Blog

>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-18

Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.

Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.

Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,

A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.

Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.

 
>> EgyébSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-01-17

Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa 146 1.4 TwinSpark // 2024-01-17

Marketplace-en találtam egy halálraítélt 46-ost. A szárny miatt felhívtam. Megegyeztünk. Elmentem érte, leszereltem, végül megvettem az ajtókárpitokat és a géptetőt is. Az enyémen szarrá volt repedve a gitt. Meg tudtam volna csinálni, de ez egy sokkal jobb állapotú alap, így azt inkább ki lett hajítva.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-16

Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.

 
>> AutóápolásVityaGoku // Alfa 156 Sedan // 2024-01-17

Tegnapi nap megjött Marketplaceről rendelt emblémáim tipikus gagyi kínai de jobb lesz mint ami volt, csoportba megkérdeztem hogy kell cserélni a hátsót, onnantól kezdve kölcsönkértem havertól lakk sprayt mivel mondták tovább bírja így..Végeredményben sokkal jobb lett mint volt.

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-16

Hajtott a kíváncsiság és terveztem bekapcsolni a rejtett üzemmódot, azaz kikapcsolni a vezetéstámogató rendszereket mintha egy Q(V) lennék.

Úgy tudtam, hogy ehhez módosítani kell a DNA kapcsolót szétszerelve azt, de Warbi cartárs felhívta a figyelmem, hogy ez nem így van. Miután a monostabil kapcsolók újabb változatai CANBus-osak, ezért csak a PROXY-ban kell matatni a beállításhoz.

1-es képen beállítjuk a kívánt értéket,
Type2 a RACE mód Type3 pedig az ESC Off mód

Beállítást követően szükséges a szokásos PROXY rendezés.

Tapasztalatok ömlesztve:

- Motor, gázpedál térképek N-ben maradnak, tahát az eredetileg gyengébb A, és az erősebb D üzemmód N-módú lesz. A D pedálja helyett az N spec. nekem jobban tetszik.

- Kormány és váltó pedig változatlanul a saját paramétereik alapján működnek.

- ESC Off módban maradnak az előbb említett N ill. D paraméterk, de a vezetéstámogató rendszerek kikapcsoltak lesznek.
Itt van egy kis furcsaság, amikor D-be teszem a kapcsolót akkor a nagyképernyőre kiteszi a 4 db sérga figyelmeztető ikont, miszerint ki vannak kapcsolva a bizt. berendezések, majd amikor valóban az ezeket kikapcsolni hivatott üzemmódba kapcsoljuk egy kitartott tekeréssel, akkor a sima D mód képe jelenik meg. Pont fordítva mint kellene, de a Race módban ez rendben van.
Továbbá ilyenkor az előválasztó kapcsoló egyik betűje sincs pirosan megvilágítva, a Race meg ugye hiányzik.

- Race módban annyi a különbség, hogy a műszerfali kijelző kap egy sárga alapot, nagyobb km/h számokkal és váltási segéd ikonokkal. Ez utóbbi nem működik, csak a hagyományos le-fel nyilak a kijelző bal felső sarkában.
A sebességváltó Race módban megvadul, kb. 3500 Giri az elváltási fordulat, az alá nem nagyon magy és kiírja, hogy a kézi üzem a javasolt. 2-3 képek.

Nagyon árnyalja a képet, hogy az elvileg erősebb D mód térképeit ilyenkor nem tudja használni. Kellene rá egy hozzá illesztett program, ami D módban visszadja a gázpedál ill. motor térképeit. Ilyet csinál a Squadra, de nagyon drága, mégha működik is távolról a programozás.

Upd.: Nincs érezhető különbség N és D között a nyomaték, ill. teljesítmény tekintetében.

Itt van két videó a működésükről:

ESC Off
Race

4-es képen a QV-hez hasonlított működések láthatók, a kérdőjeles váltó az Race üzemmódnak megfelelően működik.

 
>> SzervizLev // Alfa Giulia Sprint 2.0 // 2024-01-05

Kapott új tárcsákat és betéteket előre

km:15.592

 
>> Autóápolásjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2023-12-08

A 147 rákfenéje.
December elején, egy fagyos reggelen a kocsihoz érve rozsdás fémdarabot találtam a hátsó keréknél.
FB csoportokban utánanézve kiderítettem, hogy a küszöb végén van egy amolyan "zseb", ahová az évek során berakódik a retek, ami aztán kirágja a kasznit.
Már kivülről is látható volt a kerék felől a rozsda, nem is késlekedtem, időpontot kértem egy helyi autókozmetikába a dobbetétek eltávolítására és a 2 oldalon a küszöbök elejének és végének kitakarítására.
Elől nincs gond, hátul sajnos elég rossz bőrben volt már a lemez, a vezetőoldali rész lyukas már.
Sebaj, így legalább nem romlik a helyzet olyan tempóban, mint eddig. Nyárra pedig megvan a következő projekt.

 
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2023-12-22

December közepe táján egyre gyakrabban csipogott az autó, sárgán világító checklámpa miatt. Itt-ott utánajárva kiderítettem, hogy többnyire a veztengely jeladó, vagy kábele hibája okozza a problémát. Eseti hiba, olykor van, olykor nincs, néha random kigyullad a lámpa, aztán random elalszik, semmilyen tünete nincs az autónak.
Nem akartam viszont ünnepekre vállalni ezt a kockázatot, hogy valahol megáll a gép, egy közeli város általános szervizébe vittem a kocsit.
Rossz döntés volt, hanyag, rumlis környezetben, fejetlenül dolgoztak a srácok, de a jeladót kicsrélték, találtak egy törött kartercsövet, azt szintén, illetve a lefutott két gumit cserélték rajta, használtra.
Másnap reggel indításkor újra jött a dzsin, nem javult a helyzet.
Szerencsére kiszolgált az ünnepek alatt.
Következő lépésként kértem időpontot Zsámbékra, az Alfa Compacthoz.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-01-15

Jobbnak láttam az elhasználódott savas olajat lecserélni, a sok állás alatt ne rágja az értékes fémeket.
Szűrőcsere, feltöltés, önindítóval átmostam a csapágyakat a friss olajjal. Nem indítottam be, ne rohadjon a kipufogó, az utakra most nem viszem ki.
Ez is pipa.
38984km

Kép1 ide kell bejátszani
Kép2 ezt
Kép3 miután ezeket összeraktam
Kép4 ennyi a hely a karter fölött
Kép5 kész