Blog

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2023-05-23

A szükség nagy úr. Több mint kilenc hónap után a kocsi összerakva és levizsgáztatva.
Elromlott az "AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R". Szép neve van. A link alatt a meló lett volna. Hát persze! Beruháztam endoszkópos kamerára is. Hátha látom. Nyúlkáltam matattam mindenfelé. Jött a hideg, eső, idő hiánya és emiatt nem haladtam vele. Használni nem lehetett. Vagyis én nem tudtam, mert a motor 10%ban nyitva volt. Szóval jobb oldalt ömlött a meleg. Ezt még úgy sem lehetett lekeverni, hogy magamnak minimumra állítottam a hőfokot. Szóval nekem a régi buszos feeling volt, amikor fűtöttek hányásig. Koreai offosomból ki kell szedni 135 ezer km után az injektorokat, szóval egy ideig nem lett volna autóm. De gyorsan megcsináltam az Alfát.
1. Kép a motor
2. Kép látható alulról. Kesztyűtartó alatt balra
3. Kép A helye
4. Kép MESben a hiba
5. Kép MESben a státusza

Mozgatni, tesztelni lehet a MESben
Bejelentkeztem az autószerelőhöz, hogy vállalja be a melót, ha ki kell szedni a mindent is, mert nekem ehhez nincs türelmem. Mondták, hogy remélik megoldom és nem kell nekik szívni ezzel. 🙂

Szóval innen ki lehet szedni ezt a birkaságot.

Minden zsír. Semmi kín. Két csavar fogja. Ha nem úgy áll az új motor, ahogy a régit kiszedted, akkor se aggódj. Gyújtás ráadásnál megforgatja. Én ott tartottam forgatás közben és pár mp után minden a helyére csúszik. Nem gáz.

Műszaki is meglett az autón. Nyári gumik is felpattantak, szóval minden király.

Ja majdnem minden..bal oldal becsípődésgátló nem működik.
6. Kép
Front left hand side power window safety not available
Olvastam (mert tudok), hogy a tükör leszedése okoz ilyet. Nagyszerű. Pont leszedtem, mert ügyes vagyok. Azt hittem el van törve a tükör. Közben csak ki volt pattanva a helyéről. Emiatt kiszedtem, mert számolni akartam z vezetékeket, hogy megrendeljem a csere cuccot.
Szóval, visszapillantó okés. Ablak nem. 3 centinként jön fel. Van rá reset, de nem működik. Elvileg lehúz, utána 10-15 mpig gombol nyomva. Ugyanez felfelé. Ablakok fel. Ha fent vannak akkor 10-15 mpig húzni a gombokat. Ez nem megy nekem. Hiba benne. Még MESből megnézem, mert elvileg az is beszél hozzám. Elvileg ez magában az ablakemelő motorban van benne, mármint zz érzékelő. Megyek tovább, mert a tükör sem nyitódik záródik ahogy kell. Nem is értem ezt. Kicserélek mindent ahogy az autószerelők szokták kérni. 😆

Majd cserélem a képeket jobb felbontásúakra. Sry! 😃

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-05-23

Anno kiderült hogy az egyik 18"-as hátsó felnim kuka lett.

Ma sikerült találnom, megrendeltem.
Egy hét múlva érkezik :-)

 
>> EgyébSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-05-10

Eljött a műszaki vizsga ideje.
Elrepült az a 2 év hamar.
Most is minden rendben zajlott és meg lett dicsérve a jószág a szuper állapota miatt.
Ismét 2 évig róhatjuk az utakat a következő pofaviztig :)

KM óra állás: 282.419

 
>> EgyébSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-05-09

Ideje volt már kicserélni a bal hátsó lámpát. Ami eddig benne volt el volt repedve és beázott. Mindkét lámpa sötétítve volt annó. A jobb oldaliról leszedtem a fóliát de mikor megláttam, hogy a bal törött inkább rajta hagytam. Elég hülyén nézett ki a felemás sötétítés. Sajnos sok időbe telt mire végre találtam gyárit ami nem törött, párásodott vagy repedezett. Egészen Tatáig kellet érte autózni, de megérte. Mostmár teljes az összkép.

 
>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-04-29

Elhasználódtak az első fékek és hallotam, hogy valahol kifúj a kipufugó.
Szokásosan kicseréltettem mindent ami szükséges volt.

Ezek lettek beszerelve:

Első féktárcsák -TEXTAR
Első fékbetét garnitúra - Unibrakes
Kipufogó cső rezonátorral - Bosal

A mellékletben töltöttem fel képeket a cserélt alkatrészekről.

KM óra állás 282.137

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-05-22

A karbantartási tervben a levegőszűrő cseréje 45e km-nél esedékes. Lábjegyzetben persze ott van, hogyha poros helyen használom, akkor 15e, felelősség elhárítva. Úgy gondoltam, egy légszűrő cserét megérdemel, minden autómban legkésőbb húszezrenként cseréltem, a Giuliánál is így lesz. És végre a 146 TD után újra egy autó amiben normálisan cserélhető, hozzáférhető helyen van, nem kell feszegetni, nem akarnak beszakadni a csavarok, és a lökhárítót sem kell leszedni. Hát ilyen is van :-)
Kiporszívóztam a légszűrőházat, kapott új gyári szűrőt, és egyúttal a motortér is kapott egy kis porszívózást, törölgetést.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2023-05-21

Szülinapos :)

 
>> EseményNGC // Alfa Giulia Veloce // 2023-05-21

Kicsit el vagyok késve a bejegyzésekkel, megint.
Szóval, még a birtokbavétel hetén, április 28-án este nekiindultunk Olaszország felé. Mivel bejáratós, csak és kizárólag 'a' módban van használva, 3000 alatt tartva a fordulatot, de inkább csak 2000 környékén.
Természetesen meglátogattuk az Alfa múzeumot is, Veronát, és a szűk hegyi utakon is sikeresen kényszerráéreztem az autóra, sokszor behajtott tükrökkel kellett menni, hogy elférjünk.
Rodadtul stresszes volt szinte az egész út, amellett, hogy hatalmas élmény, de ezek az olaszok tényleg állat módon közlekednek. A 20 kapus autópályakapuk után, amikor 2-3 sávra szűkül az út, tőlem 3 centire erőszakolják be magukat, minden irányból... csoda, hogy nem zúztak le már akkor. Ennek ellenére azt mondom, hogy jól vezetnek.
Érdekes, hogy két olasz alfás köszönt, mindkettő előre, mindkettő Giulia.
Júniusban lesz egy olajcsere.

Km: 2327

 
>> EseményNGC // Alfa Giulia Veloce // 2023-04-25

Ma elhoztuk az autót, 8 km van benne.

 
>> EseményNGC // Alfa GT 2.0 JTS // 2023-05-21

Ma elvitték az autót. Jó helyre került.