Blog

Olajteknő levétel és takarítás
Hidrotőkék szétszedés és takarítás
Bal oldali vezérműtengely hátsó oldali tömítő gyűrű cserélve
Vezérműszíj szett cserélve
Hosszbordás és ékszíj cserélve
Vízhűtő takarítás, kiegyenlítő tartály csere és takarítás, termosztát csere ami rendesen zár (már nagy érték), új fagyálló

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2024-01-11

Kinyomó erő: 400N (Spoilereshez)
Simán felemeli 👍

 
>> Szervizkreol32 // Alfa Giulietta QV // 2023-06-15

Elérkezett egy újabb nagy szervíz ideje! A vezérműtengely ház került újratömítésre vezérléscserével egybekötve. Cserére került még a szelep fedéltömítés is. Csupa gyári alkatrésszel :D Így már tuti nem lesz olaj a gyertyafészekben ;)

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2024-01-10

Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.

A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.

Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.

Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.

>> EgyébSanyiJTD // Alfa 146 1.4 TwinSpark // 2024-01-10

Vissza került a kitakarított belső. Eredetvizsga, aztán a nevemre vettem. Aug. 1-ig kivonattam, addig talán lesz időm helyre rakni. A GTV mellett nem fér ez most bele.
Már letéptem a kb. 5éves “illatosítót” 😁

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-10

Persze, hogy a kék (5) adapterem hibás, tehát az lett a vége a tükörbehajtás menüben történő megjelenítésének, hogy villog a km számláló, nem hajlik be már a tükör az autó zárásakor, de cserébe még a menüben sem jelenik meg az opció.

De legalább komolyabb hibát nem okozott a hibásan végigfutó rendezés.

Az akku nincs a helyzet magaslatán, feltehetőleg amiatt nem működik a S&S meg a tükör párátlanítás.

Kék adaptert berendeltem, remélem hamar megjö és mehet be az ACC kapcsoló meg a váltófülek.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2024-01-07

Karbonnal bevonva.Köszi az ajándékot GT. 😁

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-07

Egy mustránál a kezemben maradt ez a pöcök, nem értem hogy lehettem ilyen erős.
Végül kiderült, hogy nem volt rendesen a helyén azért lötyögött.
A bajonett és foglalata épek, a problémát az okozza, hogy a gumiharang peremes része a helyén kell legyen a pöckön, majd azzal együtt kell a helyére tenni, majd 90 fokkal balra tekerni amíg érezni, hogy a helyére pattan a bajonett.

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-07

Valójában 47535 km, az utolsó szervize 32000 km-nél volt 2022 áprilisában.
Azaz kb 20 hónapja ami ugye 8 hónappal meghaladta a 12 hónapos szervizintervallumot
:-(
Megtörtént az első MO.-i szervize is.
- 5.5L Selenia Digitek 0w30
- olajszűrő
- pollenszűrő
- átvizsgálás

Azért vicces árak vannak manapság.

megállapítást nyert, hogy az első fékek mindenpercesek,
a hátsók meg majdnem, így hamarosan cserélem körbe.
Rotinger tárcsa lesz ATE betéttel.

 
>> EgyébShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-03

Párszáz km-rel a hátunk mögött kezdünk összeszokni.
Volt egy kis frász részemről amíg ideért, de minden úgy alakult ahogy nekiindultunk.
Maximálisan megfelel az elvárásoknak, egyelőre semmi bibi, szinte új az autó.
Szokatlan az RWD, elsőre idegen volt a komfortos futóműhangolás,
de kezdem úgy érezni, hogy a napi közlekedés komfortján túl tudja amit egy kvázi sportos autónak tudnia kell, bár még nem éreztem rá ennyi idő alatt.
Remélem nem bánom meg az 200 paci RWD-t, az alapelgondolás Veloce volt.
Ezúton is köszönöm Erhard cartársnak a segítségét!