Blog
Nemrégiben sikerült vásárolnom egy Android 12 multimédiás fejegységet, ami típus azonos, így beépítő keret nélkül passzol a gyári helyére. Úgy gondoltam, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, így beszereztem mellé egy tolatókamerát is ami pedig a rendszámtábla világítás helyére megy szintén átalakítás nélkül.
A hétvégén volt időm így nekiláttam beszerelni, mondván hogy mi baj lehet.... :)
A beszerelés pofon egyszerű. Régi ki - új be. Csatlakozók eleve adottak. Annyit kellett vele dolgozni, hogy az usb csatlakozók, gps antenna és sim kártya foglalatot be kell vezetni a kesztyűtartóba, illetve a tolatókamera jelkábelét szépen el kell vezetni. Ezt én a középkonzol alatt vittem végig a csomagtartóig.
Maga a fejegység gyárilag tud kezelni mindent. Kamera, multi kormány, can-bus, stb.... Tehát összerakás után működött minden ahogy azt kell. Egyedül a kamerával gyűlt meg a bajom, mert hátramenetbe kapcsolva nem jut el az áram a tolatólámpáig. Ez eddig nem zavart, most viszont gond, mert a kamera onnan kapná a tápforrást. Kiméregettem mindent és gyanus, hogy a tolatólámpa kapcsolója mehetett tönkre. Elméletileg csere után már annak is működni kell.
Nekem személy szerint nagyon bejön ez az Android autó fejegység. Esztétikailag is nagyon feldobja a műszerfalat. Kezelni pontosan olyan mint egy telefont, viszont ez ott van előttem, és nem kell előszedegetni a mobilt semmihez se. Korlátlan mobilinternettel kértem egy kártyát a szolgáltatómtól, így semmi szükség a kocsiban a mobiltelefonra. Bátran ajánlom bárkinek aki ilyesmin gondolkodik. A teljesség igénye nélkül teszek fel pár képet is.
Rendeltem 2 db (1 bal, 1 jobb) Optimal lengőkar szilentet. Az eredeti sem teljesen rossz, de úgyis szét lesz szedve akkor kicserélem újra.
Rendeltem a kipufogóhoz rögzítő és tömítőgyűrűket. A középdobnál simán csak el vannak szakadva a rögzítők, a hátsónál az egyik oldalon dróttal pótolták, a másik oldalon a karosszériára csavarozott fül sincs meg.
A autó feltehetőleg sokat állt az előző tulajnál és az összes féktárcsa rozsdás. Mivel ez az autó legfontosabb alkatrésze, ezért cserélni akarom. A fékbetétek kb feles állapotúak, de nem tudni milyen régiek, inkább nem raknám vissza őket. Én minden autómhoz Brembot rendelek és eddig semmi gondom nem volt velük, ezért most is így tettem. Nem olcsó, de minőségi hatást kelt.
A TS motoros 164-esek sajnos az első tengelyen kisebb nyerget és kisebb tárcsát kaptak mint a többi. Valószínűleg a hajtáslánc kisebb súlya és a spórolás indokolja. Fórumon olvastam, hogy a fékhatás nem az erőssége, ezért a gyárinál egy picivel nagy súrlódási együtthatójú betétet kerestem. A választék nem túl bő, így jutottam az EBC GreenStuff-hoz. Az első betétek régi darabok lehetnek, még a csomagolásuk is a régi dizájnos.
Az ablakemelő kapcsoló kerete törött volt és a kapcsoló is csak be volt ragasztva. A tűkörállítás kapcsolófedele hiányzott. Sajnos csak ezeket a hiányzó részeket nem adja el senki, csak kompletten az alkatrészeket.
Rendeltem Angliából 2 db hátsó hosszlengőkart. Sajnos az unio-n belül nem találtam. Ez így 121 Fontba és 19016 HUF ÁFA+Vámba került. Ez így elég drága lett, de az eredetiek nem néznek ki szépen.
Rendeltem egy Alfás 3 az 1-ben elsősegélycsomagot. Benne van az eü felszerelés, az elakadásjelző háromszög és a láthatósági mellény. 20 EUR-ba került.
Sikerült megjavítani az olajnyomásmérőt is. A váltó tetején találtam még egy kábelt, ami kimérve a motortér köteg körcsatlakozójának 15-ös lábához már "sípol" , és miután rácsatlakoztattam a nyomásmérőre az óra mutatja az olajnyomást. Azt nem tudom megmondani mennyire valós hideg állapotban az 5 bar érték és azt sem tudom milyen olaj van benne, de már látom hogy működik az olajpumpa.
Az LCD a valóságban mutatja a km állást, csak itt rásüt a nap és nem látszik. Sikerült minden problémát kijavítani a műszeregységen és elkezdhetem összerakni.
+35 lóerő +100nm
Manky Dyno & Chpituning munkája, távírásban.
Én szedtem le és raktam fel, én diagoltam élő adatokat. Pár éve (kb. 10 :D) már így nyomjuk :)