Blog
Semmi extra, csak a szokásos januári kisszervíz:
- motorolaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
- olajszűrő: Hengst
- fékolaj: TUTELA TOP 4 Contractual Technical reference Nr. F001.A93 FIAT 9.55597 (71 ezer km van benne, és 70-ezrenként cserélni kell)
- levegőszűrő
Most a szűrőcserénél derült ki, hogy a levegőszűrő ház alja el van törve. Nem tud falschot szívni, de nem tömít rendesen víz ellen. Holnap hozok bontóból komplett házat, az amint lesz ideje a szerelőmnek, azonnal cserélve lesz.
A külső hőmérsékletérzékelőm néha megbolondul (volt, hogy nyáron a 30+ kánikulában kiírta, hogy jegesedhet az út, mert -5 fok van :) ). Kerestem bontóból, de mind szar. Venni fogok gyárit, de az sajna 20-25k Ft.
Az első fékbetéteim és a tárcsát is cserélni akartam, a szerelő szerint még van benne kb. 10ezer km, de nem várok annyit, tavasszal csere lesz. Azért nem lett most kicserélve, mert most év elején még hiányosak a készeletek az alkatrészkereskedésekben, én pedig nem azt akarok venni, ami van, hanem azt amit tényleg szeretnék, valamint ár-érték arányban megfelelő.
Most Zimmermann tárcsa van fent Ferodo betétekkel. Ha cserélem, akkor ezekre gondoltam:
- ATE powerdisc
- FEBI Bilstein
- EBC turbo grooved
- TRW DF
- Rotinger high performance
- Brembo xtra line
Mindenképp mart-lyuggatott tárcsát szeretnék.
Ami még tavasszal vár az az, hogy kiszedjük a 3 hűtőt és átmossuk. Szerintem a 15 év alatt rengeteg kosz felgyülemlett már közöttük. Akkor tartunk egy állapotfelmérést is, és ami cserés, azt cseréljük is.
Szóval amint kitavaszodik:
- első fékek
- hűtők
- hőmérsékletszenzor
Együtt volt a szervíz a feleségem 147-esével, a kettő együtt került 175ezerbe, ebből a 159-es 65ezerbe került.
Az eredeti felniken levő téli gumikat eladtam 32ezer HUF-ért és rendeltem 4 db Hankook Kinergy 4S2 195/65 R15 méretű 4 évszakos gumit. Kicsit fura nekem ez a keskeny méret a nagy autó alatt, de mivel ez volt a gyári ezért meg szeretném próbálni. A gumigyártók sok fejlesztésének köszönhetően ma már egy top minőségű 4 évszakos elvileg tudja vagy túlszárnyalja azt a szintet, amit a 90-es évek elején a nyári/téli verziók elértek.
Tyrereviews-os tesztek alapján a Hankook az optimális választás ebben a kategóriában. A Michelin előnye havon jön elő, de az felénk ritkán fordul elő. Ráadásul ez egy hobbi autó és nem hiszem hogy sokat fog havat látni.
95961 HUF-ba került szállítással a 4 gumi a "Gumi-Profi Team Kft"-től. Ebből levonom az eladott téliek árát.


Vétel után irány friss benzinért, aztán egyenesen a műhelyhez.
Belseje fél óra alatt kipattant.
Volt cigaretta hamu, cigaretta szag, kicsi penész :D
Első-hátsó ülések, kalaptartó, és csomagtér kárpitot vizes kárpittisztítóval kitakarítottam. Hátsó lábtérnél valahol beázott, a padlószőnyeget felvettem, az alatta levő zajcsillapító lap is vizes volt. Eléggé aggasztó volt, hogy elrohasztotta-e a padló lemezt,illetve mióta lehet ilyen. Szerencsére hibátlan, kiszárítás után vissza került a helyére.
Januári 15fok szépen megszárította az üléseket.
A padlókárpit is ki lett tisztítva, a kívülről nem nyíló jobbos ajtó megjavítva.
A lista még borzasztó hosszú.
És még most sem tudom mire fogom használni ezt az autót. 😅






Egy korszak lezárult.Az első Alfa a háznál ami a vírust hozta.
Hosszú agyalás után a nehéz döntés eladjuk mert szegeny csak áll.
Zsoltikj ૐ -nál fog tovább gurulni.Jó helyre került úgy érzem.
Sok balesetmentes kilómétert nekik a jövőben.
15 év után Ciao black shark. 🥹😌

