Blog

>> Tuning és extraPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2023-10-31

Még augusztusban vásároltam egy új - facelift - kormányt a Giuliettába.
Régi terv volt, elsősorban az alul csapott kivitel, de a kerek sem probléma.
Bár hibátlan volt, de fehér cérnás, ezért hogy passzoljon az én autómba, kompletten átbőröztettem Győr-Gyirmóton Adorján Gábornál, illetve piros varrást is kapott.

A kormányt (légzsák nélkül) 60e Ft-ért vettem, a bőrözés ha jól emlékszem 28e Ft volt.

Ha minden jól alakul, a jövő hét elején megy Várpalotára az autó és ott a karbantartás mellett ez is a helyére kerül. Már várom :-)

Mellette nemrég vásároltam a Főnixtől egy szett új szövetszőnyeget is, ugyanis a 2020-ban vásárolt gyári minősége elég gyenge, 3 év alatt a vezető oldali meglehetősen ronda lett. A telet még azzal töltöm és tavasszal megy a láb alá a szép új.

Ára: 15.650 Ft + 2.490 Ft szállítási díj

 
>> EgyébPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2023-10-31

Hankook winter i*cept RS3 W462 téligumi szett, 225/45 R17 méretben a BHP-tól.
Kerékcsere a szokott helyen (60i) történt Győrben.

A nyári Continental Sportcontact 5 összesen 4.269 km-t tett meg.

Költségek:
Gumik kiszállítva 161.760 Ft
Kerékcsere 10.000 Ft

 
>> Tuning és extrajano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2023-10-28

Az oldalsó indexek, mióta nálam van az autó, beáztak, párásodtak. Bújni kezdtem hát az internetet, milyen krómosak léteznek, rendelhetők.
Azt az elejétől tudtam, hogy ledeset nem akarok, számomra ezek már túl modernek ehhez a típushoz. Végül egy kristály krómosra esett a választásom, amit igy WY5W-s izzókkal kellett ellátnom. Alap volt, hogy ha már szép új ezüst felület lesz, mindenképp króm fejű izzót teszek bele.
Az indexek után 3 nagy hazai forgalmazónál érdeklődtem, mivel szerepelt a netes kínálatukban, végül sajnos egyikük sem tudta beszerezni. 😭
Maradt hát a darknet, ebayen egész jó áron találtam, sokak által nagyon pozitívra értékelt eladótól, így hát megrendeltem. Egyenesen Olaszországból jött. 👏😁
Maszkolás után az illesztésnél vékonyan behúztam fbs ragaccsal, majd a délelőtti autóápolás után kicseréltem.
A régi izzóknak is totál vége volt, a sárga bevonat javarészt már lehámlott róluk, érettek voltak a cserére.
Sokat dobnak a megjelenésen, örülök, hogy ilyen jól sikerült. 😋😁

 

DZ-nél ma váltóolajat lecseréltük, az autovillamosságis Ákos pedig rendkívüli türelemmel megoldotta nekem a tükröket, hogy ajtózáráskor be, nyitáskor kinyíljanak, nagy menet volt a 159-es belsejét átraktam a Mito talpra és vezetékeltünk ezerrel de megoldva.
km óra állás:113200
video

 
>> Egyébberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2023-10-28

Alapvetően nem volt problémám a gyári fejegységgel.Egy dolgot kivéve.A pendrivot nem tudtam kedvem szerint működésre bírni.Vagy véletlenszerűen játszott 5-10 számot,vagy csináltam lejátszási listát amiböl lejátszott pár számot aztán csend.Teljesen rapszódikusan működött.Volt hogy 2 szám után csend lett,máskor napokig tette a dolgát.Az őrületbe kergetett😀A vége az lett,hogy vettem egy 2 dines pioneer fejegységet használtan.Ha már tudta vettem mellé egy tolató kamerát.Jó ötletnek tünt hogy rendszámtábla tartóba épített legyen,így nem kell bajolni a felfogatással.Na ez nem jött be.A tartóba ugyanis nem áll meg a rendszám.Így kiműtöttem belőle a kamerát és felfogattam a két rendszámtábla világítás közé.A kábelét a gyári átvezető gumin vittem be a csomagtartóba.Kifelé lefelé fúrtam rá egy lukat majd mikor a helyén volt minden sziloplasztal telibe kinyomtam.A kábelt a bal küszöbborítás alatt vittem előre majd a biztitábla alatt be a középkonzolba.A fejegységhez adták a gyári szerelő keretet.Na ez 1 mili híjján nem fért be a középkonzolba.Kireszeltem.A blue&meenek is mennie kellett.Igaz azt írták több helyen,hogy bent kell hagyni.El is kezdett villogni a kilóméter számláló amit egy proxi rendezéssel orvosoltam.Beépítő keretet is gyártottam.Plexiböl vágtam egy lapot ami szépen passzol a középkonzolba.Ezt ráragasztottam a rádió takaró keretére és lefújtam feketére.Nem voltam hajlandó 20+ ezret adni a beépítő szettért ami ráadásul sokaknak nem is passzol szépen.Kellett még egy canbus adapter,hogy működjön a multikormány.Ez fájt kicsit mert többa került mint a fejegység🙄.pozitívum,hogy legalább jó.Összedugtam és ment minden gomb rögtön.Ha már így belemerültem rendbe tettem az ajtókat is belülröl.A négyböl kettőnek már oda volt a tömítése.Még nem ázott be az autó de már látszott a kléder gumin a víz esőbe.Mind a négyet ujratömítettem.Az összes lógó csavart meghúztam.A hiányzó kábelrögzítéseket és törött patentokat pótoltam.Ha már hozzáférhető volt az ablakemelő síneket megkentem szilikon zsírral.A jobb hátsó ajtóban lévő már a végét járta.Az egyik vezető fül már le volt törve rolla.Így ezt cseréltem.Lassan késznek nyilvánítom az autót😀

