Blog

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-03-24

Mikor fóliáztattam és kerámiáztattam az autót '21 augusztusában, kaptam ajándékba egy kerámiabevonat ápolót. Elvileg ez segít visszaadni a hidrofób, víztaszító hatást, ha már kezdene csökkenni. Bár a szakember szerint ez utóbbi egyébként nem jelenti a kerámiabevonat romlását vagy eltűnését.

Sokáig halogattam a dolgot, mert azt hittem, hogy egy hosszú, macerás munka lesz, mint mondjuk egy wax-olás, de néztem róla pár videót és rájöttem, hogy nincs itt különösebb hókuszpókusz. Csak át kell törölni vele az autót.

Az eredeti célom az volt, hogy szezon kezdete előtt még megcsináljam ezt az autón, így magabiztosan estem neki a műveletnek. Tényleg nem volt egy nagy tehetséget igénylő dolog. Hogy tényleg hatékony volt-e, az még nem derült ki teljesen, mert egyből el is raktam a garázsba az autót. Mindenesetre elsőre ránézésre jónak tűnt az eredmény.

>> Eseményzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2024-03-28

Úgy hozta az élet, hogy sem a Giulia, sem a Giulietta nem tudta már kényelmesen elfuvarozni a teljes családot, magyarán kinőttük őket. Be kellett hát újítani egy csapatszállítót, persze nem a Juliskák helyett, hanem melléjük! Adta magát a nem olyan rég bemutatott Tonale, amit le is teszteltünk főleg hátsó férőhely ügyileg, s nem csalódtunk, a három gyerek szellősen elfért. Az már csak hab a tortán, hogy minden szempontból nagyon tetszett a verda, így nem is haboztunk sokáig, amint lehetőségeink engedték a kecskeméti Formont szalonban, 2024.02.13.-án megejtettük a rendelést. Hosszas várakozásra rendezkedtünk be, de nem várt gyorsasággal zajlottak az események, 02.28.-án kaptuk a hírt, hogy aznap már le is gyártották. 03.12.-én befutott vele a kamion a Formonthoz, s a kötelező teendők után, 03.27.-én haza is hoztuk.

 
>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-11-05

Mivel szerencsére semmi komolyabb gondja-baja nem volt a kocsinak, így a jó viselkedése gyanánt meg szerettem volna lepni őt a régóta vágyott bőrülés szettel. Volt akkora mákom, hogy nem is olyan messze tőlem éppen bontottak egy 66-ot, így már repült is az e-mailem az illetőhöz árajánlatért (plusz pár beltéri apróságért). Sokkolóan olvastam végig a visszakapott levelet - Bőrülés szett: 600€ (semmi extra állapot, sőt a sofőr fele eléggé viseletes), scudetto: 50€, sminktükör világítás: 25€/darab !! El sem akartam hinni, mondom biztos csak félregépelte, de sajnos nem. Referenciaként rákerestem az E-bay-en és nyeltem egy nagyot, mikor az ottani árak megegyeztek a levélben kapottakkal. Na basszus, ideje minél előbb szerezni egyet, mert lassan elindul a lavina a youngtimer árakkal...

Elindult a keresés egy szett bőrülésért és szerencsére elég hamar találtam is egy bontós oldalt, akiket még aznap felhívtam és megérdeklődtem a makulátlan full-full mindenes ajtókárpitos szettet. Minden stimmelt, elmondásuk szerint működő is, így ment is a kosárba és másnap reggel meg is rendeltem. Jött is a visszaigazoló mail és a "köszönjük, hogy nálunk vásárolt..." üzenet, majd pár napra rá a telefon, hogy sajnos az adott áru már nincs raktáron, el lett adva már rég. Jött is a kérdés részemről, hát akkor miért van még mindig fent az oldalukon, SŐT! hogyan tudom megvenni a már eladott árut?! Semmitmondó magyarázkodást követően lerakták a telefont, így nem maradt más, mint továbbkeresgéljek.