Esik a hó, az autó tisztán áll a száraz garázsban. Á nem vagyok én olyan gyerek… :P
Ellapátolom család bent… este van.. mindenhol szűz hó… a fene egye meg el kell menni csúszkálni:D
Előrelátóan a bejáróról bedobáltam az útra a havat hogy majd eltapossák az autók, és kifele tolatásnál ebben el is aladtam :D :D :D
Se elöre se hátra, semerre.. jó végül sikerült kihintáztatni, de azért ízelítőt kaptam ha felfekszik a hasak akkor annyi volt :D
Elmentem a környező utcákba, a meredekebbeket elkerültem:P
Amikor kb. éreztem hogyan viselkedik hóban, elindultam a RTL bigbráner studio mögötti kis parkolóba is hogy “forgalmotól elzárt helyen” is kipróbálgassam:)
Persze hogy ott marhult minden elsőkerekes autó:D kézifékkel.. de én nem nekik akartam megmutatni szóval.. egy dolog érdekelt hogy megfelellő távolságban legyek tőlük:D
Az elektronika mindenhol fog, nulláról indulva lehet kicsit bohóckodni de minél nagyobb a kerékfordulat és a tempo annál jobban tiltja a devianciát :P :D a téli bridgestone nagyon jól fog, gyorsul lassul az autó:)
Na de eljött az ideje a nagy kipörgés gátló kikapcsolás próbának ;)
Akkurátusan megálltam két fa közt, hogy ne tudjanak telibe verni a többi ott marhuló offok…
Motor leállít akksi saru levesz 1, 2, 3, 4, 5 vissza:)
Indítok sorban a hibaüzenetek, fényképező beszorítva az anyós fejtámla alá mehet a pörgés:D
Nem akartam túltolni mert sem padkát, sem az ott hagyott lakóautókat nem akartam telibekapni:P
De amire kiváncsi voltam azt megtapasztaltam.
Az autó tudja kb. A 80-90%-át futóműből annak ami élményt ad.
Tehát az autó a jó, nem elektronikus trükközés az a stabilitás amit tud:)
A hajtás kicsit lebutul, de a segg kidobós móka feledteti:)
Kb. Amikor másodszor visszakorrigálod az autót és koppon végálláson a kormány, innen ha legközelebb leállítod vissza is kapod a teljes hibamentes autót;)
Szóval élmény volt a javából, tiszta mocsok lett az autó:D
De a hó gyorsan olvadt meg kellett ragadni az alkalmat:)
A szép időre való tekintettel, megsétáltattam a bestiát, majd mosás következett és a téli álom.
km állás: 196.411km


A motor burkolat egy számomra furcsa színre volt festve, ráadásul alatta nem volt lecsiszolva, ezért rücskös volt és úgy nézett ki hogy kezd lassan lekopni róla a festék.
A decemberi hidegben beltéri tevékenységként teljesen lecsiszoltam és lefestettem. Sajnos 7es imbusz csavart nem kaptam a városban, az eredetiekből pedig csak 3 db volt meg, ezért 6lap fejű csavarral fogattam fel.
Szerencsére volt itthon minden hozzá ezért nem került pénzbe.



A decemberi jó időt és kb 15 fokos hőmérsékletet kihasználva lefestettem a gyári felnik front oldalát. Ezeket szeretném majd használni, ezért a másik szett eladó lesz.
A téli gumikat gumis barátom levette róluk, megnézte hogy kell-e görgőzni a felniket, de szerencsére egyiket sem kellett.
A felniket lecsiszoltam 120 és 220as papírral, a peremeket kijavítottam, lefestettem a képeken látható alapozóval, majd egy 1000es és 2000es papíros vizes csiszolás után a győri piktorban kevertetett 2K festékkel fújtam le. Mikor megszáradt kapott 3 réteg lakkot.
Sajnos mivel udvaron festettem ezért néhány bogár beleszállt, és lett volna még mit csiszolni is. Szerintem ettől eltekintve nem lett rossz a végeredmény és jelentősen jobban fog kinézni az autó alatt mint eredeti állapotában.
A felnik közül 3 db teljesen egyforma BWS gyártmány és 1 db ugyanazokkal az adatokkal rendelkezik de FPS márkajelzés van belesüllyesztve. Egyetlen különbség ezen kívül a hátoldalon van. Az ovális kivágások hátul másképp vannak merevítve, de még ez sem feltűnő.