 

Motul X-Cess 5W40 + Ufi szűrő
Egy darab bal felső TRW lengőkar (nyikorgott a benne lévő, ugyancsak TRW, viszont a gömbfeje tökéletes állapotban volt 120e km után is!) Jobbos egyelőre maradt.

Gyári új alsó motorvédő (másodszor, mióta nálam van), mert behullámosodott/szakadt.

369000 km

 

Két hátsó gátló is cserélve SW-hez való Monroe Reflex típusúra, új Sachs rugókkal, új felütközésgátlókkal. Így mostmár körben Monroe Reflex szett van az autón.

 
>> EgyébPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2023-10-25

Múlt héten egy sima jobbra kikanyarodáskor sikerült olyan bénán fordulnom, hogy a jobb hátsó felni peremének 80%-át lehúztam 😥 Máig nem értem hogyan sikerült, minden reggel ott kanyarodok ki, de ezt most valahogy benéztem…
Amúgy is volt már pár apróbb felületi sérülés ezen a felnin amit javíttatni akartam, de húztam az időt, ez viszont már annyira otromba sérülés volt, hogy nem halogathattam tovább.
Szerdára kaptam időpontot a felnijavítóhoz (https://felnijavitasbudapest.hu/), mondván ha reggel 8-kor leadom, délután el tudom hozni megjavítva. Nagyon megörültem, mivel nincs külön téli felnigarnitúrám és pótkerekem sem, így a kereket nem tudtam volna önmagában napokra nélkülözni, így viszont csak egy napra esett ki az autó.
Ez a gyorsjavításos módszer nem a felni teljes átfényezését jelenti, hanem csak a perem kijavítását és részleges festését, ezért nem végleges/tökéletes megoldás, viszont gyors és nem is drága, 15e ft volt a javítási költség egy kerékre.
Rákérdeztem a “normális” fényezésre, az 30e forinttól indul, de sajnos ezt a színt nem vállalják, mert több különböző színű rétegből van fújva, és még nem sikerült reprodukálniuk. Ha meglenne a gyári színkód, akkor megpróbálnák, de nem garantált a siker, nem biztos, hogy megmaradna a gyári állapot szerinti krómos csillogás.

A részleges javítás ellenére az eredmény nagyon jó lett, ha nem tudja az ember, nem veszi észre a javítás nyomát. Ha már úgyis ott volt az autó, akkor felrakattam a téli gumikat, hogy ne kelljen másik gumishoz vinni pár hét múlva, aki esetleg legyalulja a frissen javított felniről a festéket… Mondta a srác, hogy sok ilyen felnit hordanak hozzájuk gumisok, gyakran van a belső peremen sérülés, amire csak gumicserénél derül fény. Ebben nagy szerepe van szerintük a defektmentes gumik kisebb csillapító képességének. Nálam is így lett, mindkét jobboldali kereket “görgőzni” kellett. Ez 10e ft volt kerekenként, a gumik cseréje pedig 6/kerék.
Összességében elégedett vagyok a javítással, a felni ismét szép, az autó nagyon simán fut, jöhet a hideg és a rohadék kátyúk! 🤪
(Fotót nem készítettem, mivel reggel szakadó esőben, rendkívül mocskosan adtam le az autót, és délután is ömlött, amikor átvettem)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2023-10-27

