Blog
Megjött a gumiharang, nekiálltam.
A kereket levéve feltűnt hogy a gólyaláb gumiharangja is kukás...
A belső csukló könnyen szétjött mert kiszedéskor leugrott a végéről a zégergyűrű.
Kimostam benzinben és feltöltöttem a gumiharanghoz adott zsírral.
Természetesen a csukló szétjött és lehetett legózni hogy hogyan lehet összerakni. Szerencsére még megvannak a PHuBiból kiszedet csuklók és azt lehetett mintának venni.
A féltengely összerakásáig jutottam.
Holnap jön a gólyaláb.
Az estét kereséssel töltöttem. Úgy tűnik hogy a 146 porvédője jó lesz, holnap meglátogatom a UNIX győri boltját és beszerzek egy párat belőle.
Hűtőventillátor előtét ellenállás csere.
Gl szem, lengőkar szilentek csere.
Motorháztető, csomagtér teleszkópok csere. Első, hátsó embléma csere.
Ennyire nem gondoltam komolyan ezt a dolgot a városi autóval meg a fényezéssel. Igen, ismét beszereztük az éves sérülést. Ezúttal a hátsó lökhárító és a jobb hátsó lámpa bánta. Végülis nem vészes. Meglepően nehéz bontott ép tolatóradaros lököst találni, és a bontós kultúrát hagyjuk is. A sérülésmentes 'polirral fel is tehető' alkatrész egy összevissza dobált, karcolt valami volt. Mire ideért az ára is 5e-rel nőtt a megbeszéltekhez képest. Dabasról többet soha semmit...
Ellenben az Alfa Depotól egy hibátlan lámpa jött, az korrekt hely.
A Szöllősi Colornál fényezték ismét, ők azok akikre bármikor rá merem bízni az autót. Korrektek és az autó szebb mint új korában :-)
A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.
Az első fékeket már a vásárláskor kiszúrtuk. Megközelítőleg akkora válluk volt már, mint Fekete Lacinak. Szép halkan már kezdtek csipogni, a visítás még odébb volt. De nem vártam vele, volt rá lehetőség, megejtettük a cserét egy szombat délelőttön.
Brembo MAX tárcsákat kapott TRW betétekkel.
Harapós lett.
Pár hónapon belül hátul is megérik a cserére. Bár az a tengely ennyire még nem veszélyes, első a biztonság alapon azt is rendezni fogom.
Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2025.június 25-ig.
Km.: 155.934
Két év alatt "csak" 595 km-t ment. :-//
Olajcserekor bekukkantottunk a vezérlés burkolata alá. A szíj elég viseltes volt, így kértem időpontot cserére ami a görgö(ke)t, szíjat, vízpumpát foglalta magában.
-A hosszbordás szinte új, azt nem cseréltettem.-
Egy jártas Alfástól kaptam a tanácsot, hogy csak a Dayco szíjat rakassam be. Így is tettem.
Ezzel a kötelező köröknek egyelőre vége. 😊
Egy szilent kopog valamelyik lengőkaron, a következő projekt az lesz, remélem, még a nyáron.
Illetve a hátsó dübörgő néz ki elég trágyául, Paragin gondolkodom a gyári helyett, van még idő, annyira azért nem vészes, majd elválik.
A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.
A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...