Blog

>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2023-05-10

2023.05.09.
Facebook csoportban osztottak meg nagyon jó dolgokat a fejegységgel kapcsolatban, ehhez első sorban kellett egy szoftverfrissítés ez a videó nagyon részletes, és nagy segítség. Majd következő lépésben ellenőriztem, hogy tud-e tolató kamerát kezelni (teszt 5.kép), és tudja :)
Majd holnap folytatom, térképfrissítéssel, meg ha találok itthon megfelelő vezetéket a kamerának, akkor azt is telepítem...
2023.05.10.
A térképfrissítést megcsináltam, kezdetnek az indítási képernyő változott meg, de a frissítés nem sikerült elsőre (8. kép), sőt másodikra sem. Gyanakodni kezdtem, hogy hibássan jött le fájl, már kicsomagolásnál több POI fájlra panaszkodott a windows csomagoló programja, hogy nem áthelyezhető, de a winrar program egy kivételével mindent kicsomagolt, majd újra letöltöttem, ez után már csak azt az egy fájlt másoltam pluszban a pendrivera. Na ezzel kisérleteztem kétszer. Úgy tünt itt volt a hiba, a pendrivot lepucoltam, és a már másodjára letöltött fájlt kicsomagolva és felmásolva, már rendben vot (9. kép)...
2023.05.11.
Beépült a kamera is, nagyjából követtem a leírást. Nekem volt egy régi jó minőségű árnyékolt hongszóró kábelem, szerelhető RCA csatlakozókkal a vegén, így ezt befűzes után méretre vágtam. Mielőtt befűztem volna teszteltem mindent, hogy működik-e rendesen, mert a kamerám is kicsit eltért a leírtaktól. A jobb oldalon a küszöb melletti kabelkorbácsnál vittem hátra a vezetéket. Ami nem szerepel a videóban, hogy honnan kap áramot a kamera. Persze a tolató lámpáról célszerű áramot vinni. Én még mielőtt az ajtóba érkezne a vezeték ott kötöttem rá a 12v-ot(szürke fekete csíkkal), testet pedig a csaomagtatróban az ülés háttámlát rogzítő csavarhoz kötöttem, kárpit alatt van nem látszik. A prizmát a lökhárítóból nem tudtam kivenni, nagyon nem is feszegettem, nehogy megsérüljön a fényezés, belülről meg nem tudtam oda nyúlni, de a csomibol le lehet ereszteni a vezetéket, majd onnan fel lehet játszani a rendszámtábla világításához.
Nekem kb. 4.5 óras mutatvány volt beszerelni. Jó, nem is kapkodtam vele.

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2023-05-09

Idén kicsit későn volt az ébresztő. Télire felhoztam az akksit és időnként töltőre raktam. A visszarakáshoz, egy bundás segítségem is volt 😂

Az idei első krúzolás most csak egy rövid, kb. 30 Km-es gurulás és tankolás volt.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-05-09

Végre úgy használtam a gépet ahogy azt eredetileg terveztem:)))

NEeeeeeem volt könnyű megállni... :)

Kb. 2 hete kuksolt a garázsban töltőre dugva, aztán eljött anyáknapja és rávettük magunkat egy M3 oda-vissza a hétvégi körre :)

Oda fele úton mivel 21h után indultunk minden sima volt:) Gondoltam megajándékozom feleségem az Alfázás örömével, és felajánlottam neki hogy vezethet végig, de olyan fáradt volt az egész napi kertben tevékenykedés miatt, hogy nem vállalta:) Ok akkor maradok én:)))

Továbbra is foglalkoztat a mi a jó az autónak, hogy szereti ha vezetik témakör, és ezt ismételten tovább fejlesztettem, most se nem siettünk, se nem túlélő módban féktávról féktárvra menekültönk az idióták elől :D

M0: D módban 100-110 km/h körül gurulva szépen 1800-2000 RPM körül (manuálban csekkolva 7-es sebességben tartotta magát) mivel tempomattal gurultunk így a fogyasztáson nem látszott hogy többet enne mint normal-ban. Szóval az M0-án Dinamic-ba kell rakni akkor nem akar 1300-as fordulaton hegynek fel röfögni :)

M3: itt már mindegy mibe raktam, mert 130-nál eléri a 8-as sebességgel is a 2000-es fordulatot, így szintén tempomattal végig gurultuk a távot, néhány felhajtós örömteli gyorsítással alapvetően nyugodt közlekedéssel, a fogyasztásom is normalizálódott 8.2 ennek már több köze van a katalógus adatokhoz :D :)

( tankolás óta csak két rövid kör jutott 1-1km hideg motoral, ami miatt 15L-en volt kiakadva, na ez már nekem is sok:D)

Nagyon szeretem mikor az egész rendszer átmelegszik és érezhető hogy pont úgy működik minden mint ahogy a tervező asztalon kitalálták, engedek néha a csábításnak manuálba átdobva a váltót milyen szépen váltogat vissza, milyen szépen dobja a következő sebességet terhelés alatt :)

