Blog
Ma vezethettem utoljára. Több mint 10 év alatt szinte családtaggá vált, nagyon szerettük és élveztük minden egyes megtett km-t.
Mától új gazdánál, de úgy érzem ugyanolyan jó kezekben van és lesz, mint nálunk volt.
Köszönöm a sok sok közös élményt, és még nagyon sok balesetmentes km-t kívánok az új családdal.
Már régóta furcsa zajok jöttek hátulról. Hosszas keresés után arra jutottam hogy a csomagtartó fedelet mozgatva jön a kattogó hang a teleszkópok felől. Ahogy irányt vált a terhelés kattan egyet. Elég volt annyi is amennyit a kéder engedett.
Rendeltem két új Marelli teleszkópot és felpattintottam.
A jobb oldali teljesen el volt már fáradva, amint a balost levettem a fejemre is esett a tető. A balos még megtartotta egyedül.
Várjuk a próbautat...
u.i.
A Selenia Rally során nem hallottam a kattogó hangot, tehát ez volt az oka.
Cserébe nehezebb lecsukni, de már megszoktam.
Mivel a vásárolt szett 2 kupakja kissé kopott, csúnyácska állapotú volt (1. kép), FB csoportban kerestem a témában és találtam valakit, aki olcsón tudott adni egy szett öntapadós emblémát.
Mivel az autó orrán és hátulján új típusúra cseréltem vásárlás után, ide is az új típusúból kértem (2. kép).
Az autó 15-ös kerekeit is ellenőriztem, abban is pont 2 van, ami sérült, így arra jutottam, hogy a 4 rossz állapotú kupakot fogom így felújítani, majd használni, a szépeket pedig a mostani, 15-ös kerekekkel eladom majd.
Hét elején érkeznek a gumik, alig várom, hogy minden a helyére kerüljön.
A 3. és 4. képen a lehámozott kupak üresen, mellette pedig a már elkészült, felújított.
Gumicsere alkalmával megnéztem az autót alulról.
A splitter karcolásai gyarapodtak. Az elején lévő karcok gyanítom nyitott állapotában keletkeztek.
Meglepődtem a bal oldali katalizátor sérülésén. Az is leért valahol, fura.
Hátsó lökhárító rései és az alsó borítás tele apró kaviccsal.
Első lökhárító tele rovarral még a 2498-as útról. Ilyen sokáig még sosem kellett mosni, egyedül nem is bírtam :)
Motortér megnyugtatóan poros, sehol nyoma szivárgásnak. Viszont a meleg szép lassan amortizál: a csövekre tekert textil illetve szigetelő szalagok válnak le és a levegő bevezető csatorna is megrepedt az olajbetöltő mellett.
A légszűrőház gumibakjai pedig átszakadtak, így az egész a motor tetején nyugszik. Javítani kell.
A jobb első kerék az új gumival 90 km/h-nál vibrációt okozott. Ekkor tudatosult bennem, hogy a régi gumival is megvolt ez, csak 160-nál.
Elvittem görgőztetni.
Két benyomódás is volt a felnin egymással szemben. Egy nagy tojás volt a belső oldala.
Javítható volt, most szépen fut.
Csak a kötelező szerviz:
SELENIA DIGITEK P.E. 0W-30
OC olajszűrő
OC levegőszűrő
Km: 332.000
Jéghideg, és tiszta:-)
Ma megtörtént a kerék csere 33570 km mutat a számláló, így a téli szezonban a megtett út 3720 km, így az eddig megtett táv 14550 km . A nyári gumik 19142 km megtétele után folytatják útjukat és megkezdik az 5. szezont.