Blog
Néztem a felniket, láttam az árakat és egyszer csak beütött ez: egy Classico 19" QV szett a nagy, az etalon:)))
A sztori hogy egy Passat CC-re szerette volna feltenni egy csóka, de mivel a féke meg S8... így nem ment fel:)) Ezért meghirdette. És én biza lecsaptam rá és este már ott is voltam:)))
Pár karc van az első 8,5" páron, a hátsó 10" konkrétan új:)
Úgy vagyok vele hogy nem sietünk sehova, megvan "A" felni:)) Majd előbb utóbb lesz rá gumi is.. Tehát holnap:D:D:D
Megtámadtam egy kollégám akinek régi.. de jó gumi van a céges garázsban az autóján, hogy adja már el nekem, még gondolkozik:))) Update konkrétan nekem adta a Pilot Super Sport gumikat, jó... pár éjszakát rajzoltam neki segítség kép, tehát voltaképp bartel:) De baaaz Full milyen cucc lesz az autó alatt!!! :D
Nekem most még újat venni rá nem lenne okos dolog, mert hisz van 2 éves téli nyári szett az autón:)) 17" utcára családdal ez az ideális.
Update: Voltam ma reggel felnisnél, és azt mondta szűz felnik, nem görbe, nem tojás, nincs szétütve. Nagy kő eset le a szívemről!
Boldogság van:)
Tehát a tények:
Gumi: Michelin Pilot Super Sport 255 és 275/35 R19 igen túlméret link itt
Felni: QV Classico a szent grál:)))
Első tengely: széltében 5-5mm magasságban(kerület) 3-3mm tehát ennyi kell lejárni amintából:D
Hátsó tengely: széltében +- 1-1 cm pont a két gyári méret közt van, magasságban 3.5-3.5mm a kisebbik 265-ös gyári mérethez képest:)
Megáll az ész!!! Feleségem mikor megtudta:D:D:D jááájjj mit kaptam:D
Hát mekkorát fog ez mutatni:D
Olaj (castrol 5w30), olajszűrő és vezérlés (CONTI szett) csere. Illetve bal első ködlámpa cseréje, miután egy nyúl sikeresen kifejelte még decemberben.
km: 156.050
Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.
Km: 191200
Mai nap ki pucoltam a csomagtartót büdös is volt meg koszos, szerintem soha nem volt csomagtálca benne..persze akkor a utast tért is ki pucoltam vizesen :)
Koch Chemie PolStar Koch Che. GreenStar ,k2 bill pro
A szelepfedél tömítés elfáradt, engedte az olajat, cseréltem. Viktor Reinz lett. Cseréltem a gyertyákat is, ugyanúgy NGK BCP7ET került bele, ami volt is benne. Az olajnyomásmérő gomba már elég régen behalt, így azt is cseréltem. :-)
Költségeim:
- Victor Reinz szelepfedél tömítés: 13784 HUF
- NGK gyújtógyertya: 1635 HUF/db
- FAE olajnyomásmérő gomba: 15123 HUF
Kiírattam a motorvezérlőből az immot , mert vagy 1.5 hétig szívtam miatta. Remélem többet nem lesz ilyen jellegű probléma vele.
Felkerült az olajszűrő sandwich ,hogy olajhőfok és olajnyomás mérőt tudjunk bekötni. Ezzel egyidejűleg megkapta az Motul 10W60-at.Bosch szűrővel.
165.050km, ergo 1300km-t ment az előző 10W50 Total Racing-el amit szinte pontosan 1éve cseréltem.
Rákerült a biztonsági övcsat is az OMP kagylóra, vagy 1.5hónapja rendeltem meg...
Elkezdtem összerakni a belsejét, de még mindig vannak anomáliák az autóval ,szóval pályára még nem áll készen.
140 napi téli álom után ma felébresztettem PHuBi-t.
Kerekeket visszaengedtem, akkut visszakötöttem és ahogy azt mondani szokták pöcc-röff.
Kettőt nem tekert a főtengely és már járt a motor. Szépen, egyenletesen különösebb hang nélkül. Nem emlékszem olyan indításra ahol ne lett volna pár másodpercig hidrotőke hang vagy valamelyik szíjnak surrogó hangja. Most semmi, mintha 10 perce lett volna leállítva.
Mentünk egy 40 km-es kört hogy az olaj bemelegedjen, meg tankoltunk is.
A gondmentes ébredés az út során folytatódott. A kerekek nem voltak "tökösek", eddig mindig kellett 5-10 km mire kisimult a járásuk. Most semmi. Hasonlóan működött a fék, a kormány és úgy általában minden.
Tavaly ezt írtam:
"Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén."
Minden arra mutat hogy PHuBi-nak már mehetnékje volt :-)
Hazaérve megkapta a friss Motul 10W60-at és egy Mann szűrőt. 6.451 km-t mentünk ezzel az olajjal.
Sajna a literes flakont a polcon benéztem és azt hittem tele van. Csak egy 4 literes kannát rendeltem hogy majd a literből kipótlom. Csak 4 deci volt benne, úgyhogy most csak félig van a pálcán az olajszint.
Óraállás a cserekor: 103.904 km
Kell még egy litert rendelnem...
Tavaly bizonyosodtam meg a parajelenségről: 2023.01.22. Álmában tolat egy kicsit...
Ma megismétlődött, a bő négy havi állás során megint eltűnt 2 km a kocsiból...
Tavaly (2023.10.07. Téli álom) 103.866 km-el zártuk az évet. Ott a kép róla a blogban.
Ma az akkusaru visszarakása után a gyújtást ráadva 103.864 km-t mutat a számláló.
Egyre érdekesebb a történet...