Sikerült találnom az FB-s csoportban egy ígéretes darabot az előzők töredéke áráért és a többi beltéri cuccokat is be tudtam szerezni ezen a helyen. Az aprócska gond csak az volt, hogy az illető (köszi Gabi innen is!) MO nagyooon keleti pontján található meg, így ment a matek mégis hogyan juttassam el hozzám haza. Több futárszolgálatot is próbáltunk, vagy nem vállalták a szállítást, vagy túlságosan drágák voltak (értsd a csomag árának a 3/4-e a szállítási díj), így kellett keresni egy alternatív megoldást, ami egy MO-n élő haver, akinek a címét és adatait felhasználhattuk, hogy a csomaglerakó központba tudjuk vitetni a csomagot, majd ott átvenni és kifizetni. Így mindenki boldog lesz és senkinek nincs plusz macera a csomaggal és a fizetéssel sem - Plot twist: nagyon nem így lett...

A futár valami érthetetlen oknál fogva kivitte a csomagot a haver címére, pedig a leírásban is szerepelt, hogy Depóba kérjük és a csomag feladásánál is meg volt kérve, hogy legyenek szívesek oda szállítani. Mivel utánvétre volt a csomag, ezért az egész csomagot és annak értékét is neki kellett tárolnia és fizetnie, egyszerűen semmi sem úgy alakult ahogy tervben volt... Mivel csak belföldi tel. számot lehetett megadni a csomagátvételhez, ezért EZT SEM adhattam meg a sajátomat, így mikor jött a csomag és lebonyolódott ez az egész kalamajka én csak a havertól tudtam meg, hogy mi is történt. El is küldte a futár számát, hogy illedelmesen kiköszörülhessem a torkom a telefonban és mikor megkérdeztem, hogy miért nem a Depóba a leírásba megadott helyre lett szállítva a csomag (ahol az én adataim is fel voltak tüntetve (Név, tel.szám, személyi) cask annyit kaptam válaszul, hogy neki ilyenre nincs ideje és a csomag már ki van szállítva, majd rámcsapta a telefont. Köszi szépen, ment is a negatív értékelés a már 1 csillagosra értékelt Magyar Postára...

Másnap két kocsival mentünk a haverhoz sűrű bocsánat kérések között átvenni a csomagot, megígérve, hogy ezt már újra nem játszuk el. Szerencsére épségben volt a csomag tartalma és sikeresen haza is jutott velünk. Kezdődhet a felújítás, csinosítás, okosítás folyamata.

>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2024-02-20

Az autó először csak fékezésnél kezdett el rázni, majd idővel már gyorsításnál is.

Első körben az első féktárcsákat szabályoztattam le mivel pár hónappal korábban fékbetét és fékolaj csere volt, így azt gondoltuk ez okozza a hibát. Külső féltengely csukló csere is volt de elvileg ez nem tud ilyen hibát okozni...

A hiba nem szűnt meg inkább csak fokozódott, egy ausztria és vissza kirándulás során, szinte féltem. Közben mantráztam, hogy csak sopronig jussak el mert Q-va drága a trailer, hazahozott szegedig, sőt még elvitt a szerelőhő barátomhoz is szabadkára.
Olyan szinten mozgott a kasznit és morgott az eleje, hogy az valami félelmetes.

Előzőleg két szerelő is bevizsgálta, egyik szerint a féltengely okozza a hibát másik szerint a féltengely és a motortartóim is kukák...

Féltengely csere megtörtént mindkét oldalon és szétszedéskor derült ki, hogy a pár hónappal korábban vásárolt külső csukló olyan szinten akadozott minden irányú mozgásban, hogy ez okozta a hibát, így most van tartalékban egy pár féltengelyem.

Motortartó bakok is cserélve lettek.

Automata váltó olajat is újra kellett szintezni, kb 1lit. folyt le a csere közben.

