Blog

>> AutóápolásDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2023-08-28

Már egy jó ideje nézegettem a kipufogó végek állapotát, és hát nem voltam megelégedve a látvánnyal. Sajnos eléggé megette őket az idő meg ami ezzel jár..... Agyaltam már egy ideje, hogy mit kellene velük kezdeni aztán végülis a többek által javasolt megoldást választottam és nekiálltam kézi marógéppel és bele való különböző apró fejekkel letisztítani úgy, hogy lehetőleg semmi se sérüljön. Szerencsére nem is sérült semmi, de a végeredmény sem lett az igazi. Használtam hozzá többféle vegyszert is, króm tisztító folyadékot stb..., de nagyon nem vagyok elégedett vele. Az első kép az előtte, a második kép a közben, a harmadik kép az utána állapot. A távolság jól áll neki, akkor egészen mutatós csak közelről nem kell nézni. Sajnos valamilyen drasztikusabb megoldást kell találni rá.

Viszont, hogy sikerélmény is legyen végre bekerültek még az AlfaCity-n vásárolt méretpontos Brera szőnyegek. Szerintem nagyon jók! (4. és 5. kép)

A téli pihenő alatt, meg majd igyekszem kitalálni valamit a kipufogókra is, mert így nem maradhat az biztos....

>> Szerviznoxvill // Alfa 159 SW 1.9 JTD // 2023-08-27

Termosztát csere
Levegőszűrő
Pollenszűrő

Km 210.000

>> Egyébberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2023-08-26

Ha már egy kisebb vagyont költöttem a rozsda elleni harcra gondoltam adok egy esélyt az állagmegóvásnak is.Rendeltem 2 flakon sika viaszos üregvédő sprayt.Kiszedtem a csomagtérkárpitot.Némi vékony műanyag cső segítségével kifújtam a sárvédőket belülröl.A maradék ment a küszöbbe.Itt ért némi meglepi,aminek örültem is meg nem is.A fényező a küszöb aljában lévő gumidugókat gyönyörűen lerücsizte és színre fújta.Ugyanígy bestoppolta a küszöbspojler csavarjainak a helyét is.Némi töprengés után úgy döntöttem ezeket nem háborgatom.Furtam oldalanként 3 db 3mm-es lukat a küszöb alján.Ezen keresztül belenyomtam kb 4 deci üregvédőt oldalanként,majd a lukakat gumis alátéttel önfúró csavarral bestoppoltam.Nem a leg szakszerűbb,de legalább a víz nem jut be egy darabig.

>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2023-08-26

Nézzük a történéseket felhasználói szemmel:
- kellett utántölteni még télen 0,5L fagyálót a turbo körbe azóta ok
- kellett utántölteni 9k km után 2dl olajat, ez is ok

- egyszer egy helytelen töltő leválasztás után egy csomó hibakódot kiírt, aztán az utca végére mindet elhagyta, bocs..
- a központi rendszer 1 év alat vagy 2-3 alaklommal újraindult
- egyszer helytelen olajszintet mutatott, meggyógyult
- bizonyos helyeken nem érzi a hátsó zár a rádiós kulcsot, ez elektromágneses zavar, mert ugyan azokon a parkolóhelyeken csinálja, gondolom földkábal vagy hasonlók

Valós hibára utaló jelenségek:
- egyszer komoly nyüstölés közben (hungaroring tanpálya) felpattant a mocitető fele, állítottam rajta
- emelkedőn legurulva, hátramenetbe téve pattan valami a futóművön, ezt majd mondanom kellene, mert valahol olvastam (ezt imádják a szakik:D) hogy a féltengely ha nem nyomatékra van meghúzva akkor csinálja ezt terhelésváltásra

Kialakult rituálék:
- ha elindítom csak akkor rakom sebességbe mikor az alapjárat már beállt 900-ra, ezelőtt van egy enyhe rántás gondolom akkor szegényiti le a keveréket, és méri be a motor mi a min. megfelelő
- csepptöltőt használok, kiegészítő kábellel, csomagtartót egy kendővel rázárom, mindig először a töltőt húzom ki utána csatlakoztatom le
- a garázsba beállva úgy zárom le hogy a vezetőajtón nyomom a belső lakatot, utána a tetőn a lámpa leoltást és becsukva nem húzza be a tükröt.
-illetve minden garázsba állás előtt ajtó myitással csekkolom az elejét nincs túl sok hely, nem menőzök, ha az egyik oldalon megvan az 5cm a másik is be fog férni, ennyit megér

