Blog

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-28

A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-04-28

Az MY19 magasabban ül mint ahogy azt a Giuseppe megálmodta 2016-17-we első szériához. Angoloknál szembe jött velem egy szett régi rugó amit meg kellett vennem, mert az első percektől furcsa hintázós volt az érzet a futómű kapcsán és hátha segít.
1-2 képeken az eredeti magasság, 3-as képen az új (régi) rugók színkódja, 4-5 képeken az új magasság és a 6-os képen a cikkszámok..

Első benyomásra keményebbnek érzem, minimum 1-1,5 centivel lejjebb ül az autó és az érdi M6 emelkedő tetején a felüljáró buckákon jóval kisebb az autó oldalirányú kilengése is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-04-28

Újra megnéztem az Izsák-Orgovány-Jakabszállas szakaszt. Jók a kanyarok, de a köztük húzódó egyenesek kissé hosszúak ennek az autónak. Van pár elég rosszindulatú bekunkorodó derékszögű kanyar, figyelni kell.
Arra jöttem rá, hogy nem a váltó a zseniális ebben az autóban, hanem a váltó és a hozzá hangolt kuplung együttese. Öröm gépészkedni vele.
Érződött, hogy régen mentem sokat vele, kicsit rozsdásak voltak az idegpályák, de a végére belejöttem. Szenzációs az indulás is ahogy a karbis motor minden apró pedál mozdulatra reagál. Ja és a hangja.
Nem lehet megunni. Őrület ez a gép.

Már nagyon várják a felvidéki hegyek.

Kecskmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét
69km
39488km

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-04-28

Megint sikerült olyat húznom aminek népfelzúdulás lett a vége:D

Zselé Cartárs szíve megesett rajtam hogy milyen keréken nyomom a kakucsot, és ő amúgy is új gumikat rendelt a régi kerekei pedig még nem kukásak, így hát felajánlotta nekem ha kell enyém lehet nem dobja ki.

Persze azonnal kaptam a dolgon, hisz a játszó gumim az azelőtti csapatáson oda lett:D

Mik vannak:D Passattal ilyen bajom sosem volt:D:D:D

Szóval adott egy Veloce gumi szett P-Zero AR jelzésű:))) Nyamm:)
Egy bökkenő van: ez a 8 és 9 colos R19 felni mérete, nekem pedig a 8,5 és 10 colosat szánta a sors:D:D:D

Na ilyet sem csináltam még, megnéztem kalkulátorban megkérdeztem pár gumistól, megnéztem pár Wörtherzéé videót, és vettem a bátorságot ok, csináljuk:D

Végül is úgysem napi használós lesz így arra a pár alkalomra meg ez tuti átványosság:D:D:D

Szóval elmentem a jól megszokott 24h gumisomhoz, meggyóntam hogy hát a legutóbbi gumi elszakadt nézzék meg, mit tett vele asszony:D:D:D
Ők együtérzően dörzsölték a markukat ilyen mókusból kéne még:D:D:D
Lényeg a lényeg kis gyözködés után felrakták:D
Ilyenkor a gumis nem is attól fél hogy szétmegy a felni vagy ilyesmi, az a te bajod.. de ha olyan gumit rak fel ami nem fér el az autó alatt, és leszakít valamit róla, na azt valahogy nem akarják:D
De mondtam ez gyári méret csak nem erre a felnire, így még kisebb is lesz egészében, hadszóljón.

Hát felrakták: akkor tudatosult bennem hogy konkrétan a felni kintebb áll mint a gumi:P
Mondták ezzel parkolni nem kéne nagyon járda mellé:D

Márt öbb helyről kaptam görgős és egyéb felnijívítós ajánlatokat azóta.. Nem tudom miért:D

Persze én nyúl vagyok, felrakták a gumit majd montam... akkor rakjuk vissza a csomitartóba majd otthon felpróbálom az autóra:D:D:D

Eljött a péntek, hazarobbantam a munkábók és már azt veszem észre, hogy úgy ahogy vagyok az autó alatt térdeplek, és rakom a kereket:D

Jó már kezdek rutinos lenni javul a köridő, most valahol 20-25 perc környékén tarthatok, hátmég ha vennék rendes krokodilt amit nem kell ennyit illesztgetni:D

Na de felrakom a kerket, és valami különös érzés fogott el hogy ezt most meg kell osztani másokkal is:P:D

És felrobbant a facebook, az amore:D ennyi raakciót nem kaptam sosem:D Óriási:D

NA de a lényeg, nézem nézem az autót.. ok.. de most el kéne menni egy tesztkörre...

