Blog

>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-06-28

Szerintem még sokat elment volna, de kivillant a kopásjelző... Cseréltettem tárcsával együtt. Elöl bevált az Ate, ide is azt vettem.

94.355 km

Ma a tó déli részét jártuk körbe.
Nem mentünk le a partra hanem csodaszép hegyi utakon felmentünk a 700m Santuario di Montecastello-hoz. Egy elképesztő helyre épült templom. A templom maga és a kilátás is csodás. Az utolsó szakasz elég meredek, de megérte feljönni.
A következő megálló Maderno kikötője volt. Itt kompra szálltunk hogy átkeljünk a tó keleti oldalára. A kompon jött velünk kettő tűzpiros Vespa is. A tó körül már eddig is
nagyon sokkal találkoztunk, általában kettesével. Itt a matricából kiderült hogy ez valami újabb őrület. Külön bajszos és rúzsozott utasoknak. Jó buli lehet ha ennyien piros Vespáznak :-)
A túlsó oldalon Garda város volt a tervezett cél. Mivel ebédelni Sirmionéban szerettünk volna nem álltunk meg.
A következő megálló a Porta Verona lett volna. Itt meg parkolót nem találtunk.
Sirmionéban a szokásos parkolási őrület várt minket. A negyedik körben sikerült egy éppen távozó kocsi helyére beállni.
A melegre való tekintettel a vár bejáratánál elfogyasztottunk egy limonádét. Ott az orrunk előtt facsarják citromból. Csak jég megy bele.
Bent egy random kiválasztott étteremben megebédeltünk. A turistáknak szánt éttermek ugyan nem a gasztronómia csúcsát képviselik, de jókat lehet enni. Hatalmas séta következett a melegben.
A következő megálló egy szállodánál volt, ahol 2019-ben szálltunk meg. Jó volt visszaemlékezni az akkor történtekre. Lehet hogy még visszajövünk ide.
Innen a tóparton visszamentünk a szállásra, ahol a boltban bevásároltunk és a szobában egy "hideg" vacsorát fogyasztottunk el némi pezsgővel.

Autós téma:
A tó délnyugati részén belekóstolhattunk a körforgalmak világába.
A főúton max 800 méterenként (van ahol csak 300 méterenként) egy körforgalom. Pár km után már nem számolod. Mindegyiknék lassítani, körbe menni, felgyorsítani. Sok helyen nem is érdemes gyorsítani mert ott a következő vagy éppen ott a kijáratnál a következőnél álló sor vége. Az idő telik, a távolság nem fogy...főúton haladva úgy hogy a betorkolló utak 90%-ában senki sem jön.
Az átlagsebesség a béka segge alatt.
A fogyasztás a sok gyorsítás miatt az egekben.
Ráadásul nézegetni se tudsz mert ugye ott a következő körforgalom.

Nem véletlenül indexelnek errefelé másként mint nálunk. Ha egyenesen mész át akkor sose indexelnek, ezzel jelzik az egyenes haladást. Értelem szerűen ha jobbra kimennek az első leágazáson akkor jobbra, ha a harmadikon mennek ki akkor balra indexelnek. Így nem kell annyit kattogtatni.

Szívesen elküldeném ide pár napra közlekedni azt, aki a körforgalmakért van oda, hogy az milyen jó és mindenre is megoldás.

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2023-08-17

Ma kihoztam egy körre, vele mentem edzésre. Természetesen elkapott minket a vihar 😁 Annyi előnye volt, hogy lett néhány jó fotó, ahogy a waxolt felületről szépen legördülnek a vízcseppek.

Az előző blogban volt egy kép a szállásról a hegytetőn.
A kilátás:

>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-08-16

Idei Alfacity , mi is belekerültünk egy kép erejéig 😊

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2023-08-16

Már egy ideje bajlodunk hogy leáll az autó, haza húzzuk, eddig kb. 2-3X volt így mire lehet hogy a korábbi javítások fő oka is ez hogy a motortérben egy biztosítéknak érintkezés gondja volt. Persze mikor javítottam, ezt azt kicseréltem és jó lett, gondolván hogy az volt a hiba, de lehet az is hogy csak újra érintkezett a biztosíték. Ez az üzemanyag pumpa 30A biztosítékja. Amikor már nem elsőre állt le, elkezdtem visszafelé kimérni hogy hol szakad meg az áram, és egész az elejére kellett visszamenni. Elsőnek csak biztosíték láb csiszolás és egy kis kontakt spray, aztán jó. Ekkor már legalább tudtuk hogy itt a baj hogy leáll az autó. 1 hónapig okés, aztán megint. Akkor a biztosíték házban a lábakon beljebb hajtottam hátha csak ennyi elég lesz. Megint egy ideig tök jó, majd mikor megint megállt már rutinosan tudtuk mit kell tenni. Voltam a boxerhez lökösökért, így aztán hoztam hozzá bontottan egy ugyanilyen 30A biztosítékot kompletten, majd lecsíptem a régit, ezt pedig átforrasztottam. Így hát most jön a tesztidőszaka, bízunk benne hogy nem produkál semmit mivel konkrétan az a hiba már nincs benne.

