Blog
Munka miatt Balatonfüred és Budapest között kellett ingáznom. M7-esen, 711-esen és a 71-es úton közlekedtem, helyben pedig sok városi használat is volt.. A fogyasztás most is baráti lett, bár nem a fogyasztása miatt van Giulietta-m :) A megtett táv kb. 130 Km-rel több mint a fotón, mert elfelejtettem induláskor nullázni.
Az autó a közelben garázdálkodó nyestnek is megtetszett és megrágcsálta az antennámat. Szerencsére mást nem bántott.
A vízhűtő felső része elvált és folyatta a vizet. Rendeltem egy újat, de mivel a szakálmetal webshopjában az NRF márkájúhoz az volt írva hogy "réz" pont mint az eredeti, és kb 20 ezerrel drágább is volt, ezért ezt rendeltem. Sajnos ez kidobott pénz volt, mert ugyanúgy Mahle-t kaptam, ami pont olyan silány minőségű mnt amit kiszedtem. Nem érdemes a drágábbak közül választani, pont azt tudja a fele annyiba kerülő is.
https://www.bridgestonetire.com/learn/maintenance/tire-rotation/
Ezzel még soha nem foglalkoztam, de a minap rácsodálkoztam valamire.
Az előző felületes szemle után örömködtem, hogy az öreg Alfa milyen egyformán eszi a gumit elől is. Ami a 156-hoz képest igaz is, de a balos első külső blokkjainak forgásiránnyal ellentétes oldala szinte már teljesen legömbölyödtek. Nem sok a különbség talán 1mm a túloldalihoz képest.
Két dologra tudok gondolni.
-Az aszimmetrikus gumi a bal oldalon kevésbé viseli a szívatást, mert másképpen ívelnek a blokk belépő és kilépő élei mint a túloldalon.
-És/vagy átlagban a jobbos kanyarok élesebbek a jobboldali közlekedés miatt, hiába csinálja tempós autózáskor a late apex technikát éles kanyarban az ember - ha teheti. Valószínűleg ez lehet igazából a fontosabb érv.
Úgyhogy ez a gumi itt befejezte a feladatát.
Kérdés, hogy az X pattern vagy a rearward crossing módszer adja ki a legjobban a megoldást. Arra jutottam, hogy ebben az esetben az X csere szükséges. A jobb hátsó a legjobb állapotú, az meg jön ide a kellemetlen bal első helyre. (jobb első ment bal hátra és fordítva)
El is készült, egyúttal a kerékjáratokat átkentem Hammerite Waxoillal. Próbáltam a felni belsejét is lemosni, nem lett szebb.
Lassan a piszkos túraautóból kiállítási darab lesz.
Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállas-Kmét
~70km
Pompás kis gurulás volt. Repült.
A vezetőoldali belső ajtókilincs eltört, ennek a cseréje megtörtént. Nem túl bíztató, hogy a javításhoz rendelt új kilincs is eltört beszerelés közben, így egy újabbat kellett rendelnie a szerviznek. Meglátjuk mennyire lesz hosszúéletű, de azt több helyen lehetett olvasni, hogy sajnos nem túl jó konstrukció és igen törékeny.
Azóta minden utasnak felhívom a figyelmét, hogy nagyon óvatosan bánjon a kilinccsel. :-)
A szerviz során kiderült, hogy hiányzik a baloldali ajtó alján lévő ajtóküszöb világítás, így ez pótolva lett.
A szerelést az Alfa Szatmári végezte.
Kiégett a jobboldali tompított fényszóró izzója, amit szerencsére sikerült kicserélni bontás nélkül. Az Osram Nightbreaker Silver 55W-ra esett a választás. A baloldalit is ki szeretném cseréltetni, hogy egyforma legyen mindkét oldalon, de ehhez már bontani kellene a dolgokat. Ez hamarosan szervizben fog megtörténni.
Többéves gondolkodás után úgy éreztem, hogy eljött a pillanat, hogy saját autóm legyen. Először átlagosabb márkákat is típusokat néztem, de aztán elkattant valami és elhatároztam, hogy nekem egy Alfa Romeo Giulietta kell. :-)
Az autóra a HAHU-n találtam és már a leírásból is kitűnt, hogy akkori tulajdonosa nagyon nagy figyelmet fordított arra, hogy az autó mind esztétikailag, mind műszakilag rendben legyen. Rendkívül szimpatikus volt, hogy az autó nála töltött 7 évét vezette az AlfaAmore blogján, így részletesen látszódott, hogy milyen javítások vagy események történtek a kocsival az elmúlt években. Az autó otci cartársé volt, aki rendkívül jó és lelkiismeretes tulajdonosa volt, amit ezúton is köszönök! Próbálok én is ilyen jó gazdája lenni.
Szóval, ezen a napon vettem át ezt a csodát, így indult útjára "Alfás karrierem". Remélem sok boldog év vár ránk együtt. :-)
Első telipakolt út.
Első "olaj nincs maxon" jelzés..
Első kültéren elszenvedett vihar.
Szépen sorjában: összepakolva láttam hogy bizony a csomagok meghaladják a csomagtartó ürtartalmát, és erre még érkeztek a csomagok szóval nincs mese, megy föl a box és lássuk mi lesz. És mi lett, elfértünk, pont ahogy tervezve lett, telipakoltuk, mindent is elvittünk.. sátor, kiskocsi, polyfoam, hűtőtáska, görgkorcsolya, gumikrokodil:D
A fogyasztás kb. jól alakult előtte egy intenzív városi dugózással együtt és 140-es pálya tempóval, 10.3 L/100 lett, ebben benne volt pár gyorsítás is:)))
Egyértelmű hogy megnöveli az autó légellenállását a box, nem is engedtem neki hogy 8-asban 2000 körül csettegjen, szépen dinamicban 2500-as fordulaton közlekedtünk:)
Ugrik 170-re kupakkal is:)
Megérkezve legalább be tudtam parkolni kerítésen belülre, de sajnos tető nem jutott neki, és egyik este jött is a vihar, kölcsönösen idegállapotba kerültünk Giuliával együtt:P
Ő giuliasága azzal próbált plusz törődést kiharcolni hogy mutatott nekem egy olaj kéne szimbólumot:P (mint kiderült a helyben járatás emelkedőn, a beparkolás stb. kapcsán mentette el ferdén a hibás értéket amit a vihar előtt bemutatott)
Innen duplán idegeskedtem hogy most akkor ez igaz, vagy mi legyen + itt fogja nekem elverni a jég szegény gépsárkányt...?
De végül egy közepes monszummal megúsztuk, és következő indítás és egy rövid karika során a manual szerinti vízszintes talajon olaj mérés után és azóta is már maxon van az olaj újra:)
Szóval helykínálat: elégszéges:) (családnál nincs olyan hogy elég:D)
Menettulajdonságok: Álom
Kinézet: pukkasztó:)
.. újabb kis karcokat fedeztem fel, de még bízok benne hogy csak bogár, aminek a nagját már leszedtem.. majd kiderül, update, bogár volt:)
- viszont új tudással lettem gazdagabb, van a benzines Giuliának nívópálcája:) igaz csak a karter oldalába belecsavarva, de létezik titkolt manuális módszer az olajszint megállapításár:)
Már vásárlásnál is jelezte, akitől vettem az autót, hogy bedobálja az egr hibát városi közlekedés alatt, és ez a hiba nálam is fenn állt, folyamatosan.
EGR-t tudtam, hogy le kell falazni és kiírni, sort kerítettem rá a szerelőmnél.
A fogyasztás visszaállt a reális értékre.
Hibajelző nem világít, hiba megszűnt.