Mind mondtam NYÚL vagyok, így ez 2 napot tartott mire elindultam vele, addig szoktam a gondolatot, vészforgatókönyveket gyártottam, meg ugye 3 gyerekkel van ez-az szóval zajlott az élet.

De eljött a pillanat, este van, mondom feleségemnek a mosógép még megy én lefeküdnék aludni.. erre.. ő nem marad fent.. őőő stb... végül is jogos minek indítok 10-kor mosógépet:D:D:D

Na jó hát akkor üssük el valamivel az időt, fogtam a fényképezőgépet, bedobtam hátra az emelőt, két 17"-es kereket tarcsiba és nézzük mi lesz:D

Először 30-al legurultam a benzinkúthoz, hogy megnézzem a nyomásokat:
2.3-2.5-öt mutatott.. és érzésre jó volt.. de én fújtam bele egy kicsit.. saját mérővel is körbe mérve így a 2.5 lett mindben kb. Ugye most szenzorom nincs..

Ezek után növeltük a terhelést, elmentem körforgalmat vadászni, megrángattam kicsit, mi lesz:)

Nem lett semmi, csak az érzés hogy ez valami brutál penge most így.
Hála a kifeszített gumikank olyan oldaltartása van az autónak kb. mintha tömör gumin futna, tényleg brutál.
A futómű életrekelt, van visszajelzés érzem mind megyek át és mindent:D

Na de jó ok, csináljunk még pár képet, hát jobb ötletem nem volt mikor már az összes körforgalmat meggyaláztam a környéken:D

Óvatosan mert ugye tudjuk ha érintőre vennék egy padkát vagy egy beton gyolyót, az nem plub-blub-plub lenne, hanem krssss pakk:D ez nem játék

A VERDA ÉLES FEGYVERNEK SZÁMÍT:D

Szóval akkor irány a vár, jó tilos bemenni de adott jegyet szóval bementem, készítettem alibi fotót a Hilton előtt hogy ha kérdezik ide jöttem de már elment akiért jöttem:D

Szóval nem teljes nyugalomban de megálltam itt ott és lőttem pár képet, este fél 12-kor nem nagyon érdekelt senkit, útban sem voltam:))

Lehet a diszpécser központban persze ment a muri, nézd már megint egy fotós.. küldjünk rá valakit..? á csak figyeljük ha hülyéskedni megbüntetjük:D:D:D

Ez valami eszement hát hogy néz ki ez, hogy tartja az utat:)))

Plusz: mivel ez a gumi igazából nem outdated, pár éves még csak kicsit már kopott ezzel igazából el is lehet indulni rövidebb utakra:)))

Lévén a 17" kicsit meg lett pörkölve a pályán végül is nem is baj ha nem csak az van azért kapott rendesen:)

Szóval haladok a 19" lét felé szépen lassan.

Hát milyen állat mód néz ki ez a gép?:D

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-04-27

Cseréltem a szíjakat és a gyertyákat is.

Úgy döntöttem, hogy ezt most én intézem. Kicsit hajtott a kíváncsiság. Elévülhetetlen érdemeket szerzett Laci a siker elérésében és Gábor is sokat segített. Kellenek a céleszközök, ha az autóban van a motor, fokozottan. Sok idő elment vele, hosszú átfutással, de ehhez is konyítok már. Az elporladt vezeték burkoló csöveket is cseréltem.
Próbakör megvolt, jó lesz.

206456km

 
>> EgyébKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-27

Azt fedeztem fel, hogy az EGR szelepet úgy sikerült valakinek kiiktatni, hogy hiányzik a vákumcsöve, pedig tudtommal, a benzineseknél elég hasznos dolog lehetne, ha működne...
Talán meg is találtam, hogy mit, mivel kell összekötni. Majd egy vákumcsövet be kell szerezni ide. Ideiglenesen egy vipoláncsövet raktam be...

