Blog

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2024-05-16

160 ezernél már bejelzett az egyik lambdaszonda, ezért cserélve lett mind a négy. A Bárdinak sikerült rosszat adnia az elsőkből (159-eshez való Bosch-t), aztán becserélték valami olaszra, amiből mindkettő rossz volt. Aztán végül egy másik szerelő megcsinálta és gyári Bosch ment bele.

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-05-16

Egy hete már felkészítettem egy nagy túrára, de a csillagok nem állnak a megfelelő helyen még.

Most csak Kecskemét-Izsák-Kecskemét.

~50km

Nem lehet megunni. Egyszerűen nagyszerű. A legőszintébb vigyor az ábrázatomon. Van ennél jobb autó?

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-05-16

Nagy nap volt. Elhatároztam, hogy munka után kerülővel megyek haza. Kecskemét-Jakabszállás-Orgovány-Izsák-Kecskemét.

Emlékezetes, ahogy Jakabszállás utáni első derékszögű kanyar előtt gázfröccsökkel visszagangolgattam 6-5-4-3-2 egy határozottabb fékezés közben. Kutyajó hangja van!

~70km

(Utána lehetőségem volt és kiástam a kis GTV-t is egy kanyarra.)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-05-16

Ez a típusú gyári felni tetszik a legjobban, legalábbis a 17-es méretben.
19-es Ti-nek ugye pápá-t intettünk.

Mivel nem találtam a 166 csoportba kiírtam, hogy vennék. Többen írtak, egy sráccal hamar megegyeztem. Elhozta Veszprémig. Mire odaért valahogy nem egészen olyan volt , mint amit megbeszéltünk. /Borzasztó állapotúak voltak a gumik/ Ezt a matek részének csökkentésével kompenzáltuk. Jó, hogy személyesen vettem át…

A felnik egyébként karc és padkamentesek, aránylag friss porfestés van rajta.
Ez szerintem elég ronda,(nagyszemcsés ezüst túlságosan csillog) Meg a porfestés minősége nem versenyezhet egy lakkozott felülettel. Legalábbis esztétikában :) így ha időmilliomos leszek, átfényezem normálisan.

Egyébként egy vadi ujan vásárolt, gyári 166 facelift felni volt rajta, téli gumikkal, azt meghagyom télinek, mert amúgy nem különösebben tetszik.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-05-16

Megérkezett az új benzinpumpa és hozzá egy bontott egység.

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulia Veloce // 2024-05-16

56.630 km
Régi gumi: Pirelli P Zero Runflat AR
Új gumi: Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 RunOnFlat
A mai napon új nyári gumik kerültek az autóra, mivel a gyári Pirellik közül a hátsók belső pereme mostanra elkopott, illetve a jobb első gumimon megjelent egy komoly kitüremkedés a peremvédő magasságában. Nem emlékeztem rá, hogy kátyúba mentem volna, ezért nagyon meglepett a dolog, de ma a gumisnál kiderült a pukli oka: az előző gumis trancsírozta szét a gumi peremét a felszerelésnél. Ja, és a 4-ből 3 kupak rosszul volt bepatttintva, csoda, hogy nem hagytam el őket... Rohadt bosszantó, hogy ilyen kóklerek nyúlnak az autóinkhoz! Soha többet nem megyek ahhoz a gumishoz. Reklaálni sem, mert úgyis letagadja, hiszen a világ legjobb szakemberének hiszi magát :(
A bal elsőm még csak egy szezont futott, de volt a cégben 4 db vadiúj (1500 km-t futott) feleslegessé vált Good Year, pont a nekem szükséges méretben, így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön fel. (főnököm M340i-jén volt a gyári gumi, de pár hét futás után felkerültek helyette a télik, tavasszal pedig egy szett 20-as felnit kapott, így ezek feleslegessé váltak).
A Pirellik olyan 35-40 ezret futhattak. Már kezdtem azt érezni, hogy merevebbek, ami főleg annak köszönhető, hogy defekttűrő gumik, amiknek erősebb az oldalfaluk, így markánsabban kijön a gumik öregedésével járó keményedés.
A GY egyelőre kellemes, de majd hosszabb távon jönnek ki a különbségek.
Ami nagyon tetszik (már álló helyzetben is :) ), hogy itt a peremvédő - szemben a Pirelli megoldásával - valóban védi a peremet, mivel pár mm-t túllóg rajta, és közelebb is van hozzá. Sajnos szükség lesz rá, a jobb hátsó kerékkel nagyon könnyű a padkát elkapni, ha nem óvatoskodja túl az ember.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2024-05-16

Elkezdett kopogni alig észrevehetően valami jobb hátul. Utána olvastam dolgoknak és sajnos ennyi km vel a hátsó lengéscsillapítók szoktak elfáradni. Attila megnézte és megerősítette a dolgot. Rendelt hozzá gyárit. Ki is cserélte. Most végre csend uralkodik. Meg kapott pár dl olajat hogy a szint a max - on legyen, mert kicsit lentebb volt a nívópálcán. Szerencsére nekem még van benne pálca.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2024-05-16

Most hogy nézegettem a blogokat szembesültem vele hogy elmaradt a szerviz bejegyzés. Természetesen Várpalota Csörgő szerviz mint szokott lenni ez elmúlt sok év alatt.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-05-15

Piritu blogjában találtam ezt a linket a szélrács beszerzéshez. Hetedikén adtam le a rendelést, és ma már meg is hozta a posta. Szerelés gyorsan megy, csak két lyukat kell fúrni. kicsit csavarozni, és kész... Visszapillantó tükörből tök jól átlátni rajta, tető nyitásnál és csukásnál sincs útban...

Lehetőségem lenne venni egy tartalék TS motort.
A lehetőség megannyi kérdést szül:
Hogyan kellene hosszú távon tárolni? (Légmentesen lezárva tengernyi páramentesítővel? Állva vagy döntve?)
Olajjal feltöltve vagy szárazon? (Előbbire szavazok)
Vízzel feltöltve vagy szárazon? (Utóbbira szavazok)
Hogyan lehet megakadályozni hogy a hengerfal megrozsdásodjon? (Öntsek olajat a gyertyanyílásba? WD40-et? Létezik valami csodaszer erre? - eddig nem találtam)
- Nem kéne időnként átforgatni? Kézzel vagy indító motorral? (Egy német fórumban "karácsonyi ajándékként" forgatta át a fickó kézzel)

Mivel használt motorról van szó meg kéne ejteni rajta a 2021-es PHuBi motor javítást és a PH2/PH3 átalakítást is a dugattyún. Hogy csináljam? Arra gondoltam hogy nem lenne jobb "szétszedve" és átalakítva alkatrészenként tárolni és csak használat előtt összerakni? Külön a blokkot, dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat, hengerfejet, stb. finoman leolajozva légmentesen lezárt dobozba tenni? Szilikagél van elég, mellé lehetne tenni és akkor a pára és a rozsda nem lenne téma. Nagy előny lenne hogy összerakás előtt meg látni lehetne ha mégis lenne rozsda.

Érdemes-e egyáltalán foglalkozni a dologgal? - Ha nekem végül is nem kell még másnak jól jöhetne.

Vegyek váltót is? Azt hogy lehetne "eltenni"?
...és az elektronikát?