Blog
Először a történelemben saját alfa nélkül érkeztem.Épp vezérműszíj cserén volt.B tervként Ducatival indultam,majd 3x szétáztam ugyhogy irány haza majd Dévid barátom mellett a jobb egyen Köszi a fuvart.
Sikerült gombokert szereznem egy blackline scudetto belső és felső elemet, V alak sehol se volt használható állapotban, igy a szett csak a polcon porosodott.
Alfacityn GT barátommal punnyadas közben ugrott be a fejembe egy gondolat hogy tudnék a sima krómból mattot csinalni.
A gondolatot némi tesztelés után tettek követték.Az eredmény sztem jó lett.
A GTA logót is mattítottam ha már benne voltam.
Felraktam Amore shopból rendelt uj emblémákat is.


Kozi csinalt egy vezérműszíj cserét,olajcserét,meg beugrott még egy szakadt féltengelygumiharang is.Műszakit is megoldotta volt olyan kedves.😁 Km:207000
Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)








A keresztfiam hozott egy ózongenerátort, használtam 06.30.-án.
DZ-nél mai napon megejtve, vízhőfok néha visszaesett ezért termosztát / Magnetti Marelli /, vákuumpumpa tömítés és olajcsere, szűrőkkel, szokásos köszönet Zolinak.










Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.
update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.











Carnet Budaörsnél készült el a 2 éves karbantartása a gépsárkánynak.
Alapvetően jó tapasztalataim vannak velük, igyekeznek minden részletre odafigyelni, néha engedik hogy nézzem a gép karbantartását néha nem. Most sajnos dolgoznom kellett, de közben ittam egy KV-t 3 óra alatt meglett pedig elég szép listával érkeztem.
MIndent is ki akartam deríteni a gép állapotáról.
Volt egy standard éves szervíz, ami olaj és szűrők stb. Selenia, ennek periódusát saját elhatározásból 10k-ra állítottam. most kapta a 3. szervízt az autó, 3k, 14k (tudom ez 11:D) 24k most:)
Nézzük a listát:
- olajcsere selenia
- fékolajcsere kétéves korára kötelező
- fényszóró beállítás, ez garis
- fékek és minden elenőrzése
- kis műanyag bizbaszok megkérdezése, itt nem jártam sok sikerrel ezeket majd valahogy pótlom.. nyilván nem fogok új karfát venni egy gumi bigyó kiesése miatt
- van még egy-két patent ami eleresztett, az utastérben ez az, apróságok
Ami kicsit nyugtalanító hogy a fékek alapvetően félidősnek mondhatók tehát még van rajta betét és tárcsa... de elég hülye hangot adnak lassú de intenzív fékezéskor..
De a tárcsa megéget, amit nem teljesen értek hogy hogy ég meg egy tárcsa egy olyan autón aminek a használati utasításában benne van hogy ne vigyem versenypályára az első pár km-en... tehát utána lehet.. És ez meg is történt:)))
NA szóval ez a fék téma azért hmm..
Van még egy hibajelenség ami most az első futóműnél jelentkezik:
- de kiderítették hogy nem futómű eredetű hanem a zárhídkörnyékéről jön
- a tünet az hogy egy pattogás fémesen hallatszik amikor parkolok tekergetem az autó kerekét, és előre hátra megyek, rámpára le-fel....
Ez most azonnali beavatkozást nem igényelt de azért az aggasztó hogy megkérdezték volt-e törött az autó. Hát hogy lett volna?:D
Erre természetesen nagy biztonsággal tudtam válaszolni hogy nem, mivel újrkora óta csak én vezetem és sosem adtam ki a kezemből..
De a fémes pattogás megvan:P
Szóval SUMMA:
- a szervízben rendesek voltak és mindenben a segítségemre siettek
- a gép teljesítette az első 24k km-et, EGYETLEN és CSALÁDI AUTÓKÉNT :)))
- apróbb minőségi problémák vannak, de ennek nagy része az utastérben jelentkezik ami azért a gyerekek miatt az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve
- a mechanika bírja a kiképzést, szerintem én nem vezetek állat mód sosem vertem oda az autót, tehát nincs oka hogy bármi baja legyen..
- azt a pár lendületesebb kört meg illik bírnia, itt nem döntöttem el hogy ezt a konstrukció rovására írjam, vagy egyszerűen ha használom akkor néha cserélni kell ezt azt.
23914km országúti fogyasztás 8-9 liter városi fogyasztás 10-13 liter
Kizárólag Shell VP 100-at kap enni, és mindig csepptöltőre van dugva.
Örülök hogy tisztalappal indulunk tovább, irány a napfényes itália:)
Alkalmam nyílt összekötni a kellemeset a hasznossal. Tettem egy felfedező/élménytúrát Nógrád megyében.
Bejáratós a motor, csak finoman nyomtam. Volt mindenféle útminőség.
A bejárt útvonalak közül válalható:
- Pásztó - Nagylóc
- Alsótold - Herenycsény (1., 2. kép), itt oda-vissza-odát mentem, bár kátyús, de élvezetes
- Nőtincs - Galgaguta Felsőpetényen át
- Nőtincs elágazás - Ősagárd
Ezeket valahogy össze kellene kötni, de ahol én ezek között jártam, ott borzalmas burkolat volt. Van, hogy csak a településen rossz az aszfalt, de olyan is, hogy egy jó út átvált borzalmasba