A csattogós hidrotőke hang telejesn megszűnt, hideg motornál sem hallható, úgy tűnik a műtét sikerült :)

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-25

Cseréltem négy hidrotőkét a szívó oldalon. Olajcsere után se nagyon akart múlni a hangja, fülre a hármas hengernél volt hallhatóbb. Szétszedés után a hármas, és az egyes henger tőkéi is könnyen összenyomhatók voltak. A 147-es megmaradt hengerfejjéből négy jobbnak ítélt hidrotőkét raktam a helyükre. A pár éves állás után már ezekből is kiszivárgott az olaj nagy része, de emlékeim szerint nem volt szelephangja annak a motornak. A spidernek a motorjában a tőkék szoknyája egy picit hosszabb, de gondolom a megvezetésen kívül mást nem befolyásol. A spiderből amiket kivettem tőkéket, mintha újak lennének. Mikor még csak kézzel forgattam át a motort, az egyes hengernél már fel is keményedtek a hidrotőkék, míg a hármas hengernél még egy kicsit összenyomhatóbbak maradtak. Látszólag feljut az olaj, ahova kell, de lehet, hogy nem elég. Összerakni már az új vezérléssel raktam, vízpumpát nem cseréltem, nem lóg, nem szórja a vizet.
A vezérmű burkolatnál, gondoltam kicserélem a 6. kép jobb oldakán látható elemet, de mint a képen látszik a másikon meg egy másik rögzítési pont van letörve. A kettőből lehetne applikálni egyet, de egyenlőre a jobb oldali került vissza.

>> Tuning és extrajano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-04-26

Éééés igen, kaptam jó áron egy szett 17-es BL felnit. 😮
2 órát kocsikáztunk érte, de ennyiért szerintem jó vétel volt.
Köszi a segítséget hozzá, még kerítek 4 gumit rá, aztán meglátjuk.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-26

Miután a hátsó futóművel végeztem nekiálltam szétszedni és felújítani a bal elejét.
A lengőkar hátsó szilentje, a stabilizátor szilentje ovális volt már. A kormányösszekötő gumiharangja meg volt tekeredve (feltehetőleg túl szorosan volt bilincselve és a futóműállításnál nem foglalkoztak vele), a külső féltengely gumiharang ki volt szakadva, de a csukló jó, a belső gumiharang kisebbik bilincse hiányzott, a gumiharang be volt repedezve, a belső csukló bordás része mozgott. Emellett sikerült találnom raktárkészletről sohasem használt lengéscsillapítót rugóval és kerékaggyal. Mivel ez 5 csavaros ezért nem tudtam felhasználni. A rugó elvileg keményebb mert ez feltehetőleg egy nagyobb motor verzióé, de beépítettem mert kíváncsi vagyok egy keményebb első futómű mit eredményez. (Elméletileg csökkenti az alulkormányzottságot).
Vettem egy új lengőkart, de a gömbfej nem lett jó, mert ezen a 13mmes kónuszos volt, de az autóhoz a 15mm-es kellett.
Az axiális csukló igazából nem volt csereérett és talán a kormányösszekötő is maradhatott volna, de a rögzítő csavart nem tudtam lelazítani és egyébént is ha már minden szét volt szedve jobbnak láttam ezt is cserélni.
A segédkeretet zsír/olaj és rozsdátlanítottam, majd Korant után kapott egy Hammerite-os festést. A kerékjáratban relatív kevés rozsda volt, javítani nem is kellett, csak rozsdátlanítani, alapozni és rücsizni. Ugyanazokat a Body termékeket használtam mint a hátsó futóműnél.
A féknyereg csúszói mozogtak, a gumik leszámítva hogy már festékesek voltak még jó állapotuak. A nyerget és a tartót piros Hammeritel festettem úgy mint hátul is. A fékbetétek különböző márkájuak voltk és minden tiszta rozsda volt. Feltehetőleg a kevés használat sem segített neki. Most új Brembo tárcsa és EBC Greenstuff került a helyükre.
A lengőkart/segédkeretet a karosszériához merevítő vas mindkét oldalon hiányzik, erre még "vadászom".
A költségek nagyrésze már szerepel a blogban mert amikor vettem beírtam. A lengéscsillapító (mindkét oldal) 300 EUR, a belső féltengelycsukló12600 HUF, a külső gumiharang (mert amit korábban vettem kisebb átmérőjű, mindkét oldal) 3000 HUF és a gömbfej (mindkét oldal) 12000 HUF jött hozzá. Természetesen vennem kellett további festékeket is.