Mutasd

>> Tuning és extra2024-10-12

Régóta szemeztem már a karbon belsőkkel. Elérkezett az idő így sikerült ezt is megvalósítani. Nem igazán tudtam mennyibe kerül. Egyszer csak szembejött velem egy 159-be való szett, amit Gt árult. Rákérdeztem és megegyeztünk. Nekem a saját váltó konzolt kellett elküldenem így meglett a szett a Brerához. Mivel a 159 és a Brera váltókonzol nem egyforma.

 
>> Tuning és extra2024-03-16

Egy újabb project ami happy end-del zárult. Az autóban nem volt sky window. Most viszont lett.😁 Elég leharcolt állapotban sikerült venni egy bézs mechanikát (ami szét volt esve, illetve a csúszkából is hiányzott négy elem) egy bézs tetőkárpitot és egy sima mennyezett lámpát (amibe nem volt kapcsoló) mert sajnos az nem volt meg a szetthez. Tervem a mennezetlámpával az volt, hogy a sajátomból és a vásároltból csinálok egyett. A kapcsolót 3d nyomtatással készítettem el egyik ismerősömmel aki az elektronikát is megcsinálta. Igaz nem úgy néz ki mint a gyári, de a funkcióját ellátja. A csúszka volt a legnagyobb kihívás. Ilyet gyáriba nem lehet kapni. Viszont ami meglepő volt a Peugeot 407 is ugyan ilyen csúszkát használ. Az eBayen sikerült venni komplett szettet. Azért ez sem volt tökéletes, de legalább sikerült venni. Egy kicsit meg kellett csiszolni, mert volt olyan ahol az készítésnél maradt egy kis sorja. Illetve szoros volt a sínbe a csúszó rész is. Ezeknek az oldalából kellett egy kicsit leszedni. Négyszer kellett szétszednem meg összerakni mire már megfelelően tudott dolgozni. Az elektronika segítésébe Ferenc Mészáros segített aki készséggel megmutatta az autója mennyezeti lámpáját. Ezt utólag is nagyon köszönöm neki. Mivel az alap lámpába is benne van a komplett nyáklap csak be kellett forrasztani a mikrokapcsolókat illetve egy ellenállast. (Ezért vettem egy másik sima lámpát. Ugyanis ebböl került kiépítésre a mikrokapcsoló.) A végén elvittem kárpitoshoz is aki feketére áthúzta az egészet. A mennyezet lámpát lefestettem a belső konzolok színére így teljesen egy színű a belső rész.

 
>> Szerviz2023-08-19

Elérkezetnek látam az időt, hogy felújítom a hátsó futóművet. Az autó Olaszországból jött így szerencsére nem volt sok rozsda. Csak néhol volt rajta. A csavarok sem voltak berohadva. A szilentek közzül csak a lengőkar nagy szilentjét cseréltem ki. A többi nagyon jó állapotban voltak. A lengéscillapító toronyszilentet cseréltem még ki. A fék is felújításra került új Zimmermann tárcsát kapott gyári betéttel. A megcsinálásra takarítással és festéssel együtt 2 hét kellett. A

 
>> Szerviz2022-12-28

Az elmúlt időben ritkábban használtam az autót és sajnos volt olyan reggel mikor alig akart beindulni. Megnéztem az akkumulátornál a töltést ami nem volt a legizmosabb. 13.7 és 14 volt között mozgott. Elvittem nálunk Kecskeméten van egy cég mely kimondottan akkumulátorokkal foglalkozik. Rámértek azt mondták minden rendben van. Akkor az aksiban 12.6 voltot mértek indító áramnak meg 600 ampert írt a műszer. azt mondták töltsek rá és rendben lesz. Nekem viszont nem tetszet a generátor így kiszedtem. Levettem a feszszabályzót. A szénkefék már elég kopottak benne és az egyik komotátoron látszik egy kisebb kopás. (Volt egy másik feszszabályzóm még a Pandából maradt abba csak kb. 60000 km volt mikor nem volt megfelelő a töltése és ekkora maradt benne a szénkefe. Így azért van különbség a két szénkefe között. Ami még érdekes, hogy a feszszabályzók kinézetre szinte ugyan azok. Csak teljesítményben mások.) A csapágyak sem a legjobbak egy minimális lógást már éreztem rajta. Így arra döntöttem hogy veszek egy gyárilag felújítottat, mivel már anno a 159-nél is próbálkoztam a szerelő általi felújítással. Ami nem sokáig volt jó. Kerestem különböző autóboltokban és a legolcsóbban az Autodocon találtam kedvezményekkel a Ridex márkát ami 120 Amperes ami még talán jobb is. Az is meglepő volt, hogy a régit nem kellett leadni. Így került 44.800 ft-ba szállítás meg ingyenes volt. Ezt még dec.22-én rendeltem és tegnap 27-én meg is jött. Látszik, hogy minden új benne. A csere alig volt 1 óra. Mivel aknám van, így ezt most alulról tettem meg. (A 159-nél mikor cseréltem akkor az autósbolt parkolójában csináltam, mert le kellett adni a régit és akkor fentről lett kicserélve.) Összerakás után a töltésem 14.3-14.4 lett. Remélem az aksival nem lesz gond. Majd kiderül. A túl sok alacsony töltés nem tesz jót neki.

