Blog
A belső térben a bal oldali légbeömlő egyik vízszintes eleme az én autómban törött. Ehelyett vettem egy olyat amiben ez hibátlan. Sajnos a rögzítése már törött volt és szállítás közben még egy kis darab letört. Ezt megpróbálom visszaragasztani vagy a kettőből csinálni egy jót.
A műszeregység alatti elemből nekem csak a bal oldali feliratos takaró és ennek a jobb oldali párja kellett volna, de csak egyben tudtam venni. Lesz egy tartalék belőle.




Mióta nálam van az autó nem cseréltem benne olajat, mert nem használtam. Azt nem tudni az előző tulaj mikor cserélte. Rendeltem 5L relatív olcsó 10W-40es olajat szűrővel és egy új leengedő csavarral. Motoröblítő folyadékom van a garázsban. A cél a motor átmosása, majd kb 1000km-t lesz benne ez az olaj és újra átmosom. Az olajbetöltőt levéve és a benne levő olajból ítélve nincs túl sok lerakódás, de minden autómnál ezzel szoktam kezdeni, biztosan nem árt neki.

A szakálmetálban 73%-al le volt árazva a H1-es emelt fényerejű Magnetti Marelli izzó. Rendeltem 3x2 db-ot. A lámpába 2x2db kell, egy szett marad tartalékban. Ilyet még nem használtam, nem tudom mennyire lesz tartós. 1169HUF/izzó.

A vízhűtő felül nem volt rögzítve, a fém tartó megvolt, de a benne levő gumi vagy műanyag rögzítő blokk hiányzott. Ez azt eredményezte, hogy a hűtő felül szabadon mozgott és kb 10 cm-el a motor fele el volt mozdulva, így a felső vízcső is meg volt "törve" és beszűkült.
Rajzoltam és nyomtattam oda egy tartót PETG-ből. Valószinüleg ridegebb anyag mint a gyári és el fog törni, de mivel megvan az stl file annyit nyomtatok amennyi kell, az sem baj ha évente cserélni kell, de legalább a hűtő a helyére került. Sajnos eredetiben szinte beszerezhetetlen.
A tartó és a blokk festve lesz majd feketére.

Az autót egy másik Alfáról származó 16-os felnivel vettem. Sajnos a jobb hátsó kerék már akkor defektes volt és kb 2 hét alatt teljesen lapos lett. Eddig ezt mindig felfújattam, de mivel már kész a felújított gyári felniszett az új gumikkal, ezért most lecseréltem. Véleményem szerint bár a gyári felni egy collal kisebb, mégis jobban áll az autónak. Szerintem sokkal jobban illik a dizájnhoz.




Mindenek előtt takarítással kezdünk. Mindig!
40perc ózonos fertőtlenítés az első.
Műszerfalról , összes kárpitról lecsutakolva az ocsmány fényes szilikon!
Bőr ülések, kárpit betétek tisztítva, ápolva.
Egykori beázás nyom eltávolítás az A oszlopról.
Biztonsági övek mosószeres forró vízbe áztak 1.5h/oldal, utána átkeféltem.
Még a belekövült rágót is ki tudtam szedni :)
Összes padlószőnyeg , csomagtér kárpit tisztítása vizes takarító géppel.
Az új, prémium plüss szőnyegek gyártás alatt vannak, így kirepülhet a nem belevaló gumi hulladék.
Illetve rendeltem pár bontott dolgot a beltérbe, hogy a nem tetsző átalakításokat elkezdjen vissza gyáriasítani.
Tisztításhoz Labocosmetica Ductile-t 1:10ben, Labocosmetica Glicot használtam.
Bőrhöz Labocosmetica Derma Cleaner 2.0
Nagyon tudom ajánlani ezt a Thomas gépet .Brutál mit ki lehet szívni a kárpitokból a megfelelő vegyszerekkel, kefével fellazítás után.
Nagyjából minden tizen éves autó után így néz ki a tartály, hát még a huszon éves nagyvad után. Nagy meglepetés nem volt :)







Az Alfa Compact hívott, miután leadtam a kocsit, valószínűsített jeladóhibával.
A szelepfedél bontásával realizálódott, hogy a vezérműtengelyek és a hidrotőkék előrehaladott kopása miatt indokolt cserélni ezeket is.
1,5-2 mm hiányzott már több bütyökből is.
Vezérműszíj, vízpumpa, fázisszenzor cserével, illetve 2 gyári vezérműtengely és 16 hidrotőke beszerelésével 500.000.- forint körüli árajánlatot kaptam.
Hétvégén felvettem a kapcsolatot egy ismerőssel, aki benzines autók bontásával foglalkozik, volt is neki 2 szép bontott tengelye, amiket 40.000 forintért adott (a gyárinak darabja 100 körül lett volna).
Egyeztettem a srácokkal, hogy bontott alkatrészt is beépítenek-e. Mivel így is vállalták a munkát, megvettem őket, majd reggel elvittük nekik, ellenőrzés után nyugtázták, hogy beépíthető állapotúak.
A szervízvezető javaslatára 10W-60-as Motult kapott az egység.
Érezhetően dinamikusabb lett, viszont egyelőre nem tetszik a hangja, hallok némi kattogást a motor felől, ha lesz időm, hozzáadom az első olajcseréből megmaradt Metabond adalékot, aztán hallgatózom tovább.
Remélem hamarosan javul a helyzet.
A szervíz, a srácok egyébként nagyon korrektek, folyamatosan kapcsolatban álltunk, egyeztettünk. A műhely rendezett volt, a motort szépen letakarták, miután bontották a szelepfedelet, az autó előtt pedig ládában, rendezve tárolták a kivett alkatrészeket.
Igyekszem csak ide járni ezek után, kb. 100 km-re vannak.
Az alkatrészek, illetve egyéb díjak tételesen, a munkalap alapján:
-Vezérműtengely (2 db) 40.000.-
-Vezérműtengely szimering (2 db): 3.330.-
-Hidrotőke (16 db): 90.560.-
-Szelepfedél tömítés: 9.990.-
-Vezérműszíj: 18.130.-
-Vezérműszíj feszítő: 30.240.-
-Vezérműszíj vezetőgörgő: 10.800.-
-Vezérműtengely jeladó: 63.560.-
-Vízpumpa: 22.770.-
-Fagyálló: 9.000.-
-Olajszűrő: 3.060.-
-Motorolaj 25.400.-
-Segédanyag: 5.000.-
Munkaidő (10 óra): 100.000.-
Kedvezmény az alkatrészekből: -51.840.-
Az első 3 kép a kopott veztengely néhány bütyke, a 4. a vásárolt bontott tengely egyik bütykének legnagyobb távolsága (mindkét tengely összes bütyke 43,4-43,5 mm között volt). Az 5. kép a kézzel kitöltött munkalap, az utolsó 2 pedig a motortérben elhelyezett matricák a következő cserékhez.







Bal első lengőkar szilentek csere,
bal első kerékagy csapágy csere
km. 180.300
Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.



