Blog

>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2023-10-26

Nem mondhatjuk nem tervezett szervíz látogatásnak mert pont hogy tervezetem:)

Szerencsére a Carnet Budaörs teljesen partner volt benne, diagnosztizálták az autót a kötelező szerviznél, megrendelték az alkatrészt és garanciában cserélték is mindkét oldali féltengelyt.

Azt csinálta hogy terhelés váltásra pattanás hangot adott, mikor elindultam hátra vagy elindultam utána előre, ezt kezdettől csinálta tehát nem kialakult meghibásodás, inkább gyári minőségbiztosítási probléma lehet az eredet.

Működés tekinetében semmi jele nem volt csak a hang, de ne is legyen 15 ezer km után...

De nem várjuk meg hogy ismert hibával lejárjon a gari szóval usgyi csere.

Done:)

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2023-10-25

Bal küszöböm el kezdett rozsdásodni. Így elől hátúl, javítva lett. Többi része, jó volt. Még egy fényezés vár rá.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2023-10-25

Jobb hátsó öv, gyengén húzott vissza. Mivel 3 évig folyamatosan be volt kapcsolva a gyerekülés, így tönkrement. Vettem egyett, de utólag kiderült a facelift utáni teljesen más. Ez közvetlenül a kasznira van fogatva. A facelift előttinek, van egy segéd keretje. A keretbe van rögzitve, és a keret van a kasznihoz rögzítve. Nem csereszabatos, mások a rögzítési pontjai.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2023-10-25

Régóta rosszul törölt a lapát bal oldalt. Észrevettem hogy nagy lógása a bal oldali tengelynek. Szétszedés után láttam, volt vagy fél centi lógása, úgy szétkopott. Szétszedés után láttam, teljesen kiszáradt benne a zsír. Gumitömítés tetején szétszakadt. Gondoltam bezsirozom a csere darabot, de ahogy szétszedtem, gyári cuppanós zsír volt benne. Így azt visszaraktam nem piszáltam. Most tökéketesen töröl. Könnyű kicseréni. Két kart leszereltem. 2 szélén takaró díszt kevettem, majd patentokat kiszedtem. Utána csak lefele kelett húzni egy picit, és kijött a hejéről, 2 részből áll. Szerkezetet 3 csavar fogja, csati lehúz.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2023-10-22

Eltelt egy év 4518 km-ert mentem az előző olajcsere óta (80% rövid táv)

Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
Fékolaj: VALEO DOT4 402406 1L cserélve
Kipufogóbilincs 80248 hátul a dob előtt
Bölcsőt rendbe tettem télre.

KM 218835

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2023-10-23

Ponyvázás előtti nagy mosás. Kicsit takaró alatt lesz és utána lakatolni kell a küszöb véget. Emiatt új küszöb spoilereket kell majd szerezni. Ragasztva lett utoljára. Lámpa és egy teljes polír a következő lépés.

Téli kerekeket lehet nem kapja meg idén, mert nem tervezem a mozgatását most. 😉

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-10-22

Ismert tervezési hiányosság a Giuliánál, hogy az első kerekek mögött a filc dobbetét előbb-utóbb beszakad a küszöb felett, mert a esős időben, nagyobb sebességnél az oda zúduló víz nyomását nem bírja el.

A probléma kiküszöbölésére merev védő elemeket kell helyezni a dobbetét veszélyeztetett pontjára. Ezek 3D nyomtatóval, PETG-ből készültek. Felhelyezésük nagyon egyszerű. A patent kiszedve tökéletesen passzolnak a küszöbhöz és elég ugyanazt a patentet visszahelyezni, az meg is fogja.

Egy gonddal kevesebb.

A találkozóról hazaérve elkezdtük a téli álmot.
A szezont 2023.03.29-én 97.424 km-el kezdtük.
Ma 103.866 km-el zártuk.
A szezon 192 napos volt, ami 6.442 km-re volt elég.

A téli leállásra nem sok tennivaló van, PHuBi nagyon jól viseli magát:
- váltógomb lötyög, valahogy végre rögzíteni kellene,
- vissza kell tenni a drl-t,
- tavasszal a szokásos olajcsere,
- a bal oldali projektor nem működik az ajtóban, pontosabban egy fehér foltot vetít a padlóra,
- ?? (tuti lesz még valami ami eszembe jut)

A kerekeket egy héttel később felfújtam +0,5-el.

