Mutasd

>> Esemény2019-12-16

Nyakunkon a karácsony, mindenki siet, rohan vásárol. Rokonok barátok stb... Én is beleestem ebbe a csapdába. Kezdhetném Ádámtól és Évától, mivel ez egy hosszú nap volt, meló, rohanás, asszony, gyerek indulunk tovább....De nem teszem. Lényeg, hogy az esti szürkület+full fekete fólia+vas portáloszlop szorozva egy kis tolatással= a mellékelt képen láthatóval. Túl nagy baj nem történt de így karácsony tájékán az anyagi kár jelentős. Így most az ajándékok keresgélése helyett marad a fényező szaki keresgélés.
Ha valaki vállalja még idén és el is készül na az lesz a nagy ajándék.
Addig is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet!

 
>> Egyéb2018-10-25

Négy hónap, négyezer kilóméter. Ennyi ideje hajtom újra a gépet. Jó hangosan lekopogom de eddig semmi komoly hiba. Nagyon szépen össze lett rakva. Amit ezen idő alatt javítani/cserélni kellett:
- Hűtővíz tágulási tartály ( vadi újat kapott mert a bontott amit beraktam az is csak egy hétig bírta. A visszatérő ág csatlakozója borzasztó gyenge, egyből törik ahogy öregszik a műanyag.)
- Régi sportlégszűrő kuka, helyette bekerült egy teljesen gyári doboz és egy gyári szűrő ( Na ez sem egyszerű mert az ember vagy az egész elejét bontja le vagy a teljes akksi tálcát. Én az utóbbit választottam.)
- Ablaktörlő motor már régen halott volt. Beszereltem egy bontottat azóta teljesen hibátlan, és az új ablaktörlő lapátokkal csodásan töröl.
- Nemrég pedig felkerültek a vadi új téli gumik is. ( NOKIAN abroncsok gyári 185/65ös méretben. Eddig szuperek.)
És ezzel véget is ért a lista. Úgy gondolom ez egy ilyen korú autón nem számít vastag hibalistának, még úgy sem hogy most lett felújítva. Persze a fent említett dolgok nem lettek ez előtt cserélve vagy javítva.
A hétvégén beiktattunk egy Csorvás-Kaposvár-Kaposfüred-Csorvás etapot is ami 650 kilóméter össz-vissz. A szép időben meglátogattuk a nagyszülőket, és megnéztük a régi kis családi házat is. Remekül bírta a gépállat a somogyi dombság kanyargós útjait, nem úgy mint az asszony de ez egy másik történet... :D

Szóval eddig elégedett vagyok.

 
>> Szerviz2018-07-09

A legutóbbi posztomban már írtam, hogy visszaszámlálás indul, akkor még nem is láttam élőben a kocsit. De most végre újra itthon van. Igaz kis késéssel írom mindezt, mivel ennek már több, mint egy hete. Azóta is folyamatosan tesztelem, és az apróbb hiányosságokat pótolom. A hazaút egyben egy jó kis teszt kör is volt a maga 370km-ével :D . A lényeg, viszont, hogy ha hosszú idő és rengeteg várakozás, és még több kiadás után is de elkészül és friss ropogós műszakit is kapott. Ez nagy szó, mivel 2013 január óta ( igen sajnos nem elírás ) nem volt rajta. A korábbi bejegyzésekben olvasható rengeteg minden, így csak a teljesség igénye nélkül, hogy mi is történt az autóval azóta:

Gyakorlatilag a tetőt, az A és B oszlopokat leszámítva teljesen átépült szinte már-már gyárira. Minden elem egy nagyon jó állapotú donorról került át rá. A lakatos munka nem kímélte az előzőekben megkezdett de rosszul kivitelezett padlólemezek és küszöbök cseréjét sem.

Fel lett újítva a komplett futómű, fékek, tárcsák, ki lettek cserélve a lengéscsillapítók és kapott egy szett -4es rugókat is.

A beltér egyelőre marad a régi, ott még lesz munkám vele.

A festés során természetesen nem maradt el az alváz és üregvédelem sem.

Ami még kelleni fog az egy szett szép felni nyári gumikkal, mivel most a téli szett van fent. Plussz egy ablaktörlőmotor mert az eddig bírta.

A további csinosítások majd menet közben történnek ha ráveszem magam hogy néha-néha kiszálljak belőle mert nem tudom megunni.

Sok mindenkinek tartozom köszönettel, innen az oldalról is akik tanáccsal vagy alkatrésszel segítettek, így a sértődések elkerülése miatt senkit nem említek nv szerint. Pacsi mindenkinek.

