Blog

>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2023-08-26

Nézzük a történéseket felhasználói szemmel:
- kellett utántölteni még télen 0,5L fagyálót a turbo körbe azóta ok
- kellett utántölteni 9k km után 2dl olajat, ez is ok

- egyszer egy helytelen töltő leválasztás után egy csomó hibakódot kiírt, aztán az utca végére mindet elhagyta, bocs..
- a központi rendszer 1 év alat vagy 2-3 alaklommal újraindult
- egyszer helytelen olajszintet mutatott, meggyógyult
- bizonyos helyeken nem érzi a hátsó zár a rádiós kulcsot, ez elektromágneses zavar, mert ugyan azokon a parkolóhelyeken csinálja, gondolom földkábal vagy hasonlók

Valós hibára utaló jelenségek:
- egyszer komoly nyüstölés közben (hungaroring tanpálya) felpattant a mocitető fele, állítottam rajta
- emelkedőn legurulva, hátramenetbe téve pattan valami a futóművön, ezt majd mondanom kellene, mert valahol olvastam (ezt imádják a szakik:D) hogy a féltengely ha nem nyomatékra van meghúzva akkor csinálja ezt terhelésváltásra

Kialakult rituálék:
- ha elindítom csak akkor rakom sebességbe mikor az alapjárat már beállt 900-ra, ezelőtt van egy enyhe rántás gondolom akkor szegényiti le a keveréket, és méri be a motor mi a min. megfelelő
- csepptöltőt használok, kiegészítő kábellel, csomagtartót egy kendővel rázárom, mindig először a töltőt húzom ki utána csatlakoztatom le
- a garázsba beállva úgy zárom le hogy a vezetőajtón nyomom a belső lakatot, utána a tetőn a lámpa leoltást és becsukva nem húzza be a tükröt.
-illetve minden garázsba állás előtt ajtó myitással csekkolom az elejét nincs túl sok hely, nem menőzök, ha az egyik oldalon megvan az 5cm a másik is be fog férni, ennyit megér


Na ezt érzem szervíz előtt, fék van még, gumi ok, fogyasztas ok, nézzük mit mond a profi;)

 
>> EseményMáté147 // Alfa Giulietta 1.75 Tbi QV // 2023-08-25

Azt hiszem rendszert csinálok ebből, hogy évente egy kis összefoglaló jellegű dolgot írjak, hogyha eladásra kerül az autó, akkor valaki itt utána tud olvasni/nézni.
Nos, egy év elrepült, kötelező olaj és szűrők cseréje megtörtént Csadó Bencének hála, illetve rugalmasságáért!!!(Nem mindennapi használatra van az autó, így jobbik esetben, ha beleszalad 8ezer km két olajcsere periódus közt.
Májusban volt műszaki vizsgán, természetesen semmi gondot nem találtak.
Júniusban az autóban lévő blue&me egység sikeresen megadta magát, így hosszas keresgélés után végül ki lett váltva Loudlink-re.( Köszönet Arnoldnak a sok infóért és segítségéért) Autó alá kerültek a garázsban őrzött BBS kerekek is. Elől 8 mm, hátul 6 mm nyomtáv került, illetve új csavarokat kapott. Azt hiszem ez feltette az i-re a pontot. Kellemes az összkép a szemnek, kivéve az autó magassága. (Sajnos ez a mánia a 147 után megmaradt 😅)Összességében egyenlőre ennyi, tervben van a közeljövőben a polír frissítése a Füzestuning által, illetve egyéb extra dolgok beszerzése, de jövőre majd jön az összefoglaló róla úgyis!

 
>> SzervizPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2023-08-24

Várpalotán került sor a Giulietta éves karbantartására.

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertyacsere volt a program.
Reggelre vittem az autót, 12 után indulhattam is haza.

Sajnos a tervezett hátsó féktárcsák és betétek cseréje nem valósulhatott meg “alkatrészhiba” miatt, de Csöri szerint a régi is bírja még a következő esedékes karbantartásig, így addig “bekkelünk” majd.🙂

Km: 141.200

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-08-24

Epitve hátsó dob

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-08-24

10w40

 

Mára 181 km és bő 5 óra hegyi túra volt betervezve (1.kép)
Sajnos az idő nem az elvárásoknak megfelelően alakult (eső és hatalmas köd várt minket a hegyekben), ezért néhány pontot kihagytunk.

- Strada della Forra - Most lefelé mentünk, mert reggel még két irányban járható. Napközben csak felfelé. Vagy 4 második világháborús Jeep jött szembe. Az egyik még gulyáságyút is húzott. Bőszen integettünk egymásnak.
- 287m Passo S. Giovanni - a tó északi végére vezető úton van, már többször jártunk erre.
- Találtam egy panoráma utat, de nem láttunk belőle semmit (2.kép)
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó (3.kép) - Nulla kilátás

A következő tervezett helyet kihagytuk, mert az egy autónyi szélességű és visszafordító kanyarokkal teletűzdelt utakon nem volt nagy élvezet 10-20 méteres látótávolsággal kocsikázni. (1.289m Passo Pozza della Cola)
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina (7.kép)
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó (4.kép) - itt már néha kiláttunk a felhőkből.
- 1.430m Chalet Novezza (5.kép) - Itt ittunk egy kávét meg némi üdítőt. Rajtunk kívül senki sem volt a vendéglőben. Maga a fa épület is érdekes volt.
- 1.235m Rifugio Novezzina - (6.kép)
- Santuario Madonna della Corona - Itt már jártunk korábban, most kihagytuk mert a kilátás miatt lenne érdemes ide lemenni.
- A hegyekben találtunk egy katonai temetőt: Sacriro del Monte Baldo (8.kép)
- A hegyekből a partra vezető úton több helyen is csodálatos panorámát láthattunk. (egy a sok közül a 9.képen)
- Aril folyó (8.kép) - Itt meg kell állni és a folyó TELJES hosszát érdemes végigsétálni. 175 méter a forrástól a torkolatig :-)
- Malcesine-ban közvetlenül a tó partján található étteremben megebédeltünk.
- A hegyekben sok koszt szedtünk össze (némi tehénlepényt is) ezért és mert közben elállt az eső lemostam PHuBi-t. (11.kép)
- Strada della Forra jött, most felfelé. Ma mindkét irányban megvolt :-)
Innentől átadtuk magunkat az édes semmittevésnek, amit csak egy laza vacsora erejéig szakítottunk meg. (12.kép)

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-07-26

Még a gyáriak voltak, kezdtek nagyon odalenni. Előre Bosch, hátra Valeo ment.

94.604 km

 
>> EseményKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-08-21

Meglett a 95.000 km

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-08-21

A hátsó fék cseréjekor észrevettük, hogy a bal támasztógömbfejnek van egy kis koppanása. Cseréltettem TRW-re, utána elmentünk egy futóműállításra.

94.994 km

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-22

Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.

Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.