Ma körülnéztünk a Garda-tótól nyugatra a hegyekben:
- Lago di Ledro (2.kép) egy csodálatos kis tó a hegyek között. A kilátás miatt ittunk egy igazi olasz eszpresszót.
- 747m Ampolapass - Hágó
- 409m Strono - útközben "találtuk", be is került a magassági pontok közé. Egy hangulatos kis falu a hegyekben.
- Batteria Statuo - erőd a völgyben. Korábban már jártunk itt. Most is megcsodáltuk azt a leleményességet amivel a védművet építették anno. Nem hiszem hogy itt bárki át tudott jönni a völgyön.
- 761m San Liberale - Egy templom. Hihetetlen hogy milyen helyekre építettek templomokat. Épp egy diákcsoport látogatta.
- 1.112m Passo del Cavallino della Fobbia (6.kép) - Errefelé kezdett elszabadulni a hegyi utak "pokla". Keskeny, nem mindenütt jó minőségű (mintha itthon lettünk volna) és erősen kanyargós utak az erdőben. Csak Fóbia hágónak hívtuk.
- 1.100m - rifugio passo Cavallino della fobbia - a hágó "menedékháza" ami egy egyszerű vendéglő. Hihetetlen hogy ilyen elhagyatott helyen mennyien laknak. A kérdésünk csak annyi volt hogy mi a fenéből élnek itt?
- 1.000m Santuario della Madonna del Rio Secco (7,kép) - A szűk, kanyargós hegyi útra építettek egy csoda szép templomot és a sallangokat. Igen, az út az épület jobb oldalán látható kapualjban megy tovább. Sajnos nem tudtuk megnézni mert nem volt nyitva. A neten található képek alapján mestermű.
- 941m Passo San Rocco - Hágó
- 1.467m Monte Stino - Végpont (8.kép) - Egy hihetetlen szerpentin végén egy vendéglő, körülötte semmi. Autóval nem nagyon találkoztunk, de az étterem tele. Itt megebédeltünk.
- 898m Persone - Hágó
- 603m Duzzasztó - Lago di Valvestino (9.kép) Mint már több helyen is láttuk, itt is kevés a tárolóban a víz. Gondban lesznek a villannyal az olaszok...
- Megálló az alagút után a tóparton. (10. kép) A tavat körbefutó út több pontján is találni hasonló megállókat. Érdemes pár percre megállni és egyszerűen csak gyönyörködni a tájban.
- Strada della Forra - egy külön történet...

A szobánk a semmi felett a 11. képen. Igen, a szobából olyan kilátás nyílik amit nehéz elképzelni.
Vacsora előtt még körbe néztünk a faluban. Tremosine elég kicsi hamar megvolt.

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-08-15

1: Leszállítottam a családot nagymamáékhoz, mindent is:)
2: Keresztül vágtam Észak-Magyarorszáhon full szerpentinen:)))
3: És ráadásképp még aznap fogyasztásrekordot döntöttem:)

Spoiler 5.6 igazából volt már 2 percig, de az egy gyorsítás nélküli M0 szakasz volt, nem életszerű:)

1, 2, 3. És ez mind egy autó !!! :)

Szóval megkerestük Giulia G pontját:))) Sikított, dobálta magát, amit el lehet ilyenkor képzelni, de tudod mikor neki is jó nem csak neked, már nem akar visszaváltani, csak forogni a végtelenbe és tovább :))) pssszt :D Nem láttál nem hallottál semmit, ilyen nem létezik ez csak a mesékben van :D

Hol kezdjem, szépen sorakoznak az emlékek, már most szomorú vagyok mert annyira veszélyesnek tartom a közúti huligánkodást még ha ésszel is csinálja az ember hogy ez nagyon kitüntetett napok egyike lehetett, és már múlt-idő, de az emlékek itt vannak:))) Meg aztán ott a pálya a versenypálya:)))

1: összepakoltunk a családdal szokásos óriás ruhástáskák és egyebek épp csak annyi hogy ne férjen be a csomagtartóba, végül is 5 emberre 2 hétre azért ez várható volt.
Jó akkor rakom fel a tetőboxot, de ugye az meg nem lesz teli, nem baj akkor vigyünk mindent is:D Miért fontos ez? Majd a nap további részében, de ezt már ismerjük, roller, kisbicikli, görkorcsolya, bili, még három roller, homokozó vödör... amit el tudsz képzelni az mind megy a tetőre :D

2: na de gondoltam egyet, család leadva, megkérdezem apósomékat, otthagyhatnám-e a tetőboxot náluk hogy ne kelljen visszavitorlázni Pestre így üresen:))) Pont befért a pinceajtón, így le tudtam szerelni, így már kicsit izgatottan vártam a másnapot, mert tudtam hogy ha már nincs box, csak azért sem a pályán fogok menni:D

