Blog

>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2024-03-05

Február 29 minden előjel nélkül gondolt egyet és nem indított többet.
Vontatás majd egy húzamosabb ideig a rámpán állás következett.
Rengeteg idegeskedés után még rosszul is kötöttem be szerencsétlent így a műszerfal el is ment, biztosíték (kösz Attila a tippet) az megoldódott, bekötésbe meg a Facebook Alfa Romeo 159 & Brera Hungary segített. Lényeg hogy nincs test kábel az önindítóra...

Régi önindító:
Bosch 1 005 831 290
Új önindító:
Bosch 0 986 025 660

220.614km

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2024-03-09

Elfáradt a még gyári akkumulátor. A cserét a Runner akkusegély végezte a hívástól számítva 1 órán belül.
KM: 121.350

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2024-03-09

Beleszaladt tavaly június óta az első bő 10 ezer km nálam az autóba, így megejtettünk egy olajcserét.
Olaj a szokásos Selenia Wr Diesel 5w30, bő 10 éve alfázok, azóta csak a Seleniat használtam a kocsijaimba. Nálam ez vált be.
Km óra állása: 261203 km

 
>> Eseményaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-03-03

A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.

A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.

Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.

Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.

Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.

Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.

Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.

A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.

Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.

Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?

Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.

Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.

524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.

Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.

Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.

947 km
272875 km

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-02-29

Az utóbbi időben keveset használtam az autót. Az enyhe idő miatt a kerékpárt preferáltam.
Tavaly túra sem volt vele, na de majd vasárnap :)
Fel is raktam a nyári kerekeket.
271928 km

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2023-04-24

Egy új eszközzel estem neki a fékfolyadék cseréjének. Kompresszor kell hozzá, karburátor elven működik.
A hosszú flakont megtöltöm az új folyadékkal és az autó tartályára fordítom. A kúpos tartályon vaan egy "pisztoly", erre csatlakozik a kompresszor és a munkahenger a légtelenítő csavaron keresztül. 4 bar elég. Az áramló levegő a légtelenítő csavar nyitásakor kiszívja a folyadékot a tartályba.
Ami azt illeti, hamarabb kellett volna a cserét elvégeznem.
Látható a második képen, hogy 4 év alatt milyen sötét lett. Valeo dot4+, 265 fok a forráspontja.
268844 km

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-03-08

A váltóolaj csere nem volt tervezett. Megörvendeztette a garázsom padlóját egy literrel.
Nagyon pipa voltam, másnap megemeltem ,és alánéztem ,hogy felmérjem a károkat.
A féltengely csúszott ki kb. 2mm-el. Nem igazán értem ,hogy ez ,hogy történt meg.
De még szerencse ,hogy itthon.

Levittem a műhelybe aknára, kivettük a féltengelyt. A seeger gyűrűt nagynak találtam, azt gondoltam valami nem rávalóval szerelték össze.

Pár napig szomorkodott az aknán, majd 5 boltot végigjárva sem lehetett venni rá új seegert.

Közben ePerben ki cikkszámoztam, gyári van rajta. Csak ennek van ilyen formája, rendelni minimum 5öt lehet gyáriba, vagy ebayről angliába... Mivel gyári és látszólag nincs baja ezért összeraktuk újra, ugyanazzal. Kapott friss váltóolajat. Egyelőre jónak tűnik.
Szerencsére aki előzőleg szerelte mindent zsírral rakott össze ahogy azt én is szoktam és szeretem így a szerelés meglepetésektől függetlenül, jól sikerült.

A szervóolaj tartályba nagyjából a puncs puddingra emlékeztető valami volt.
Az életben nem láttam még ilyet...

Vettem 2l automata váltó olajat, 1literrel átmostam, majd feltöltöttem.
A puncs puddingból meggylevest lehetett elérni. :D
Totális rendszer átmosás kéne neki, franc tudja hány liter menne a kukába ,hogy meg tudjuk őrizni az automataváltó olaj színét, de erre most nem fogok sort keríteni. Nem tudom mi az úristent öntött bele valaki ,valamikor.

 

Több mint 10 ezer km volt már az előző olajcsere óta, így az olaj és az olajszűrő cserélve lett.
Olaj: Selenia Wr diesel 5w30
Km óra állás: 256918 km

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2024-03-07

Vettem egy nagy levegőt és windowst telepítettem parallels demora, vettem rá Assetto Corsa-t, content managert, és Kakucs pája modot.

Nem tudom ez beteges-e de én meg akarom ismerni egy kicsit a pályát mielőtt valóban oda jutok:)

A laptiming összes alfás videója után a függőség már adott, a virtuális verzió itt figyel...
Őőő nóómális? Neem egészen biztosan nem:D


Még nem döntöttem el hogy ezt a postot törlöm-e vagy maradjon itt örök mementó hogy hogy pusztítja el emberek életének jelentős részét, rabolja idejét egy igénytelen, hulladék szoftvergyártó.

Hát hogy a ..szomba lehet az hogy bekapcsolok egy rohadt szoftvert!!! Telepítem, működik, majd egy hét múlva meg nem, na ez a microsoft felahsználói élmény.
És mennyi ember idejét rabolják ezekkel a végiggondolatlan, működésképtelen funkciók tömkelegével..

Megmondom mi feküdte meg a windows gyomrát: egy G920 Logitech USB kormány, ezt elsőre felismerte működött majd soha többé, faxom fogja újratelepíteni.. meg tölteni ezzel az időt ennyit kár volt rá áldozni.

Egyszer tudtam kipróbálni a pályát az is valami:D mindezért vagy 4 órát telepítettem.. meg beállítottam:D Tökre megérte szerintem:D:D

Microsoft, örök talány, mit csinálnak, egymást kerülgetik a kávézóban, szoftverfejlesztés helyett???:D

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-06

A segédkeretet és néhány apróságot az elmúlt napokban megpucoltam amennyire tudtam, lefestettem Koranttal majd két rétegben fekete Hammerittel.