Blog
90-es tempónál kicsit rázott az autón a kerék, így elvittem őket egy ellenőrzésre. 3 DB-ot újra súlyoztak.
Rendeltem a Delta autóhifinél egy új első szettet. Sok jót olvastam róla, ki szeretném próbálni. Elvileg Olaszországban készül és kézbe fogva is nagyon jó minőségűnek tűnik. Teljes ára 89 ezer HUF, ebből vonom le a 10ezret amit a rádióért kaptam.
Volt az autóban egy Bluetooth és USB képes Orion rádió,aminek a hangja kb egy olcsó kínai szintjén volt. Egy futár srác vette meg. Ő sem volt elragadtatva de sürgősen kellett neki valami a 156osába.
10ezer HUF-ot kaptam érte.
A 145-ös már szinte teljesen ki van belezve... Elkészültek a javítások a karosszérián, cserélni kellett a küszöböket, pótolni a taposókat és még sok apróságot. És eldőlt az is, hogy milyen lesz a színe!
Nézd meg, mi minden történt még az autóval az elmúlt hónapokban!
https://youtu.be/yALS_DAdVs8
Megrendeltem autodocról az első adag szükséges alkatrészt. Lengőkar, kormányösszekötő, stabilizátor, axiális csukló, légszűrő, pollenszűrő.
A gyűjtögetés folytatódik és tavasszal be is kerül a helyére.
Ma megszüntettem azt a hibát ami a legjobban zavart mióta megvan az autó. Mindkét munkahenger még a gyári volt, és az egyik az totál 0 erőt fejtett ki. Rendeltem helyette 2 db új Stabilus márkáju cseredarabot. Már nem kell fával kitámasztani, viszont pont úgy csukódik is mint a gyári.
Átcseréltem a gumikat. Azonos oldalon elölről hátra és vissza. Talán elmegy még így egy picit.
Nagy meglepetésemre a hátsó fékbetétek majdnem eltűntek, kb. 2mm-esek mindkét oldalon, mindkét keréken. Elöl mind teljesen rendben találtatott a használathoz képest. Ha fordítva lenne talán elfogadnám, de az is túlzás. Kb. 13500km-t futottak, a felét hegyekben, tempósan.
Hirtelen ezekre tudnám visszavezetni:
1.Nagyobb nyomóerő a betéten, ami hátterében lehet a rossz hátsó nyomáshatároló, vagy a nagyobb nyereg dugattyúméret.
2. Beragadt fékdugattyúk
3. Alulmértezett betét
4. Technológiai hiba a fékbetét gyártásánál
Az 1. nem valószínű, mert a hegyekben bőven lett volna rá példa, hogy a túlfékezett hátulja előzni próbált volna. A hiba erős túlfékezettséget sejtet a kopás arányaiban.
A 2-es is kiesett, mindkét kerék szabadon szalad, meg vadi új a fix nyereg, csak az összes dugattyú beszorulása okozna ilyet.
3. Kizárom
Vettem ugyanilyen márkájú betéteket, ne legyen eltérés az elsők súrlódási tulajdonságaihoz képest, főleg a hőmerséklet függvényében, ami megviccelheti az embert, ha az egyensúly eltolódik, főleg ha hátul erősen túlfékezett lesz. Rá kell majd nézni gyakran hol tart!
Az ötlet a kerékcsapágy hézag csökkentésére nem jött össze. Nem tudtam a kívánt hézagolót beszerezni. Amit megkaptam, az túl vékony, több galibát okozhat mint amit nyernék vele.
Kicseréltem a jobb felső trapéz hossztámasz csuklóját is. A gumiharang kis átmérőjén befőttesgumi szorítja össze. 20 év alatt eltűnt onnan, majd ezért beázott, berágódott egy picit, játéka lett már. Ilyenre is figyelni kellene, most már tudom. Másik oldalon szintén ez történt, de még jó állapotban van. Lehúztam a harangot, kiszáradt, kitakarítottam, kapott friss zsírt.
Alakul.
Olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, plusz rendeltem egy hátsó ülés alsó burkolatot, amit az ülésfűtés beszerelésekor elfúrtam. Természetesen ezúttal is Csörgőéknél voltam.
Előző héten végre lett fék az autón, hátsó jobb oldali rézcsövem lyukas volt, ez cserélve lett illettve a gumicsővel is (TRW) első féktárcsák szabályoztatva lettek..
Ma kicsit pucoltam a motortérben a port illetve sarat mert múltkor kicsit rossz helyen lyukadtam ki, és észre vettem hogy a legtömegmérő után is megvan repedve a gumicső így Januárban azt is veszek hozzá mivel egy kedves Alfa tagtól 147-es jó állapotú légszűrő ház és sallangokat szereztem be. Bal hátsó ajtó határolót is vettem azt még idén rendbe rakom :)