Blog
Eltelt 10k KM az előző olajcsere óta.
Cseréljük az alapokat:
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 5L
Olajleeresztő csavar
Filtron Pollenszűrő
Denckermann üzemanyagszűrő
Denckermann Levegőszűrő
Bosch Olajszűrő
Bosch ablaktörlő
Elég ramaty állapotban volt már a fékek piros festése, ezt együltő helyében orvosoltam. Biztos jobban jártam volna, ha szétszerelem... Majd máskor
A Balos lengőkar sem érezte jól magát, így mennie kellett.
(természetesen MEYLE HD került bele és TRW pálca)
Ha már ott vagyunk az autó alatt, akkor a stabpálcát is kicseréltük, mert annak is kezdett már kopni a gumija.
Emellett érezhetően gyengébb volt a bal oldali kézifék. Egy mérés alkalmával kiderült, hogy 80%-al gyengébben fog, mint másik oldalon lévő társa.
Belseje kipakol, jobb-bal bowden cserél. Kész is vagyunk.
Összekötöttem még egy alapos belső takarítással és mehetett is a sikeres műszakijára a kisautó! :D
A TI küszöböket értelemszerűen csak a teljes autó lefestése után lehetett feltenni, azért, illetve a csomagtartóban keletkezett természetes szellőztető lyuk eltüntetéséért kellett visszavinni az autót.
Emellett helyére kerültek az ajtók, melyek illesztési hézagait csak nagyjából löttük be összeszereléskor, ennek jó beállítását a lakatosra bíztuk.
Ajtók és hézagok beállítva
TI küszöb fent
Lyuk betömve és javítva (festve is lett csak azt nem fotóztam)
Lassan a finishbe érünk?
2.0 JTDM-nél előforduló probléma, hogy indításkor felvillan az olajnyomás lámpa pár másodpercre. Ezt egy rosszul krontruált tömítés okozza.
Ez volt a fő ok amiért elkezdődött a javítás és emellett néhány fontos, foglalkozásra váró hiba is orvosolva lett:
Olajszivattyú tömítés
Vákumpumpa
Olajbeöntő
Folytószelep takarítás és tömítés,
Hosszbordás szíj vezető görgő
Szíjtárcsa vezetőgörgő
Főtengely szíjtárcsa
Biztosíték tábla vezetékeinek és korrózióinak javítása
Felső lengőkar jobb elől
Olajcsere Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 5L
Denckermann Pollenszűrő
UFI levegőszűrő
Denckermann üzemanyagszűrő
Bosch Olajszűrő
Hetek óta élvezem már az autó szépségét, rengetegen dicsérik, hetente mosom takarítom vigyázok rá.
Munkám a lagzikban való videózás. Mindig figyeltem arra, hogy jól látható és tágas helyre parkoljak az autóval, ezesetben is így tettem, viszont az ördög nem alszik. Sikerült beállni a lagzi egyik legrészegebb sráca mellé beparkolni, aki az éjszaka folyamán többször is izomból rábas**ta az ajtaját az enyémre. Mérhetetlenül dühös voltam, hogy a hónapok kemény munkáját, így eltudják baszni, nem balesetből, hanem szimpla baromságból...
Természetesen javítható, időt szánunk rá a jövőben és eltüntetjük...
Ocsmánynak tartom ezeken az autókon a rendszámtába megoldásokat, így nem akartam a szokásos felfúrom a lökhárítóra és kész történetet alkalmazni.
Az előző autómon matrica rendszám volt, az feküdt az autó ívéhez, de találkozókon nem lehetett eltüntetni. Így jött az ötlet, hogy a meglévő rendszámtáblát, helyezzük fel mágnesekkel.
Mivel a rendszámtábla nem fém, így nem volt elég a lökhárító belsejébe ragasztani a mágneseket, hanem a rendszámtáblára is tenni kellett mágnest. Neodínium mágnesekkel sikerült tartósra és erősre csinálni. Teszteltük kátyúba, német autópályán 220-al, esőben, nagynyomásúval, tartja minden körülmény között. És a legjobb ha le akarom venni pl. egy találkozón, egy egyszerű mozdulattal megtehetem és nem rondít bele az összképbe.
Mikor a hangrendszert építettem feltűnt, hogy nemcsak a lábtérnél volt jelen a rozsda, hanem a csomagtartó pótkerék tartójában is. Akkor nem is fordítottam neki nagy jelentőséget, gondoltam majd ráér, kap egy visszacsiszolást, rozsdamarót, amit kell és haladunk tovább.
Eljött az ideje, hogy ezt a műveletet megcsináljam és a csiszolás közben egyszercsak átszakadt a lemez. Mondooom az céééééééép. Lakatos kollága listájára felkerült méeg egy aprócsra javítandó pont. :D
Míg az időpont nem valósult meg a lakatosnál, addig egy ötletes átmeneti megoldásképp, hogy ne legyen lyukas az autó, kiegészítettem a lyukat a hangszigetelésből kimaradt bitu lappal. Hát kövezzetek meg, de tökéletesen tette a dolgát, esküszöm ha kókány gány módjára kezeltem volna a helyzetet, lefújva simán tartotta volna még pár évig, de persze nem így tettünk!
A gyárilag is leragasztott helyekre, ahova gyakran verődik fel sár, kő, védőfóliát helyeztünk el.
Nagyon örülök neki, hogy sokkal jobban sikerült, mint a gyári megoldások, alig látszódik a jelenléte.
Majdnem fél év várakozás, munka, időpont csúszás után, **féliiig meddiiig*** elkészült Xirall Blue Alfi!
Nagyon boldogok voltunk, hogy a megálmodott színek és formák tökéletesen illenek egymáshoz, félelmünk volt, hogy a kékes árnyalat nem fog neki jól állni, de mikor egyben láttuk az egészet megnyugodtunk, hogy jó döntéseket hoztunk.