Blog
Km : 218.500
Még év elején írtam a kocsiról, azóta történt pár dolog, még egy váltó elvérzett és 2 kuplung , kapott egy R110 pumpát és kapott Colombo & Bariani vezérműtengelyeket , jelenleg 436ló és 723nm vagyunk csak símán dízelel, methanol ki került.
Kuplung kérdés egyelőre megoldva , 5 agú szinterrel és dupla nyomólappal.
Versenyeken is ott vagyunk , sajnos puntokkal nehezen bírok de probálkozom ,sajnos nagyon könnyüek.
Kapott egy halál pontos nyomás mérő órát is ami map szenzorról kapja a jelet .
kb ennyi egyelőre , a 436lovas program nem a kihegyezett , következő versenyre csinálok egy olyat és megmérem , remélem 450-460 lovat el érem.
motor még mindig a gyári és hibátlan , ami fogy az a váltó , és kuplung ,de ez legyen a legnagyobb baja.
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Szóval nem is nagyon értem, hogy telhetett már el 2 év, mióta átvettem az autót, de eljött az ideje a 2. éves szerviznek is.
Mivel a 07.11-ei Rammstein koncertre már kivettem egy szabit, így kézenfekvő volt, hogy aznap délelőtt elszaladok az autóval megejteni az éves revíziót.
A szokásos olaj és szűrők cseréjén túl így a 2. évben a fékolaj is cserélve lett. Kellett még egy fényszóró beállítás is, mivel észrevettem, hogy nem jól áll be a xenon és nagyon magasra világít. Ezt sűrűn jelezték nekem éjszaka a szembejövők is. Most már viszont minden rendben.
A legjobb része a dolognak, hogy anno befizettem a 45k km / 3 éves Easy Care csomagra, így ez a szerviz sem került nekem semmibe :D
Előbb-utóbb minden GT-nél és 147-esnél eltörnek a patentek amik a légzsák takaró műanyagot tarták a helyén. Amikor megvettem az autót rendeltem 2db patentet a többi alkatrész mellé, de csak most törtek el, úgyhogy gyorsan kicseréltem 10 perc alatt.
2db kell.
Cikkszám: 71713084
Mivel a becsípődés gátló nem működött a bal oldalon ezért az ablakot csak kb 5 centinként lehetett felhúzni. Próbáltam kalibrálni, meg google-zni a megoldást, sikertelenül.
Leszedtem a kárpitot megint...a fenébe az egyik csatlakozó nem volt összedugva. Én ott sem voltam. 😅
Elkészült az alumínium helyett rozsdamentes anyagból az egyedi felirat.
A rajta lévő matricát GT cartárs készítette, ismét remek munkát végzett, köszönet érte!
Sokat "dob" az autón, ezzel még egyedibbek vagyunk :)
Idő közben leszereltem a hengerfejeket és az olajteknőt. Ez a motor már volt szétszedve. Az egyik dugattyú tetején jobban, kettőn kisebb mértékben látszik hogy valamit "megevett". Feltehetőleg a a perselyeket is cserélték. A hajtókat és főtengely csapágyakból 1-1 db-ot szedtem csak le az olajpumpától távolabbi oldalon és mindegyik szinte hibátlannak tűnt, ezért nem is fűztem szét. Remélhetőleg a gyűrűket is cserélték amikor szét volt szedve. Az olajteknő csavarjaiból viszont kettő is beletört, ezeket szenvedés volt kiszedni.
A hengerfejeket a győrzámolyi 2T+M síkolta. A szelepeket becsiszolta és a szelepszár szimmeringeket kicserélte. Payen tömítéskészletet vettem, ezek is ebből származnak.
A további összerakás folyamatban csak sajnos kevés az időm.
Úgy számoltam, hogy közvetlenül a hideg front után talán meg lehet tenni egy ilyen túrát a hegyekben, nem lesz túl meleg.
Sajos nem tudtam az autót előkészíteni, reggel kellett kiásni a benti helyről a garázsban, majd tankolás, de sikerült korán indulni.
Törtel után a vacak úton átdöcögtem, aztán Jászapáti, Heves. Ez egy tíz perccel gyorsabb útvonal, mint a ceglédi és összességében kevesebb a zötyögés is.
