Blog

>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2023-09-16

Megleptem magam egy garnitúra új Turbina felnivel 😍

 
>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2023-09-15

Vezérlés+vízpumpa csere gyárira (290.000km)
Hosszbordásszíjcsere
Fagyállócsere
Szívósor tisztítás, karbantartás (végleges megoldás)

 
>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2023-09-14

Semmi meglepő nem történt, viszont maximális respekt a Budaörs Carnet-nek hogy körbeszaglászhattam az autóm alulról emelőn míg a szervíz folyamat tartott.
Árban is teljesem ok volt, én azt gondolom hogy a szakértelem és hogy ismerik ezeket az autókat bőven megéri hogy ránéznek évente :)

Tételesen:
Olaj - Selenia
Szűrő, légszűrő, pollenszűrő

Plusz egy kis vajákolás a pattanó hajtáslánc hang miatt, ezt még nem sikerült megoldani de elkezdtük kizárni a lehetséges okokat.

Annyira jó úgy beszélgetni a szervízben, hogy ő is Alfás:)
Még a Veloce vs Super turbo cikkszámot is kikereste nekem.
Sajna így kiderül mégis van különbség a gépek közt:)

De majd ami késik nem múlik, addig is legújabb ötletem, hogy vágatok egy matricát oda ahol a Veloce felirat meg a QV matrica van, a következő szöveggel:D

Lentamente - csodálatosan hangzik, annyit jelent olaszul hogy LASSÚ:D:D:D
Esetleg: Sesso Lento - a híres spanyol sláger után szabadon.. Ezt nem fordítom le:D

De úgy sem csinálok vele semmit mert ez így jó, györönyörű és pukkasztó, Alfa ennyi:)

Nézem a csáposon a gépet és gyönyörködök benne:)))
Alul a technika, felül a domborulatok..

De hogy ezek az olaszok nem bírtak 1cm kábelt még tenni a fék jeladóhoz hogy ne tépje a csatlakozót a futómű emelt állapotban???:D Nómális?

Vannak ilyen dolgok, ez a nem kell kategória szerintük:D Vasonfog úgy is hallod minek jeladó???:D Taaaaljánok:D

10k mulva találkozunk:)))

14.091 km

írtam már hogy 1 év alatt több élményem volt ezzel az autóval mint a megelőző 10 évben 3 másikkal?:D Kakaskodó offok, óriási nyerések és menések, túrák, csajok minden mennyiségben. (megj. 4 csaj a családban adott több már nem fér:D)

 
>> SzervizTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-09-15

Közben rájöttem, hogy 60k-nál a gyertyákat is cserélni kell, úgyhogy ez is meg lett ejtve. Mikor elhoztam fel is tűnt, hogy mennyivel jobban megy az autó. Aztán persze rájöttem, hogy a fiúk orvul D-be kapcsolták a DNA-t :))

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-09-14

Idén Érdre vittem az autót éves szervizre, a Fiat Szabóhoz. A szervizvezető előtt le a kalappal, mire jöttem el, tényleg azt éreztem, hogy a legapróbb problémám is érdekli, semmi nem marad megoldatlan. Valahogy időben is úgy sakkozta, hogy a napom ne kuszálódjon nagyon össze. Köszönöm ezúton is.

A kétéves szerviz egy fékfolyadék cserét is tartalmazott, erről nem is tudtam előzőleg. Pedig biztosan benne van a karbantartási tervben.. csak épp nem olvastam el :-)

Az autót úgy vittem oda, hogy meg voltam győződve róla, hogy haldoklik az akksim. Pár napos állások után teledobta hibakóddal az ECU-t. Légzsák, ABS, stop-start hibák. Ezen kívül a vizet is lecsipegette a minimum jelzés alá, amin nem aggódtam mert mind ezt csinálja, de jeleztem ott. Plusz én még hallok egy zizegő hangot (fene a fülemet, tudom..) ezt is megemlítettem.

