Az autó megvásárlása után teljes fék csere lett elvégezve. Az idő múlásával az utóbbi időben zavart, hogy a tárcsa felületén illetve a porvédő lemezen felületi rozsdás nyomok láthatók. Arra jutottam, hogy felújítom. Illetve a hátsó dobbetétnél az alsó és a felső lemez találkozásánál a kerékjárati ívet kihúztam tömítő anyaggal (Mivel az gyárilag nincs teljesen lezárva. A por és a víz ott be tud jutni és tudjuk mit tud csinálni idővel.) és lefújtam alvázvédővel. Igy műszaki előtt rendbe legyen. Erre a javításra volt itthon festékem már korábban vásároltam. A fekete illetve a szürke festéket a LIDL-ben vásároltam. Ezeket a festékeket nagyon szeretem. Alapozó és fedőfesték is egyben. Illetve szerintem nagyon tartósak. Plusz költségem nem merült fel. A folymatról akkor képek nem készültek. Ezek a képek most készültek róla közel egy hónap használat után.
Régóta szemeztem már a karbon belsőkkel. Elérkezett az idő így sikerült ezt is megvalósítani. Nem igazán tudtam mennyibe kerül. Egyszer csak szembejött velem egy 159-be való szett, amit Gt árult. Rákérdeztem és megegyeztünk. Nekem a saját váltó konzolt kellett elküldenem így meglett a szett a Brerához. Mivel a 159 és a Brera váltókonzol nem egyforma.
Egy újabb project ami happy end-del zárult. Az autóban nem volt sky window. Most viszont lett.😁 Elég leharcolt állapotban sikerült venni egy bézs mechanikát (ami szét volt esve, illetve a csúszkából is hiányzott négy elem) egy bézs tetőkárpitot és egy sima mennyezett lámpát (amibe nem volt kapcsoló) mert sajnos az nem volt meg a szetthez. Tervem a mennezetlámpával az volt, hogy a sajátomból és a vásároltból csinálok egyett. A kapcsolót 3d nyomtatással készítettem el egyik ismerősömmel aki az elektronikát is megcsinálta. Igaz nem úgy néz ki mint a gyári, de a funkcióját ellátja. A csúszka volt a legnagyobb kihívás. Ilyet gyáriba nem lehet kapni. Viszont ami meglepő volt a Peugeot 407 is ugyan ilyen csúszkát használ. Az eBayen sikerült venni komplett szettet. Azért ez sem volt tökéletes, de legalább sikerült venni. Egy kicsit meg kellett csiszolni, mert volt olyan ahol az készítésnél maradt egy kis sorja. Illetve szoros volt a sínbe a csúszó rész is. Ezeknek az oldalából kellett egy kicsit leszedni. Négyszer kellett szétszednem meg összerakni mire már megfelelően tudott dolgozni. Az elektronika segítésébe Ferenc Mészáros segített aki készséggel megmutatta az autója mennyezeti lámpáját. Ezt utólag is nagyon köszönöm neki. Mivel az alap lámpába is benne van a komplett nyáklap csak be kellett forrasztani a mikrokapcsolókat illetve egy ellenállast. (Ezért vettem egy másik sima lámpát. Ugyanis ebböl került kiépítésre a mikrokapcsoló.) A végén elvittem kárpitoshoz is aki feketére áthúzta az egészet. A mennyezet lámpát lefestettem a belső konzolok színére így teljesen egy színű a belső rész.
Elérkezetnek látam az időt, hogy felújítom a hátsó futóművet. Az autó Olaszországból jött így szerencsére nem volt sok rozsda. Csak néhol volt rajta. A csavarok sem voltak berohadva. A szilentek közzül csak a lengőkar nagy szilentjét cseréltem ki. A többi nagyon jó állapotban voltak. A lengéscillapító toronyszilentet cseréltem még ki. A fék is felújításra került új Zimmermann tárcsát kapott gyári betéttel. A megcsinálásra takarítással és festéssel együtt 2 hét kellett. A
A vezérlés cserét tavaly csináltattam meg. Akkor nem cseréltem ki a hosszbordás szíjat, mivel csak 100 ezer volt még a kocsiba. Úgy láttam, hogy az még rendben van.
