugye a játszósgumit eljátszottuk, így maradt az utcai:P
Spoiler: utólag visszagondolva az a gumi (8 éves) ezt ki sem bírta volna.

Szóval közeledett a nap, mindenki rakta fel a nyárigumit, még slick-eket is nézegettem, de az időjárás jelentés nem tűnt jónak, lehűlést és esőt is jósoltak.

Így maradtam abban magammal, hogy nézzük meg mi lesz, télit már vissza nem rakok:D

Reggel 2 fok volt nálunk és deresedtek az autók, az előzőleg gondosan figyelt guminyomásom 2.2 bar-ra esett, nekem olyan 2.4-2.7 közt érzi jól magát.

Kabalából azért elvittem két plusz gumit, meg az emelős szettet, azért nagyon komoly versenyzőnek néztem ki:D:D:D vagy csak simán idiótának:D:D:D

A szervezők nagyon kedvesek voltak, bepakolhattam a lomjaimat egy helyi garázsba a trackday idejére:)

Utána indult a nap:

- vészfékezés, majd vészelkerülés forgó váltásban, utána cél fékezés, és a vészelkerülés sebességének növelése
- ezek után szintén két csoportban a pálya megtanulása, óramutató irányával egyező, tehát a laptiming műsorokkal ellentétes irányban
- aztán laptiming irányban is tettünk pár kört oktatói felvezetéssel, folyamatosan cseréltük az autókat az oktató mögött, így mindenkinek juttot egy kis saját idő, hogy elmondhassa az oktató ki mit javítson:)
- ezek után szabadedzés következett
- majd a mért körök

Egészen új dolgokat tanultam meg az autóról, ennyire sosem eresztettem el a súlyát közúton eddig, nem éreztem hogy így megfogott volna az elektronika.

Olyat persze éreztem hogy kis belekorrigálás után lekorlátozta a gázt, de elsőre mindig ezt csinálja.

Itt viszont meg lehetett vadítani az autót, szerintem a program úgy működik, hogy első megcsúszásra nagyon vadul reagál, minden relé dolgozik mindent kisimít, de ha ezzel az erővel nem estél be az árokba, akkor úgy veszi játék van és ereszt a határokon:)))

Na ez történt itt is:
- Elsőre 60km/h-val vettem a jávor tesztet, ez tankönyvi példaként az autó át ugrott a másik sávba majd vissza mintha minden nap ezt csinálná
- Utána próbáltam 65-el, itt már elvittem 2cm híján egy bóját, de másodszorra ez is sikerült, utána mivel utolsó lehetőség volt legyen akkor 72:))) Na itt kidobta a farát, és éreztem ahogy keresztbe befog a fék, és összeszedi nekem a kipördülő autót:))) És nagyon gyorsan még a visszatérés előtt visszaadta az irányítást amivel így gond nélkül befejezhettem a gyakorlatot:)

A vészfék szépen ment itt most 70km/h-ról gyakoroltuk párszori próbálkozás után 1m-en belül tudtunk célfékezni.

Ezek után az oktatók örömére is jöhetett a pálya tanulás.

Közben kicsit szeles, és nem túl meleg idő, de folyamatos napsütés volt, így délre már a guminyomás volt a határ amivel spórolnom kellett, mert már 2.9-nél jártam és romlott a tapadás.. Kb. 0.2-bar-t kieresztettem mindből, így újra a 2.7 környéki nyomással lehetett nyikorogni:)

Itt kell hogy elmondjam az oktatók:
- rendes gyors autókkal jöttek, Corvette és Challanger
- nagyon pozitívak voltak és odafigyelve oktattak
- mindenkinek személyre szabott tanácsokat adtak

Az idő tehát jó, a gumi jó, a pálya ismert jöjjön a mért idő:)

Itt volt meglepetés, azt tudtuk hogy a Giulia nagyon tudja, de hogy egy kicsit pöckölt Veloce és egy Diesel viszi a pálmát erre nem gondoltunk:)

Én is teljesen elégedett vagyok, a mezőnyben lekisebb gumival és leggyengébb autóval de sok lélekkel a középmezőnyben végeztem:)))

Szóval a kis Super kitett magáért.

Külön köszönet az oktatónak aki igazított az ülés pozíciómon, igazából az kb. jó volt, de a kormányt eddig teljesen betolva használtam, és 3-5cm-et kérte hogy húzzak ki azóta még jobb lett az autó, hihetetlen élmény ahogy kanyarban vállal rátámasztok a B oszlopra, és tökéletesen elérem a kormányt közben (194cm) bal lábbal beleszorítom magam az ülésbe és egyé válva az autóval rázókőről rázókőre repülve vesszük a kanyarokat.

Ez tényleg nagyon más világ, mint az utcai közlekedés:)

ui: a plüss állatok nem is a gyerekek miatt kellettek hanem feleségem miatt, aki így már elhitte hogy a napközben arra is fogok figyelni, hogy egyben hazahozzam magam és az autót:D A gyerekek kicsit bizalmatlanul adták oda a játékaikat, nem a legjobbakat kaptam kölcsön:D:D:D Hiába aki ennyi nővel él, az megtanulja a leckét:D:D:D

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-04-22

Felkerült a plexi click rendszámrögzítés. Eddig ragasztva volt, de így levehető a rendszám, jobban mutat a fotókon. A mindennapokba minimálisan bénább, mint ragasztva, ennyi kompromisszum belefér.