2023.11.04.
Akkut ma lekötöttem és megkapta az első kondícionáló töltést.
Ja, előtte lehúztam félig az ablakokat.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-10-21

Igen, eltelt húsz év mióta megszereztem ezt a kis autót, akkor 35 éves volt. Összeírom az elmúlt időszak főbb mozzanatait.

2003.10. – 2005.10. Felújítás, aprólékosan, de csak az üzembiztonságot érintő alkatrészeket cseréltem, úgy mint teljes fékrendszer, teljes első futómű összes gömbcsukló, szilent, összekötő, segédkormánymű, váltószilent, kardánkeresztek, hűtőrendszer, gyújtásrendszer, vezérműlánc, szívószelep olajlehúzó. A bódét kitakarítottam, alját lemostam, mindenhol üregvédelem, zárak, ablaemelők, oldalablak zsanér, ablak tömítés, elektromos vezetékek, mk1 első lökhárító stb.

2005.10- 2006.08 Midlands B és C utak

2006.08. európai túra, magyar honosítás, OT vizsga

2007 a hátulját kiigazították, kis festés

2009 hozzá való szívórendszer, légszűrő

2010 motor és váltó felújítás az észszerű visszafogottság szerint, így csak jobb lett de nem jó, főtengely csapágyak, szelepek, szelepvezetők, szeleptőkék, kuplung, új tömítések, nyelestengely csapágy, a nagy bajok, a nagy csörömpölés megszűnte után előjöttek a kisebb bajok, pl. dugattyúgyűrű zörgés 2800-as fordulaton, szeleptőke ketyegés, rohadtul idegesítettek, 2 bükki nagy túra

2011 bele való vezérműtengely, ami az 1600 GTV-vel azonos, a régi ramaty volt, OT vizsga

2012 165-ös gyári méretű gumi, két felni csak 5”-os volt, azok helyett vettem 5.5”-ost, szürke bele való Mk1 szőnyeg és gumi taposószőnyeg (olyan volt a 1300GTA-ban is)

2013 segédkormánymű csere

2016 akkumulátor, kardánkeresztek újabb cseréje, OT vizsga

2017 motor és váltó felújítás II. , most mindent, csapágyak, dugattyúk, hengerek, vonalba fúrás a hengerfejen, új szelepülékek, szeleptőkék, gyari hézagok, olajfuratok stb.. A váltón az egyes, kettes, hármas szinkron, egy csapágy kivételével az összeset cseréltem, kormánymű tömítések

2018-2019 elkezdtem rendesen használni is, eddig csak évi 1000km-t ment, üregvédelem újra, Kakucs esőnap

2020 karburátor teljes felújítás, benzin szűrő+ nyomásszabályzó beépítése, üzemanyagtartály tisztítás, fél liter rozsda!, waxolajozás frissítése az autó alján, fényezés felpolírozása, közepes majd hologram, 2 nagy túra

2021 visszaemeltem az elejét gyárira, hogy a futómű geometria olyan legyen amilyennek lennie kell, új gumik, hengerfejtömítés csere, váltó kapcsolóvilla O gyűrűk cseréje, nagy munka volt, OT vizsga, 4 nagy túra, vezetestechnikai tréning, Kakucs esőnap

2022 új akkumulátor, új első kerekcsapágyak, új fékrendszer tárcsák kivételével, 4 nagy túra

2023 új hűtő és fűtő rendszer gumi alkatrészek, vízpumpa, 4 nagy túra



Ez idő alatt összesen 37659km



Tervek fontossági sorrendben:

segédkormánymű újabb cseréje, már megvan, csak be kellene építeni

kardán behajtás forgótömítés csere, kardántengely csere, már megvan, de nem bízom benne, kellene egy leszakadásvédőt lézervágni

szelephézag állítás, az új szelepülékkel elment 20+ezret, előtte gyakran kellett igazgatni, de most már hallom, hogy kicsit kattog

lassan elfogynak a gumik, a hegyekben hagytam a mintázatot

karburátor kettes henger pillangó jobban nyitva van mint a többi három, az alapjárat nem olyan amilyen lehetne, ezen még nincs by-pass, átmeneti szakaszban sem tökéletes, szépészkedés, ettől még jól megy

lökhárító polírozás, indexbúra spiáter krómozás, szépészkedés, ettől még jól megy

talán egyszer a külső tükröket is leszerelem, szépészkedés, ettől még jól megy, de egyre jobban zavar hogy rajta van

…és számtalan apróság lenne még, amikre talán soha nem kerül sor, végülis hordozzák az autó 55 éves történetét, apró sebek itt-ott