Elértük a 120 ezret és úgy gondoltam most már biztos csere kell. Hétvégén az Alfacityben vettem meg az alkatrészeket az Elaforg-tól. Hosszbordás szíj csere szerecsére nem nagy dolog. Csak sajnos Giuliettánál kicsi a hely. Még a Brerán tényleg fél óra. Itt elment vagy 3 óra rá. Szerszámot kellett csinálni. Annyira kevés hely van hozzá a feszítőcsapágy és a vezetőcsapágy csavarjának kicsavarásához. A lényeg hogy sikerült. Én a jobb oldali kereket vettem le. Kivettem a sárvédő dobbetétet és így tudtam csak kicserélni. Skf csapàgyakat rendeltem. Érdekes, hogy nem skf volt benne, hanem Litens. A feszítő és a vezető is. Szíjat viszont Daycot vettem. A autóról levet feszítőre is ez a márka volt írva viszont azon a csapágy Török ORS gyártmány volt. A vezető csapagy is az volt. A csapagyak még nem lógtak, de a műanyag már kopottas volt.
Sikerült szerezni 18" felnit jó prémium kategóriás aránylag fiatal gumival. Igaz messzire kellett érte menni, de megérte. Nekem ez a kedvenc felnim. Majd a tél folyamán átfestem a sötét szürkére. Elég sok kis hiba van rajta. Az a legjobb benne, hogy ez a Giulietta saját felnije. A csavarlyuk 12-es rajta.
Update:
A festés megtörtént. Olyan színt kapott mint, amilyen az autón a sötét szürke rész.
Az elmúlt időben ritkábban használtam az autót és sajnos volt olyan reggel mikor alig akart beindulni. Megnéztem az akkumulátornál a töltést ami nem volt a legizmosabb. 13.7 és 14 volt között mozgott. Elvittem nálunk Kecskeméten van egy cég mely kimondottan akkumulátorokkal foglalkozik. Rámértek azt mondták minden rendben van. Akkor az aksiban 12.6 voltot mértek indító áramnak meg 600 ampert írt a műszer. azt mondták töltsek rá és rendben lesz. Nekem viszont nem tetszet a generátor így kiszedtem. Levettem a feszszabályzót. A szénkefék már elég kopottak benne és az egyik komotátoron látszik egy kisebb kopás. (Volt egy másik feszszabályzóm még a Pandából maradt abba csak kb. 60000 km volt mikor nem volt megfelelő a töltése és ekkora maradt benne a szénkefe. Így azért van különbség a két szénkefe között. Ami még érdekes, hogy a feszszabályzók kinézetre szinte ugyan azok. Csak teljesítményben mások.) A csapágyak sem a legjobbak egy minimális lógást már éreztem rajta. Így arra döntöttem hogy veszek egy gyárilag felújítottat, mivel már anno a 159-nél is próbálkoztam a szerelő általi felújítással. Ami nem sokáig volt jó. Kerestem különböző autóboltokban és a legolcsóbban az Autodocon találtam kedvezményekkel a Ridex márkát ami 120 Amperes ami még talán jobb is. Az is meglepő volt, hogy a régit nem kellett leadni. Így került 44.800 ft-ba szállítás meg ingyenes volt. Ezt még dec.22-én rendeltem és tegnap 27-én meg is jött. Látszik, hogy minden új benne. A csere alig volt 1 óra. Mivel aknám van, így ezt most alulról tettem meg. (A 159-nél mikor cseréltem akkor az autósbolt parkolójában csináltam, mert le kellett adni a régit és akkor fentről lett kicserélve.) Összerakás után a töltésem 14.3-14.4 lett. Remélem az aksival nem lesz gond. Majd kiderül. A túl sok alacsony töltés nem tesz jót neki.
Minden autómat időközönként elviszem a márkaszervízbe. Igy ennél is eljött az idő, hogy szervízbe menjen. Tavasztól mostanáig több mint 10000 km mentem így olajcserét ott csináltattam meg. Illetve kértem hogy nézék át, hogy találnak-e valamit. Egy helyen a kuller csőnél van egy kis szivárgás, majd ezt kell a közeljövőben orvosolni. Amúgy minden rendben van. Más hibát nem találtak.
Képzeleteim között szerepelt, hogy átfestem az első pajzsot, a ködlámpa keretét, a tükörházat, a kilincseket és a felniket is. Költségem csak a festékek voltak, mivel magam csináltam. A krómhoz szükséges volt égy alapozó rétegre, mivel a festék idővel levált volna. Az autón lévő többit részt levettem és külön-külön festettem őket. A felniről lekerült a kopott nyárigumi ami az autóval vettem. Így a felnit külön tudtam előkészíteni. Volt rajta egy két helyen horzsolás, padkanyom, de nem volt vészes. A munkafolyamatról kép nem készült csak a végeredményről.
Mindig is szerettem volna aluszettet. Most végre sikerült is megszerezni. Kb. 1 óra volt kicserélni, mivel kell hozzá furó is. Elég kicsi a hely én sarokfúróval tudtam kifurni a pedál furatait. Igaz a szetten már azért látszik a kopás, de nekem akkor is tetszik.