Blog
Két éve lett cserélve 2db egy kátyúnak köszönhetően, most került sor a másik pár cseréjére is. 6 évet bírtak. Volt még bennük anyag, de kezdtek elöregedni.
2db -Taurus UHP 235/40*R19
Mai napon kapott 2 db új TAURUS 235/40*R19 nyárigumit.
Kátyú... durr... felni reped, gumi szálszakadt puklis...
Felni javítva, szerencére nem tört csak meghajlott- repedt.
Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...
42.952 km
- Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30 olaj
- gyári olajszűrő
- gyári pollenszűrő
Kap még egy gyári navigáció frissítés is (3. évig ingyenes).
Először is a dugulást kezdtem vizsgálni, a visszatérő csövet lehúztam a kiegyenlítő tartályról, és kompresszorral 2bárral megnyomattam. Pont semmi nem történ, így erősödött is a gyanú a dugulásra, elkezdtem visszafelé lebontani a csöveket, és mikor a termosztát tetejéről húztam le, ott már gyanús volt, mert meg kellett volna jelennie a víznek. Innen kitekertem a csatlakozót, és már meg is indult a víz. A negyedik képen a csöcsből kiesett dolog ami a dugulást okozta. Ötödik képen pedig az látszik, hogy van rendes keringés. Így jó a tudat, hogy a vízpumpa jó, viszont további kérdést vet fel, hogy hogyan alakult ki az a dugulás...
Ha már itt a motortérben matattam, letakarítottam a légszűrőt, illetve ideiglenesen megragasztottam a gumicsövét is. Motorhiba lámpa égve maradt, úgy, hogy nem a fals levegő okozta a hibát...
Még ránéztem a hangszórókra is, mert elég gyatrán szóltak. Még a gyáriak, sajnos nagyon gatya állapotban, és úgy tűnik, hogy a bal oldali magas helye üres.. Majd kap újakat.
Közben a csomagtartóról is lőttem egy képet...
Egy pár előtte, közben, és utána kép. Ki vette rendesen az energiát belőlem mára...
A tetőt is sikerült lenyitni, jól meg is járattam, minden bizti rendben volt, csak lehet nem volt rendesen végálláson a szerkezet zárt állapotban, és ezért nem volt hajlandó megmozdulni...
Ma sikerült megvennem, ezt a csodát. Annyit tudni kell róla, hogy a tavalyi évben össz-vissz 100 km közlekedtek vele azóta állt, akku nullára volt merülve. Én vittem bele másik akksit. Pöccre indult, és ha már indult, egy próbakör után már írtuk is az adásvételit.. Élmény volt vele hazajönni is már. Tető egyenlőre nem nyílik, az ablaknak nevezett fólián kilátni nem lehetett. Valami menet közben klattyogott, jobb hátulról hallottam a hangot, ez fékezésnél erősödött, mire hazaértem elhalkult. Érdekes, hogy próbakörön nem hallottam. Itthon felfedeztem, hogy nem volt túl sok víz a kiegyenlítő tartályban, ezt feltöltöttem. Ezt követően az tűnt fel, hogy nem igazán mocorog a víz járó motornál a tartályban. Miután lehúztam a visszatérő tömlőt, ott nem jelent meg víz. Vagy a vízpumpa nem keringtet, vagy dugulás van valahol a rendszerben, de inkább a vízpumpára gyanakszom... Bal elején egy helyzetjelző izzót, és elöl az index izzókat kell cserélni, ezek már inkább fehéren villognak. Ami még kelleni fog az egy légszűrőház, mert direkt légszűrő van rajta. Egyenlőre ennyi tapasztalat. Remélem holap el tudom vinni eredetvizsgára, utána pedig tudom intézni az átírást. Ja és a műszaki vizsga májusban lejár...
Szokásos olajcsere Budaörsön, a CarNet Alfa Romeónál.
Selénia + Forte.
Az előző olajcsere óta 10.127 km-t tettem meg.
Picit megcsúsztam most a kilométerekkel, nem tudtam máshogy megoldani, hogy 10 ezren belül maradjak az olajcserénél. De nem sokkal: 10.894 km volt a mostani csereperiódus. Selénia olajat kapott és a szokásos Forte tisztítófolyadékkal mostuk át előtte.
Egyben felkerültek a nyári gumik is. Az új nyári gumiknak ez lesz még csak a második szezonjuk. Eddig fél szezont (5334 kilométert) futottak, 2023. augusztus 1. és november 28. között.
A téliek harmadik szezonjukban 3502 km-t futottak. A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et voltak az autón, azaz összesen eddig 14.354 kilométert használtam őket.
Várhatóan innentől sokkal lassabban kerülnek majd a Giuliába a kilométerek, mert jött egy új játszótárs, amit tavasztól őszig többet fogok használni. Lásd fotók :)