 
>> Egyéb2018-06-10

Hosszú idő után indul a visszaszámlálás. Egy kèt apróság ès vègre tènyleg kèszen lesz. Jövőhèten műszaki és mehetek èrte. Legközelebb rèszleteket is írok most beszèljenek a kèpek 😁😁

 
>> Egyéb2015-04-20

Ahogyan azt írtam az autóm a célegyenesben van, illetve jó kezekben :). Természetesen ahogy manapság semmi, úgy ez sem zökkenőmentes. Az első sárvédők cserések, a hátsóknál a szélesítések eltüntetése miatt doblemezestől mindenestől cserélni kell. A javított küszöböket esztétikailag kell rendbe tenni ( mondjuk ezt tudtam ). Most megy az alkatrészvadászat de ezt most nem én intézem. Egy biztos a színkonbinációt lefixáltuk az már bizti. Köszönet az ötletért SanyiJTD Cartársnak, aki megmondta a tutit. Így összejön egy ütős kombináció és tuti még egy ilyen nem fog szembejönni. Sajna pontos költséget még nem tudok, de ettől függetlenül ha bárki lát vagy tud valami helyet vagy bármilyen oldalt ahol a linken látható felni olcsón vagy legalább emberi áron beszerezhető akkor ne tartsa magában. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwqDJKJdMhwlg3wKW29QnFUq73BgoO1Hm-Vf5qGl8s5-tnIW8j Az összkép csak ezzel lesz teljes. Már régóta ilyet keresek. Ha lesz még infóm, akkor folyt.köv. De legjobb lenne már elhozni a vasat és gurulni egy jót.

 
>> Szerviz2015-04-13

Régen jutottam odáig,hogy vezessem a blogot, de most bepótolom. Sajnos sok minden nem történt az utolsó bejegyzés óta, csak apróbb javítások, módosítások amik majd csak egyben jelentenek sokat most külön-külön nem írnék róluk. Ami történt az pedig sajnálatos, de a bürokráciával nem lehet mit kezdeni. Tudtam hogy a karosszéria szélesítésem nem fognak megfelelni a műszakin, viszont mivel ( az utolsó bejegyzésben írtam hogy megy a kocsi átvizsgálásra ) a hivatalos műhelyben ezt nekem nem írták fel hibának sőt nem is említették így jó magyar szokás szerint nem is törődtem vele. Azonban ráfizettem mert a műszakin nem ment volna át de szerencsémre az éles vizsgát el sem kezdték ( ennyiből volt csak jó hogy ismerőshöz vittem ). Ezek után határoztam egyet és a kocsi 2015.04.08. napja óta a lehető legjobb kezekben van jóó messzire tőlem marcaliban ahol megkapja a végső munkálatokat ami nem más mint hogy a szélesítéseket eltüntetik, szépen szolídan kipofozzák, és kap egy teljes telifényt az autó. A színt még nem fixáltuk, de elvileg grafitszürke, a tető pedig lakkfekete. ( Persze ha valaki olvassa a blogot és van valami ütős tippje ne tartsa magában vevő vagyok sokmindenre ). Ezek után remélhetőleg túlesik a vizsgán is és újra falhatjuk a kilómétereket. Addig is marad az izgatott várakozás, hogy vajon milyen lesz, hiszen 300 kilóméter az nem a szomszédban van úgyhogy nem szaladgálok naponta megnézni hogy is állnak vele :D Természetesen a végső állapotról lesz egy összefoglaló és képek is.

 
>> Szerviz2014-07-31

Régen írtam már, de most ennek is eljött az ideje. Itt a nagy nap vagyis az előtte való nap. Az autót befejeztem, de még nincsen készen kivéve egy két dolgot amin már nem akarok változtatni. Egyelőre műszaki vizsgára alkalmas állapotban van. Holnap reggel megy az autó egy jó ismerős műhelyébe ahol átesik egy műszaki előtti átvizsgáláson, és ha minden rendben akkor vizsga, ha valami kehe van még ( márpedig szerintem lambda szondát cserélni kellene, más remélem nem lesz ) akkor marad a szerelőnél és csak később lesz vizsga. Nagyon nem is akarom mozgatni addig amíg nincs sikeres vizsga mert nem olcsó ez az útvonal engedély, de ez van. Több mint egy éve kezdtem hozzá a felújításnak de kész lettem. Lehetett volna gyorsabban is másképp is de nekem így jó mert szinte teljesen én csináltam és elégedett vagyok vele. Ha vizsgán minden rendben lesz kiélvezem a kocsival ami még maradt a nyárból és ősszel megkapja ami még hátra van ( gta lökösök, gta küszöbök és fekete fényezés. Na ekkor lesz 100% ban kész. ) De ennyire ne menjünk előre előbb vizsgám legyen. Egy későbbi linkben még lehet összegyűjtöm mik lettek rendberakva, kicserélve, átalakítva de ezeket az előző bejegyzések azért tükrözik nagyjából. Azért egy pár képet teszek fel a jelenlegi állapotról.