 
>> Tuning és extra2022-08-18

Mindig is szerettem volna aluszettet. Most végre sikerült is megszerezni. Kb. 1 óra volt kicserélni, mivel kell hozzá furó is. Elég kicsi a hely én sarokfúróval tudtam kifurni a pedál furatait. Igaz a szetten már azért látszik a kopás, de nekem akkor is tetszik.

 
>> Tuning és extra2022-07-26

Az idei év elején vettem egy Ti felni szettet. A télen volt rá időm és átfestettem, mert fehérmetál színre volt festve. Ez nekem nem tetszet. Sötétszürke lett.
A nyár folyamán használtam, de nekem nem jött be. Igy eladtam és az árából vettem Giulia Turbina két széles szettet. Ezek 18" felnik. Ezek viszont nagyon tetszenek. Gumit kellett rá vennem. Sava UHP 2-re esett a válsztásom. Két méretben kellett venni. Elől 225 hátul 245 gumik vannak. Eddig meg vagyok vele elégedve. A felni szélein egy kivételével padkanyomos ezeket majd a tél folyamán kijavłtom. 290000 ft adtam el a Ti szettet a Turbina felnit 200000 vettem. Az új gumik 140000 kerültek.

 
>> Egyéb2022-03-16

Sajnos a kilométerből adódóan volt már kopás a kotrmányon, illetve az ülésen is. Ezeket most mind felújítattam a kárpitos ismerősömmel. Felújította a kormányt, a váltószoknyát, a váltógombot és a két ülés szélét is illetve az ülések szivacsa már kezdődö porlásnak indult ezt is megcsinálta. Én elégedett vagyok a végeredménnyel.

 
>> Szerviz2021-02-06

Nem túl régen Gyulán voltam és egyik reggel mikor beindítottam az autót próbáltam ablakmosóval letörölni a hátsó ablakot. Ekkor vettem észre hogy a folyadék a bal első keréknél folyik és nem jut el az ablakik. Hazaérve levettem a haspajzsot és a dobbetétet. A hiba pont a kerék fölött a dobbetétben lévő hátsó ablakhoz tartozó cső csatlakozónál volt szét csúszva.
Ekkor mikor lekerült a haspajzs vettem észre, hogy olaj folyás van a részecskeszűrő mögött. Itt csatlakozik be a nívópálca csőve. Illetve ekkor vettem észre azt is hogy a kipufogó nyomásérzékelő csőve el van törve. Kormos volt a környéke. Szerencsére nem volt hibajelzés. Mivel a nívópálca tömítés cseréhez le kell venni a részecskeszűrőt ezért megrendeltem a javitó alkatrészek mellé a kipufogó tömítéseket.
A szerelés kb 2 óra volt. Könnyedén szét jött. Semmi probléma nem merült fel. Érdekes, hogy a nyomás érzékelő csővet módosították. Sikerült kicserélni mindent azóta teljesen száraz a motor. A költségem kb 15000 ft volt.

 
>> Szerviz2020-09-24

Minden hidegindításnál figyeltem a motor járását. Szépen indult, viszont alapjáraton egy kicsit változott az alapjárat illetve egy kicsit kopogós volt a hangja. Ez viszont csak pár percig vettem észre. Elvittem hogy nézzük meg mi van vele. Gépre lett rakva és az 1 és a 3 henger korrekciója magas volt. Mivel a km kb. 280000 a szerelő a teljes felújítást javasolta. az alapjárat ingadozásra a szívósor és az EGR takarítást.
Először a befecskendezők és a nagynyomású lett felújítva. Ennek költsége kedvezményekkel volt 340000 ft. A felújítást a Benedeczki Műhely Kft. csinálta (Bosch szervíz Kecel). Mivel minden náluk lett csináltatva így a közös nyomócső és a külön álló nagynyomású csövek ultrahangos tisztítása ingyenes volt.
A szívósor levételével a megbontásra kerülő tömítések cserélve lettek ez volt 40000 ft. A kitakarítás és a szerelés 110000 ft. került. Pluszba kellett 55217821 gyári számú szétválasztó mert el volt törve. Ez került 17000 ft.-ba
Így egy olcsó autó megvételének költségébe került.

 
>> Egyéb2020-09-19

Az autót mikor megvettem 17" felni volt téli gumival. A gumik Michelin 2018. Így nem kell vennem hozzá, viszont a felni csúnya volt így a festést fel kellett újítani rajta. Ezt a szint már használtam a Mito nyári felnin. Vettem alapozót, bázist és lakkot. Az egyik hétvégén megcsináltam.