Blog

kb 200 km és 5 órányi kocsikázás várt ránk tengernyi látnivalóval...
Az első "igazi" látnivaló a Santa Caterina del Sasso volt, ami egy csodaszép helyre épített templom és kolostor. (2.kép) Régen csak a vízről lehetett megközelíteni, ma egy lépcső visz le a partról. Nemrégiben építettek egy liftet is, felfelé azzal jöttünk.
Délben valahol egy parti étteremben megkajáltunk. Az alkoholmentes sör márkája új volt, maga a cucc iható.
Nem sokkal később elkanyarodtunk a partról hogy két hágót levadásszunk:
- 1.179m Passo di Forcora (5.kép)
- 1.395m Alpe di Neggia (8.kép)
Az út meredeken és tengernyi visszafordító kanyarral emelkedett. A kilátás lenyűgöző (4.kép)
Most jött az eddigi összes határ közül a legelhagyatottabb. Itt nem nagyon járt senki az elmúlt időben. A határ maga egy kerítéskapu, most nyitva volt (6.kép).
A svájci oldalon a legelhagyatottabb helyeken éttermek (7.kép) Lefelé szintén durva szerpentin, itt egy kicsit szélesebb és jobb burkolatú úttal mint az olasz oldalon. Lefelé szintén szép a kilátás (9-10.kép).
A tó túlsó oldala már a "szokásos" panorámaút. Ott mentünk vissza olaszba ahol tegnapelőtt átjöttünk. Ma sem láttunk ott senkit.
A vacsorát a panoráma miatt a kikötő mellett fogyasztottuk el. (12.kép)

 

Ma PHuBi pihenőnapot kapott, mi hajóval meglátogattuk a három nevezetes szigetet:
- Isola Bella
- Isola Superiore
- Isola Madre

Este egy parti étterembe mentünk pizzázni.
Evés közben megjelent egy helikopter és elkezdett a parton repkedni, majd nem messze a sövény mögött leszállt. A vacsi utáni séta megfejtette a dolgot, egy vendég jött az egyik part menti szállodába...

 

Az utazás előtt injektor tisztító adalékot is kapott. A DPF miatt még mindig behisztizik, pedig gépre dugva "Normal" telítettséget ír, 48%-os dugulással.

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2023-09-24

2023.06.27. Selenia WR PE 5W-30. Mann filter. 20000+6978 Ft. FILTERABC.
Olajleeresztő csavar 1135Ft a Bárdiból. Cserélte H Csaba. 201909Km.

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2023-09-22

Hogy is mondjam, kinéztem egy pofátlanul jó áron lévő ebay terméket.
Rákattintottam, megrendeltem, elmondta az eladó hogy olaszországból ez most lassan fog menni mert minden meg van állva a szabadságolások miatt.

Mondom semmi gond úgy is előbb, éves szervíz csak utána mókolok:)

Ez volt Augusztus közepén:D
Tegnap előtt jött meg a váltófül, szept. 20... :D:D:D

De ne szaladjak előre.. írogatok neki hogy amúgy mivan, mert semmi életjel a pénz befizetve, hogy mindjárt kapok új szállítási számot stb...
Jó hát tényleg nem siettem, de azért csak elindítottam az ebay-on a hivatalos utat, na ezt meg zokon vette, hogy egy hónapja várok és miért nem bízok benne?
Mondom én teljesen bízok benne, ezért vásároltam tőle, ez csak formaság, ahogy megjön kapja a pozitív értékelést, csak küldje már :D
Utána még a magyar futárok kis kitettek magukért... mert direkt szüleim címét adtam meg, hogy biztos otthon legyen valaki.. erre visszamegy neki, hogy kézbesíthetetlen cím...
Mondom az eladónak.. végre adja már meg azt a követési számot, majd felhívom én a futárt...
Erre hát hívja muteromat a futár... mert már rájuk erőszakoltam, hogy ott a telefonszám hívják fel.. hogy ő most volt ott, már megy el.. erre muterom:D igen ő meg az erkélyről látja, jöjjön vissza:D:D:D
Na szóval megvan:D:P

Úgy indultam neki hogy: márpedig! légzsákot kiszedni, meg új autót piszkálni, meg eleve csinálja ezt olyan aki már csinált ilyet...