-Hátsó féknyergek cseréje és festése. Korábbi nyergek kézifék ereje kezdett haldokolni.
-Új kézifék kőtelek
-Új hátsó dob
-Kormányösszekötők cseréje bal és jobb oldalon (axial és gömbfej), kerékösszetartás beállítás
-Téli kerekek , felni új színben . (Szín + 2K lakk)
-Kormány csere. Korábbi fa kormány bőr része megkopott, így az javítva lesz és a boxerbe foglal majd helyet.
-Szélvédő csere (megrepesztettem kormány csere közben szerszámmal 😏), belső tükör is cserélve. Billenő állító műanyag eltört benne, de ez a korából adódóan 😊 szerencsére volt másik amire cseréljem.
-Pollen szűrő
-Első ablakmosó cső csere , elöregedett. Addig szépen működött amíg a levélrácsot ki nem kellett szedni a pollenszűrő és a szélvédő csere végett. Ott a mozgatására megadta magát. Volt itthon másik, kompletten cserélve.
-Műszaki vizsga 2025.10.29

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-10-22

Legutóbb annyit foglalkoztam az autó 20 évével, hogy felmerült bennem, el kellene menni még egyszer idén a hegyekbe, ha esik, ha fúj. Gondoltam gyorsan átváltom a megálmodott kakucsi esős tréninget egy éles, esős bevetésre, mégpedig a kedvenc felvidéki terepen.
Korán indultam, egészen Ózdig esett az eső. Bíztam benne, hogy a délutánra ígért erős szél majd hoz száraz aszfaltot is, így még ha nem is válik be a nagy terv, azért lesz egy hagyományos autózás száraz útfelületen. A szél elmaradt, a vizes útszakaszok megmaradtak a nap végéig.
Egészen Balatonig vártam, hogy megnézzem miként lehet autózni az adott körülmények között. Először bennem volt a zabszem, de öt kör alatt a vizes fehér aszfalton előjöttek az idevonatkozó emlékek. Úgy láttam, hogy így is lehet jót autózni. Hát akkor menjük a sűrűjébe.
Gömörfalva-Rákos rész, ami egyik nagy kedvencem, tényleg szinte teljes értékű volt. Egyedül Deresk után az erőben a falevelekre kellett jobban figyeljek, amúgy szépen fogta. Az erősebb figyelem a vigyort mosolyra mérsékelte most.
Szirk felett Laci barátom autójának előző heti gumicsíkjait még nem mosta el az eső.
Szépen, gördülékenyen ment a kis Alfám a kezem alatt, míg kétszer bejártam a Szirk-kőbánya részt. Turcsok felett megmutatta magát az igazi ősz, ködbe burkolózott az erdei út. A gumi most nem csikorgott, inkább faragta az aszfalt. Jót lehetett menni.
Átutaztam Rozsnyóra, ahol tankoltam. Az volt a tervem, hogy két teljes Krasznahorkaváralja-Stósz kört megyek, de ez elmaradt, mert Dénes felett a hágó felhőben volt és ez azt jelenti, hogy az út jó részén csak tapogatózni lehetett. Inkább mentem háromszor Szomolnok és Stósz között.

Visszafelé a kőbánya és Szirk között még a köd is megmaradt, kicsit talán szikkadt a víz az úton, de annyira nagyot lehetett így is menni, hogy háromszor végigszaladtam rajta.
Késő délután már a felhőzet vékonyodott, kicsit a nap is kisütött, a Rákos-Deresk részen felesben volt száraz, kétszer kellett menjek mire el tudtam búcsúzni a hullámzó kanyaroktól.

Jó volt megtapasztalni, hogy így esőben, vizes úton is lehet jót menni, magam is meglepődtem ezen, eddig erre nem vállalkoztam, kerültem a gondolatot is. Elég jól fogja, levelekre kell vigyázni. Drámaian lassabban nem kell menni, sőt, teljes értékű túra volt, nagy vezetéssel, új élményekkel, tapasztalatokkal.
Szegény autó ilyen mocskos talán még soha nem volt. Egerben lemostam, hogy hazáig kiszáradjon minden porcikája. Sajnos az a kézi mosó már máskor is cserben hagyott, övvonal alatt opálos maradt. Másnap ecsettel a megmaradt lerakódáskokat letisztítottam az aljáról, kerekívekről, megérdemli, hogy vigyázzak rá.
Első gumik szinte meghaltak.
Őrület ez az autó.

815km
38474km

kép1 tükröződés Balaton felett a hágón
kép2 Turcsok előtti tájkép a kormány mögül
kép3 Csetnek főtér
kép4 Krasznahorka felett, épp a felhő alatt
kép5 Deresk előtt
kép6 a túraautó bevetés után
kép7 uzsonna Lévárton