Az olajcsere, szűrők cseréje és fékfolyadék cserén túl az autót elvitték próbakörre a zizegő hang miatt, szintre töltötték a hűtővizet, rámértek az akksira és külön computeres emberrel ellenőrizték a hibakódokat. Amikről kiderült, hogy a sofőroldali övcsat szenzor okozza. Ezt garanciában ki is cserélik nekem.
Így aztán valamikor erre kell vennem az irányt újra, de örülök annak, hogy nem maradtam magamra a problémáimmal, még ha azok apróságok is.

>> EgyébTtK // Alfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-12

Felületes szemlélő számára ez ugyanaz az autó, mint az előző Super, csak nem fekete, hanem kék. Közelebbről azért van néhány különbség..

Külső: a misano kék nagyon szép. A ledes lámpák is jól néznek ki; fotóról annyira nem tetszettek, de élőben már igen. A hátulja a diffuzorral és a dupla kipuffal nagyon vagány, de ha extra lenne ezekért nem fizettem volna. A felnit egyelőre szokom, ha lett volna választék, nem biztos, hogy ezt választottam volna. A díszek - scudetto, ablakkeret, tükörházak, kipuffvégek - feketék, ez nagyon tetszik. Pont ezért jobb lenne talán teljesen fekete felnikkel. Csak a feliratok krómok, de nem zavaró, hogy azok nem feketék. Összességében nagyon tetszik.

Belső: minden fekete. Azt gondoltam, hogy zavaró lesz, de nem, egyáltalán nincs gyászos hangulat. A műanyag betétek ezüstös/karbon mintájúak, sokkal szebbek mint a Super szürke szálas betétei. A váltókar hiperugrás az előzőhöz képest, kinézetre és fogásra is. A középkonzol tárolója sokkal kisebb lett a vezeték nélküli telefontöltő miatt, ez negatívum. A műszerfali USB csak töltés, nem csatlakozik vele az AA. Az ülések kényelmesek, de nagyon passzentosak; ha kicsit nagyobb lenne a hátsóm már kényelmetlen lenne. A háttámla oldaltámaszai csak a legszélesebb állásban kényelmesek, ha beljebb állítom túl szorosak. A gerinctámasz "joystick" működésére még nem sikerült rájönnöm. Két irányban felfújja, másik kettőben leereszti. Hogy a két irány miben különbözik - egyelőre passz. A combtámasz ideális pozícióját még keresem. Magasabban ülünk, mint a kézi állítású Super ülésben. Jópár centi a különbség; azért nem a bakon ülünk, mint anno 145/6-ban, vagy 155-ben. A kormány tapintásra sprődebb anyaggal (bőr az egyáltalán?) van borítva és a karima keresztmetszete szögletesebb, mint a Superé. A bajuszkapcsolók eddig is gagyik voltak, most még gagyibbak lettek, már a végükön levő gomb se ezüst, hanem olcsó fekete műanyag. A váltófülek eddig is szépek voltak, most is azok.

Infotainment+kezelőszervek: a digitális műszeregység nekem tetszik. A "heritage" műszerek jópofák, de szerintem nem illenek az autóhoz én a default műszereket használom, azok szépek és modernek. A "chill" műszrfal (amikor gyakorlatilag semmilyen kijelzés nincs) tök fölösleges. A kormány nyomógombjait átstruktúrálták, némi megszokást igényel, de végülis használható. Az infotainment is egész jó. A menük gyorsak, a grafika egy kicsit bonyolult, de kis megszokással használható. Információ van bőven. Az Android Auto még mindig csak USB kábellel működik, sőt már a klímapanel alatti csatlakozórol sem. Ez nagy negatívum. Az index fura: nem azt mondja, hogy tik-tak-tik-tak, hanem csak azt, hogy tak --- tak.. Van telefonos app is, de hogy minek? Esetleges, össze-vissza grafika, kérdéses értelmű funkciók. Kb. olyan mint a Blue&Me a 159-ben, van, mert manapság kötelező, de látszik, hogy csak a pipa kedvéért csinálták. Tuti, hogy nem fogok rá előfizetni, ha lejár a licensz.

