Blog
Eltelt egy év 4518 km-ert mentem az előző olajcsere óta (80% rövid táv)
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
Fékolaj: VALEO DOT4 402406 1L cserélve
Kipufogóbilincs 80248 hátul a dob előtt
Bölcsőt rendbe tettem télre.
KM 218835
Ponyvázás előtti nagy mosás. Kicsit takaró alatt lesz és utána lakatolni kell a küszöb véget. Emiatt új küszöb spoilereket kell majd szerezni. Ragasztva lett utoljára. Lámpa és egy teljes polír a következő lépés.
Téli kerekeket lehet nem kapja meg idén, mert nem tervezem a mozgatását most. 😉
Ismert tervezési hiányosság a Giuliánál, hogy az első kerekek mögött a filc dobbetét előbb-utóbb beszakad a küszöb felett, mert a esős időben, nagyobb sebességnél az oda zúduló víz nyomását nem bírja el.
A probléma kiküszöbölésére merev védő elemeket kell helyezni a dobbetét veszélyeztetett pontjára. Ezek 3D nyomtatóval, PETG-ből készültek. Felhelyezésük nagyon egyszerű. A patent kiszedve tökéletesen passzolnak a küszöbhöz és elég ugyanazt a patentet visszahelyezni, az meg is fogja.
Egy gonddal kevesebb.
A találkozóról hazaérve elkezdtük a téli álmot.
A szezont 2023.03.29-én 97.424 km-el kezdtük.
Ma 103.866 km-el zártuk.
A szezon 192 napos volt, ami 6.442 km-re volt elég.
A téli leállásra nem sok tennivaló van, PHuBi nagyon jól viseli magát:
- váltógomb lötyög, valahogy végre rögzíteni kellene,
- vissza kell tenni a drl-t,
- tavasszal a szokásos olajcsere,
- a bal oldali projektor nem működik az ajtóban, pontosabban egy fehér foltot vetít a padlóra,
- ?? (tuti lesz még valami ami eszembe jut)
A kerekeket egy héttel később felfújtam +0,5-el.
2023.11.04.
Akkut ma lekötöttem és megkapta az első kondícionáló töltést.
Ja, előtte lehúztam félig az ablakokat.
Igen, eltelt húsz év mióta megszereztem ezt a kis autót, akkor 35 éves volt. Összeírom az elmúlt időszak főbb mozzanatait.
2003.10. – 2005.10. Felújítás, aprólékosan, de csak az üzembiztonságot érintő alkatrészeket cseréltem, úgy mint teljes fékrendszer, teljes első futómű összes gömbcsukló, szilent, összekötő, segédkormánymű, váltószilent, kardánkeresztek, hűtőrendszer, gyújtásrendszer, vezérműlánc, szívószelep olajlehúzó. A bódét kitakarítottam, alját lemostam, mindenhol üregvédelem, zárak, ablaemelők, oldalablak zsanér, ablak tömítés, elektromos vezetékek, mk1 első lökhárító stb.
