Blog
Már vásárláskor fület szúrt, hogy rosszak az első ajtóhatárolók.
A bal első ajtóhatárolóval kezdtem, az zavarta a fülemet legjobban.
A csere nem lett volna nagy dolog, ha nem kell az egyik anyát leflexelnem a helyéről, mivel elforgott.
A közeljövőben veszek a jobb első ajtóra is.
Synek barátomtól kaptam egy cápauszony antennát ami az előző autójáról maradt. Nagyon jól jött, mert már gondolkoztunk, hogy mit lehetne tenni antenna ügyben. Már két gyári gumiborítású antennát elfogyasztott valami kedves állatka és évente több darabot venni nem túl gazdaságos. A kapott cápauszony fehér volt ezt egy ismerős gyorsan színre fújta. Elsőként ez került fel, hogy még szépen tapadjon a ragasztó a tetőhöz waxolás elött.
Következhetett a William-től beszerzett hátsó diffúzor. A fent lévő sajnos sérült volt és csúnyán horzsolt is. A lökhárító le lett akasztva és hamar ki is lehetett cserélni.
A szépészeti beavatkozásra a Böle Kft-nél került sor barátom által.
Elsőként B oszloptól hátra kapott egy 50%-os LLumar Stratos prémium fóliát, melyel talán könnyebb lesz átvészelni bent a nyári nagy meleget. Mivel gyárilag sötétített az autó nem szerettem volna túl sötét fóliát, hogy teherautó legyen belőle. Az OFF autónkon is ugyan ez a fólia van és ott nagyon jól bevált már.
A végső lépés egy teljes polírozás volt, ami már nagyon-nagyon ráfért az autóra.
Rengeteg kis hajszálkarc volt rajta és ami még zavaróbb volt, hogy valami fakezű már próbálta korábban a polírozás művészetét az autón de nem igazán sikerült neki és sok helyen hologramos volt a fényezés. Ezek mind eltűntek és most valódi lakkfekete tükör! :) A tökéletes végeredmény érdekében egy teljes Gtechniq Wax bevonatot kapott amire 1 év víz és szennyeződéstaszító képességet ígér a gyártó.
Újabb lépésekkel kerültünk közelebb a kívánt végeredményhez, de azért még 1-2 dolog visszavan.
Mivel a júniusi honosítás csak augusztus 31-ig volt érvényes, ezért megejtettük a műszaki vizsgát.
A vizsgán csont nélkül átment, de mivel rendbe lett rakva az autó a nyáron, nem is számítottam másra.
Másfél hónap alatt közel 2 ezer km-ert tettem bele, ez nálam viszonylag soknak számít, ezalatt nagyon megszerettem az autót.
A 156-os ebbe az időbe csak a garázsban állt, talán gurultam vele 50 km-ert. Kicsit sajnálom, hogy csak a garázsban áll, meglátom mi lesz a sorsa majd.
Km óra állása: 252371 km
Már nagyon csere érett volt a kuplung a kocsiban. A sebességet szépen vette, viszont kettesbe nagyobb gázadásnál meg-meg csúszott, illetve a kettőstömegű lendkeréknek is volt már hangja. Némi utána olvasással kiderült, hogy a 3.2 GTA motorban normál egytömegű lendkerék van, szemben az én AR16105 motorkódú motorommal. Szóval még korábban beszereztem egy 3.2 motorból egy lendkereket és a hozzá való kuplung szerkezetet. A lendkerék meg lett síkolva, így már mehetett is fel a helyére. Nade ne szaladjunk ennyire előre. Ugye elkerülhetetlen egy kuplungozáskor a váltó levétele :-) :-) Namost ehhez le kell szedni az önindítót is. Az önindító annyira "jó" helyen van, hogy szabad szemmel gyakorlatilag alig lehet látni. Ahhoz hogy levedd az önindítót, le kell venni a hátsó hengersor kupufogó leömlőjét. Ahhoz hogy a leömlő kiférjen a féltengelytől vagy a kormányműtől, le kell venni a kormányművet. Ahhoz hogy levedd a kormányművet, le kell venni a bölcsőt, ahhoz hogy levedd a bölcsőt....