Heves előtt hosszú, széles úton előztem pár teherautót, majd jött a nagy négykarikás fényes hűtőmaszk, egyre közelebb, beosontam két teherautó közé, hadd menjen. Elkerült, folytattam az előzést, majd nyomott egy telit (pici füstpamacs, az újak is füstpamacsoznak?). Uccu utána, nem tudott meglógni. Persze van az a sebesség ahol a légellenállás már eldönti a javára a dolgot. De mégis hogy van ez?! Ennyire a fogyasztás miatt visszaszelidítették gyorsításkor ezeket a 150-170le forma autókat. Mi lenne ha belereszelnék még 30 lóerőt? Kényelmetlen lenne neki...A túlmotorizált autó, mint az alulmotorizált egyaránt idegesítő lehet. Akkor meg mindent összehúzni, áttételek, futómű. Sok bonyodalom, precízkedés, kísérletezgetés, csalódás, idő, megminden. Ez így egy összhang a gyári állapotában, virsli gumikkal és ebben maradtam. Efféle hasztalanságokkal szórakoztattam magam, míg elhagytam Eger városát és az első kanyarokhoz értem. Szerencsém volt, Szarvaskőig mehettem egy jót. Ekkor még érződött, hogy össze kell szoknunk, csalóka az autó, mert nagyot dől, ezért kicsit szögeltesen haladtam. Balatonnál a csúszós oldalon szokás szerint kitapogattam az autót. Öt kört mentem, összerázódtunk újra. Ózdon tankolás. Bánréve, Tornalja. Szenzációs ez a térképen alig jelölt Gömörfalva, Lévárt, Deresk, Kövi, Rákos kicsike út. Hullámvasút, kanyarok, főként negyedikes, néha három, ritkán ötös. Hétköznap volt, most láttam vagy négy szemben haladó autót.
Szirk felé vettem a kanyart, a faluban mögém került egy kis piros C2 Sport. Tábla után mindenki igyekezett a visszafordítós szerpentinen felfelé, pár kanyar után elengedtem, nem lehet gyorsabban, letúrja az orrát, megköszönte, majd javítottam az ívelés technikáján. Persze lehet még gyorsabban, de az már egy teljesen más technika. Pár kanyar után letért. Helyi volt, gyors kisautóval...(lehet mégis kellene reszelni ezon a motoron?) Turcsokig lehet tovább élvezni a teljes visszafordítos, előtte három, kettő kanyarokat a vadonatúj aszfalton. Klassz ahogy az ember gépészkedik, dupla kuplung rugdosás, fék-gázfröccs, a hangja állati jó, hörög, durrog, nyikkanak a gumik fékezéskor, majd a kanyarban is, de másképp. Lubény, Jólsva, Csetnek, Veszverés végig szimpatikus kanyargós utakon, majd fel a hegyre Nyilas felé. Egy teherautó volt a hegyen, az pont elém került a szerpentines részen, így megálltam, hadd igyekezzen. Nekieredtem, majd mikor utolértem újra, pont adódott egy alkalom és elkerültem. Van itt is jópár visszafordítós kanyar. A szokásos pihenőnél megálltam. Négy motoros cseh vitéz ebédelt és forgatta a térképet a fedett helyen, nekem maradt az állóhely a napon. Egyikőjük mutatta a képet milyen fájin kis piros 1973-as Triumph Spitfire van neki. Gyors ebéd után elindultam le a hegyről, vissza Veszverésig. Ekkor igazítottam a terven. Nem autózom most Rozsnyón keresztül Stószig. Inkább megyek többet a Turcsok-Nyustya szakaszon, ha időm, kedvem engedi. Mindjárt Szirknél meg is fordultam, ez tényleg annyira az öreg Alfámnak való útszakasz. Csak Turcsokig, majd vissza. A Ratkó-Nyustya is nagyon klassz, kicsit rosszabb az aszfalt, de lehet menni. Alapvetően négyeses, néha három. A gumi nagyon nem szereti ezt sem. Ha néha elszámolom magam és kellene a hármas, a kanyar vége előtt nem lehet a kormányt elengedni a váltáshoz. Kell kapaszkodni, ilyen a korabeli kormányzás. Kicsit jobban figyeltem a balos kanyarokban rejlő lehetőségekre is. Pont olyanok itt a kanyarok, hogy ki kell hajolni a kifordított elefátfül takarása miatt, hogy az utat, ívet szemmel lehessen tartani.