 

Ebben a szezonban 3.590 km-t futott a téli.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-03-25

Előző hétvégén kaptam egy kavicsot az autópályán, a menetirány szerinti jobb szélén a szélvédőnek, pont ott ahol az "árnyékolás" kezdődik. Amint lehetett leragasztottam celluxxal. Ma házhoz jött a szakember és rendbe rakta. Csak megfelelő irányból és fény mellett látszik, szóval jó lett.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-03-25

Vásároltam egy félig leharcolt 159 Ti szettet amit újrafényeztem, rendeltem bele központosítót, ha azok megjönnek, gumizás után fel tud kerülni.
A 159Ti-nkről maradt 4db jó állapotú Continental SportContact5 azt tervezem rá.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-03-25

Veloce diffuzornak indult, de mivel levehető horgos az autó (amit mondjuk soha az életben nem használtam, de egy komoly extra nem tervezem megszüntetni) kicsit vágni kell a lökös betétet a felszereléshez, es szerintem a veloce diffuzor szárnyába bele kellene vágni. Facebookon szembe jött egy gyári “sima” dupla kipuffos, így le is csaptam rá.
Ma gondoltam egy 20perc alatt feldobom, amiből lett 4 óra. :D

A prizmákat hátulról tartja egy miniatűr kereszthornyos csavar amit ki kell szedni , mert a prizmák alatt fogja torx a betétet. Ezt kiműteni akna nélkül nem sikerült ezért ráálltam és kivettem. Mindkettő kipuffogóvéget felpolíroztam, aztán a következő probléma az előző tulaj beletörte a végekbe az alsó rögzítô csavart, ami amúgy egy tervezési hiba, indokolatlanul hosszúra hagyott amúgy gyenge, talan m4-es vékony csavar ami kapja a nedvességet és törik , mint a ropi. Én sikeresen ki tudtam szedni a sajátomból, így egy másikat kellett keresni mellé. (ezt szeretném cserélni 2db új, egyformára)

Egy újabb probléma, hogy minden lemezanyát levettek róla így azt is túrni kellett, de megvannak.

Végezetül ki kellett vágni a vonóhorog helyét, amit dekopirral végeztem, mert a flex(sarokcsiszoló) olvasztja a műanyagot…
Szerintem mérföldekkel jobb dupla véggel, nem is szabadott volna szimplàval kiadni.

Végül egy alapos mosást kapott (a betét), az autó esővert :)aztán 2 körön APC jól bedolgozva ecsettel , végezetül Labocosmetica Hydra műanyag sealent, látványos :)

Agyérgörcsöt kapok , hogy állandóan elforgatja a képeket.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2024-03-25

Még tavaly év végén belementem egy kátyúba ebből kifolyólag eltört a xenon magasság állító berendezés + a futómű is elállítódott ezt kellett orvosolni
futómű beállítás:18367
Xenon magasság állító: 43600

 
>> EgyébShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-05

Mindkét rendszám felhelyezésére több opció volt, elől matrica vagy fém, konzolra vagy lökhárítóra stb. Az első konzol nem túl szép és a mérete sem stimmel. Ha keretet tennék még rá az fújj, mert túllóg a konzolon és még vastag is, nem fekszik fel rendesen a konzolra, csak ha megerőszakolom az ívre. Konzolra a lemez jobb lett volna, de 1-1 cm-rel rövidebb a rendszám mint a konzol :-(
Végül a lemez behajtogatása mellett döntöttem, mert az első lökhárítő szita és a matrica nem nézne jól ki rajta, mert átütnek rajta a lyukak, javítgatni nem akartam. Elég érdekes formára kellett rádolgozni, de végül sikerült 95%-osra.
Hátul a meglévő konzollal hasonló problémáim voltak, full béna, így azt is kukáztam és egy minimalista keretet ragasztottam fel végül.

Album