Más ez mint a városban épp bemelegedett motorral tötyögni, szépen átmelegedett trombitáló kipufogóval, váltóval és minden penge és életteli:))) Öröm a gyorsítás:)

Szokásos rigolyáimat most is betartottam, extrém körültekintő pakolóhely keresés, lehetőleg olyan mellé aki nem megy sehova :D:D:D
De miután bemondták hogy jégeső várható még a villanyautók fedett napelemes töltő helyét is kisasoltam, hogy én biz beállok oda ha úgy alakul:D

Hát vasárnap már az elején említett népszopásba torkollott a hazaút, a mindenki most megy, közben jégesők, zivatarok vonulnak át a pálya felett, bogarak, baleset.. ami kell::P De nézve az időképet szépen megvártuk kúton a zuhékat, így minket elkerült:)

Talán egy fokkal jobb volt a közmorál mint előzőleg tapasztaltam de igazából enyhén szólva is inkább pórias mentalitásra vall... csak pár példa:
35km/val gurul mindkét sáv.. BMW az elválasztó vonalon gurul, hogy eresszék már el.. HOVA?:D Suzuki Stift 1.0 bőgő motorral érkezik és próbálja bizonygatni hogy ő nagyon menne:D de hova.. mina különbség a két ember között?:D Semmi:D

A tolakodók a legalja, ilyenkor szépen megnyomódik a pedál, ha üres előttem a pálya és go, majd szépen kisorolok és eleresztem a húgyagyút, ha majd újra utólér :D

Szóval kb. látom már mit várnak el az emberek egy ilyan autótól és én megadom nekik, se többet se kevesebbet :))))
Határozott relatív sebességgel távolodok, vagy előzök, nincs félreértés:)))

Ha pedig van hely akkor normálisan lehet közlekedni, ha nincs akkor hallgatom ahogy gangol vissza a 8 sebességes ZF és gurgulázik a motor:))) Jó ez így mindenkinek:)

7900km

 
>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-05-01

Egész sokat kellett várnom az első bírságomra a Zölddel. Egyébként egy elég piti, 76 km/h-s sebességű kanyarvétellel buktam meg egy 60-as táblánál a 66. számú főúton Pécs felé. Nem kellett volna felraknom az első rendszámot, most nem lett volna bírság :)

>> Tuning és extraFangio // Alfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2023-05-08

A történet régen kezdődött. Piritu cartárs beszerelte a Spiderébe a tempomatot, a sikerén felbuzdulva, mi is megcsináltuk a 156-on.
A 156 "nyugdíjba vonult", így napi használatra hiányzott ez az extra.
Ezért elkezdtünk kutakodni, be lehet-e építeni 145-be. Nehezen találtunk egy Fiat-ost, aki már beépítette ilyen motorvezérlőbe.
Megkaptuk a bekötést, megcsináltuk a vezetékelést, amiben [k i z z o] is segített.
A MES látta is, hogy be van-e kapcsolva, azonban nem működött.
A Fiat-os azt ajánlotta, lehet, hogy szoftver frissítés kell. Felhívtam Manky-t, aki mondta, már csinált ilyet, valószínű aktiválni kell az ecuban. Felkerestük, pár perc alatt megoldotta, már működik :)
Ezután már "csak" 7 óra kemény munkával elkészült a kar tartókonzolja, bekerült a helyére.
Ezzel sikerült még egyedibbé tenni az autót.

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2023-05-08

Motorcsere történt valamint azóta egy olajcsere 10 ezer km után

 
>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-07

A gyári színes emblémát a csomagtérajtón lecseréltem egy Fekete-Fehér 2015-ös emblémára. Ugyanakkor egy adagolható, dobozos fogselyemmel leválasztottam a Giulietta feliratot is. Így már szimmetrikus az autó hátulja, leszámítva az ablaktörlő lapátot, amin még agyalok, hogy menjen-e.
Hátulról, ha az egész autó látszik, nagyon jól néz ki most. Modernebbnek is :)

>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2023-05-06

Iszonyatosan elkezdett visítani a kardán csapágy. Nem csoda, hiszen teljesen szét volt hullva. Fura, mert 3 éve volt cserélve. Remélem ez a mostani tovább bírja.
Váltóból folyt valahol az olaj, ezért elvittem átnézetni. Átnézték, kipucolták, pasztázták, a váltó tökéletes állapotban van. Az olajdekninél is folyt egy kicsit az olaj, ez is újra lett tömítve. + elkezdett nyüsszögni a kinyomó csapágy is, ami szintén 3 éve volt cserélve.

Költségek:
- kardán csapágy: 22500 HUF
- alsó kuplung munkahenger: korábban vettem nem tudom mennyiért
- felső kuplung munkahenger: 33279 HUF
- Coram kinyomó csapágy (amúgy húzó csapágy): 12797 HUF
- váltó átnézés: 60000 HUF

 

Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D