Blog
Végre visszakaptam a 2.5 hónapja elküldött kormányomat bőrözésről.
Legalább 5 autóm kormányát csináltattam ,és vagy 10embert küldtem oda. Utoljára.
Ez a munkamorál az én értékrendemmel nem összeegyeztető, főleg,hogy időpontra küldtem. A munka egyébként kifogástalan.
A kormányt én szereltem ki, csiszoltam le, és fényeztem újra.
2x3 réteg lakkot kapott ,első 3réteg száradása után bemattít, megint 3réteg.
Az ezüst csíkot is rekonstruáltam, mert 1-2 helyen picit megkopott.
Ezt már februárban megcsináltam. Most végre valahára bekerült, a szintén általam felújított fa váltógombal egyetemben.
Olyan brutál nehéz volt levenni a kormányt, hogy én 4, faterom 2 vízhólyagot szerzett a kezére, de lejött. A CSAVART KAPASSÁTOK VISSZA LEVÉTELNÉL. Drága az új fogsor. :)
Nekem nagyon tetszik, iszonyú szép.
Megtörtént az idei olajcsere is, kapott Mobil 1 5w50et a masina, egy gyári olajszűrőt, egy Mann levegőszűrőt, a váltóba pedig Tutela Matryx-ot, mert az előző Technyx-el nem voltam megelégedve, azzal valamiért akadozott a váltó.
Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...
Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂
Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D
Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.
Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌
Mentem volna egyet gurulni, de az autó nem indult el. Előtte 2 héttel még semmi gond nem volt. Elsőre eltömődött üzemanyagszűrőre / megromlott benzinre tippeltünk, de ez nem jött be. Az üzemanyagszűrő azért ki lett cserélve.
Az igazi bűnös a benzinpumpa. Már úton van az új példány.
Az előző kötelező szervizkor találtak pár javítanivalót, kicsit csöpögött a vízpumpa, valami megrágta a hátsó lambda szonda vezetékét, meg a turbó levegő cső sem volt rendben. Garanciában cserélve lettek, vagyis kapott egy új vezérlést vízpumpástul, hátsó lambda szondát, meg turbó levegő csövet. (34000 km.)
Elkezdett kopogni a jobb eleje. Kapott egy pár MAYLE HD kanyastab pálcát.
A 10 éve beszerelt nappali menetfény és ködlámpa kombó mostanra eléggé megfáradt. Kapott újakat.
342022 km
Alámerültem, elkészült.
10w-60
206758km
Itt a tavasz, vagy inkább kora nyár ?!
A lényegen nem változtat, fel kerültek a Bellára a nyári gurulók. Szokásos módon ki vettem a dob betéteket is és alatta is alaposan kimostam , kiszárítottam. A féknyergek kicsit megkoptak ezért felújítottam őket egy kis piros festékkel . Nekem tetszik :)
A gumiknak az utolsó szezonjuk lesz, de ha időközben látok valahol jó áron akkor lehet hogy kap egy szett újat majd.
Végül kapott egy tank 100-as benzint is.
Most már jöhet a jó idő!
Km : 278.109
Már tavaly is tervezgettük denpet-tel, hogy el kéne menni egy rendes pályaoktatásra, ahol nem csak úgy magunktól próbálgatjuk az autót, hanem instrukciókat is kapunk, hogyan is kéne csinálni. A tavalyi Tempo Tréning egy jó tapasztalat volt, de az inkább vezetéstechnikai gyakorlatokról szólt, nem a hegyes menés mikéntjéről.
Ezért, amikor Zselé jelezte, hogy lesz tavasszal egy Giulia pályatréning, gyorsan lecsaptunk a szabad helyekre.
Itt is vezetéstechnikai gyakorlatokkal kezdődött a nap: vészfékezés (már halál unalmas), valamint a jávorszarvas teszt, amit hivatalosan kettős elkerülésnek neveznek. Az utóbbi során már komolyabb tempónál kellett megrángatni az autót, ami fontos tanulságokkal bírt a határhelyzetben való viselkedésről. Két lényeges dolgot tanulhattunk:
1. Gázt ne vedd el, mert elmászik a súlyeloszlás (előre terhel) és nem fog olyan stabilan manőverezni.
2. Oda nézz, ahova menni akarsz. Ergo ne megúszni, elkerülni akarj valamit, mint mikor próbálsz valamit ellökni magadtól, amihez hozzáérni sem nagyon akarsz. Hanem azon legyél fejben, hogy hova akarsz menekülni, hova akarsz érkezni és akkor eleve aszerint irányítod az autót, hogy az általad elképzelt nyomvonalon haladjon. Előbbi esetben lehet, hogy elkerülöd azt, amit megúszni akarsz, cserébe belecsattansz majd másba, amire addig nem figyeltél.
Ezek viszont nem tartottak sokáig. Utána egyből következett egy kis elméleti oktatás ideális ívről, kanyarvételről, fékezésről, stb. Ezt demostrálandó, az oktató mögött mentünk pár kört, aki mutatta az elmélet gyakorlati megvalósítását. Itt be tudtuk gyakorolni a dolgokat.
Ez után következett a szabad pályázás, ahol összerakhattuk az addig tanultakat, meghajthattuk rendesen az autót az új tudással felvértezve. Ez a része volt szerintem a csúcsa a dolognak. A "kiképzés" után ugyanis bátran, a határáin autózva hajthattuk a gépet és magabiztosan próbálgathattuk mit tud. Anélkül, hogy attól kellene rettegni, hogy mi van, ha elmérek valamit. Közúton biztos nem mertem volna ezt gyakorolni. Így viszont ezt a tudást már a napi vezetésbe is át tudom vinni, sokkal jobban ismerem az autó viselkedését és határait. Amit közúton nem mertem volna magamtól próbálgatni, tesztelgetni, azt itt megtehettem és most már magambiztosabban hajthatom a gépet máshol is.
Így utólag visszanézve, talán egy ilyen tréninggel kellett volna kezdeni. Voltam már néhány vezetéstechnikai tréningen, de magasan ez volt a leghasznosabb.
A napot egy köridő méréses versennyel zártuk. Álló rajtból indultunk, ami kicsit furcsa volt, hisz azt nem gyakoroltuk. De azért sikerült megcsípni a 3. helyet.
Még márciusban foglaltam időpontot a márkaszervizbe, hogy ha bármi probléma előjön az autóval kapcsolatban, akkor azonnal tudjak menni. Érzetre végül semmi gond nem volt, de ha már megvolt az időpont begurultam egy átnézésre. A kedvenc szerelőm, Csaba, át is vette az autót és együtt megnéztük. Örömmel konstatáltam, hogy még egy pici olajfolyást sem találtunk sehol.