Na ez addig tartott míg meg nem iött a fül:D
Kezdésnek szétszedtem a fület mert ugye ha nincs kontakt akkor nem szedem szét az autót feleslegesen, ki tudja mit vettem...
Volt, na akkor keressünk valami torx csavarnyúzót:))) Lejön a kormányburkolat.
Jó akkor hogy lehetne bejátszani ezeket a csavarokat, persze autó már áramtalanítva..
áhhh ilyen rövid csavarhúzóm mincs.. ezt le kell szedni...

Jó akkor Quash blogjából hogy kell kiszedni azt a légzsákot, védőszemüveg nagylevegő, ahogy le van írva kijött:D
Utána.. ja hogy ez ekkora csavar... na jó akkor kéne egy csőkulcs.. hát ez marhára nincs ekkora:D
Másnap melóhelyen kunyeráltam egyet:) Autó szétborítva áram nélkül áll a garázsban.

Azalfások hülyék mind:D ja nem csak én:D

Jó megvan a cső, mondom kéne valami menetrögzítő, erre kollégám, ő ad nekem de azt csak flexxel tudom utána leszedni, mert ipari:D:D:DD
Jó akkor nem kell.. akkor vegyek valamit? Nem.. szerinte kenjem körbe körömlakkal az ugyan úgy megfogja, letekerni nehezebb lesz, magától nem jön le de nem oldhatatlan. Csak mondom a kollégám Tesla központi számítógépeket javít otthon fusiban, tehát hihetek neki:D Amit ő mond az nem hülyeség:))

Ez lett most körömlakk szag van az autóban. Színtelen :D: azt kértem asszonytól adott valami lejártat, mondom tökéletes:D Körbekentem a meneten ami kikógott, itt tényleg nem fog letekeredni:D

Na akkor bent a váltó, hogy elment ez a hét, természetes hogy a melóhelyen mindenki pénteken akar dolgozni, közben megy a fusi, a gyerek belázasodott, a falusicsirkét most hozzák, meg még mi is volt..??? Nyilán hogy engem semmi sem érdekel, mert én most megyek váltó fület proxyztatni:))

Itt jött a képbe Csadó Bence, ahogy ő mondja Taná-Csadó:))) Ok jöhetek 5-re, megyek is:))) Hát ezt szét kellett szedni, azt hittem csak rádug valami bigyót azt kész:P De nem rendesen le kellett szedni a műfal alját.

Erre nézem váltogat, hát mondom ez tényleg működik:D

Egy jó 45 perc varázslás után még pár szót beszélgettünk Maserati, Ferrari, Alfa vonalon, aztán egy kis futómű vajákolás, hogy miért pattanik :D Vigyem be jövőhéten ok..

Indulás haza, hát mondom én bizisten berakom manuálba és irány az M0:D full dugó, de pont annyi hely volt hogy ki tudtam próbálni..

Hááááát eeeeez óóóóriási!!!!!

Kezem a kormányon és báng, báng, báng, gázfröccs, gázfröccs, még komiszabb lett az autó:D

Jött a szokásos körforgalom, épp elviharzottam egy Porsche 911 mellett, visszavált, fröccs, sodrós kanyar... :D kicsit féltem hogy utánam jön, de esélye nem volt:D:D:D
Nézem hogy nyikorog ez a kerék a kanyarban, van ebben levegő egyáltalán??? Átkattintom a navit, pedig van benne 2,5bar teljesen jó, hü bax akkor most ezt ennyivel gyorsabban vettem?:D:D:D

Na jó mára ennyi elég lesz füligérő szájjal nyitottam a kaput.

1 éve alfázok újra, és folyamatosan vigyorgok belül, akkor is amikor a városban biciklizek mert otthon hagytam a gépet, meg akkor is mikor este csak úgy bemegyek a garázsba egy kacsintásra.

Most meg itt űlök az autóban és írom a blogot, rohadtul befűtötte a garázst a gép:D:DD: de nem érdekel.

Mert itt nekem jó!!! Ez az ülés nekem való!

Forza Alfa, egy újabb különleges nap.