Kaptam javaslatot a Herencsvölgy-Breznóbánya most befejezett útszakaszra. Úgy döntöttem megnézem milyen lehet. Klenócon keresztül Rimakokováig maradt még az út jellege, de utána Herencsvölgyig kicsit lapos volt élmény szempontból, bár nem egy alföldi út az sem, de ugye előtte a legjobb helyeken jártam. Feketebalogig tényleg elsőrangú, bár a nap folyamán ez volt a legforgalmasabb hegyi út. Egy motors aggatott, így megálltam egy kis időre, ha már nem volt szíves elengedni. Feketebalognál még folyt az építkezés, ezért megfordultam.
Rimakokova, Klenóc, Nyustya, Szirk, Turcsok. A legjobb. Tehát akkor még egyszer meg kell nézni változott-e valami Nyustyán.
Hoppá, hol is állunk a benzinnel? Nehéz megállapítani mert a kanyarkoban az üres és a háromnegyed között lengedez a mutató, sík hely meg nincs, ha meg is állok. Inkább tegyünk egy picit bele, Tornaljáig szűk lehet, minek ezen idegeskedni. Csak 95-ös volt, azzal csörög, így csak hét litert adtam neki. Alhangon a gyári előírt 98-as így megvolt. Utoljára meghajtottam Ratkóig a kanyarokban a kisautót. Jobbos Rákosnál, jött az utolsó remek rész. Jól begyakoroltam a ballábas fékezést, sokáig nem találtam meg a kényelmes módját a tipikus olaszos majompóz és az állópedálok miatt. A jobb láb sarkát egy kicsit a váltó felé kell tartani, így frankón rá lehet ugrani ballal a fékre.
Hát ennyi volt. Nagyot ment a kis Alfa, nem lehet megunni, őrület.
Lévárton még megálltam a Turul szobornál amit az 1947-ben kitelepített fél falu magyarjainak emlékére emeltek. Kicsit elmerengtem, majd az épp megálló tornaljai buszból jött a kérdés: - Nagyon szép autó, melyik évből?
Ózdon tankolás, hogy elérjek hazáig. Balatonon a csúszóson lefelé még pár magabiztos búcsúkanyar. Tényleg jól megéreztem az autót a nap során.
Jön a felejtés hosszú időszaka.
955km
36517km
Kecskemét-Törtel-Abony-Jászapáti-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Bánréve-Lévárt-Szirk-Turcsok-Jólsva-Veszverés-Nyilas-Sedlo Gajnár, vissza-Veszverés-Jólsva-Turcsok-Szirk vissza-Turcsok vissza-Ratkó-Nyustya-Klenóc-Herencsvölgy-Feketebalog vissza-Klenóc-Nyustya-Turcsok vissza-Nyustya vissza-Rákos-Kövi-Deresk-Lévárt-Bánréve-Ózd-Balaton-Eger-Heves-Jászapáti-Abony-Törtel-Kecskemét
kép1 reggel Deresk közelében
kép2 Jólsva és Turcsok között fel a hegyre
kép3 Feketebalog után visszafelé
kép4 ugyanott, a fák mögött a Garam-völgye és az Alacsony-Tátra
kép5 az ismert történelem során a háromszor teljesen leégett Kövi község temploma mellett
kép6 Turul szobor a kitelepített magyarok emlékére Lévárton
kép7 ugyanott, a községi hivatal
2023.05.30-06.26 /Alfa-Szatmári Monza Kft./ (201 475km)
• Alsó-felső szelepfedél és szívósor fényezés
• Szelepfedél tömítés csere
• Bal és Jobb ajtóhatároló csere
• Bal és Jobb ablakemelő motor csere
• Bal ablakemelő kezelő csere
• Motorháztető teleszkóp csere
• Multi kormány kapcsoló csere
Olaj csere. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő.
Km: 211.100
Évek óta nem jutottam el AlfaCitybe, és idén is rezgett a léc munka miatt, de végül csak odaértünk. Nekem tetszik a sziget, és nagyon jól sikerült a rendezvény. Vályi Pista hatalmas arc, nagyon tud mesélni, az égető napon állva még több órán keresztül szívesen hallgattam volna.
Sok képet nem csináltam, de látszik, hogy a telefonom kamerája nem volt elemében (lesett róla a külső lencse, szörnyű minőségű képeket készített).