Blog
Felkerületk a téli kerekek. Szerintem jól néz ki. Nekem így jobban is tetszik, mint a 19-es gyáriakkal. Amik amúgy dögnehezek, főleg a hátsó szélesek. És ugyan még csak egy kört mentem velük, de ennyiből is lejön, hogy sokkal komfortosabbak a 17-esek. A 19-esek sajnos nem valók a remek magyar utakra, recseg-ropog az autó a durvább úthibákon, amikből van bőven. Erősen gondolkodom, hogy mi legyen..
Előző napokban letudtam viaszolni persze eső aznap lemosta így biztosan nem fog sokáig tartani a kemény viasz.
2023.11.18
Végre megkapta tőlem a belső bőr takarítást,ápolást hűvös időre tekintettel csak a vezető oldali kárpit lett nedves porszívózva illetve a szövet szőnyegek.
Felhasznált szerek:
Koch Chemie PolStar , LeatherStar, habosító,k2 körecset, Koch Chemie bőrkefe
Illetve a csomagtartót is kisporszívóztam alul-felül.
Holnap rendbe rakom még a műanyagokat mert van rajta szilikon rendesen :)
2023.11.08 megvásároltam eme csodás az autónak volt vezetve az élete itt a fórumon 2007-2018 link:https://www.alfaamore.hu/tagok/ATE-TR/autok/1036/blog!26
Sürgősen megoldandó problémák a kisöreglányon:
-Első féktárcsa,fékbetét
-hátsó jobb fékcső ereszti az olajat (ezért fék is alig van rajta)
-bal első toronycsapágy körül kezd rohadni meg kell fogni még időben
motorerő nem nagyon van leginkább hidegen dadog a kicsike illetve 'rángat' ezt gyertya cserével fogom kezdeni illetve egyik gyertya kábel a mindent megoldó fekete szikszalaggal van körbe tekerve ezt is fogom javítani ezután remélem megszűnik ez a probléma
-bal felső lengőkar igen kopog (újat kap)
Ezután küszöb csere illetve többi helyen egy kettő rozsda megfogása..
Kicsit lelakott érzésem van szegénykémen, de jó helyre került rendben lesz rakva illetve teljes külső belső kozmetikát fog kapni tőlem..Erről fogok írni legközelebb! :)
Visszatérő hiba, most a biztosíték működött. Üzemanyag nyomás hiba. Indítási 250bar helyett csak a 60bart érte el. Cseréltem a tankban üzemanyag pumpát és szűrő takarítás. Utána elől is cseréltem szűrőt újra, de a hiba fennmaradt még mindig. Cseréltem a magasnyomású pumpán nyomás érzékelőt meg az utána lévő érzékelőt is. Végül maradt a magasnyomású csere, elmentem a közeli bontóba és hoztam egy ugyanolyant. Kicserélve még mindig ugyanaz a hiba, de hibakódot nem írt. Fél perc indítás után elindult mind a két pumpával de csak fordulaton tudott dolgozni. Légtömegmérőt is cseréltem, semmi változás. Majd a magasnyomású pumpán újra érzékelő csere, ami már volt benne előtte, evvel állt le az autó mikor meghibásodott. Az érzékelőn észrevettem hogy az'O' gyűrű tömítés kicsit ki volt csípődve, kicseréltem és azóta jó. Bár nem áll össze a dolog mivel ott üzemanyag van és ha nem tömített akkor szivárgásnak kellett volna lennie, na mindegy, számomra így most ez rejtély. Akkor értettem volna hogy elszökött a nyomás. Összességében amiből most más van benne az az üzemanyag pumpa a tankban, a magasnyomású, légtömegmérő. Még elektromos csatlakozó vagy kábel hibára tudok gondolni és szerelés közben lehet újra érintkezik...passz igazából. Idén már sokszor előjött ez a hiba és mindig valami lett javítva és akkor egy hónapig hibamentes. Majd kiderül most meddig megy...
Szerelés közben cseréltem a kartergáznak a lecsapatója előtti 'T' alakú gumicsövét, mivel kirepedt.
Miközben kerestem a gázreakció-probléma okát kipucoltam a fejtószelepet és a légmennyiségmérőt. Számomra ez utóbbi a technikailag érdekes, mert ilyen "lapátos" szenzorral még nem találkoztam. Egyébként mindkettő tiszta volt, minimális elkoszolódást találtam. Szerencsére a légszűrő is teljesen tiszta, nemrég cserélhették.
A motor már alapjáraton szépen egyenletesen járt, de hideg állapotban gázadásra fulladt. Ahogy bemelegedett ez nem múlt el teljesen, de jelentősen javult. Mivel sajnos ehhez a tipushoz még nem csináltam diagnosztikai kábelt, ezért sok információm nem volt. Annyi látszott, hogy a kipufogóból relatív nagy füst jött, de ez is kezdett elmúlni. Feltehetőleg az utolsó útjánál is fennállt már a probléma és a kipufogórendszer sem tiszta.
A jelek alapján arra gondoltam hogy valamelyik hőjeladó nem működik megfelelően, de a motort még nem nagyon ismerem, ezért rendeltem víz- és olajhőfokjeladót is. A következő tippem a gázadás miatt a fojtószelepállás érzékelő volt.
Próbáltam szépen sorban haladni, hogy a végén tudjam mi oldja meg a hibát. Először az összes csatlakozót széthúztam és megvizsgáltam, kontaktspray-el befújtam, majd kicseréltem a vízhőfokjeladót, de hol jobb volt hol rosszabb. Szerencsére már sötétedett és eszrevettem, hogy áthúz valamelyik gyertyakábel a szelepfedélhez ott ahol az egyes és kettes henger 4 kábelét összefogja egy gumi távtartó. Jelen pillanatban a kábeleket kissé távolabb tolva a szelepfedél széleitől egyenletesen jár a motor és a gázreakció is helyreállt.
A kicserélt vízhőfok jeladót és a többi szenzort elrakom, úgyis egyre kevesebb alkatrész van a típushoz, nem árt a tartalék.
Az autót trailer hozta és amellett hogy nem járt a motor, a kerék miatt sem lehetett menni vele. Az eladó elmondása szerint a téli kerékről nyárira váltásnál a gumis a légkulcs túl nagy nyomatéka miatt kitépte a menetet a kerékagyakból.
A látottak alapján úgy tűnik a felnivel is volt valamiféle próbálkozás (de szerencsére ez csak valami belerakott betét) emelett a csavarok nem megfelelően voltak behajtva és sérültek a menetek.
Mivel az autót eredetvizsgára járóképessé akartam tenni, ezért a passzoló M12x1.25-ös menetfúróval a kerékagy meneteit megigazítottam. Szerencsére inkább a kerékcsavarok sérültek, így ezeket kicserélve már nyomatékra tudtam húzni.
Az előző tulajtól kaptam egy új kerékagyat, vennem kell mégegyet a hozzájuk passzoló kerékcsapággyal és mindkettő cserélve lesz.