Kinéztem egy útvonalat, Egerbakta Parád stb. Bükk Mátra, csupa szerpentin:)))
Nem voltak extrém elvárásaim csak akartam egy jó autózni, nem gondoltam hogy valami vad dolgot fogok csinálni, hisz biciklisek, motorosok, sok autó.. Nem akarok én senkit rémisztgetni, meg aztán vigyázni is kéne a vasra, hogy hosszan boldogíthasson minket, mert már mindenki a szívébe zárta:))))

Mit mondjak, ez valami fenomenális, ilyen kezes, és élvezetes utazó, családi és sport autót én még nem láttam, már értem mire csorgatja a nyáláat a teljes világ újságíróinak nagy százaléka, had idézzem Csikós Zsoltot:))) innen 32 sec kötelező :D Elmondja miért nem vesznek az emberk giuliát:P
Másik idevágó pár mondat: HAndras a villanypásztor is Giuliát szeretne titkon, csak nem meri bevallani:))) innen 32 sec kötelező ... viszon milyen jól fogyaszt.. hehe.. na majd az általam írt 3. részt is érdemes megfontoni..i ha már az a fontos:)

Szóval, teljes önfegyelemmel próbálom kiautózni amit merek a GIuliából, 12 literes fogyasztást sikerült összehozni, Egerben meg kellett állnom tankolni:D:D:D
A videót ide nem teszem be, de elhihetitek ez az autó egy ÁLOM:)))
Így ahogy van, 2L-es motor hátsókerék, tökély!!!! Megvalósult álom, a zsebferrarim ami viszi a családot is!!!

Szóval hogy mindenki ilyet akar és mégis dobozt vesz no comment...

3. utolsó csapás :))) Mátrából hazafele, mivel még volt ott egy kis dolgom este 10 fele indultam, és eléggé vadveszélyes időszak van, nem az a kérdés hogy lesz-e vad az úton, hanem hogy mennyi és hogy ki tudom-e kerülni.. Szóval ennek megfelelően reflektor fel, és tempomat 50-el indultam a szerpentin hátralevő szakaszán.

Teljesen jogosan mivel csak Pásztóig az úton velem szemben 1 őz, 2 muflon, 1 róka, és két béka volt amit kikerültem:))) A brekiket csak sajnáltam volna, de a többi az akár GTK-ra is vághatta volna az autóm... Szóval innen haza már nem az élvezet hanem az ész diktált:) A 21-es úton tempomat 110, és az M3-on és az M0-án is

Meg is lett az eredménye, megint olyan fogyasztást produkált az autó, hogy azt el nem hiszem ha mondják, jó volt benne egy szerpentin legurulás, de akkor is na... 5.7L/100
Tehát ha tényleg fogyasztás optimalizáltan akarnék vele közlekedni akkor dízeleket megszégyenítő fogyasztásra is képes:)))

És akkor itt a verdikt, a Giulia az autók iPhone-ja, nem lesz mindenkinek jó, lehet hogy van akinek más kell, de nekem ez a non plus ultra!!!

Had idézzem Steve Jobs-ot:)

És akkor aktualizálva: a Giulia, egy kényelmes, tágas családi autó, egy pukkasztóan jó kiállású zsebferrari és mindezt pofátlan jó fogyasztással is tudja fűszerezni.

Ha ha ha persze:)

Mondom, ismételjük együtt: Családi autó, zsebferrari, ami takarékos is.
Mégegyszer: Családi autó, zsebferrari, és takarékos is:)))

12756km Szeretem

One more thing, majd elfelejtettem: megrendeltem a váltófület hozzá, az éves szervizt követően megy is be, talán szülinapjára :)))

>> Egyébberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2023-08-15

Sokat vártam rá de csak kész lett a bódé.És szép a fényezés.Ráadásul olcsó sem volt.Nem akartam,hogy pár hónap mulva tele legyen kavicsnyommal az eleje.Mikor megvettem hellyel közzel le volt fóliázva az eleje,amit a fényezés miatt természetesen le kellett szedni.Elkezdtem durni a netet,de az a oszlopig 300k árajánlatoktól dobtam egy hátast.Keresgéltem számolgattam,és végül tanulópénzzel együtt 60-ért rendeltem 152 centi széles kavicsvédő fóliát.Jól sejtettem.Az első próba kuka lett😀.De nem adtam fel.A második próba már nem bántja az ingerküszöbömet ennyi pénzért😀Nem 100 százalékos.Van 1-2 apró buborék szinte minden elemen.Ez állítólag majd eltűnik.Ha nem az se zavar.Akinek mutattam eddig nem vette észre.Ha meg még egy picit poros is lesz végképp nem látszik.Márpedig egy fekete autó mindíg poros🤔Végül is lefóliáztam a motorháztetőt az első lököst az első sárvédőket a két a oszlopot és mind a nêgy ajtó alját a törésig.6 méter fólia kellett a mutatványhoz.