Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2023-08-11

Klíma nyomáspróba, kompresszorba új olaj (135ml, gyári adat), UV folyadék, szivárgás tömítő a biztonság kedvéért, és töltet. Utastér belső külső keríngtetés levegő állító lapát rossz, alig mozdult, felállásban van. Ezért a műszerfalat nem bontom ki, így kívülről a pollenszűrőnél lezárva a kinti levegő áramlás, fixen belülről megy mindig. Lényege hogy az utastér fertőtlenítésnél belső keríngtetés szükséges, így az is elvégezve.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2023-08-11

10.000 Km után olajcsere, szűrők cserélve. 378500 a jelenlegi km.

ABS csati csere

Egr visszakötve

Szivósor cserélve, előtte ki lett takarítva

Szervó szivattyú cserélve. Előzőnél némi szivárgás látszódott.

Augusztus 12.-én, holnap lesz meg 11 éve az autó 😊

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-08-07

Gyújtásállítás. A megszakítóhézag 30 század alatt volt, 35 körülire beigazítottam. Statikus gyújtást is a helyére tettem. Dinamikust nem szoktam nézni, 5500-nál nem szeretek a motor és a hűtőventilátor felett hajolgatni. Egyszer jó lenne kiásni a Bosch JF4 elosztó karakterisztikáját a netről és bemérni nem csak max. fordulat közelében.
Vezérműlánc feszítőn is állítottam, ami csak annyi, hogy a rögzítő felold, rugó feszít amennyit kell, rögzít.
Lassan rá kellene nézni a szelephézagokra is.
Olajból kb. 3 decit füstölt el a legutóbbi túra közel 1000km-es nyúzása során, szerintem ez rendben van egy ilyen motornál.
Rövid próbakör. Mindig élmény vezetni. A legnagyobb.
Nem mondanám, hogy érezhető bármi változás, de legalább tudom, hogy rendben van.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-08-07

Picit megmozgattam a kerekegyházi bekötő úton. Kanyar nincs. Utána Ágasegyháza felé a szokott bekötőig. Két kanyar oda, két kanyar vissza. Repült.
4 valamirevaló kanyar/45km. Eszembe jutott a felvideki túra - nem véletlenül.

 

35.270 km-nél olajcsere
Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30
+ gyári olajszűrő és új leeresztő csavar

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2023-08-07

Hátsó fékbetétek cseréje, kézifék bovden csere!

 

A legtöbb Nagy Túra első napja a távolságról szól: Minél gyorsabban minél messzebbre.
A mai kicsit más lett. A terv szerint a Garda keleti partjáig kell eljutni, belefért egy kis kitérő.
A csomagolás során sikerült elérni amit eddig nem. PHuBi az idén először tudta magával vinni a pótkerekét!
730 km és 9 és fél óra lett a tervezett menet, ami a gyakorlatban 10:34 lett.

Lienz felé már többször is mentem, most nem a szokásos úton hanem a 2.052 , magas Staller Sattel felé vettük az irányt. A hágó érdekességét az adja hogy az olasz oldal változó irányú. A lámpa egész órától - óra 15 percig Olaszország irányába engedi a forgalmat, óra 30-tól 45-ig visszafelé. Így nem volt mindegy hogy mikor érkezünk. Próbáltam úgy időzíteni hogy legyen idő előtte még enni egyet. Sikerült is 11.26-ra odaérni. (Később az olasz oldalon látott éttermek alapján jobb lett volna ott enni.)
A határ előtt még az osztrák benzinnel teletöltöttük PHuBi tartályát. (3.kép) 38,59 liter 497,4 km-re, ami 7,76-os fogyasztást jelent. Nem rossz :-)
A határ előtt, a terv szerint megebédeltünk. (4-5. kép)
12:02-kor léptük át a határt.
Az út keskeny (emiatt egyirányú) és csodaszép volt! A hágó volt a legmagasabb pont az idei túra során.
Tovább haladva elértük az autópályát, majd arról lehajtva a St. Giovanni hágót. (8.kép)
A Garda-tó északi csücskén találtam egy kilátót a tóra. (9.kép)
A szálloda (Hotel Ristorante Miralago) talán a tó legszebb kilátást adó helye volt. A szoba a "semmi" felett hihetetlen volt, a korábbi elképzeléseinket is messze felülmúlta.
A napot egy (kettő) igazi olasz pizzával zártuk. (11.kép)

 
>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 147 1.6 TS Eco Progression // 2023-07-22

Sor került a régi, megfakult, lepattogzó emblémák cseréjére.