Végre bekerült a VDO olajhőmérő. Ez egy minőségi cucc.
Szereztem egy bontott szellőzőt abba faragtam bele. Nem kevés időt raktam bele, először besüllyesztettrm, de nem tetszett ahogy állt, plusz volt egy perem ami először úgy gondoltam nem zavar, aztán mégis 🤷🏻

Kivettem, újraterveztem, műanyag hegesztettem (Giulia diffúzor volt a hozaganyag😆), csiszoltam, alapoztam majd lefestettem lökös , struktúrás festékkel.

Az olajszűrő sandwich régebben felkerült már a szenzorral, most jutottunk el a kábelezésig. Frankón működik, mondjuk ezért a pénzért működjön is :) Nem hat természetellenesen, szerintem jó. Az A oszlopra csak végszükség esetén raktam volna, szerencsére befért a szellőzőbe. A világítását nem kötöttem be, felesleges.

 
>> EseményBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2024-04-22

Ennyi eddíg bírtam. :) Vissza vásároltam a 166-ot. A történet úgy kezdődött hogy megkeresett a Pisti azzal hogy lehet eladná és hogy nem érdekelne -e ? Na hát itt kezdődött az agyalás, számolgatás érvelés, ellen érvelés stb stb és kijött az eredmény hogy egyáltalán nincs rá szükségünk. De hát szeretni ésszel nem lehet , szeretni csak szívvel lehet :) ugyhogy úgy döntöttünk hogy akkor legyen !
Nagyon boldog vagyok hogy úrja van Alfa a garázsban, ráadásul a legkedvesebb autóm mind közül.
Sajna azért az idő vas foga nem kímélte a vasat, de szépen lassan mindnet megcsinálok rajta.
Szóval ez egy hosszú út kezdete , illetve folytatása :)
Isten hozott itthon ITN ! :)

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-21

Kevés kavics segítségével, kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt. Nem lett tökéletes, de így legalább már tisztán látszik a szint. A tartályt összesen egy csavar tartotta az alján, meg a rácsatlakozó csövek. Allul még a roppantós gyári bilincs volt, ezt cseréltem hagyományos aba bilincsre, és pótoltam a felső két lemezcsavart.
Voltam még alatta igazítani a kipufogón, mert tegnap nem sikerült tökéletesre az összerakás, és felfedeztem két extra alkatrészt a hátsó stabilizátor rúdon. Gondolom az lehet a szerepük, hogy ne csúszkáljon el jobbra-ballra a rúd...

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2024-04-21

Mint már írtam a felső lemförder lengőkarokat sajnáltem még lekukázni.A szilentek viszont már oda voltak bennük.Így ezeket cseréltem meyle szilentekre.A szilenteket jó vastagon megkentem szilikonzsírral.A gömbfejek is kaptak egy kis karbantartást.Vastagon adtam nekik grafitos zsírt.A porvédők is jó állapotban vannak.Nincsenek kirepedezve elöregedve.Elöl síri csend lett.Semmi nyiszogás vagy kopogás.
342000 km.

 

Főzőverseny és Alfák!

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-20

Bal első fényszóró hol világított, hol nem. Nekiálltam nyomozni, és két eloxidálódott tűzősaru volt az izzón , szigszalaggal betekerve. A saru érintésre porladt szét. Javítani 5 perc -lenne- , de a vezetékhez nem lehet hozzáférni a fényszóró kivétele nélkül.
Tehát , kerék, dobbetét le, a nagyon sok éve nem mozgatott lökhárító csavarok közül 2 nagy nehezen kijött, harmadik dr. flex vette kezelésbe. Cserélve átmenő csavarra.

2 lökös tartó a 4ből rozsdás volt, levettem, homokszórtam, lefestettem. Ha már ott matattam…


Lámpa kint, javítás 5 perc :) Lökhárító szereléssel 1.5 óra.

Ha már a dobbetétbe bújtam kivettem a kürtöt, mert nem szólt. Biztoítékját egy ideje ellenőriztem. Az egyik saru oxidos volt, illetve mikor vettem ki szétesett így akkor már a belseje is ki lett pucolva, , réz kommutátor felcsiszolva. Összeraktam, működik :)

Az feltűnt, hogy nagyon racing piros, és kicsit toyota yarisosan bénán kürtöl, valszeg nem gyári már :D

Valamelyik nap észerevettem, hogy a bal hátsó lámpa nem világít.

Sejtettem, hogy a hiba az átvezető kötegben lesz.
Igazam lett, 2 szál el volt szakadva, jópár szálnak a szigetelése már öregszik. A 2 szálat újra forrasztottam, zsugorcsöveztem. El ne felejtsem, a kötegbe gányolt plusz vezetéket is kiszedtem a francba, valószínű innen kapta a Jedit a “remek” ledes tolató fény amit pár postal elöbb szórtam ki az autóból.
A sérült szigetelések szigszalaggal voltak szigetelve, ezeket én is csak újra tekertem, mert már el volt rajtuk öregedve. Egy helyzetjelző is ki volt égve, és a dupaszálas helyzetjelzője is, mindkettőből kapott újat.
Elöl-hátul megfelelő a világítás az autón. :) És mostmár tudok dudálva szitkozódni 😆