Blog

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2023-07-13

Mai nap lecseréltettem az olajat.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő

Km. : 47 451 km

>> Eseménypakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-13

Már nagyon régóta tervezgettük, hogy ellátogatunk barátainkkal City-re, de eddig saját Alfa nélkül soha nem jött össze. Mikor tavaly végre meglett Giulietta már tudtam, hogy 2023-ban már teljes értékű Alfásként mindenképp ott leszünk. Folyamatosan néztem és vártam a hírt, hogy elvételben lehessen jegyeket foglalni. Ahogy megláttam 2022. október 23-án kora este azonnal foglaltam is őket, így valószínűleg az elsők között voltunk. :D
A bejutás nagyon gyors, rugalmas és zökkenőmentes volt. Az egész rendezvényen nagyon jól éreztük magunkat és sikerült pár relikviát is gyűjteni. Sajnos a tombolán nem jártunk sikerrel de majd talán legközelebb!
Jövőre találkozunk!

>> Autóápoláspakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-13

Ma sikerült sort keríteni az autón található pár kisebb esztétikai hiba javítására, mellyel valamelyest a jövő havi tervezett teli polírozást is előkészítettük.

A javított hibák:
- Motorháztetőn egy kisebb kőfelverődésből keletkezett horpadás
- Jobb hátsó ajtón pont az élben egy viszonylag nagy horpadás (Első közös hetünkön a parkolóban rányitották az ajtót)
- Jobb első sárvédő volt egy vélhető ajtó túlnyitásból adódó egyenetlenség

A munkát Fabrizio-ra bíztuk aki egy helyi olasz horpadásjavító mester.
Nagyon profi munkát végzett villámgyorsan, mindösszesen 30 perc alatt elkészült mindhárom elemmel.

>> Eseménynagybandi // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-07-08

Látogatás AlfaCity-ben, a kevés 146-os egyikeként...

 
>> Szerviznagybandi // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-07-07

Zavaró kis dolog, hogy az első indexek fénye villogáskor inkább már fehér volt. A bal oldali cseréje egyszerű, sok hely van. A jobb oldalihoz viszont lehetetlen volt hozzáférni. Első megoldásként mennyasszonyom segítségét kértem, aki már a 306-os Peugeot-nál is bizonyította ügyességét ugyanennél a műveletnél. Na, ez kifogott az ő kis kezén is... Második megoldásként kivettem a kiegyenlítőtartályt (három csavar tartja, amik szerencsére nem voltak rászorulva és berohadva), majd bal kezembe megtartva; jobb kezemmel (és megfelelő szögeket bezárva teljes testtel és karral) sikerült kiszabadítani a foglalatot és az izzót. Visszafelé már talán egy fokkal könnyebben ment minden.

Ha már itt voltam, akkor valamennyire megtisztogattam a motorburkolatot. Nem volt kifejezetten koszos, de egy ilyen szép darabot csak tisztán igazán kielégítő nézegetni.

Előző mosásnál elszállt a bal rendszámvilágítás burkolata, de szerencsére össze tudtam szedni. Nem akartam az egészet kicserélni, így a korábbi ragasztás maradékát leszedve és megtisztítva szépen visszaragasztottam a helyére.

Még az utastéri műanyagokat pucoltam meg egy kicsit, így egészen gusztusos lett belül is.

Update: Kazes kollégától megtudtam, hogy én egy nehezebb módszerhez folyamodtam, mivel az egész index kiszedhető a rugó leakasztásával a lámpatestről. Ezt teszi beidegződés, hogy az eddigi autóimon mindig belülről kellett izzót cserélni...

 
>> Szerviznagybandi // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-06-23

Időszerűnek láttam beiktatni az első szervizlátogatást. A vásárláskor egy javítandó hibája volt, miszerint a jobb oldali féltengely gumiharang el van repedve. Ez csak a kevés használat miatt nem lett kicserélve, de mivel én rendszeresebben és nagyobb távokon is közlekedem vele, így nem akartam ezt sokáig halogatni.
Az általam jól ismert és nagyon megbízható Szalai Motorsport szervizbe vittem Budaörsre. És ha már ott járt, kértem egy véleményt is az autó összképéről.

