Tagok >> liusz >> 159 2.0 JTDm 170Le >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm 170Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Fehér AR296
Történt, hogy egy ideje az indítás nem volt mindig zökkenőmentes. Hidegben (5fok alatt) simább, ennél melegebben hidegindításkor rúgott a motor, néha fájóan nagyot.
Önindító volt a verdikt. Ideje volt már, az utolsó láncszem, ami esedékes, hogy váratlanul felmondja a szolgálatot így 300000 km környékén, az meg nagy szívás az út szélén. Már ott volt a listán, de mindig csúsztattam a dolgot. Emellett az olajfogyasztás is megnőtt és a légsűrítő nyomott oldalán olajpermet jelent meg. Rá kellett már nézni. Rekord másfél éve nem volt szerelőnél az autó.
Kapott egy csere Bosch indítót, meg egy felújított turbót. Ez utóbbi rosszul esett, mert öt éve ez már egyszer papíron lement. Gyanítom papíron, mert 50000-60000 alatt talán nem kellene csapágyasnak lennie egy rendesen megcsinált turbónak egy karbantartott motorban. Akkoriban a geometria változtató behajtásánál fújt ki, azt kellett volna csak orvosolni, helyette kaptam egy felújítottat (?). Na mindegy, rég volt vagy nem volt. Ezzel együtt most még került bele új olaj, légszűrő, amit megkíván az új turbó a siker érdekében.
Az eredmény örömében beszereltem a bontóban kukázott törésmentes(!) 2.0Jtdm motor hangszigetelést.
Végére értem a klasszikus meghibásodási lehetőségek sorának. (szívósor tisztítás, ellenőrzés, EGR szelep, fedele, generátor, olajpumpa tömítés, kettőstömegű, tengelykapcsoló, rugótörések stb.) Ja, még egy DPF tisztítás/csere simán beeshet.
Talán még eljár egy ideig. A 159-ek is fogynak már. Szép fehérben.
302214km