 
>> Egyéb2014-05-02

Ma leegyeztettem az időpontot a lakatossal, úgyhogy jövőhéten viszem és megcsináljuk a csomagtérben a kimaradt darabot. Közben kitakarítottam a csomagteret, megcsiszolgattam hát persze, hogy több helyen is van rozsda. Nem veszélyes, kezelhető, úgyhogy neki is álltam. Ha már mindent megcsináltam akkor ez se maradjon kezeletlenül. Elkészült a küszöbök védelme is, jelenleg nem a legszebb, de majd jön rá gyári küszöb spoiler és nem is fog látszani - viszont cserébe rohadni sem fog. Lekezeltem a felületet, majd kapott rozsdaátalakító folyadékot - cink sprayt - alapozót - matt fekete fedőfestéket - aztán gumi alapú alvázvédőt. Igazából minden kész a kocsin ami ahhoz kell, hogy végre bejelentsem műszakira, ami ezek után remélem sikeres is lesz. Időközben az előző bolgban írt termosztát csere is megtörtént tökéletesen működik. Műszaki után lesz még egy két dolog rajta, de az már csak tuning - esztétika, de már nem bírom tovább egy éve nem mehetek vele legálisan úgyhogy levizsgáztatom. Utána a hátsó kerékjáratok szélesítését eltüntetjük, vagyis kisebbet csinálunk belőle, hozzá dolgozzuk a felnihez. Jut eszembe felni, még szereznem kéne 17" colos felniket is mert nekem nagy ez a 18" ahogy eddig is úgy most is eladó a 18" as szett!! :D a pontot az i-re majd a fényezés fogja feltenni amit szeretnék év végére összehozni. Kinéztem magamnak a Grigio Artico Metál színkódot, tudomásom szerint 156 os nem készült ilyen színben és nekem nagyon bejön, plussz a forgalmit sem kell átíratni mert most is szürke van benne. A végső állapot még picit odébb van, de addig is teszek fel egy két képet az állásról vegyesen.

 
>> Egyéb2014-04-19

Ahogy eddig is szépen lassan írogattam hogyan áll az autó, úgy most is bepótolom a lemaradást. A jó idő beálltával fel kellet volna gyorsulni de egyéb munkák miatt a kocsi lassan halad, cserébe azonban már tényleg alig van valami hátra. Pontosan egy 20X3 cm-es sáv kilakatolása a csomagtartó bal oldalán, és már mehet is műszakira a kocsi. De hát mért is lenne ennyire egyszerű a dolog??! Tegnap kivettem a nyomtávszélesítőket és felraktam a 18" as felniket, elvittem futómű beállításra, minden szépen rendben halad, szaki mondja kész menjek próbáljam ki. Hát persze műszaki nélkül?? hátsó lökös nélkül?? egy forgalmas úton?? persze hogy nem. Mondom neki majd hazafelé a kis utcákban. Lényeg, hogy nehogy már minden jó legyen, látom a hőfok megy szépen felfelé, motor meleg akkor had szóljon ki kormoljuk. Szépen óvatosan kapott is, mire észre vettem, hogy 95 fokos a víz és a ventilátor nem megy, frankó!!!! Irány haza, víz 100 felett, motor leállít nézem a felső csövet, forró, alsó, hideg. Királyság leragadt a termosztátom. Úgyhogy műszaki előtt egyel nőtt a teendők száma. Csere darab megrendelve kedden megy a helyére. Reményeim szerint más nem jön közbe és mehetünk vizsgázni. Persze utána is lesz még teendő de az már inkább tuning és kasztni módosítás, mintsem műszaki felkészítés. Képeket később pótolom.

 
>> Egyéb2014-03-15

Az elmúlt időszakban sem tétlenkedtem túl sokat, szerencsére volt időm az autóval is foglalkozni. Mint azt az előzőekben írtam egy éve nem vezettem a paripát, de ennek most vége, szerencsére lekerült bakról és a próbaút is megvolt. Mondanom sem kell így futómű beállítás nélkül igencsak gyászos volt, szinte tengeri beteg lettem olyan szinten kóvályog, de ezt majd orvosoljuk. A hátsó lökös kivételével minden fent van az autón, az is csak azért pihen még mert a csomagtér jobb oldalán kell még egy picit kasztnizni mert az elkerülte a lakatos figyelmét úgyhogy vissza kell vigyem pótmunkára. Itt az oldalon sikerült találnom egy nagyon jó állapotú BOSAL kipufogt egészen a katalizátortól hátrafelé végig, amit természetesen fel is raktam kisebb módosítások után, nameg persze a többszörösen génmanipulált amőba testhelyzetek felvétele mellet mivel nem teljes autó hossznyi az aknám, így volt kínlódás. Kisebb alkatrészek festése felrakása is megtörtént, most a középkonzol van soron de már arról is csak a lakkréteg hiányzik és készen van. Két nap alatt sikerült a teljes műszerfalat ledesítenem, kivéve a klíma kapcsolóműszereket mert azokat egy villamosmérnök kollégámra bíztam ugyanis igencsak ki voltak hervadva benne a dolgok, de ígérete szerint meglesz hamar. Szerencsére itt a jó idő, az elmaradt féknyergek és munkahengerek festését, illetve a küszöbök alvázvédelmét megcsinálom, felteszem a hiányzó apróságokat és bejelentem műszaki vizsgára. Hát valahol itt tart most a beruházás, költségeket még nem írok mert pontosan nem számoltam össze de nem 2 forint az biztos :) de nekem nagyon megérte. Kicsit még ütött kopottnak tűnik, kicsit koszos is de ezt majd egy alapos mosás, majd egy megfelelő pillanatban telibe fényezés megoldja. A fentiek igazolása ként teszek fel egy pár képet.