Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-07-16

Úgy számoltam, hogy közvetlenül a hideg front után talán meg lehet tenni egy ilyen túrát a hegyekben, nem lesz túl meleg.
Sajos nem tudtam az autót előkészíteni, reggel kellett kiásni a benti helyről a garázsban, majd tankolás, de sikerült korán indulni.
Törtel után a vacak úton átdöcögtem, aztán Jászapáti, Heves. Ez egy tíz perccel gyorsabb útvonal, mint a ceglédi és összességében kevesebb a zötyögés is.
Heves előtt hosszú, széles úton előztem pár teherautót, majd jött a nagy négykarikás fényes hűtőmaszk, egyre közelebb, beosontam két teherautó közé, hadd menjen. Elkerült, folytattam az előzést, majd nyomott egy telit (pici füstpamacs, az újak is füstpamacsoznak?). Uccu utána, nem tudott meglógni. Persze van az a sebesség ahol a légellenállás már eldönti a javára a dolgot. De mégis hogy van ez?! Ennyire a fogyasztás miatt visszaszelidítették gyorsításkor ezeket a 150-170le forma autókat. Mi lenne ha belereszelnék még 30 lóerőt? Kényelmetlen lenne neki...A túlmotorizált autó, mint az alulmotorizált egyaránt idegesítő lehet. Akkor meg mindent összehúzni, áttételek, futómű. Sok bonyodalom, precízkedés, kísérletezgetés, csalódás, idő, megminden. Ez így egy összhang a gyári állapotában, virsli gumikkal és ebben maradtam. Efféle hasztalanságokkal szórakoztattam magam, míg elhagytam Eger városát és az első kanyarokhoz értem. Szerencsém volt, Szarvaskőig mehettem egy jót. Ekkor még érződött, hogy össze kell szoknunk, csalóka az autó, mert nagyot dől, ezért kicsit szögeltesen haladtam. Balatonnál a csúszós oldalon szokás szerint kitapogattam az autót. Öt kört mentem, összerázódtunk újra. Ózdon tankolás. Bánréve, Tornalja. Szenzációs ez a térképen alig jelölt Gömörfalva, Lévárt, Deresk, Kövi, Rákos kicsike út. Hullámvasút, kanyarok, főként negyedikes, néha három, ritkán ötös. Hétköznap volt, most láttam vagy négy szemben haladó autót.
Szirk felé vettem a kanyart, a faluban mögém került egy kis piros C2 Sport. Tábla után mindenki igyekezett a visszafordítós szerpentinen felfelé, pár kanyar után elengedtem, nem lehet gyorsabban, letúrja az orrát, megköszönte, majd javítottam az ívelés technikáján. Persze lehet még gyorsabban, de az már egy teljesen más technika. Pár kanyar után letért. Helyi volt, gyors kisautóval...(lehet mégis kellene reszelni ezon a motoron?) Turcsokig lehet tovább élvezni a teljes visszafordítos, előtte három, kettő kanyarokat a vadonatúj aszfalton. Klassz ahogy az ember gépészkedik, dupla kuplung rugdosás, fék-gázfröccs, a hangja állati jó, hörög, durrog, nyikkanak a gumik fékezéskor, majd a kanyarban is, de másképp. Lubény, Jólsva, Csetnek, Veszverés végig szimpatikus kanyargós utakon, majd fel a hegyre Nyilas felé. Egy teherautó volt a hegyen, az pont elém került a szerpentines részen, így megálltam, hadd igyekezzen. Nekieredtem, majd mikor utolértem újra, pont adódott egy alkalom és elkerültem. Van itt is jópár visszafordítós kanyar. A szokásos pihenőnél megálltam. Négy motoros cseh vitéz ebédelt és forgatta a térképet a fedett helyen, nekem maradt az állóhely a napon. Egyikőjük mutatta a képet milyen fájin kis piros 1973-as Triumph Spitfire van neki. Gyors ebéd után elindultam le a hegyről, vissza Veszverésig. Ekkor igazítottam a terven. Nem autózom most Rozsnyón keresztül Stószig. Inkább megyek többet a Turcsok-Nyustya szakaszon, ha időm, kedvem engedi. Mindjárt Szirknél meg is fordultam, ez tényleg annyira az öreg Alfámnak való útszakasz. Csak Turcsokig, majd vissza. A Ratkó-Nyustya is nagyon klassz, kicsit rosszabb az aszfalt, de lehet menni. Alapvetően négyeses, néha három. A gumi nagyon nem szereti ezt sem. Ha néha elszámolom magam és kellene a hármas, a kanyar vége előtt nem lehet a kormányt elengedni a váltáshoz. Kell kapaszkodni, ilyen a korabeli kormányzás. Kicsit jobban figyeltem a balos kanyarokban rejlő lehetőségekre is. Pont olyanok itt a kanyarok, hogy ki kell hajolni a kifordított elefátfül takarása miatt, hogy az utat, ívet szemmel lehessen tartani.
Kaptam javaslatot a Herencsvölgy-Breznóbánya most befejezett útszakaszra. Úgy döntöttem megnézem milyen lehet. Klenócon keresztül Rimakokováig maradt még az út jellege, de utána Herencsvölgyig kicsit lapos volt élmény szempontból, bár nem egy alföldi út az sem, de ugye előtte a legjobb helyeken jártam. Feketebalogig tényleg elsőrangú, bár a nap folyamán ez volt a legforgalmasabb hegyi út. Egy motors aggatott, így megálltam egy kis időre, ha már nem volt szíves elengedni. Feketebalognál még folyt az építkezés, ezért megfordultam.
Rimakokova, Klenóc, Nyustya, Szirk, Turcsok. A legjobb. Tehát akkor még egyszer meg kell nézni változott-e valami Nyustyán.
Hoppá, hol is állunk a benzinnel? Nehéz megállapítani mert a kanyarkoban az üres és a háromnegyed között lengedez a mutató, sík hely meg nincs, ha meg is állok. Inkább tegyünk egy picit bele, Tornaljáig szűk lehet, minek ezen idegeskedni. Csak 95-ös volt, azzal csörög, így csak hét litert adtam neki. Alhangon a gyári előírt 98-as így megvolt. Utoljára meghajtottam Ratkóig a kanyarokban a kisautót. Jobbos Rákosnál, jött az utolsó remek rész. Jól begyakoroltam a ballábas fékezést, sokáig nem találtam meg a kényelmes módját a tipikus olaszos majompóz és az állópedálok miatt. A jobb láb sarkát egy kicsit a váltó felé kell tartani, így frankón rá lehet ugrani ballal a fékre.
Hát ennyi volt. Nagyot ment a kis Alfa, nem lehet megunni, őrület.
Lévárton még megálltam a Turul szobornál amit az 1947-ben kitelepített fél falu magyarjainak emlékére emeltek. Kicsit elmerengtem, majd az épp megálló tornaljai buszból jött a kérdés: - Nagyon szép autó, melyik évből?
Ózdon tankolás, hogy elérjek hazáig. Balatonon a csúszóson lefelé még pár magabiztos búcsúkanyar. Tényleg jól megéreztem az autót a nap során.
Jön a felejtés hosszú időszaka.

