Blog
A decemberi jó időt és kb 15 fokos hőmérsékletet kihasználva lefestettem a gyári felnik front oldalát. Ezeket szeretném majd használni, ezért a másik szett eladó lesz.
A téli gumikat gumis barátom levette róluk, megnézte hogy kell-e görgőzni a felniket, de szerencsére egyiket sem kellett.
A felniket lecsiszoltam 120 és 220as papírral, a peremeket kijavítottam, lefestettem a képeken látható alapozóval, majd egy 1000es és 2000es papíros vizes csiszolás után a győri piktorban kevertetett 2K festékkel fújtam le. Mikor megszáradt kapott 3 réteg lakkot.
Sajnos mivel udvaron festettem ezért néhány bogár beleszállt, és lett volna még mit csiszolni is. Szerintem ettől eltekintve nem lett rossz a végeredmény és jelentősen jobban fog kinézni az autó alatt mint eredeti állapotában.
A felnik közül 3 db teljesen egyforma BWS gyártmány és 1 db ugyanazokkal az adatokkal rendelkezik de FPS márkajelzés van belesüllyesztve. Egyetlen különbség ezen kívül a hátoldalon van. Az ovális kivágások hátul másképp vannak merevítve, de még ez sem feltűnő.
Elteltek az ünnepek gyorsan. Felénk havat nem lehetett látni, csak 23.án egy kicsit. A Brera több hetes pihenő után lett megmozgatva a karácsony előtti bevásárlások alkalmával, amikor még így havazás nélkül is minden úton került rá egy kis kosz. Most, hogy itt az év utolsó napja, és a reggeli köd is felszállt, sor került az idei utolsó mosásra.... Így mostmár csillogva várja az új évet és az új kilómétereket. Addig is pihen tovább a biztonságot nyújtó garázsban, akkumulátorának állapotát figyeli a csepptöltő, én pedig várom a jó időt, hogy többet tudjam elővenni. Természetesen az öreg 156 is megtisztult, így a két autó közös képeivel kívánok minden Alfásnak Sikerekben-Kilóméterekben Gazdag, Békés-Balesetmentes-Boldog Új Évet!
Néhány csepp motorolaj az autó alatt. A korábbi tapasztalat alapján azonnal az olajbetöltő sapkát csekkoltam, és sajnos bejött: itt kezdte újra kinyomni az olajat.
Először a kartergáz szellőztető gumimembránt ellenőriztem. Ez is bejött: a másfél éve cserélt utángyártott gumimembrán alaktalan, amorf állapotban fogadott, szinte kibuggyant a műanyag házból.
Mivel a membrán nélkül az alapjárat egyenetlen lesz, ezért átmenetileg vissza kellett tenni, ami igen nagy kihívást jelentett tekintve, hogy a membrán alakjában teljesen deformálódott, egyenetlenül kinyúlt, ezért nehéz volt visszatömködni a házba.
Másnap a Bárdiban vettem egy újat:
- ERA559089 ERA Kartergáz szabályzó
Az új membránnal megszűnt az olaj kinyomása az olajbetöltő sapkán keresztül, rendben vagyunk.
Készítettem egy videot, milyen az autó hangja: indítás nyitott kipufogó szelepekkel.
Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.
Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.
Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.
Hasznos profil csupán 5 mm!
Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.
A tervszerű karvbantartásra most később került sor a sűrű második félév miatt. Azért sem siettem el, mert júniustól már csak a másik autót használtuk: 17 hónap és 14e km telt el az előző óta.
- Motorolaj (MOTUL 8100 X-cess 5400 5W-40)
- Olajszűrő (SOFIMA S5024PE)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (MaxGeaer 26-1172 aktívszén)
- Klímatisztító (AM-706480-AML biocid)
A szervízben kiderült, hogy az egyik motortartó bakom (50501956) eltört, hiányzott belőle egy jókora darab fém. Mivel ez hiánycikk, a szervízben szerkesztettek bele egy pótalkatrészt.
Km óraállás: 173 863
Az autó több elemének fényezését követően elérkezett az idő egy kis korrekciós polírozásra, ami kiegészült a fényszórók polírozásával.
Km óraállás: 173 435
Beszerzésre kerültek keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt nyári gumik.
Nem mai darabok, viszont kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesek. A P Zero Nero gumik különösen újszerűek.
Méret: 235/45 R17
- 2 x Pirelli Cinturato P7 2017-es,
- 2 x Pirelli P Zero Nero 2017-es.
Gumiszerelés pipa.
A 18"-as alufelni garnitúrához gyorsan beszereztem keveset futott (7 mm), egyenletesen kopott használt téli gumikat. Nem mai darabok, de kifogástalan állapotúak, puhák, nincsenek kikeményedve, sérülés- és repedésmentesk.
Méret: 235/45 R18
2 x Pirelli Sottozero Sertie II DOT4117;
2 x Continental Wintercontact TS850P DOT4109
Gumiszerelés pipa.