Február 29 minden előjel nélkül gondolt egyet és nem indított többet.
Vontatás majd egy húzamosabb ideig a rámpán állás következett.
Rengeteg idegeskedés után még rosszul is kötöttem be szerencsétlent így a műszerfal el is ment, biztosíték (kösz Attila a tippet) az megoldódott, bekötésbe meg a Facebook Alfa Romeo 159 & Brera Hungary segített. Lényeg hogy nincs test kábel az önindítóra...
Régi önindító:
Bosch 1 005 831 290
Új önindító:
Bosch 0 986 025 660
220.614km
Előző akkumlátorom még a Tipo-ból mentettem ki.
Monbat 77ah /2018.05.26-2023-12.28/
710A, jobb +
276x175x190mm
(5év 7 hónap 2 napot bírt= 2042 nap)
az új pedig az indítóáram miatt lett választva
Exide Premium 85aH EA852 /2023.12.28/
800A, jobb +
315x175x175
20.11kg
Képek:
1 új Exide akksi (gyári hővédőanyag erős viseletes már)
2 töltési feszültség
3 régi Monbat akksi
4 ezer éves de tökéletesen működő Lidl-s csepptöltőm töltés közbe
Eltelt egy év 4518 km-ert mentem az előző olajcsere óta (80% rövid táv)
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
Fékolaj: VALEO DOT4 402406 1L cserélve
Kipufogóbilincs 80248 hátul a dob előtt
Bölcsőt rendbe tettem télre.
KM 218835
Hátsó hangszigetelő szivacs az tök jól teszi a dolgát, de télen rendesen tartja is magába a vizet. Mivel nem szeretném alvázvédőzni mostanában megint, vettem bele 2 műanyag dobbetétet. Megkaptam csoportba hogy h*lye vagyok de semmivel sem hangosabb, elől is koppan akkor mindegy :)
Télre biztosan bent marad, plusz a rohadás lehetőségét is hátul minimalizáltam.
Azzal az ötlettel hogy fújjam telibe a szivacsot alvázvédővel azt elvetettem, túl kókler megoldás.
Prasco gyártmány, cikkszámok:
KAR AA0903653 *IH jobb
KAR AA0903654 *IH bal
Kiszedtem eladtam, egyrészt szinte mindenkinek már van, másrészt folyamatosan világított, idegesített.
Eltelt egy év,(13 hónap) 7517 km-ert mentem az előző olajcsere óta.
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző ugyan ez volt)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyan ez volt)
Olajleeresztő csavar + alátét: FA1 F866.371.011 *E1
Olajleeresztő csavar: Metzger 8030042_METZ * *SZ (tartalékba került)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ (tartalékba került)
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
KM 214371
Ez jó móka volt, történt hogy nem világított a hátsó lámpám a csomagtér ajtóba.
Kábelszakadás, törés. Javítva. Költség nem volt, mindenem volt itthon.
Rohadjon meg a pizzazabálója a sz@r kábeleivel együtt.
Végén még bandázsoltam de azt már nem fényképeztem..
Eljött a sárga tengeralattjáró
Kiolvasva:
P0504
P0101
P0111
Rendeltem hozzá légtömegmérőt, új MAP szenzort (tartalékba), féklámpa kapcsolót, olajat és szűrőket. Kicseréltem a légtömegmérőt, féklámpa kapcs., a service biztosítékot majd hibakódot töröltünk és jó lett. Olajat ,szűrőket majd később cserélem nincs benne 5000km.
Légtömegmérő Bosch 0281002861
Féklámpakapcsoló Hella 6DD010966Z61
MAP szenzor Bosch 028106028 tartalékba elrakva
Felső lengőkarom(Febi, futott ~15ezer km-t) elkezdett nyikorogni.
Cserélve lett:
-Lengőkar jobb TRW JTC 1302_**SZ
-Stabilizátor szilent AKRON-MAL AK149511 * L 2db végre találtam megfelelőt, polcon pihen
-Toronyszilent MONROE MON MK362 * BR
A gyári se volt nagyon rossz bőrben, amíg felújítom, addig kapott után gyártottat. Mindkét képen az új van már rajta, csere 1 perc.