Haladás: kicsit féltem a 19-es kerekektől, de a "ride" nem durvább, mint a Super a 17-esekkel. A motorhang csendesebbnek tűnik, de kiforgatva még nem volt. A féket jobban kell taposni a Superhez képest pedig nagyobb az első tárcsa. Gondolom visszavettek a rásegítésből. Cserébe sokkal kisebbet döccen megállásnál - a Superrel szinte lehetetlen viszonylag nagy döccenés/bólintás nélkül megállni. A menésre még visszatérünk, ha vége a bejáratásnak. :)

 
>> EseményTtK // Alfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-12

A szomszéd az oka mindennek..:) Hazajött párszor egy zöld Velocével, amit persze ki is próbáltunk. Úgy volt hogy át lehet venni (valami lízingmanőver miatt a lejárat előtt elérhetővé vált) és erősen el is gondolkodtam rajta, de aztán elvitte más bennfentes. A kisördög persze addigra már befészkelte magát a fejembe, szóval gyorsan kértem egy ajánlatot a Kelet-Pesttől és kaptam is egy jót. Egy gyenge pillanatában az asszony is rábólintott, úgyhogy gyorsan meg is rendeltem. Pár nap műve volt az egész..
Extralista gyakorlatilag nincs. Felszereltségi szintek vannak, amihez lehet színt választani. Kívülre, mert a beltér csak fekete lehet. Van még üvegtető, Harman-Kardon luxi belső és egy csomó vezetéstámogató "önvezetés" szoftver. Minden más alapáras, vagy nincs. Nekem pl. a TI tetsztett volna legjobban, de ahhoz nincs váltófül és nem is lehet rendelni. Így a vége Veloce lett misano kékben (Visconti verde már csak a Q-hoz van). Három és fél hónap alatt jött meg; végül szeptember 8-án vettem át.

 

Újabb két évre az utakra engedték PHuBi-t.
Csont nélkül ment át a soron :-)

103.526 km

 
>> SzervizG.Roland147 // Alfa 147 GTA // 2023-09-10

2023.08.21-08.25 /Csörgő Autószervíz Kft./ (202 045km)
• Olajhűtő csere (Autolusso 124 171.-)
• Két első fényszóró csere
• Futómű beállítás
• ABS jeladó csere

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2023-09-08

Korábban a boxerhez vettem ezeket a spoilereket, de mivel arra lett másik így ez felkerültek erre. Javítani kellett mert a jobb küszöbön a rögzítő fülek hiányoztak. Alvázvedő vagy valami hasonló volt a műanyag küszöbökön, így azt benzinnel leszedtem majd utána jöhetett a csiszolás és fényezés. Rákerült a négylevelű lóhere és Alfa Romeo felirat is. A kasztni küszöbökön is dolgoztam. Kívül a gyári küszöb patent helyén befújtam híg alvázvedővel hogy mindenhova jusson belőle, aztán kívül is kapott egy réteg alvázvedőt, majd a gyári patent lyukakat ledugóztam a víz ellen. Alul két két csavar fogja a műanyag küszöböket, és a ragasztás felül végig. Elől hátul is fogja majd egy egy csavar amit kerékcserekor rakok bele. Elég stabilan fent van. Tömítő ragasztót használtam ami erős de később könnyen eltávolítható roncsolás nélkül. Ez a küszöb a rozsdásodas ellen előnyösebb is mint a gyári mivel eláll a karosszériától és a homok nem tud olyan könnyen megülni a kettő között. Kinézetre nagyot dob rajta, úgy hogy megérte megcsinálni rá. 😀