Blog

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2024-01-10

Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.

A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.

Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.

Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.

>> EgyébSanyiJTD // Alfa 146 1.4 TwinSpark // 2024-01-10

Vissza került a kitakarított belső. Eredetvizsga, aztán a nevemre vettem. Aug. 1-ig kivonattam, addig talán lesz időm helyre rakni. A GTV mellett nem fér ez most bele.
Már letéptem a kb. 5éves “illatosítót” 😁

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-10

Persze, hogy a kék (5) adapterem hibás, tehát az lett a vége a tükörbehajtás menüben történő megjelenítésének, hogy villog a km számláló, nem hajlik be már a tükör az autó zárásakor, de cserébe még a menüben sem jelenik meg az opció.

De legalább komolyabb hibát nem okozott a hibásan végigfutó rendezés.

Az akku nincs a helyzet magaslatán, feltehetőleg amiatt nem működik a S&S meg a tükör párátlanítás.

Kék adaptert berendeltem, remélem hamar megjö és mehet be az ACC kapcsoló meg a váltófülek.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2024-01-07

Karbonnal bevonva.Köszi az ajándékot GT. 😁

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-07

Egy mustránál a kezemben maradt ez a pöcök, nem értem hogy lehettem ilyen erős.
Végül kiderült, hogy nem volt rendesen a helyén azért lötyögött.
A bajonett és foglalata épek, a problémát az okozza, hogy a gumiharang peremes része a helyén kell legyen a pöckön, majd azzal együtt kell a helyére tenni, majd 90 fokkal balra tekerni amíg érezni, hogy a helyére pattan a bajonett.

 
>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-07

Valójában 47535 km, az utolsó szervize 32000 km-nél volt 2022 áprilisában.
Azaz kb 20 hónapja ami ugye 8 hónappal meghaladta a 12 hónapos szervizintervallumot
:-(
Megtörtént az első MO.-i szervize is.
- 5.5L Selenia Digitek 0w30
- olajszűrő
- pollenszűrő
- átvizsgálás

Azért vicces árak vannak manapság.

megállapítást nyert, hogy az első fékek mindenpercesek,
a hátsók meg majdnem, így hamarosan cserélem körbe.
Rotinger tárcsa lesz ATE betéttel.

 
>> EgyébShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-03

Párszáz km-rel a hátunk mögött kezdünk összeszokni.
Volt egy kis frász részemről amíg ideért, de minden úgy alakult ahogy nekiindultunk.
Maximálisan megfelel az elvárásoknak, egyelőre semmi bibi, szinte új az autó.
Szokatlan az RWD, elsőre idegen volt a komfortos futóműhangolás,
de kezdem úgy érezni, hogy a napi közlekedés komfortján túl tudja amit egy kvázi sportos autónak tudnia kell, bár még nem éreztem rá ennyi idő alatt.
Remélem nem bánom meg az 200 paci RWD-t, az alapelgondolás Veloce volt.
Ezúton is köszönöm Erhard cartársnak a segítségét!

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 156 2,4 jtd sw // 2024-01-06

Olaj és szűrőcserék 271600km költség 0ft Kócosw-tol kaptam az első olajcseréhez olajat(motul) szűrőket.
Szükség lesz egy bal alsó lengőkarra, koppan. Jövök hét hétvégén annak a cseréjét is beiktatom.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-01-05

Sikerült úgy megállnom, mikor októberben szereltem fel a dobbetét-védőt és a kocsi kerekeinél matattam, hogy egy csavarnak, mely a hátsó abroncsba fúródott, pont látszott a feje. Ki tudja, mióta lehetett ott... (vagyis aug. közepénél biztos nem régebben, mert akkor rakattam fel azokat a gumikat). Nem eresztett, így mivel már épp leraktam a kocsit a télre és már nem terveztem utat sehova, nem nagyon idegeskedtem rajta.

