Blog
Visszaforgatva az idő kerekét mindig az utólagos gányolás a probléma:)
Van méretpontos hótálcám az autóban, nincs vele semmi gpond mindent összeszed és nem lesz kutyaszagú a kárpit, néha kiszóróm... ami meg mellé hullik az egy kis porszívózás és kész.
De ugye mindent összeszed, és az addig ott van...
Párszor már tapasztalatm nyáron nagyobb kavics is bekerül valahogy.. amivel aztán focizhatok míg ki nem dobom..
Na ez törént most is a tálcán ott gurult jobbra-balra egy kb. 8mm-es kavicska... aztán egy tempósab körforgalom kijáratnál beugrott a gázpedál alá.
Elősre azt éreztem hogy nagy eltt a gázpedál ellnállása, reflexből nyomtam egy erősebbet, hogy na mi lelte.. akkor pattant egy nagyot..
Na mondom ki szerez nekem új gázpedált év évgén ha ezt most eltörtem...
Lassan kb. 5% gázpedál állásig engedte így lenyomni erőltetés nélkül.. hazagurultam..
Majd otthon a telefont bedugva a lábtérben konstatáltam hogy egy meteorit fészkel a gázpedál mögött...
Ki is fociztam onnan a követ, sikeresen, de ha már ez történt meg kell vizsgálnom az egység sértetlen-e... így fogtam kiszereltem.. szerencsére semmi baja, valószínüleg csak a kő utgrott arrébb mikor erősebben összepréseltem.
Így némi plusz porszívózás és tisztogatás után visszament a helyére.
Átment a műszakin újra. Kérdeztem, de nem tudtak olyat mondani amivel foglalkozni kellene igazából.
Közben kapott egy új termosztátot is, mert az előző kezdett hülyén viselkedni. Sajnos ezután ha ez is tönkre megy akkor kreatívkodni kell majd a helyettesítéssel, de van már egy pár tervem hogyan kell majd megoldani
J.e. dísztárcsa gyűrű fellazult, a műanyag izék elfáradtak, fura hangot adott, mint amikor a dobfék a rugót karistolja. Szerencsére nem a rögzitőfék volt. Jó, hogy nem hagytam el a gyűrűt. Mindegyiken megragasztgattam.
Az első kerékdob első betét rögzítésén javítottam, ne mozogjon. Mindkét oldalon.
Övvonal alatt opálos maradt a fényezés az esős felvidéki erdei túra után. Ablaktisztító vitte le végül. Utána hologram polír géppel. Aztán az egész autón gyorsan átfutottam, ha már belefogtam. Küszöbről, autó elejéről letakarítottam a szurkot, meg az egyebeket.
A jobb hátsó lámpa már csak pislákolt. Tele volt porral. A csavarok fele begyógyult. Nem lehet venni ilyen mk1 Carello lámpatestet, se búrát, ha lehet éppen látni NOS cuccot, duplája-triplája mint a többi GT-jé. Mindig halogattam a kockázatos bontási műveletet. Kitakarítottam, felpolíroztam őket, megbütyköltem a búra rögzítést, pár évtizedig még jók lehetnek...a balos műanyag keret krómozását lehetne javíttatni, de nem merem kiadni a kezemből.
Sok-sok év után vettem az első fényszórókra gumi szegélyt. Sok szerepe szerintem nincs, de OEM kellék. Már ilyen is van a gépen. A bal kis távfény króm lámpakeret már szenvedett alakváltozást, kicsit igazítottam rajta. Sokkal jobb lett.
Öröm ránézni a kis Alfára!
Adams customs által készített ajándék magamnak.
Az Alfás múltam és jelenem kicsiben (1:43), a polcra.
Felkerültek a téligumik, még épp időben!
Szokásos statisztika:
Az új nyári gumik fél szezont (5334 kilométert) futottak, augusztus 1. és november 28. között.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez lesz a harmadik szezonja.
A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et futottak, azaz összesen 10.852 kilométert.
Az első eső után tűnt fel, hogy az autó csak az udvaron állt, mégis mindkét lámpája teljesen be van párásodva. Hamar meglett az oka, mindkét lámpáról hiányzik az izzók mögötti műanyag fedél. ráadásul a hő és víz/pára hatására a foncsor is le van kopva.
Szerencsére találtam 2 jó állapotú bontott lámpát. Olaszországból származnak, teljesen komplettek, megvan a műanyag az aljukon, a gumi tömítés oldalt, az állító motorok és a fedelek. Ha tudom szétszedem őket majd a vetítőlencse megtisztításához, de szerencsére a foncsor jó állapotú, ahhoz nem kell nyúlni.
Hamar feltűnt az első motorindításnál, hogy az olajnyomásmérő óra nem mutat semmit. Mivel az alacsony olajnyomás lámpa nem világít ezért sejtettem hogy nagy probléma nem lehet. Aztán mikor jobban meg akartam vizsgálni a problémát rájöttem hogy a kábele a váltó tetején fekszik, a nyomás jeladó helyére pedig egy csavar van igényesen behajtva. Így érthető hogy nem mutatott semmit.
Sajnos most elég hideg van, de ahogy tudom beépítem.
Amikor az autót megvettem a jobb első kerék helyére a pótkerék éppen csak annyira volt felrakva hogy gurítható legyen az autó. Sajnos a másik oldalon is találtam olyan kerékcsavart aminek a menete sérült és a jobb hátsó kereket csak 3 csavar fogta, ezért úgy döntöttem veszek egy egész szett új kerékcsavart. Szerencsére pont találtam 16db-ot a sakálmetálban 84%-al leárazva valamiért. Az egyetlen különbség hogy ennek a fejét 19-es kerékkulcs fogja, de mivel a gyári úgysincs meg, ezért majd veszek egy hozzá passzolót.
Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.