Blog
Időszerűnek láttam beiktatni az első szervizlátogatást. A vásárláskor egy javítandó hibája volt, miszerint a jobb oldali féltengely gumiharang el van repedve. Ez csak a kevés használat miatt nem lett kicserélve, de mivel én rendszeresebben és nagyobb távokon is közlekedem vele, így nem akartam ezt sokáig halogatni.
Az általam jól ismert és nagyon megbízható Szalai Motorsport szervizbe vittem Budaörsre. És ha már ott járt, kértem egy véleményt is az autó összképéről.
A gumiharang ki lett cserélve és - egy újabb - dicséretet kapott a szép állapotára.
Pápai taliról hazafele kicsit lendületesebben haladtam. Másnap furcsa hangja volt, gondoltam, hogy kilyukadt a dob, számoltam már vele.
Nem bánkódtam, mert évekkel ezelőtt egy kipuffogóssal kivetettem a nagy dobot, akkor kiváltotta egy csővel aminek a közepén lett egy hegesztés. Általában nem látszott , de az autó mögé guggolva igen. Baromira zavart.
Rendeltem egy MTS (made in italy) hatso dobot, a középdob is ilyen, kb 5éves, hibátlan.
Már kibontás után szörnyülködtem azon a végen amit ráhánytak, mert másképpen ezt nem lehet nevezni.
Felpróbáltam, minden tökéletesen passzol, kivéve a hátsó vég. Katasztrófálisan áll, azt leszámítva, hogy ocsmány.
15perces munkából így lesz 4 óra alfacity előtt 1 nappal.
Akinek nincs aknája és Co2 hegesztője az ilyenkor mit csinál???
Vicces. Kettőből csináltam egyet. A hangja halkabb valamivel, de nem is bántam, hogy most egy fokkal gyáriasabb lett.
Jelenleg a 166-osról származó 4 dugattyús Brembo nyergek 330mm-es tárcsákkal és PFC betétekkel vannak elöl és a gyári úszónyerges féknyergek Brembo max 251mm-es tárcsákkal és Brembo betétekkel hátul. Ez a konfiguráció azért alakult ki, mert fórumokon olvastam, hogy pályanapon a hátsó fék sokkal kisebb mértékben dolgozik, főleg úgy hogy az autó hátulja ki van pakolva és kb 100kg-al könyebb mint a gyári állapotban. Viszont tapasztalatom szerint ez már túl nagy fékerő elosztási különbséget generál. Csúszáshatárhoz közeli fékerőnél az autó hátulja hajlamos "mozogni", ezt én a nem elégséges fékerőnek tudtam be.
Gyárilag a GTA-k első szériája 305 mm-es 4 dugattyús Brembo nyergekkel elöl és 276 mm-es úszónyergekkel hátul merült szériába. Ezt a konfigurációt céloztam meg, bár fórumokon olvasni hogy sokat cserélték a nagyobb 330 mm-esre az első fékeket. Véleményem szerint viszont érdemes kipróbálni ezt a konfigurációt jó minőségű tárcsákkal és betétekkel.
A MiTo/Abarth 500 féknyerge a tartóval elvileg egyezik a nem GTA 156-osok csonkállványával, és ezt a kombinációt kerestem. A hátsó nyergek az olaszautobontoból származnak, kaptam egy plusz nyerget is tartalékba.
Első nyergek a tartóval - 260 ezer HUF. (nem felújított hanem gyári új, plusz gyári új fékbetét)
Hátsó nyergek a tartóval - 24 ezer/pár (felújítandó)
És amit nyerek vele: Egyenletesebb, gyárival megegyező fékerő elosztás, elöl kb 4-5 kg/ oldallal kisebb rugózatlan tömeg. (A nyereg is és a tárcsa is könyebb). Hátul minimálisan nagyobb rugózatlan tömeg. Az Enkei felniket 5 mm-el beljebb tudom rakni kisebb nyomtávszélesítővel, így szélesebb slicket (235-240/610 R17 a cél) is fel tudok rakni anélkül hogy nagyon kilógna a sárvédőn kívülre.