Szóval a kocsi szétszedve, kuplung kicserélve. Volt itthon a bontott V6 motorrol két leömlőm, ami katalizátor mentes. Arra a döntésre jutottam, ha már így szét van szedve a kocsi, akkor "tungoljunk" is egy kicsit. Viszont ezekbe a leömlőkbe nincs hely lambdaszondának. Tetettem be furatot, megsíkolták a felfekvő felületet, illetve betekertem hővédő bandázzsak a két leömlőt. Viszont sajnos ezeknek a leömlőknek a lenti végén lévő csatlakozás teljesen más, mint a katalizátoros változaton, így a kupufogócsövet hozzá kellett alakítani. Majd elfelejtettem, hogy szétszedés közben kiderült, hogy a vízhűtőm alja teljesen elvált a hűtőtől, így azt is cserélni kellett. Szóval, új hűtő bent, új kipufogó fent, kuplung, váltó fent.
A végeredmény minden pénzt megért. A könnyebb lendkeréktől olyan lett a kocsi, mint egy láncfűrész. Nagyon jól veszi a fordulatot és a kipufogó miatt a hangja is nagyon baba lett.
Természetesen cserélve lett a váltóolaj, kuplung hidraulika olaj, hűtőfolyadék, illetve a motorolaj, az összes szűrővel.
Ha már emelőn volt az autó, kapott egy friss alváz és üregvédelmet. Néhány helyen volt rajta némi vakrozsda, de szinte újszerű a kocsi alja.
Km állás: 195.702km
Kiadós reggeli után elindultunk haza. A falu szélén a benzinkútnál még tankoltunk egy huszasért (10,48 liter) hogy biztosan elérjünk az osztrák OMV kútig Villachban.
1.286m Cime Sappada hágót megmászva elértük az utolsó betervezett magassági pontot. Az 1.051 méteren lévő Piani di Luzza hágó tulajdonképpen nincs is jelölve, az ott található szálloda jelzi. Beugrottunk egy kávéra és jót beszélgettünk a tulajjal. Ez a rész – Dél-Tirol - két nyelvű. Az idősebbek németül beszélnek a fiatalabbak már olaszul. Az idős tulaj nagyon megörült, hogy van kivel németül beszélgetnie.
Innen Tarvisiot vettük célba, de kalandosan jutottunk el oda.
A túra során a két autó közti kapcsolatot walkie talki rádión tartottuk. Hívójelek: Sas és Bagoly. Lehet találgatni hogy ki volt a Sas :-))
Tarvisio felé haladva az autópálya alagútban hívás érkezett, hogy álljak félre mert felforrt a hűtővíz. (Részletesen itt.)Az alagút után megálltunk és szomorúan tapasztaltuk, hogy a szétment a hűtő. Itt beletöltöttünk minden vizet amink volt és lassan tovább indultunk. A fizetőkapu után a helyi karbantartóktól sikerült szerezni egy műanyag kannányi vizet, így már bátrabban indultunk Tarvisioba. Ott találtunk egy szervizt ahol közölték hogy kb. egy hét mire megjön a hűtő. (6.kép)
Itt a "Sas" leszállt, számára véget ért az út.
Megebédeltünk, körbejártuk a piacot, bevásároltunk a helyi Intersparban majd elbúcsúztunk. Ők várták a trélert, mi haza indultunk. Az osztrák-magyar határon találkoztunk is a trélerrel ami értük ment.
Hazafelé szakadó esőben elérte PHuBi a 100.000 km-t.
100.217 km-es állásnál érkeztünk haza.
A rossz idő ellenére is királyság volt a túra, kár hogy nem tudtunk együtt hazajönni.
Szerintem lesz még folytatás...
Mára 240 km lett betervezve, ami majd 6 óra a hegyekben. A megállókkal együtt kb. 8 óra lett.
Sajnos a tegnapi időjárás folytatódott, esőben indultunk.
Az első szakasz nagyon érdekes volt. Gyakorlatilag új aszfalton mentünk fel majd lefelé a hágóra. Az út egy autónyi széles és teljesen forgalommentes volt. Az erdő körülöttünk kivágva, mindenütt rönkök. Olyan érzésem volt hogy azért friss az aszfalt hogy a teherautók majd kényelmesen tudják lehordani a fát.
A Brocon hágón találtunk egy nyitva lévő kocsmát és ittunk egy kávét. Érdekes volt a kihalt hely. Amikor tovább akartunk indulni akkor derült ki hogy a tovább vezető út le van zárva, vissza kell fordulni. Így esett hogy a betervezett 988 méter magas Passo Gobbéra kimaradt. Néha kibukkant a táj a felhők mögül és gyönyörködhettünk…
A 2.032 méteres Passo di Valles és a 2.236 méter magas Giau hágón még volt hó. Nem sokkal előtte tudtuk kinyitni a tetőt, úgyhogy elég szürreális látvány volt két nyitott tetejű Spider a havas tájban.
