Blog
Megjártuk Olaszországot. Tengerpart, Lido di Spina volt az úticél, de azért jártunk másfelé is. Megnéztük a Mirabilandia vidámparkot, Comacchiot, Trevisot és érintőlegesen Padovát és Argentát is.Valamint egy helyi szervizt, mert ahogy előző blogbejegyzésemben írtam, az akku megadta magát.
Hazafelé Padova mellett még egy paparazzi fotó is készült rólunk az autópályán, az egyik Facebook csoport tagja által. :-)
Június 20-án megkapta az autó a magyar rendszámot.
Igazából, honosítani kellett, mert ez év augusztusáig volt osztrák műszakija.
Közben, az első pajzson fekete fóliával változtattam, nekem így jobban tetszik, illetve kapott egy olasz matricát is a lámpa mellett.
Amikor megvettem az autót már akkor sem tetszett, hogy a csomagtér ajtó spoilerja nagyon vissza volt mattulva, szóval míg várt az autó a rendszámra ezt orvosoltuk.
Előtte képet elfelejtettem készíteni, így csak a végeredményt tudom feltenni.
Már úgy vettem az autót, hogy tudtam a motorháztető cserés lesz.
Mivel az éleknél nagyon fel volt hólyagosodva, és szépen nem lehetett volna javítani.
Az alfadepotól tudtam beszerezni egy rozsdamentes motorháztetőt, fehér színben.
A fényezőm szépen lefújta, majd fel is került az autóra.
Így azért más a látvány.
Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.
Alámerültem. Pár olajcseppet le kellett töröljek, ami nem jó hír, mert sok órát dolgoztam miatta 2021-ben. A kuplung harang alatt megjelent a valtóolaj. A lendkerék csapagycsésze két csavarjan keresztül és/vagy a szivartömítésnél is előjött az olaj.
A jó hír, hogy nincs ennél rosszabb hír.
Mehet.
Olaj fogyott, de a 4-5000-es motorfék üzemek a hegyekben ezt teszik.
A gumikat is bemértem, már túl vannak az élettartam bő felén. Két éve futnak. Tavaly tettem előre a hátsókat. Tetszik, hogy elég egyenletesen kopnak kivül-belül.(nem úgy mint a 156) Aszimmetrikus, nem lehet vele játszani kiforditom-befordítom játékot.
Hátul nem meglepő a merev tengely miatt, inkább az elsőkön csodálkozom. Szerintem a gyári 165 szélesség (keskenység) is segít ebben.
35 fok felett nem volt az igazi. Elszökött egy kis gáz, vissza lett töltve a gyári mennyiség. Szivárgás nincs, normálisnak mondták a dolgot.
94.330 km
Az előző tulaj, 243 ezer km-nél csinált szervizt az autóra.
Akkor Meisterteile olajat raktak bele.
Én azzal az olajjal nem nagyon akartam használni, szóval egyből megcsináltuk rá a kötelező szervizt.
Nekem a 156 ba, az elmúlt 10 évbe a Selenia bevált, ezért azt kapott most is az autó.
Selenia Wr Diesel 5w30.
Cserélve lett a levegő és a pollenszűrő is.
Km óra állása: 250876 km
Mielőtt ment volna az autó honosításra, ugye át lett nézve, és a bal alsó lengőkar első és hátsó szilentje ki volt szakadva.
Szilenteket nem akartam cseréltetni, ezért komplett új TRW lengőkart kapott az autó.
Illetve mivel a bal felső lengőkar úgy nyikorgott, mint egy lovaskocsi, az is szintén cserélve lett, szintén TRW lengőkarra.
A jövő héten a futómű állításra is sor kerül.