Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-10-03

Lehetőségem támadt egy nagyobbacska fordulóra.

Lehetne több kanyar és hullámvasút. Az útminőség végig elég vagy nagyon jó, kivéve Solt és Fülöpszállás előtt pár kilométeren.

Szépen ment, ahogy kell.

Kmét-Páhi-Csengőd-Akasztó-Solt-Harta-Dunatetétlen-Akasztó-Csengőd-Fülöpszállás-Kisizsák-Izsák-Kmét

160km

kép Fülöpszállás és Kisizsák közötti fasor alatt

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-10-03

A kecskeméti határban.
~30km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-10-03

A Kisfityó műszaki nélkül, az éves sátortáborozáshoz a fuvart a V6 biztosította.

Kmét-Vadkerti-tó-Kmét

 

Ma megkerüljük a tavat. 90km várt ránk, a terv szerint 2:19 menetidővel.
Az út során alig találkoztunk nem olasz rendszámú autóval, külföldi turista nem nagyon jár erre.
Csodálatos táj és nagy meleg jutott a mai napra. A tetőt nem is nyitottuk ki, sőt délután már klímázni is kellett. Jó lenne egyszer 30 fok alatti hőmérsékletben is körbejárni a tavat.
Valahol megebédeltünk, majd a kör vége felé tankoltunk annyit hogy holnap kitartson Ausztriáig.
A vacsorát ma is a szálloda éttermében ejtettük meg, ami a szokásosnál kicsit bőségesebb lett. Ma ünnepeltük a 36. házassági évfordulónkat...

 

A következő állomás a Lago D' Iseo. Túl egyszerű lett volna felmenni az autópályára és rátenni a tempomatot. (Igen, PHuBi-ban van tempomat!) Inkább hágókat vadásztunk. Az eredetileg tervezetthez végül több hágót kihagytunk, mert nagyon elhagyatott helyeken mentünk és már untuk egy kicsit, mégis sok autópálya lett.

Indulás előtt elkészítettük a szokásos PHuBi&szálloda képet.
Először kicsit autópályáztunk és a szokásos kapus szakasz mellett találtunk "virtuális" fizetőset is. Fórumbejegyzés. (3.kép)
- Első nevezetesség a Comoi tó partján a Baia di Pare - itt laktunk 2014-ben és itt álltunk meg egy ebédre 2021-ben. (4.kép) Most jön a hegyi szakasz.
- 728m Colle Balisio
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Itt szembesültünk hogy a semmi közepén vagyunk. Ugyan két vendéglő is volt, de nem a "szokott" szint. Az út is erősen emlékeztet a magyar mellékutakra.
- 800m Cold' Olda

Rövidítettünk, egy tervezett hágó kimaradt. (884m Forcella di Bura)
- Orrido di Bracca - A kanyon amit nem lehet kihagyni! (45.808997452232965, 9.690934863334359) Sikerült a tervezett helyen megállni és kicsit körülnézni.
- Ebédre a "Ristorante K2"-t terveztem be, de zárva volt. A faluban volt még egy nyitva, de senkit sem találtunk bent hiába köszöngettünk. (8.kép) Elmaradt az ebéd.
Itt az út rövidítése miatt újabb 3 betervezett hágó maradt ki.
A kanyon után hosszú szerpentin vitt le a hegyről.
Azaz mégse maradt el az ebéd. Bergamo bevásárló központjában megejtettük.
Innen már egyenes út vitt a szállásra. (Locanda La Pernice - Sulzano)
A szálláshoz tartozott a városi strand is, úgyhogy kipróbáltuk. Szürreális a medence partáról a kilátás. (9.kép)
A büfében sikerült egy számomra új olasz sörrel is megismerkedni. (10.kép)
A vacsora pizza volt a szálloda teraszán (kilátás a 11.képen)

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2023-10-02

Abs jeladó csere
Klíma töltés, ventilátor javítás
Kipufogó csere

 
>> SzervizJorjie // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-10-01

228.444 km

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2023-10-01

Olaj csere 10w40
Miles 210000

 
>> AutóápolásGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-10-01

Az évek során sok kerékcserét megélt és mára azért már elég viseltes kis kerékközép műanyagoknak letelt az ideje, megérkezett a gyári új. A régiekről kidobás előtt leszerelem az Alfa emblémákat. :)

 
>> AutóápolásGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-09-10

Hétvégére megjött postán a megrendelt új gumiszőnyeg csomag.
Innen vettem: https://www.bilmattor.com/bilmattor/alfa-romeo/mito/
Sokféle szőnyeget készitenek az Alfákhoz, igy MiTohoz is, én a gumiszőnyeget rendeltem. Korrekt szállitás, jó minőségű, szép, mérethelyes termék, a kocsi pontjaihoz rendeltem illeszkednek a patentok a szőnyegen.
.
Hétvégi akcióként neki álltam a kocsi aljának a rozsdátlanitásához. Felemelve és aláfeküdve úgy fest, van, de csak felületi rozsda alul a futóműalkatrészeken és a segédkereten, igy jött egy drótkefézés, majd rozsdapassziválóval átkenés, 24 óra száradás, majd ma délután átkentem rozsdagátló primerrel. Még szárad, de alánézve biztatóan alakul. Nyilván nem is 100% a kitűzött cél, mert ahhoz szét kéne a kocsit szedni, és az alkatrészeket egyenként leápolni, de igyekeztem a helyzetből kihozni, amit igy lehet. Holnap este még alánézek, ha kell még primer, azután majd valamikor a héten kap egy fekete matt fedőréteget, vettem sprayt és sima festéket is azonos szinnel ehhez. Egyelőre a MiTo a garázs egyik felében pihenget. :)