8 évet vártam hogy újra alfás lehessek, 1 éve alfázok, 1 éve várom hogy milyen lehet a Giulia váltófüllel, na hát ilyen, ez így most jó:)))

Csóválja a fenekét, tekeri a kerekét, megy mint a veszedelem:)

Akarom mondani ideális családi autó:)))))) Apának :))))))
Aki akar az meg jöhet:D

Ezt a mai 13.5-ös L/100km átlagot eresszük el, város plusz állat mód?
Ezt nem számoljuk most bele csak ugye reszetelődött a computer, most innen javíthatok:D:D

 
>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-09-21

Elértük a 20k km-t, ehhez 26 hónap kellett. Épp elhagytuk Tevelt és az országúton fordult át a számláló.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2023-09-21

Az előző poszt óta nem sokat mentünk. December óta 1000 km ha belement (úgyis felírom majd, ha nem felejtem el megnézni a kilométeróra állását (felírtam)), az is februárral bezárólag. Akkor tettem le az autót a mélygarázsba, és lélekben készültem a téli-nyári gumicserére. Erről majd a mai poszt végén.

A leállítás után úgy esett, hogy egy hónapig a garázs felé se néztem. Aztán kettőig, aztán fél évig... Amikor pedig mentem volna autózni, a (viszonylag) új akksi annyira le volt merülve, hogy a távirányítóra se reagált. Beülve pedig konstatáltam, hogy a kuplung pedál beesett, úgyhogy bikázni se lenne sok értelme. Végül speckó autómentő húzta ki a mélygarázsból, mert rendesnek esélye se lett volna lemenni érte, pláne kikanyarodni az épületből az utcára, ahol sokszor akkor is ipszilonozni kell az út szélén parkolók miatt, amikor saját erejéből mozog az Alfa. Lényeg a lényeg: kitetrisezte, és elhúzta a Kén utcáig. Nem olcsón.

Szép új TRW munkahengerrel gazdagodott az autó, és ha már ott volt, frissre cserélte a 10W60-at és minden mozdítható szűrőt. Beugrott mellé egy klímatisztítás is, ami szintén nagyon ráfért. Még aznap kész lett, de hagyományosan csak másnap, azaz ma, tudtam érte menni.

Az első út a kútra vezetett, elaltatni a világító csórólámpát. Aztán felhívtam a gumist, hogy bepótoljuk azt a tavaszi gumicserét.
- Nyáriról télire?
- Nem, téliről nyárira.
- BSOD...

Per pillanat ott tartok, hogy bepakoltam a gumikat az Alfába, de van még egy órám az időpontig. Utána letakarítom bő fél év porát, élvezkedek egyet valahol a Vértesben, aztán frissítem a posztot.

Eddig 45000 volt az autómentés és 148000 a szerviz. A gumicserét majd felírom, ha már megvolt.

Kis esti addendum: Megesett a gumicsere, 16000 pénz maradt a gumisnál. Utána pedig a külső-belső takarítás, szóval most nemcsak jó az Alfa, hanem szép is.

Kilométeróra állása: 229 132

 
>> EseményTtK // Alfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-20

Az autón 19-es duplaszéles felnik vannak, ezekre nem szeretnék téligumit, azaz más megoldás felé kellett néznem. Kézenfekvőnek tűnt a nero Super kerekeit megtartani, úgyhogy vettem egy használt alap Super 17-es felni garnitúrátt, arra rámentek a nero nyári gumijai és azzal árulom tovább a Supert. A sportivo felniket - amik nekem különösen tetszenek, még felárat is fizettem értük - meg a Bridgestone télikkel elraktam a Velocéra téli keréknek. Előtte az Alfariumban felpróbáltuk a 17eseket a Velocéra, csont nélkül felmennek a nagyobb első fékre is. Ezer köszönet ezúton is pettinkének. A képen a várható téli konfig (kicsit hülyén néz ki a perspektíva miatt, de sebaj)

 
>> Eseménycarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2023-09-19

Kicsit megkésve az élménybeszámoló a Toszkán körútról.

Szokatlan élmény volt hárman utazni nyaralni. A két "nagy" már saját programot csinált a nyárra, így első alkalommal hármasban a kisebbik lányommal vágtunk neki azt útnak.

Kárpótlásként próbáltam magam feldobni például olyanokkal, hogy "na most végre rollin' in style" lesz, tetőcsomagtartó nélkül fogunk suhanni az ciprusfák között, meg nem kell lelkiismeretfurdalásom legyen mert valaki több ezer km-t utazik a nem erre kitalált középső ülésen hátul stb.

