Blog
Mára 240 km lett betervezve, ami majd 6 óra a hegyekben. A megállókkal együtt kb. 8 óra lett.
Sajnos a tegnapi időjárás folytatódott, esőben indultunk.
Az első szakasz nagyon érdekes volt. Gyakorlatilag új aszfalton mentünk fel majd lefelé a hágóra. Az út egy autónyi széles és teljesen forgalommentes volt. Az erdő körülöttünk kivágva, mindenütt rönkök. Olyan érzésem volt hogy azért friss az aszfalt hogy a teherautók majd kényelmesen tudják lehordani a fát.
A Brocon hágón találtunk egy nyitva lévő kocsmát és ittunk egy kávét. Érdekes volt a kihalt hely. Amikor tovább akartunk indulni akkor derült ki hogy a tovább vezető út le van zárva, vissza kell fordulni. Így esett hogy a betervezett 988 méter magas Passo Gobbéra kimaradt. Néha kibukkant a táj a felhők mögül és gyönyörködhettünk…
A 2.032 méteres Passo di Valles és a 2.236 méter magas Giau hágón még volt hó. Nem sokkal előtte tudtuk kinyitni a tetőt, úgyhogy elég szürreális látvány volt két nyitott tetejű Spider a havas tájban.
A szálláshoz tartozott mélygarázs is, természetesen beálltunk.
Holnap indulunk haza. Búcsúzóul a szálloda szomszédságában megvacsoráztunk. Nem egy átlagos étterem volt (pl. semmi sem volt kiírva az épületre, a szálloda portása ajánlotta), rengeteg finomságot sikerült megkóstolnunk.
A megmászott magassági pontok:
• 2.047m Passo di Manghen - Hágó
• 910m Passo Forcella - Hágó
• 1.630m Passo di Monte Agaro - Hágó
• 1.615m Passo Brocon - Hágó
• 1.984m Rolle-Pass - Hágó
• 2.032m Passo di Valles - Hágó
• 2.000m Rifugio Fedare - Hágó
• 2.236m Passo di Giau - Hágó
• 1.809m Passo Tre Croci – Hágó
Néhány héttel ezelőtt telepítettem a PARKL appot, olvastam róla, hogy nagyban megkönnyíti a parkolást. Egy exalfás ismerősöm bogarat tett a fülembe, hogy az oldalra helyezett rendszámtáblát az automatikus beléptetőrendszer nehezen, vagy egyáltalán nem ismeri fel, már töltöttem is le az alkalmazást.
A KÖKI mélygarázsba gurultam le, megálltam a sorompó előtt, néztem, nyomnom kell-e valamit, vagy mi történik..?
Erre felnyílt a sorompó. 😁
Nem is nyomtam gombot, semmi, gurultam, pakoltam. Odabent kerestünk egy automatát, hogy intézzem a dolgot, de nem jutottam dűlőre, az infós telefonon megcsörgettem az őrt. Elmeséltem neki, mi történt, első kérdése az volt, le van-e valamelyikünknek töltve az alkalmazás. Mondtam, hogy nekem igen, erre felvilágosított, hogy ez innentől ennyi. Full automatikusan megy minden, érzékeli a behajtást, indítja a parkolást, majd kihajtáskor leállítja, és a hozzáadott bankszámlát megterheli a parkolási díjjal. 😮😁😁
Döbbenet. 🙂
Remélem nem én vagyok az utolsó ember, akinek ez új volt és segítettem ezzel a sztorival néhány vidéki cartársnak.
Használjátok egészséggel ti is. ✌️😁
-Örömömben lementem a Múzeum Mélygarázsba is ezek után. Egy ideje tervben volt itt néhány kép a vasról, kapva az alkalmon ezt is letudtam. -
Egy ideje érzem, hogy 200 körül/felett enyhén ráz az autó. Eddigi tapasztalataim szerint ez az autó még a 300-at közelítve is csak annyi jelét adta a tempónak (leszámítva, hogy minden nagyon gyorsan suhant el a másik irányba), hogy 250-nél megjött egy erősebb szélzaj. Így hát gyanakodni kezdtem, hogy valami nem stimmel.
A legkézenfekvőbb gyanusított ilyenkor a kerék és a gumik, így bejelentkeztem a gumishoz egy centrírozásra. Csak a hátsó kerekekre, mivel a kormányon nem éreztem rázást, valamint a hátsókon még az első szerelésű gumik vannak. Már közelebb vagyok a 18 ezer km-hez, mint a 17 ezerhez, meg is lepődtem, hogy ilyen sokáig bírják, mert 13-14 ezerrel számoltam eredetileg. És benézve a kerékjáratba, még egész vállalható profilmélységgel rendelkeztek...
...legalábbis ezt hittem, amíg le nem vettük a kerekeket. A belső oldal már jóval kopottabb, ott már csak egy lehelettel van a megengedett jelzés felett a profil. Egyébként nem aránytalanul van jobban megkopva a belső oldal, szépen csökken a külsőtől a belső oldal felé a futófelület, pont ami várható is a kerékdőlés alapján.
Így viszont egyértelmű, hogy ezzel már nem megyek el még 2-3 ezer km-t. Meg is bíztam a gumist, hogy rendelje be az új Corsa Asimmetrico 2-eseket hátra.
A rázás oka is egyértelműen beazonosítható volt, amin centrírozással nem lehet segíteni. Egyszerűen annyira elhasznált már a gumi, hogy nem kerek az alakja. Megforgatva a gépen, látszik, hogy a felülete ide-oda mozog.
Erre már csak az új abroncsok fognak megoldást nyújtani.
Ma kicseréltem a pollenszűrőt és kitisztítottam a klímát. Vagyis befújtam klímatisztítóval a klíma hőcserélőt és a legbefúvókat is. Elég sok dzsuvát üsszegyűjtött a szűrő.
59400 km. Olaj, szűrők, átnézés. Szokás szerint Alfarium. Minden OK, haladjunk tovább..
Felkerültek ismét a nyári gumik, kezdődik a harmadik szezonjuk a Pirelliknek. Eddig 30.896 km-t futottak.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez volt a második szezonja, 4818 km-t futott, nem mentem sokat ezen a télen az autóval. Az előző szezonban 6034 km került beléjük, szóval eddig 10.852 km-t futottak.
A bal első gumi oldalán felfedeztem egy puklit. Mivel már több mint 2 szezont futottak, ezért úgy döntöttem, hogy mindegyik gumit cserélem. Ismét defekttűrő Pirelli PZerók kerültek fel.
225/40R19 93Y R-F XL (AR) L.S.
255/35R19 96Y R-F XL (AR) L.S.
A gumikat a Strausz Guminál rendeltem és szereltettem fel.
Az előző pirellik 2,5 szezont futottak, összesen 34.903 km után kukáztam őket.
1
360
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Szerelőműhely
- Filmek
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Zenebutik
- Coffee - Minden ami kávé