Blog

>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-02-25

Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-02-25

Felkerült az olajszűrő sandwich ,hogy olajhőfok és olajnyomás mérőt tudjunk bekötni. Ezzel egyidejűleg megkapta az Motul 10W60-at.Bosch szűrővel.

165.050km, ergo 1300km-t ment az előző 10W50 Total Racing-el amit szinte pontosan 1éve cseréltem.

Rákerült a biztonsági övcsat is az OMP kagylóra, vagy 1.5hónapja rendeltem meg...
Elkezdtem összerakni a belsejét, de még mindig vannak anomáliák az autóval ,szóval pályára még nem áll készen.

 

140 napi téli álom után ma felébresztettem PHuBi-t.
Kerekeket visszaengedtem, akkut visszakötöttem és ahogy azt mondani szokták pöcc-röff.
Kettőt nem tekert a főtengely és már járt a motor. Szépen, egyenletesen különösebb hang nélkül. Nem emlékszem olyan indításra ahol ne lett volna pár másodpercig hidrotőke hang vagy valamelyik szíjnak surrogó hangja. Most semmi, mintha 10 perce lett volna leállítva.
Mentünk egy 40 km-es kört hogy az olaj bemelegedjen, meg tankoltunk is.
A gondmentes ébredés az út során folytatódott. A kerekek nem voltak "tökösek", eddig mindig kellett 5-10 km mire kisimult a járásuk. Most semmi. Hasonlóan működött a fék, a kormány és úgy általában minden.
Tavaly ezt írtam:
"Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén."
Minden arra mutat hogy PHuBi-nak már mehetnékje volt :-)

Hazaérve megkapta a friss Motul 10W60-at és egy Mann szűrőt. 6.451 km-t mentünk ezzel az olajjal.
Sajna a literes flakont a polcon benéztem és azt hittem tele van. Csak egy 4 literes kannát rendeltem hogy majd a literből kipótlom. Csak 4 deci volt benne, úgyhogy most csak félig van a pálcán az olajszint.
Óraállás a cserekor: 103.904 km
Kell még egy litert rendelnem...

 

Tavaly bizonyosodtam meg a parajelenségről: 2023.01.22. Álmában tolat egy kicsit...

Ma megismétlődött, a bő négy havi állás során megint eltűnt 2 km a kocsiból...
Tavaly (2023.10.07. Téli álom) 103.866 km-el zártuk az évet. Ott a kép róla a blogban.
Ma az akkusaru visszarakása után a gyújtást ráadva 103.864 km-t mutat a számláló.

Egyre érdekesebb a történet...

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-22

Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-16

Rendeltem amazonról egy szélvédőre, cockpitra, szellőzőre is szerelhető tartót. Mágneses, tökéletesen tartja az iphone-t és még tölti is közben. Bár kínai de a relatív jó minőségűek közül való. 34 EUR plusz szállításba került.

 

Ma délután neki akartam állni a tavaszi készülődésnek, de olyan szomorkás, esős lett az idő hogy elment tőle a kedvem.
Helyette képeket nézegettem, hogy merre és hol jártunk a Spiderekkel.
A Pókkal 220 db kép van elmentve a Túraképek mappában. Ezek hágók, érdekes helyek, talik, események.
64 magassági pontot másztunk meg - volt ahol többször is jártuk - összesen 74-szer. A magassági pontok összesen 118.161 métert tesznek ki.

PHuBi már egy kicsit szorgalmasabb az 546 db képpel. Igazából PHuBi-val lendültünk bele a hegyi csavargásokba.
198 magassági pontot másztunk meg - volt ahol többször is jártuk - összesen 236-szor. A magassági pontok összesen 357.852 métert tesznek ki.

A két autóval elég sokat bütyköltem, ezek emlékét 23.575 db fénykép őrzi :-)

 

Sajnos engem is utolért az a típushiba, hogy letört a visszafolyó ág egyik csöcse a kiegyenlítő tartályról, de elég szerencsésnek mondhatom magam, mert a garázsban észrevettem miközben töltöttem fel az ablakmosó folyadékot. Olaszautóbontóban sikerült egy gyári újat vennem elég jó áron, és este miután nagy nehezen szereztem egy clic-r fogót orvosoltam is a problémát.

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2024-02-21

Az első fék 7 év és kb 60.000km után megérett a cserére. Brembo Max tárcsák voltak Brembo betétekkel. Ahogy nézük kb.a betét ette meg a tárcsa belsejét. De még nem is ez volt a fegfőbb baj hanem a hangja. Már úgy búgott meg hangos volt fékezésnél,hogy az már elviselhetetlen.Több ilyen tárcsa közelébe nem megyek,senkinek nem ajánlom.Melegen már újkora óta sípolt is. Most Car tárcsa került fel hozzá még egy ismerőstől kapott rossz rendelés miatt egy Bosch betét. Innen is köszönet a segítségért Kristyon barátomnak.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-17

A kalaptartóban levő hangszórók nem működtek. Vagyis a bal oldalon a magassugárzó ment, de a többi nem. Rendeltem amazonról postával együtt 50 EUR-ért egy alap Pioneer szettet. A cél annyi hogy ha már van működjön. Normál esetben úgyis le lesz kapcsolva, mert az alap autohifi felállás egy első komponens szett és egy mélyláda, de ha valaki ül hátul és igényli akkor be tudom majd kapcsolni.
Ekkora hangszórót ilyen kicsi mágnessel még nem láttam. A kiépített MNC gyártmányú oválok kb dupla akkor mágnessel rendelkeznek. Kár hogy nem tudtam összehasonlítani. Egyébként a Pioneer nem szól rosszul, némi mély is akad, egy alap gyári rendszer feljavítására elég is lehetne.
A 2 hangszóró 8 csavarja 4 különbözőből volt "összeválogatva". Az előző tulaj(ok) nem sokat adtak a részletekre. Most kapott 8db egyforma csavart.