2005.10- 2006.08 Midlands B és C utak
2006.08. európai túra, magyar honosítás, OT vizsga
2007 a hátulját kiigazították, kis festés
2009 hozzá való szívórendszer, légszűrő
2010 motor és váltó felújítás az észszerű visszafogottság szerint, így csak jobb lett de nem jó, főtengely csapágyak, szelepek, szelepvezetők, szeleptőkék, kuplung, új tömítések, nyelestengely csapágy, a nagy bajok, a nagy csörömpölés megszűnte után előjöttek a kisebb bajok, pl. dugattyúgyűrű zörgés 2800-as fordulaton, szeleptőke ketyegés, rohadtul idegesítettek, 2 bükki nagy túra
2011 bele való vezérműtengely, ami az 1600 GTV-vel azonos, a régi ramaty volt, OT vizsga
2012 165-ös gyári méretű gumi, két felni csak 5”-os volt, azok helyett vettem 5.5”-ost, szürke bele való Mk1 szőnyeg és gumi taposószőnyeg (olyan volt a 1300GTA-ban is)
2013 segédkormánymű csere
2016 akkumulátor, kardánkeresztek újabb cseréje, OT vizsga
2017 motor és váltó felújítás II. , most mindent, csapágyak, dugattyúk, hengerek, vonalba fúrás a hengerfejen, új szelepülékek, szeleptőkék, gyari hézagok, olajfuratok stb.. A váltón az egyes, kettes, hármas szinkron, egy csapágy kivételével az összeset cseréltem, kormánymű tömítések
2018-2019 elkezdtem rendesen használni is, eddig csak évi 1000km-t ment, üregvédelem újra, Kakucs esőnap
2020 karburátor teljes felújítás, benzin szűrő+ nyomásszabályzó beépítése, üzemanyagtartály tisztítás, fél liter rozsda!, waxolajozás frissítése az autó alján, fényezés felpolírozása, közepes majd hologram, 2 nagy túra
2021 visszaemeltem az elejét gyárira, hogy a futómű geometria olyan legyen amilyennek lennie kell, új gumik, hengerfejtömítés csere, váltó kapcsolóvilla O gyűrűk cseréje, nagy munka volt, OT vizsga, 4 nagy túra, vezetestechnikai tréning, Kakucs esőnap
2022 új akkumulátor, új első kerekcsapágyak, új fékrendszer tárcsák kivételével, 4 nagy túra
2023 új hűtő és fűtő rendszer gumi alkatrészek, vízpumpa, 4 nagy túra
Ez idő alatt összesen 37659km
Tervek fontossági sorrendben:
segédkormánymű újabb cseréje, már megvan, csak be kellene építeni
kardán behajtás forgótömítés csere, kardántengely csere, már megvan, de nem bízom benne, kellene egy leszakadásvédőt lézervágni
szelephézag állítás, az új szelepülékkel elment 20+ezret, előtte gyakran kellett igazgatni, de most már hallom, hogy kicsit kattog
lassan elfogynak a gumik, a hegyekben hagytam a mintázatot
karburátor kettes henger pillangó jobban nyitva van mint a többi három, az alapjárat nem olyan amilyen lehetne, ezen még nincs by-pass, átmeneti szakaszban sem tökéletes, szépészkedés, ettől még jól megy
lökhárító polírozás, indexbúra spiáter krómozás, szépészkedés, ettől még jól megy
talán egyszer a külső tükröket is leszerelem, szépészkedés, ettől még jól megy, de egyre jobban zavar hogy rajta van
…és számtalan apróság lenne még, amikre talán soha nem kerül sor, végülis hordozzák az autó 55 éves történetét, apró sebek itt-ott
Lecseréltem az olajat. 8600km-t mentem el a Seleniaval, most Motul-ra esett a választás. Ez az olaj tudja még a gyári specifikációt, mást nem is találtam a Selenian kívül. Gázolajszűrőt is kicseréltem.
Az autógyártás kiválósága itt is megmutatkozik, hogy az olajszűrőt cserélvén mindenen is végigfolyik az olaj. A Giulietta még ennél is rosszabb. :D Miért kell ilyen idióta helyekre tervezni ,én nem értem. Féktisztító legyen. Sok.
A facén jött szembe velem a hirdetés:
"Elado alfa romeo 1.6 tvin spark 3 gyári katalizator alata 4 alaufelnivek szép állapotú 1 hete lejárt a műszaki csere erdekel" - első 4 kép
Másik eladótól is megtaláltam a hirdetést:
"Eladó műszaki múlt hónap 17 iken le járt ...1.6.benzin T spark motoros" - 5-9.kép
Szegény autó :-(
Anno 2006-ban 128e km-el adtam el...
Veszprémben volt jelenésem, gimnáziumi osztálytalálkozó. Kicsit háttérbe szorult a V6 ebben a szezonban, valahogy mindig az öreg GTV felé billent a mérleg.
Most kapott egy lehetőséget a gyönyörű bódéba épített kis hatos busso a kilencvenes évek autótechnikájával.
A délelőtt alkalmas volt egy kisebb bakonyi bejárásra, alfistarg78 barátom is csatlakozott Kecskemétről.
