Blog

2.0 JTDM-nél előforduló probléma, hogy indításkor felvillan az olajnyomás lámpa pár másodpercre. Ezt egy rosszul krontruált tömítés okozza.
Ez volt a fő ok amiért elkezdődött a javítás és emellett néhány fontos, foglalkozásra váró hiba is orvosolva lett:
Olajszivattyú tömítés
Vákumpumpa
Olajbeöntő
Folytószelep takarítás és tömítés,
Hosszbordás szíj vezető görgő
Szíjtárcsa vezetőgörgő
Főtengely szíjtárcsa
Biztosíték tábla vezetékeinek és korrózióinak javítása
Felső lengőkar jobb elől
Olajcsere Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 5L
Denckermann Pollenszűrő
UFI levegőszűrő
Denckermann üzemanyagszűrő
Bosch Olajszűrő

 

Hetek óta élvezem már az autó szépségét, rengetegen dicsérik, hetente mosom takarítom vigyázok rá.

Munkám a lagzikban való videózás. Mindig figyeltem arra, hogy jól látható és tágas helyre parkoljak az autóval, ezesetben is így tettem, viszont az ördög nem alszik. Sikerült beállni a lagzi egyik legrészegebb sráca mellé beparkolni, aki az éjszaka folyamán többször is izomból rábas**ta az ajtaját az enyémre. Mérhetetlenül dühös voltam, hogy a hónapok kemény munkáját, így eltudják baszni, nem balesetből, hanem szimpla baromságból...
Természetesen javítható, időt szánunk rá a jövőben és eltüntetjük...

 

Ocsmánynak tartom ezeken az autókon a rendszámtába megoldásokat, így nem akartam a szokásos felfúrom a lökhárítóra és kész történetet alkalmazni.

Az előző autómon matrica rendszám volt, az feküdt az autó ívéhez, de találkozókon nem lehetett eltüntetni. Így jött az ötlet, hogy a meglévő rendszámtáblát, helyezzük fel mágnesekkel.

Mivel a rendszámtábla nem fém, így nem volt elég a lökhárító belsejébe ragasztani a mágneseket, hanem a rendszámtáblára is tenni kellett mágnest. Neodínium mágnesekkel sikerült tartósra és erősre csinálni. Teszteltük kátyúba, német autópályán 220-al, esőben, nagynyomásúval, tartja minden körülmény között. És a legjobb ha le akarom venni pl. egy találkozón, egy egyszerű mozdulattal megtehetem és nem rondít bele az összképbe.

 

Mikor a hangrendszert építettem feltűnt, hogy nemcsak a lábtérnél volt jelen a rozsda, hanem a csomagtartó pótkerék tartójában is. Akkor nem is fordítottam neki nagy jelentőséget, gondoltam majd ráér, kap egy visszacsiszolást, rozsdamarót, amit kell és haladunk tovább.

Eljött az ideje, hogy ezt a műveletet megcsináljam és a csiszolás közben egyszercsak átszakadt a lemez. Mondooom az céééééééép. Lakatos kollága listájára felkerült méeg egy aprócsra javítandó pont. :D

Míg az időpont nem valósult meg a lakatosnál, addig egy ötletes átmeneti megoldásképp, hogy ne legyen lyukas az autó, kiegészítettem a lyukat a hangszigetelésből kimaradt bitu lappal. Hát kövezzetek meg, de tökéletesen tette a dolgát, esküszöm ha kókány gány módjára kezeltem volna a helyzetet, lefújva simán tartotta volna még pár évig, de persze nem így tettünk!

 

A gyárilag is leragasztott helyekre, ahova gyakran verődik fel sár, kő, védőfóliát helyeztünk el.

Nagyon örülök neki, hogy sokkal jobban sikerült, mint a gyári megoldások, alig látszódik a jelenléte.

 

Majdnem fél év várakozás, munka, időpont csúszás után, **féliiig meddiiig*** elkészült Xirall Blue Alfi!

Nagyon boldogok voltunk, hogy a megálmodott színek és formák tökéletesen illenek egymáshoz, félelmünk volt, hogy a kékes árnyalat nem fog neki jól állni, de mikor egyben láttuk az egészet megnyugodtunk, hogy jó döntéseket hoztunk.

 

Szeretjük a zenét, ez köztudott.
Egy jó HQ autóhifi alapja a szigetelés, a dolgok zörej mentesítése. Figyeltem erre is a 4 ajtó és az alváz alja is hangszigetelést kapott, csökkentve így a menetzajt és segítve a hangszórók optimális hangképzését.

 

Az autónak néhány külső eleme, illetve az egész belső tér egy egységes márvány mintázatot kapott. Megfordítottuk az autó megvásárlása utáni helyzetet, miszerint "minél közelebb mész, annál több hibát veszel észre", arra hogy -minél közelebb mész, annál több érdekes festési megoldást, és mintát fedezel fel.

 

Na de milyen szín?

Ahogy már korábban is írtam, a fúúújuunk fújjuunk rendesen...
Nem egy egyszerű gyári fehér színt válaszottunk az autónak, hanem ismét kiakartunk próbálni valami újat és egyedit.
Az autó első és alap színe egy szimpla alap, kicsit kékes árnyalatú fehér szín lett.
Aztán erre következett a Debeer által forgalmazott Xirall Blue nevezetű transparent festék, ami tulajdonképpen egy átlátszó szín, melyben kék gyöngyszemek vannak.
Erre pedig következett a lakk. :D

Így kaptunk egy Fehér alapon kék gyöngyházas 159-es SW Alfát, aminek felületén ha fénytörés történik, előbukkan a kék szín. Nagyon különleges hatást sikerült elérni ezzel a kombóval, ami tényleg minden napszakban és fényviszonyban máshogy mutat!

 

Hónapok várakozása és a kevés idő miatti lassú haladások után, végree elkerültünk Robi műhelyébe, ahol megkezdtük a végleges csupaszítását, a horpadások, kis hibák gittelését és azt a néhány felületnek az újra csiszolását, amit úgy talált a szakértő, hogy megéri átmenni rajta még egyszer.