>> Szervizzümi166 // Alfa Giulia 2.0 (280 LE) Veloce // 2023-08-04

Újabb év telt el, ideje volt felkeresni a Formontos szervizes csapatot, hogy megejtsük a szokásos cseréket, Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj, levegő, pollen és olajszűrő.
Kapott egy kis Paraflu fagyálló utánpótlást, meg a fékolaj cseréje is most vált esedékessé (Tutela Extreme HT). A végére maradt a klíma fertőtlenítés. (22500 km.)

 
>> Egyébfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2023-08-05

Egy kicsit elfelejtettem blogolni...

2021 október:

2db bontott, repedt füles ködlámából sikerült kimenteni alkatrészeket (foncsor, üveg) és ezekkel rendbe sikerült rakni a 146-os gyári ködlámpáit. (Az egyiken berepedt az üveg, a másik üvegét meg még a múltban tákolta meg valaki valami gagyi üvegessel vágatott üveggel). Most tök jó állapotban van a két ködlámpa. Persze apró kőfelverődés van rajta, de hát ez ilyen.


2021 december:

Gyömrőn újra lett foncsoroztatva a donor első lámpa belseje. Később kiderült hogy az autóban lévő lámpa még nem volt túl vészes állapotban, de persze az állító baszok el voltak törve.
A donor lámpában ezt már valaki sufni módon orvosolta keményfadarab+csapágygolyó hozzá hegesztett csavar kombóval. Az elején jót röhögtem rajta, a végén meg felhasználtam ezt a csodálatos szerkezetet mert nem láttam azt a problémát hogy miért ne lenne jó a későbbiekben. Persze van 3D nyomtatott műanyag, csak kicsit szkeptikus vagyok hogy bírja a meleget meg az éveket a későbbiekben. Jó lesz így. (Igazából 2023-ból visszanézve semmi baja nem lett azóta se a fadarabos megoldásnak. ) A donor meg az alfa lámpáinak alkatrészeiből összelegóztam a legjobb állapotú alkatrészeket. Végül visszaragasztottam az üveget ha jól emlékszek Sika 710-es ragasztóval, ez szétszedhető a későbbiekben is ha kell.
Végeredményben nagyon szép éles vetítési képe lett a lámpáknak aminek rendkívül örülök. Kb ilyen lehetett új korában, ráadásul továbbra is HELLA lámpa van benne így, és nem utángyártott.


2022-2023:
Egyéb projekt elfoglaltság miatt hétvégi autó státuszban volt az alfa, havonta 1-2 szer mentem vele, tette a dolgát becsületesen, (persze télen nem látott latyakot...) Különösebb dolog nem történt vele, a kötelező olajcseréken kívül.

2023 augusztus környéke:
Jelenleg gyűjtöm az alkatrészeket és az elszántságot a következő projekthez:
- visszaragasztani az ajtókra a szövetet mert hátul leestek (...pár éve...), elöl csak a lélek tartja.
- Kap vatta új hangszóró rácsokat, évekkel ezelőtt megvettem már a 4 darabot....
- megkenni az összes zárat, meg a központi zár aktuátorokat, mert télen mindig baj van a nyitással, zárással.
- kicserélni az összes gumi fékcsövet. (az egyik hátsó híd előtti cső már nem bizalomgerjesztő)
- szerintem az összes féknyerget is felújítom ha már le lesz róla szedve a cső, örülnék ha műszakin fogna rendesen a kézifék. Meg kapnak egy tisztasági festést.
- Első féktárcsa+betét csere. Amit utoljára beleraktak szerelőnél Rotinger tárcsa + talán textar betét kombó szerintem szörnyű. A tárcsa már vállas, a betét meg mint ha új lenne, a fékhatással se voltam továbbra se kibékülve, néha van fémes daráló hangja van néha meg nincs (persze jól van összerakva, minden a helyén van). Megpróbálkozok majd egy összetartozó EBC tárcsa + betéttel, mert kíváncsi vagyok.

Ja, és decemberben megy műszakira.