A pakolásról annyit hogy, ok az utastérben már az én mércém szerint is vállalható állapotok voltak (kalaptartón tényleg csak kalapok, üres ülésen csak hűtött szendvicsek, italok stb) de a csomagtartót 3 utassal is sikerült takkra telipakolni, úgy hogy csak a szokásos először hátulról, utána belülről lehajtott ülésen keresztül kitömni a szabad helyeket - módszerrel sikerült finoman lecsukni a csomagtartót. (Ja és kaját sem vittünk pár apróságon kívül, inkább praktikus okokból, de ez végül pénzügyileg sem bizonyult rossz döntésnek...)

Ehhez azért tegyük hozzá hogy a második napon Olaszországban derült ki hogy olyan TÉNYLEG nélkülözhetetlen tárgyaknak is velünk kellett jönnie mint pl a Nutribullet meg az uszodás habszivacsdeszka, stb 😅

A 2021-es franciaországi úton már kikísérleteztem a módszert, hogy úgy találtam ki a napi etapokat, hogy kb félúton legyen valami program, ahol ki lehet szállni, körül lehet nézni, lehet kajálni, aztán megint lehet egy nagyobbat menni. A nagyobb persze viszonylagos, én már évek óta meghúztam a határt a +/- 7 óra vezetés per napnál, nem vállalok már ilyen napi 14 órás utakat, elvégre pihenni megyünk.

Első napi úticél Padova volt, aznap nem volt semmi különleges félidős program, csak a szokásos Trojanei fánkos. Egy kicsit ki volt számolva a dolog, ami nem biztos hogy szerencsés már első napra, mert előző nap megvettem neten a belépőt a Scrovegni kápolnába Padovába Giotto freskóit megnézni. És bár zárás előtt fél órával foglaltam be időpontot egy 700 km-es úton sok minden történhet.

Nem történt, bár a kápolna előtti rövid városnézés kicsit ( a végén nagyon) kilépősre sikeredett, mindent sikerült megnézni amit akartunk, talán csak a botanikus kertet sajnáltam, hogy nem volt idő már bóklászni bent egy kicsit.

Padova városközpontja - ha amolyan amerikai "we did Padova" módra akarjuk kipipálni - egy (fél) nap alatt is bejárható, a városközpont a Scrovegni kápolnától a déli végén lévő Prato della Valle térig kb 2 kilométer és útközben megtaláljuk a legtöbb látnivalót, betolhatunk egy (kettő, három) fagyit az általam csak a fagyik Versace-jének nevezett Venchi-ben, vehetünk egy pasta fresca-t a Bepe Bigoi-ban, amivel kiülhetünk a fűbe a téren és közben nézhetjük az esti Padovai forgatagot.

Airbnb-n a központhoz egész közel sikerült egy kicsi de szuper helyet találni, az egyetlen meredek része a parkolás volt. Biztos ami biztos alapon befoglaltam a zárt udvaron lévő parkolóhelyet (fölösleges volt, nem messze voltak szabad, nem fizetős parkolóhelyek), de azok Fiat 500-asokra voltak méretezve nekem megy egy BMW és egy 100 éves platán közé kellett beállnom, úgy hogy ráfordulni is legfeljebb cinquecentoval lehetett volna kényelmesen. Megoldottam, de egy katedrálissal kevesebb városnézés árán :D

 

A régi szállodánktól visszaindultunk a mostaniba.
A szerpentin lefelé is király volt. Egy kávé erejéig újra meglátogattuk a helyet ahol ebédeltünk. (1.kép) Most van hely, ide beteszem az ebédre efogyasztott rák nyárs képét is. (2.kép)
A Lago di Mergozzo érintésével jöttünk vissza.
A szállodában egy üveg bor várt minket engesztelésül a tegnap esti kellemetlenségekért. Jól esett a bocsánatkérés és az egész napos autókázás után a bor is.
Lementünk egyet sétálni a partra (5.kép), majd felmentünk a szálloda tetejére, a napozóteraszra körülnézni. (6-11.kép)
Holnap PHuBi pihenni fog, a tavon lévő szigeteket fogjuk meglátogatni, ahogy anno 2012-ben is tettük.