Na ezt érzem szervíz előtt, fék van még, gumi ok, fogyasztas ok, nézzük mit mond a profi;)

>> EseményMáté147 // Alfa Giulietta 1.75 Tbi QV // 2023-08-25

Azt hiszem rendszert csinálok ebből, hogy évente egy kis összefoglaló jellegű dolgot írjak, hogyha eladásra kerül az autó, akkor valaki itt utána tud olvasni/nézni.
Nos, egy év elrepült, kötelező olaj és szűrők cseréje megtörtént Csadó Bencének hála, illetve rugalmasságáért!!!(Nem mindennapi használatra van az autó, így jobbik esetben, ha beleszalad 8ezer km két olajcsere periódus közt.
Májusban volt műszaki vizsgán, természetesen semmi gondot nem találtak.
Júniusban az autóban lévő blue&me egység sikeresen megadta magát, így hosszas keresgélés után végül ki lett váltva Loudlink-re.( Köszönet Arnoldnak a sok infóért és segítségéért) Autó alá kerültek a garázsban őrzött BBS kerekek is. Elől 8 mm, hátul 6 mm nyomtáv került, illetve új csavarokat kapott. Azt hiszem ez feltette az i-re a pontot. Kellemes az összkép a szemnek, kivéve az autó magassága. (Sajnos ez a mánia a 147 után megmaradt 😅)Összességében egyenlőre ennyi, tervben van a közeljövőben a polír frissítése a Füzestuning által, illetve egyéb extra dolgok beszerzése, de jövőre majd jön az összefoglaló róla úgyis!

>> SzervizPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2023-08-24

Várpalotán került sor a Giulietta éves karbantartására.

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertyacsere volt a program.
Reggelre vittem az autót, 12 után indulhattam is haza.

Sajnos a tervezett hátsó féktárcsák és betétek cseréje nem valósulhatott meg “alkatrészhiba” miatt, de Csöri szerint a régi is bírja még a következő esedékes karbantartásig, így addig “bekkelünk” majd.🙂

Km: 141.200

>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-08-24

Epitve hátsó dob

10w40

Mára 181 km és bő 5 óra hegyi túra volt betervezve (1.kép)
Sajnos az idő nem az elvárásoknak megfelelően alakult (eső és hatalmas köd várt minket a hegyekben), ezért néhány pontot kihagytunk.

- Strada della Forra - Most lefelé mentünk, mert reggel még két irányban járható. Napközben csak felfelé. Vagy 4 második világháborús Jeep jött szembe. Az egyik még gulyáságyút is húzott. Bőszen integettünk egymásnak.
- 287m Passo S. Giovanni - a tó északi végére vezető úton van, már többször jártunk erre.
- Találtam egy panoráma utat, de nem láttunk belőle semmit (2.kép)
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó (3.kép) - Nulla kilátás

A következő tervezett helyet kihagytuk, mert az egy autónyi szélességű és visszafordító kanyarokkal teletűzdelt utakon nem volt nagy élvezet 10-20 méteres látótávolsággal kocsikázni. (1.289m Passo Pozza della Cola)
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina (7.kép)
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó (4.kép) - itt már néha kiláttunk a felhőkből.
- 1.430m Chalet Novezza (5.kép) - Itt ittunk egy kávét meg némi üdítőt. Rajtunk kívül senki sem volt a vendéglőben. Maga a fa épület is érdekes volt.
- 1.235m Rifugio Novezzina - (6.kép)
- Santuario Madonna della Corona - Itt már jártunk korábban, most kihagytuk mert a kilátás miatt lenne érdemes ide lemenni.
- A hegyekben találtunk egy katonai temetőt: Sacriro del Monte Baldo (8.kép)
- A hegyekből a partra vezető úton több helyen is csodálatos panorámát láthattunk. (egy a sok közül a 9.képen)
- Aril folyó (8.kép) - Itt meg kell állni és a folyó TELJES hosszát érdemes végigsétálni. 175 méter a forrástól a torkolatig :-)
- Malcesine-ban közvetlenül a tó partján található étteremben megebédeltünk.
- A hegyekben sok koszt szedtünk össze (némi tehénlepényt is) ezért és mert közben elállt az eső lemostam PHuBi-t. (11.kép)
- Strada della Forra jött, most felfelé. Ma mindkét irányban megvolt :-)
Innentől átadtuk magunkat az édes semmittevésnek, amit csak egy laza vacsora erejéig szakítottunk meg. (12.kép)

>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-07-26

Még a gyáriak voltak, kezdtek nagyon odalenni. Előre Bosch, hátra Valeo ment.