Korán indultunk, hogy legyen idő teljesíteni a tervezett útvonalat. Az 52-est kihagytuk, az egy rettenet, inkább egy 20-assal hosszabban, Izsák, Csengőd, Akasztón keresztül mentünk. Csak Solt előtt van úthiba és forgalom. Reggeli Solton a Kurta Kocsmában. Cecéig sokan nyüzsögtek az úton, ez várható volt 9 óra környékén. A 63-ason Székesfehérvárig, majd Bodajk, Szápár. Tés felé a szerpentint megnéztük háromszor, sajnos egyben nem tudtuk a 3-4km-t megtenni. Majd Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc, ez szerencsére elég nyugodt volt. Zirc-Bakonybél, egészen a Hubertlaki-tó bejáratáig, ahol megfordultunk. Ezen a részen mindenki is élvezte az utolsó nyári napot ebben a szezonban. Azért megtaláltuk a módját egy kis élvezetes autózásnak.
Hárskút-Nagyvázsony. Utána egyedül folytattam az utat Dörgicse-Pécsely-Balatonfüred-Tihany-Balatonfüredre. Pécsely előtt a Kakas-hegyről a balosok lefelé és utána öregapám birtoka előtti egyenes szakasz emlékezetes volt most is és nem csak azért mert ott tanultam meg motorozni. Füreden első sorból nézhettem a szüreti felvonulást majd negyed óráig. Kicsit késésben voltam már, onnan fél perc a szüleim háza.
A szombat nyüzsgős errefelé, hétköznap érdemesebb lehet menni.
Másnap haza, Dunaföldvár-Akasztó-Izsák-Kmét.
Az autó remek, mint mindig, csak tartsa az ember észben melyik fokozatban van, forogni szeret, menni nagyon akar. Foglalkoztam a pedálkezeléssel, fékezéssel. Alapvetően itt csak a fordulatszám szinkronizálásra kell a gázfröccs, nem kell duplakuplung, kicsit más az időzítés, és bátrabban is kell a gázba rúgni, egyrészt lassabban ugrik a fordulat, másrészt hamarabb kifogy a lendülete (perdülete) mint az öreg nordnál. Ennél az autónál sarok talppal kell gázra pöccinteni, a 105-ösnél inkább a lábfej oldalával. Idővel előjöttek az idegpályák emlékei, újra belejöttem. Párszor kipróbáltam a jobbról ballábra fékátvételt, néha az is kellhet, jó ha megvan az is a kelléktárban. Továbbra is egy kellemetlenséggel szembesülök, hogy erős gyorsításnál vacakabb úton nagyon kóvályog az autó, hiába raktam vissza a gyári ET-s 16”-os kerekét. Nyilván az elsőkerekesség az alapvető oka, de nem tartom kizártnak, hogy az ültelés tovább rontja ezt a tulajdonságát. (Az alap 159-ből elég jól kigyomlálták ezt.) A rövid felső lengőkar nagyon progresszíven küldi negatívba a kerékdőlést, növeli az utánfutást, viheti a talppontot, az meg növelheti az elkormányzási hajlandóságot. Érdekelne milyen lehet gyári állapotában. Lassan visszakanyarodok oda, hogy csak egy tuning kell erre az autóra, a szolid sportkipufogó. (korábban a szárnyat, meg a 8”-os kereket félretettem már) Ez a kipufogó egyébként olyan, hogy 100-nál lehúzott ablaknál már szinte nem is hallani semmit a motorból, a hajtáslánc meg olyan selymes, alig érzékelem hol állunk éppen. Az öreg GTV-t nyáron lehúzott ablaknál is tudja az ember követni, a vibráció, motorhang jobban segít, nincs olyan hogy kis bambulás és elfelejtek visszakapcsolni. Érdekes volt még tovább ízlelgetni az első és hátsó hajtás adta különbségeket. A lényeg, hogy a 105-ös közel hatvan éves technikája alacsonyabb sebességnél adja az összességében markánsabb impulzusokat, ezért vidéki utakon autózásra nekem nagyobb élmény, továbbra is a szívemhez közelebb áll.
Nagyszerű autók.
Mindösszesen 629.2 km.
205139km
kép1 erőgyűjtés a tési emelkedő előtt
kép2 nyárvégi gesztenyefasor Alsóperéből
kép3 füredi Szüreti Fesztivál
- tankolások száma: 54 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 29.708 km
- életkor: 329 nap
- össz. menetidő: 424,79 óra (17,70 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.393,88 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,87 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 50,27 Ft/km
- átlagos napi futás: 90,30 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,38 %