Blog
A vízhűtő felül nem volt rögzítve, a fém tartó megvolt, de a benne levő gumi vagy műanyag rögzítő blokk hiányzott. Ez azt eredményezte, hogy a hűtő felül szabadon mozgott és kb 10 cm-el a motor fele el volt mozdulva, így a felső vízcső is meg volt "törve" és beszűkült.
Rajzoltam és nyomtattam oda egy tartót PETG-ből. Valószinüleg ridegebb anyag mint a gyári és el fog törni, de mivel megvan az stl file annyit nyomtatok amennyi kell, az sem baj ha évente cserélni kell, de legalább a hűtő a helyére került. Sajnos eredetiben szinte beszerezhetetlen.
A tartó és a blokk festve lesz majd feketére.

Az autót egy másik Alfáról származó 16-os felnivel vettem. Sajnos a jobb hátsó kerék már akkor defektes volt és kb 2 hét alatt teljesen lapos lett. Eddig ezt mindig felfújattam, de mivel már kész a felújított gyári felniszett az új gumikkal, ezért most lecseréltem. Véleményem szerint bár a gyári felni egy collal kisebb, mégis jobban áll az autónak. Szerintem sokkal jobban illik a dizájnhoz.




Mindenek előtt takarítással kezdünk. Mindig!
40perc ózonos fertőtlenítés az első.
Műszerfalról , összes kárpitról lecsutakolva az ocsmány fényes szilikon!
Bőr ülések, kárpit betétek tisztítva, ápolva.
Egykori beázás nyom eltávolítás az A oszlopról.
Biztonsági övek mosószeres forró vízbe áztak 1.5h/oldal, utána átkeféltem.
Még a belekövült rágót is ki tudtam szedni :)
Összes padlószőnyeg , csomagtér kárpit tisztítása vizes takarító géppel.
Az új, prémium plüss szőnyegek gyártás alatt vannak, így kirepülhet a nem belevaló gumi hulladék.
Illetve rendeltem pár bontott dolgot a beltérbe, hogy a nem tetsző átalakításokat elkezdjen vissza gyáriasítani.
Tisztításhoz Labocosmetica Ductile-t 1:10ben, Labocosmetica Glicot használtam.
Bőrhöz Labocosmetica Derma Cleaner 2.0
Nagyon tudom ajánlani ezt a Thomas gépet .Brutál mit ki lehet szívni a kárpitokból a megfelelő vegyszerekkel, kefével fellazítás után.
Nagyjából minden tizen éves autó után így néz ki a tartály, hát még a huszon éves nagyvad után. Nagy meglepetés nem volt :)







Az Alfa Compact hívott, miután leadtam a kocsit, valószínűsített jeladóhibával.
A szelepfedél bontásával realizálódott, hogy a vezérműtengelyek és a hidrotőkék előrehaladott kopása miatt indokolt cserélni ezeket is.
1,5-2 mm hiányzott már több bütyökből is.
Vezérműszíj, vízpumpa, fázisszenzor cserével, illetve 2 gyári vezérműtengely és 16 hidrotőke beszerelésével 500.000.- forint körüli árajánlatot kaptam.
Hétvégén felvettem a kapcsolatot egy ismerőssel, aki benzines autók bontásával foglalkozik, volt is neki 2 szép bontott tengelye, amiket 40.000 forintért adott (a gyárinak darabja 100 körül lett volna).
Egyeztettem a srácokkal, hogy bontott alkatrészt is beépítenek-e. Mivel így is vállalták a munkát, megvettem őket, majd reggel elvittük nekik, ellenőrzés után nyugtázták, hogy beépíthető állapotúak.
A szervízvezető javaslatára 10W-60-as Motult kapott az egység.
Érezhetően dinamikusabb lett, viszont egyelőre nem tetszik a hangja, hallok némi kattogást a motor felől, ha lesz időm, hozzáadom az első olajcseréből megmaradt Metabond adalékot, aztán hallgatózom tovább.
Remélem hamarosan javul a helyzet.
A szervíz, a srácok egyébként nagyon korrektek, folyamatosan kapcsolatban álltunk, egyeztettünk. A műhely rendezett volt, a motort szépen letakarták, miután bontották a szelepfedelet, az autó előtt pedig ládában, rendezve tárolták a kivett alkatrészeket.
Igyekszem csak ide járni ezek után, kb. 100 km-re vannak.
Az alkatrészek, illetve egyéb díjak tételesen, a munkalap alapján:
-Vezérműtengely (2 db) 40.000.-
-Vezérműtengely szimering (2 db): 3.330.-
-Hidrotőke (16 db): 90.560.-
-Szelepfedél tömítés: 9.990.-
-Vezérműszíj: 18.130.-
-Vezérműszíj feszítő: 30.240.-
-Vezérműszíj vezetőgörgő: 10.800.-
-Vezérműtengely jeladó: 63.560.-
-Vízpumpa: 22.770.-
-Fagyálló: 9.000.-
-Olajszűrő: 3.060.-
-Motorolaj 25.400.-
-Segédanyag: 5.000.-
Munkaidő (10 óra): 100.000.-
Kedvezmény az alkatrészekből: -51.840.-
Az első 3 kép a kopott veztengely néhány bütyke, a 4. a vásárolt bontott tengely egyik bütykének legnagyobb távolsága (mindkét tengely összes bütyke 43,4-43,5 mm között volt). Az 5. kép a kézzel kitöltött munkalap, az utolsó 2 pedig a motortérben elhelyezett matricák a következő cserékhez.







Bal első lengőkar szilentek csere,
bal első kerékagy csapágy csere
km. 180.300
Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.




Négy éve alaposan, három lépésben felpolíroztam az autót. Később szükség volt javításokra, ezek után pár eldolgozást most kiigazítottam. Majd a tető kivételével felpoliroztam hologram pasztával miután alkohollal átmostam. Karcmentes ragyogás. Haszontalan pár óra, de nagyon tetszik.

Próbálkozzunk újra Bosch-al.
Bosch Aerotwin A084S
gyári Olajhűtő cső 46814860 46 600ft
km: 349 800