A jobb első rugó eltört, ezért az olaszautobontotól vettem cseredarabot. Mivel érdemes párban cserélni (a színjelöléseknek egyezni kell), ezért megvettem mindkettőt egy elbontott autóból. Az enyémben barna-barna-sárga volt, ezek pedig barna-sárga-sárga jelölések, de mindegyik passzol az autómhoz.
Szinte hibátlan állapotú a rugó, toronyszilen, porvédő gumi és a lengéscsillapító is. A csere még várat magára, őszig kell meglennie, addig nem nagyon használom az autót egyébként sem.
Emlékszem valami nagy erő oda vonzott, egy Honda Civic volánjánál érkeztem AlfaCity-be, a 155 árából már babakocsi lett, a gyerek nőddögélt, de a szív továbbra is rab volt:)
Nézegettem ízlelgettem, nem szájtátva, hanem hogy én ezt ki akarom próbálni.
EGy fajta kiváncsiság, egy műszaki érdeklődés, egy adag szerelem, egy jó adag vagányság, szűk sport ülés:) Így emlékszem akkor rá.
Nem is kellett rá sokat várni:)
Kényelmesen, Szalkszentmártonon keresztül mentünk kis kerülővel Dunaújvárosba a fiammal. Ezen az útvonalon még nem jártunk.
Utolsók egyikeként futottunk be a veterán szekcióba 10 után és majdnem utolsóként távoztunk 8 előtt.
Szép kerek nap volt, duma a komákkal, érdeklődőkkel, autómustra, fürdés, színpadi műsor, kis vezetés.
Öröm volt hallani, hogy a fiatalok között is sokan értik a hatvanas évek Alfáit.
Kaptunk rengeteg szavazatot, köszönet érte!
Kmét-Szabadszállás-Szalkszentmárton-M8-AC-M8-Solt-Kmét
35544km
Helyszín: Szalki-Sziget
Időpont: 2023.07.08
Úgy alakult, hogy hiába van meg 2020 eleje óta az autó, Zánka után eddig nem értünk oda Alfacity-be, de most végre igen.
Előző este már megérkeztünk Dunaújvárosba és a Corner Hotelben foglaltunk szállást.
Fogyasztási rekord az odaúton, kerek 6.0l/100km.
A szombat remek volt, gyönyörű autókkal, remek fellépőkkel, finom ételekkel és jó idővel.
Nekem nagyon betaláltak az új pólók a Shopban, vettem is hamar 4-et.😉
Most először vettünk részt az esti bulin, jól éreztük magunkat ott is.🙂
Köszönjük a szervezőknek!🍀
Pénteken balatonról indultunk teljes bizonytalanságban hogy szabad-e gyerekkel bevállalni a City Campinget, de sátor volt nálunk szóval gyí:)
Végül szinte sötétedésre érkeztünk AlfaCity-be, a zene már szólt, és a Camping valami brutál teli volt :D Jó hát én vállaltam, hogy nem jelentkezek be előre.
De hála a nagyon empatikus szervezőknek mégis beeresztettek minket így bent táboroztunk le, sötét volt mire állt a sátor, de simán vették az akadályt a gyerekek, jól szórakoztak a hangos zenén, és jól aludtak.
Nem úgy mi, akik azt sasoltuk melyik mikor indul el pisilni, de azért pár órát tudtunk aludni mi is:)
Másnap reggel összeszedtük magunkat és a kellemes árnyas helyen reggelizgettünk.
Igaz körbejárni a csak a tombolajegyek alibijével tudtam a helyszínt, mert a 3 gyerek fullra kihasználja a rendelkezésére álló idő és tér kereteket:D
Külön momentum ami most jött föl, hogy ezelőtt Zánkán voltam Alfacity-ben ahol bemutatták a Giuliát, akkor hondával érkeztem, alfátlanul.
Most 2023-ban pedig a saját Giuliámmal, és családdal:)
A Camping kifejezetten jó döntének bizonyult!
Igazi fesztivál hangulat volt!