Blog
Az utóbbi időben sokmindent sikerült beszerezni valamint, a váltó 1 - 2es szinkron csere is megtörtént.
KM: 120.404
Sikerült hozzájutnom új felniszetthez jó állapotú Conti téligumikkal. Ezek kerültek most fel az autóra. Amennyit használom az autót, tökéletes lesz télre.
Ismét eltelt 2 év, ez már a harmadik műszaki vizsgája az autónak nálam.
Km: 188731
Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.
Tapasztalatom osztom meg.
Az autó Alfa Giulietta Multiair P1063-as hibát dobott. Volt benne cserélve a korábbi tulajnál Multiair egység, viszont használt került bele egy Mito-ból. Nálam olyan 1500 km után jelentkezett a hiba. Ezek után kb. 100km-ként dobta a hibakódot amikor rövid utakon jártam vele. Olvasgattam róla, mit lehetne tenni. A csere nagyon drága és megbízható szerelőhöz kell vinni. Írtak típushibáról amikor kilazulnak bizonyos alkatrészek a Multiair egységben illetve írták, hogy lehet kosz is a rendszerben. 2 hónapi utánajárás után találtam egy honlapon egy leírást ami bizalomra adott okot.
https://www.alfaowner.com/threads/multiair-misfire-fix-with-engine-flush-procedure.1209985/
https://dupag.nl/kennis/storingen-in-multiair-systeem/
A lényeg, hogy NCH OIL Flush termékével kezeltem a motort. Itt az a trükk, hogy olaj csere előtt betölteni a motorba és járni kell az autóval legalább 500 km-t. Nálam kb. 4000km volt az olajban amikor elkezdtem a folyamatot. Az indoklás az, hogy a Multiair egységbe csak menet közben (főleg motorféknél) áramlik annyira az olaj, hogy ki lehessen tisztítani. Tehát a többi olajöblítő ami csak alapjáraton használható semmit sem csinál Multiair hibánál.
A lényeg, hogy kb. 700 km-t mentem az autóval nyugodt tempóban (napi 2x18 km, és volt hogy egyszerre ment 120 km-t. A rövid napi menetben 3-4 naponta előjött a hiba a hosszú menetnél nem. Szinte mindig 100 km megtétele után volt hibaüzenet. Majd ezután olajcsere az előírt Selenia olaj Multiair egységhez.
Olajcsere után pár kilométerrel bedobta a P1061-es hibakódot. Na mondom már vmi történt mivel eddig a 3-as hengerrel volt baja. Eszembe jutott, hogy a szerelő nem nullázta az olajcsere számlálót az ECU-ban. Én nulláztam és azóta eltelt 2000+ km és nem volt hibakód!
Egyéb hiba vagy olajfolyás probléma nem keletkezett motoron!
A két weboldalon le van írva részletesen a folyamat, nekem bevált.
A termék pedig ezen a linken is megtalálható. Én tudtam rendelni Magyarországról (bár már ott nem elérhető)
https://www.mecatech-nederland.nl/producten/p-1/MT024DS.html?_globalsearch=nch%20oil