A gumiharang ki lett cserélve és - egy újabb - dicséretet kapott a szép állapotára.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2023-07-13

Pápai taliról hazafele kicsit lendületesebben haladtam. Másnap furcsa hangja volt, gondoltam, hogy kilyukadt a dob, számoltam már vele.
Nem bánkódtam, mert évekkel ezelőtt egy kipuffogóssal kivetettem a nagy dobot, akkor kiváltotta egy csővel aminek a közepén lett egy hegesztés. Általában nem látszott , de az autó mögé guggolva igen. Baromira zavart.

Rendeltem egy MTS (made in italy) hatso dobot, a középdob is ilyen, kb 5éves, hibátlan.
Már kibontás után szörnyülködtem azon a végen amit ráhánytak, mert másképpen ezt nem lehet nevezni.
Felpróbáltam, minden tökéletesen passzol, kivéve a hátsó vég. Katasztrófálisan áll, azt leszámítva, hogy ocsmány.

15perces munkából így lesz 4 óra alfacity előtt 1 nappal.
Akinek nincs aknája és Co2 hegesztője az ilyenkor mit csinál???
Vicces. Kettőből csináltam egyet. A hangja halkabb valamivel, de nem is bántam, hogy most egy fokkal gyáriasabb lett.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-07-11

Jelenleg a 166-osról származó 4 dugattyús Brembo nyergek 330mm-es tárcsákkal és PFC betétekkel vannak elöl és a gyári úszónyerges féknyergek Brembo max 251mm-es tárcsákkal és Brembo betétekkel hátul. Ez a konfiguráció azért alakult ki, mert fórumokon olvastam, hogy pályanapon a hátsó fék sokkal kisebb mértékben dolgozik, főleg úgy hogy az autó hátulja ki van pakolva és kb 100kg-al könyebb mint a gyári állapotban. Viszont tapasztalatom szerint ez már túl nagy fékerő elosztási különbséget generál. Csúszáshatárhoz közeli fékerőnél az autó hátulja hajlamos "mozogni", ezt én a nem elégséges fékerőnek tudtam be.
Gyárilag a GTA-k első szériája 305 mm-es 4 dugattyús Brembo nyergekkel elöl és 276 mm-es úszónyergekkel hátul merült szériába. Ezt a konfigurációt céloztam meg, bár fórumokon olvasni hogy sokat cserélték a nagyobb 330 mm-esre az első fékeket. Véleményem szerint viszont érdemes kipróbálni ezt a konfigurációt jó minőségű tárcsákkal és betétekkel.
A MiTo/Abarth 500 féknyerge a tartóval elvileg egyezik a nem GTA 156-osok csonkállványával, és ezt a kombinációt kerestem. A hátsó nyergek az olaszautobontoból származnak, kaptam egy plusz nyerget is tartalékba.
Első nyergek a tartóval - 260 ezer HUF. (nem felújított hanem gyári új, plusz gyári új fékbetét)
Hátsó nyergek a tartóval - 24 ezer/pár (felújítandó)

És amit nyerek vele: Egyenletesebb, gyárival megegyező fékerő elosztás, elöl kb 4-5 kg/ oldallal kisebb rugózatlan tömeg. (A nyereg is és a tárcsa is könyebb). Hátul minimálisan nagyobb rugózatlan tömeg. Az Enkei felniket 5 mm-el beljebb tudom rakni kisebb nyomtávszélesítővel, így szélesebb slicket (235-240/610 R17 a cél) is fel tudok rakni anélkül hogy nagyon kilógna a sárvédőn kívülre.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2023-07-11

A jobb első rugó eltört, ezért az olaszautobontotól vettem cseredarabot. Mivel érdemes párban cserélni (a színjelöléseknek egyezni kell), ezért megvettem mindkettőt egy elbontott autóból. Az enyémben barna-barna-sárga volt, ezek pedig barna-sárga-sárga jelölések, de mindegyik passzol az autómhoz.
Szinte hibátlan állapotú a rugó, toronyszilen, porvédő gumi és a lengéscsillapító is. A csere még várat magára, őszig kell meglennie, addig nem nagyon használom az autót egyébként sem.