Blog
Az önindító sajnos megadta magát. Egyelőre nem sikerült kiszedni 😪
Korábban már írtam hogy merre tervezzük a nyári túrát.
Ma feltettük az i-re a pontot, lefoglaltuk a szállást a Stelvio hágón :-)
Igaz hogy ehhez regisztrálnom kellet a hotels.com-ra mert az eddig használt booking.com finoman szólva túlárazott (200€/éj) szállást kínált csak.
Most már tuti hogy lesz képem a hágó táblával, eddig sose fértem oda.
Remélem relikviákból is sikerül bevásárolni.
Még sose aludtunk ilyen magasan...
Piros indítógomb!
A tudomány jelenlegi állása szerint youtube mint tudásbázis alapján megtanulmányoztam eme 5 percnek hazudott beavatkozás kulcs momentumait.
A videón nem én vagyok, a spanyolom sem elég jó de végül sikerült:D
Na hát a modifikáció úgy 2 órát tartott 3 nekifutásban, mire megfelelő toll kupakot találtam amit hegyesre nyesve betuszkoltam fogyselymet majd először sikertelenül később negy örömömre sikerült kipattintani a helyéről a gombot:)
És végül az új piros tuning alkatrész tökéletesen passzolt, + 20 le :)))
Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.
Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.
A végeredményrôl majd csatllok a fotót.
241000km-nél meg lett csinálva az olajcsere + szűrő meg fel lett rakva a nyári gumi felnire + centírozás
Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.
Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁
Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.
Ja, a kipuffogón lett igazítva még.
Február 29 minden előjel nélkül gondolt egyet és nem indított többet.
Vontatás majd egy húzamosabb ideig a rámpán állás következett.
Rengeteg idegeskedés után még rosszul is kötöttem be szerencsétlent így a műszerfal el is ment, biztosíték (kösz Attila a tippet) az megoldódott, bekötésbe meg a Facebook Alfa Romeo 159 & Brera Hungary segített. Lényeg hogy nincs test kábel az önindítóra...
Régi önindító:
Bosch 1 005 831 290
Új önindító:
Bosch 0 986 025 660
220.614km
Elfáradt a még gyári akkumulátor. A cserét a Runner akkusegély végezte a hívástól számítva 1 órán belül.
KM: 121.350
4
447