Beszéltem a gumissal és mondta, hogy majd csörögjek rá és guruljak oda, megnézi mit lehet tenni. Idén kicsit korábban érkezett a hideg, így október végétől már eléggé be volt táblázva a gumicserékkel. Időpontot kb. másfél hétre tudott adni, viszont én csak jó időben, szárazon gurultam volna oda. Esőben, de főleg hóban, latyakban nem. Az időjárást pedig másfél hétre előre nem lehet kiszámítani. Erre rájött, hogy a november és a december is elég csapadékos lett, így végül újév első hetében jutottunk oda, hogy meglátogassam.

Sikerült is kapásból úgy leparkolni, hogy a csavar pont látszódott. A gumis egy fogóval megmozgatta kicsit, egyből elkezdett sziszegni. Oké, akkor ez átment rajta...

Lekapta az abroncsot a felniről és kiszedte a csavart. Kiderült, hogy egy viszonylag kisebb facsavar és egyenesen ment keresztül a futófelületen, tehát szerencsém van, könnyen javítható.

Persze kicsit aggasztott, hogy mennyire biztonságos így a gumi, hisz azért be szoktak figyelni 250 km/h feletti sebességek is. Megnyugtatott, hogy ezzel nem lesz gond, mivel egyenesen ment rajta keresztül, nem nagyon roncsolta a teherviselő szöveteket. Ennél jóval nagyobb lyukat is javított már egy X6M abroncsán, ami mégiscsak bő 20%-kal nagyobb teljesítményű és jó 50%-kal nagyobb tömegű autó, mint a Giulia Q. És az elfutott vele addig, amíg le nem kopott róla a gumi.

Hát jó. Az enyémbe végül a legkisebb, 3 mm-es gomba is majdnem nagy lett. Így aztán, hogy végignéztem a javítás menetét is, megnyugodtam, hogy nem lesz itt gond, ennek bírnia kell.

Egy új abroncs 150 ezerbe került volna, így megúsztam 7 ezerből :D

>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2024-01-05

Ma a 147-esen is megvolt a szokásos januári kisszervíz, de becsúszott némi extra.
- motorolaj: SAE10W-40 Selenia 20K ACEA A3-96 CCMC G5API SJ
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő

Futómű át lett nézve mert volt nyikorgás, de nem tallt semmit a szerelőm, nem lóg semmi, szilentek jók, úgyhogy be lett fujkálva minden. Majd idővel előadja magát a hiba.
Bal első ajtón alul a kilépőfény világítás búrája le volt esve, az vissza lett rögzítve.
Jobb hátsó hangszóró ki volt esve félig, vissza kellett ragasztani, mert el voltak törve a fülek.
A rádió néha egyik oldalon – egyszer a bal, másszor a jobb oldalon – nem szól. Sajnos ezzel egyelőre nem tudott mit kezdeni a szerelő, mert hogy most tökéletesen működik.
Csomagtérvilágítás nem működött, ki lett mérve a hiba, sajnos csomagtér zár mikrokapcsoló. Ha minden igaz, akkor holnap lesz bontóból csomagtérzár.
Hátsó rendszámtábla világítás izzó lett cserélve.

Hátsó rugók: hát igen, a múltkorban úgy alakult, hogy beültünk öten, köztük én a 105 kilómmal és a fiam, a másik 100 kilóval, és egyik kanyarban hallottuk, hogy valami nem oké. Most, ahogy szét lett szedve, kiderült, hogy az egyik hátsó rugó törött volt. Viszont a stabpálcákat is cserélni kellett, mert úgy be voltak rohadva, hogy csak roncsolással jöttek ki.

A motoron vannak olajtaknyolás nyomok, kell is kb. 2-3 havonta olajat utántöltenem, úgyhogy vagy holnap, vagy jövő hét szombaton a szerelőm csinál egy motormosást (ő tudja, hogy mit és hogyan szabad a gőzborotvával mosni), majd utána pár nap elteltével ránéz, hátha kiderül honnan szivárog az olaj.