A szálláshoz tartozott mélygarázs is, természetesen beálltunk.
Holnap indulunk haza. Búcsúzóul a szálloda szomszédságában megvacsoráztunk. Nem egy átlagos étterem volt (pl. semmi sem volt kiírva az épületre, a szálloda portása ajánlotta), rengeteg finomságot sikerült megkóstolnunk.
A megmászott magassági pontok:
• 2.047m Passo di Manghen - Hágó
• 910m Passo Forcella - Hágó
• 1.630m Passo di Monte Agaro - Hágó
• 1.615m Passo Brocon - Hágó
• 1.984m Rolle-Pass - Hágó
• 2.032m Passo di Valles - Hágó
• 2.000m Rifugio Fedare - Hágó
• 2.236m Passo di Giau - Hágó
• 1.809m Passo Tre Croci – Hágó
Néhány héttel ezelőtt telepítettem a PARKL appot, olvastam róla, hogy nagyban megkönnyíti a parkolást. Egy exalfás ismerősöm bogarat tett a fülembe, hogy az oldalra helyezett rendszámtáblát az automatikus beléptetőrendszer nehezen, vagy egyáltalán nem ismeri fel, már töltöttem is le az alkalmazást.
A KÖKI mélygarázsba gurultam le, megálltam a sorompó előtt, néztem, nyomnom kell-e valamit, vagy mi történik..?
Erre felnyílt a sorompó. 😁
Nem is nyomtam gombot, semmi, gurultam, pakoltam. Odabent kerestünk egy automatát, hogy intézzem a dolgot, de nem jutottam dűlőre, az infós telefonon megcsörgettem az őrt. Elmeséltem neki, mi történt, első kérdése az volt, le van-e valamelyikünknek töltve az alkalmazás. Mondtam, hogy nekem igen, erre felvilágosított, hogy ez innentől ennyi. Full automatikusan megy minden, érzékeli a behajtást, indítja a parkolást, majd kihajtáskor leállítja, és a hozzáadott bankszámlát megterheli a parkolási díjjal. 😮😁😁
Döbbenet. 🙂
Remélem nem én vagyok az utolsó ember, akinek ez új volt és segítettem ezzel a sztorival néhány vidéki cartársnak.
Használjátok egészséggel ti is. ✌️😁
-Örömömben lementem a Múzeum Mélygarázsba is ezek után. Egy ideje tervben volt itt néhány kép a vasról, kapva az alkalmon ezt is letudtam. -
Egy ideje érzem, hogy 200 körül/felett enyhén ráz az autó. Eddigi tapasztalataim szerint ez az autó még a 300-at közelítve is csak annyi jelét adta a tempónak (leszámítva, hogy minden nagyon gyorsan suhant el a másik irányba), hogy 250-nél megjött egy erősebb szélzaj. Így hát gyanakodni kezdtem, hogy valami nem stimmel.
A legkézenfekvőbb gyanusított ilyenkor a kerék és a gumik, így bejelentkeztem a gumishoz egy centrírozásra. Csak a hátsó kerekekre, mivel a kormányon nem éreztem rázást, valamint a hátsókon még az első szerelésű gumik vannak. Már közelebb vagyok a 18 ezer km-hez, mint a 17 ezerhez, meg is lepődtem, hogy ilyen sokáig bírják, mert 13-14 ezerrel számoltam eredetileg. És benézve a kerékjáratba, még egész vállalható profilmélységgel rendelkeztek...
...legalábbis ezt hittem, amíg le nem vettük a kerekeket. A belső oldal már jóval kopottabb, ott már csak egy lehelettel van a megengedett jelzés felett a profil. Egyébként nem aránytalanul van jobban megkopva a belső oldal, szépen csökken a külsőtől a belső oldal felé a futófelület, pont ami várható is a kerékdőlés alapján.
Így viszont egyértelmű, hogy ezzel már nem megyek el még 2-3 ezer km-t. Meg is bíztam a gumist, hogy rendelje be az új Corsa Asimmetrico 2-eseket hátra.
A rázás oka is egyértelműen beazonosítható volt, amin centrírozással nem lehet segíteni. Egyszerűen annyira elhasznált már a gumi, hogy nem kerek az alakja. Megforgatva a gépen, látszik, hogy a felülete ide-oda mozog.
Erre már csak az új abroncsok fognak megoldást nyújtani.