955km
36517km

Kecskemét-Törtel-Abony-Jászapáti-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Bánréve-Lévárt-Szirk-Turcsok-Jólsva-Veszverés-Nyilas-Sedlo Gajnár, vissza-Veszverés-Jólsva-Turcsok-Szirk vissza-Turcsok vissza-Ratkó-Nyustya-Klenóc-Herencsvölgy-Feketebalog vissza-Klenóc-Nyustya-Turcsok vissza-Nyustya vissza-Rákos-Kövi-Deresk-Lévárt-Bánréve-Ózd-Balaton-Eger-Heves-Jászapáti-Abony-Törtel-Kecskemét

kép1 reggel Deresk közelében
kép2 Jólsva és Turcsok között fel a hegyre
kép3 Feketebalog után visszafelé
kép4 ugyanott, a fák mögött a Garam-völgye és az Alacsony-Tátra
kép5 az ismert történelem során a háromszor teljesen leégett Kövi község temploma mellett
kép6 Turul szobor a kitelepített magyarok emlékére Lévárton
kép7 ugyanott, a községi hivatal

 
>> SzervizG.Roland147 // Alfa 147 GTA // 2023-09-10

2023.05.30-06.26 /Alfa-Szatmári Monza Kft./ (201 475km)
• Alsó-felső szelepfedél és szívósor fényezés
• Szelepfedél tömítés csere
• Bal és Jobb ajtóhatároló csere
• Bal és Jobb ablakemelő motor csere
• Bal ablakemelő kezelő csere
• Motorháztető teleszkóp csere
• Multi kormány kapcsoló csere

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2023-06-30

Olaj csere. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő.
Km: 211.100

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2023-07-15

Évek óta nem jutottam el AlfaCitybe, és idén is rezgett a léc munka miatt, de végül csak odaértünk. Nekem tetszik a sziget, és nagyon jól sikerült a rendezvény. Vályi Pista hatalmas arc, nagyon tud mesélni, az égető napon állva még több órán keresztül szívesen hallgattam volna.
Sok képet nem csináltam, de látszik, hogy a telefonom kamerája nem volt elemében (lesett róla a külső lencse, szörnyű minőségű képeket készített).

>> Szervizliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2023-07-15

Az tavaly őszi bölcső ki-be műtét során a közép kicsit elment.
Orvosolva.

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2023-07-15

291620km

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-07-15

Ez a mester az ő gépén talált mindegyik keréken 15grammot.
Remélem ez egy jobban kalibrált centírozó volt. Amennyit kértek értre legyen is jó...
Próba később.
35563km

 
>> SzervizHege // Alfa Giulietta 1.6 JTDm 105 Sprint // 2023-07-17

A vezérlés cserét tavaly csináltattam meg. Akkor nem cseréltem ki a hosszbordás szíjat, mivel csak 100 ezer volt még a kocsiba. Úgy láttam, hogy az még rendben van.
Elértük a 120 ezret és úgy gondoltam most már biztos csere kell. Hétvégén az Alfacityben vettem meg az alkatrészeket az Elaforg-tól. Hosszbordás szíj csere szerecsére nem nagy dolog. Csak sajnos Giuliettánál kicsi a hely. Még a Brerán tényleg fél óra. Itt elment vagy 3 óra rá. Szerszámot kellett csinálni. Annyira kevés hely van hozzá a feszítőcsapágy és a vezetőcsapágy csavarjának kicsavarásához. A lényeg hogy sikerült. Én a jobb oldali kereket vettem le. Kivettem a sárvédő dobbetétet és így tudtam csak kicserélni. Skf csapàgyakat rendeltem. Érdekes, hogy nem skf volt benne, hanem Litens. A feszítő és a vezető is. Szíjat viszont Daycot vettem. A autóról levet feszítőre is ez a márka volt írva viszont azon a csapágy Török ORS gyártmány volt. A vezető csapagy is az volt. A csapagyak még nem lógtak, de a műanyag már kopottas volt.

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-07-12

Öt éves az autóm, úgyhogy elvittem Budaörsre az esedékes dolgokra. Kapott olajat (Selénia), szűrőt, pollenszűrőt, fékolajat, ékszíjat, meg persze a szokásos átvizsgálást. Idén volt egy extra kérésem is, leszedettem körben az összes dobbetétet és a küszöböket, és kitakaríttattam az összegyűlt szmötyit. Kértem előtte-utána fotókat, hogy lássam, hogy mennyi gyűlt össze, meg hogy milyen állapotban van a fém. Nem volt durva kosz, de azért néha nem árt egy ilyen a hosszú távú állagmegóvás végett. Szerencsére rozsdának nyoma sincs. Összerakás előtt meg kellett várni, hogy teljesen kiszáradjon, így az volt a megegyezés, hogy náluk éjszakázik a gép, amiből végül valamiért három éjszaka lett - nem árulták el, hogy min bénáztak ennyit, de a lényeg, hogy végül minden jól sikerült, nem keletkeztek sérülések és minden úgy áll, mint előtte, úgyhogy bízom benne, hogy nem történt semmi rendkívüli. Az országúti asszisztenciát szerettem volna még meghosszabbítani, de azt mondták, hogy épp nagy változások közepette vannak, és nem tudnak most ilyen szolgáltatást adni csak új autóhoz. Elég bénán hangzik, nah mindegy, most enélkül fogok élni. Jah, meg ha már a bénázásokat sorolom, a szervizkönyvbe rossz kilométeróra-állást írtak - csak párszáz km az eltérés, úgyhogy nem mentem vissza emiatt, mindenesetre nekem egy kicsit bicegős ez az egész. A vége 362e Ft lett, utána még szokás szerint beugrottam az Autó Néroba egy ózonos klíma fertőtlenítésre, az azóta is egy 5-ös, valahogy elkerülte az infláció, és mellé mindig szuperbarátságosak. :)

Hamar elrepült ez az 5 év, szerencsére a gépen ez egyáltalán nem látszik, műszakilag és esztétikailag is teljesen rendben van, és a forgalomba sem szürkült bele a forma, ugyanúgy öröm ránézni, mint új korában. Szeretem ezt az autót, prémium, de nem fennhéjázó, sportos, de nem használhatatlan, hat az érzelmekre, de nem tesz tönkre. Pont jó! :)

>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-07-14

Kapott az autó elöl új féktárcsákat és fékbetéteket.
TRW a tárcsa és a betét is.
A féknyergek újra lettek fújva, csakúgy, mint az előző hónapban hátul.
Km óra állása: 251090 km