Mutasd

>> Autóápolás2024-11-04

Vitathatatlanul beköszöntött a hideg a idő. Tegnap még gyönyörűen sütött a nap, és nem is volt annyira hideg, tehát gondoltam egyet és gyorsan lemostam az autót. Előtte kihasználtam még egy kicsit a jó időt és gurultam is egyet idén utoljára a nyári szetten. A héten felkerülnek a téli kerekek, majd rázárom a garázst - élesítem a csepptöltőmet- és várom a jövő tavaszt.... (Persze azért száraz időben biztosan megmozgatom majd...)
Az augusztusi injektor csere óta nem sok kilóméter szaladt az autóba (maximum 150-200) viszont az teljesen problémamentesen, úgyhogy remélem egy jó ideig ilyen gondom nem lesz.

 
>> Szerviz2024-08-26

Múlt héten pénteken végre megoldódott egy március óta tartó kálvária. Nem tudom, hogy csak nekem nem volt szerencsém, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet de már mindegy is.....
A történet ott kezdődött, hogy még februárban (a téli álom kellős közepén) nem volt más lehetőségem, el kellett volna induljak a Brerával. Hát ez nem sikerült. Elsőre be sem indult majd aztán "háromhengerezett" jónéhány percig amíg végre kisimult. Ezt betudtam annak, hogy télen nem használom és talán az üzemanyag vagy valami más apró lerakódás okozta ezt. Persze nem bírtam magammal és másnap - harmadnap ismét próba. A jelenség ugyanaz volt, úgyhogy nem is erőltettem, mondván márciusban megy a szokásos olajcserére, átnézésre, majd ott megoldják a bajt. Eljött a szerviz napja, leadtam az autót elmondtam mit szeretnék (mondjuk amúgy is tudják) és kértem, hogy derítsék ki mi okozza ezt a hidegindítási problémát. Pár nap múlva szóltak, hogy a szokásos szerviz készen van, azonban a háromhengerezést nem tudják orvosolni azonnal, mert a hibakódok alapján lehet gyertya hiba, fals levegő, legrosszabb esetben injektorhiba, viszont találtak az egyik szívógumin egy átmenő repedést úgyhogy szerezzek be egyet aztán kicserélik először, hogy a legkisebb felől haladjunk a legnagyobb felé. Itt még semmi nehézség nem volt, telefon - bontó - megrendelés - két nap múlva nálam volt 4db szívógumi. Soron kívül kicserélték de a helyzet nem javult. Akkor abban maradtunk, hogy menjen a gyertyacsere. Megrendelték nekem és rövid időn belül be is szerelték, majd elkeseredve hívtak, hogy a hiba még mindig nem szűnt meg....., tehát 100% ig biztos az injektorhiba. Na a kálvária igazán csak innen indul. Közölték, hogy keressek bontóban, mert a 2.2 JTS-be való injektor már nem rendelhető termék. (más forrásokból megtudtam, hogy még az utángyártott gyártását is leállították évekkel ezelőtt) Gyorsan végig hívtam az itthoni összes nagyobb bontót de sehol sem volt, sőt egyik helyen sem biztattak lesz-e egyáltalán. Jöttek a kisebb bontók, ismerősök, ismerősök ismerősei stb.... de semmi. A felújítást egyik cég sem vállalta, sőt felújított beszerzését sem tudtam semelyik ezzel foglalkozó műhellyel elintézni, mert nem vállalták. Már az életemet eltelfonáltam és injektor sehol, semmilyen formában!!! Itt már bőven május végét írtunk, mikor jött az ötlet, hogy Allieexpress-t meg lehetne próbálni. És bingó!!! Cikkszámtól kezdve minden stimmel, és az új ár töredékéért. (Ez mondjuk nem releváns hiszen nincsen új csak az ára van kiírva ) Sokan bíztattak, hogy nem lehet vele gond rendeljem meg. Így is történt és jött a várakozás. 20 napra garantálták a szállítást, természetesen előre utalás ellenében. Húztam a fogam de legyen. Gyakorlatilag eltel a június is tehát kéntelen voltam AlfaCity-re ilyen hibával elmenni, de szerencsére ahogy írtam is korábban, gond nélkül megvolt az oda-vissza út, de nem örültem, hogy így kell vele menjek.
Bőven július volt már amikor kaptam egy e-mailt, hogy sorry mégsem tudnak Magyarország területére csomagot küldeni, úgyhogy visszautalják a teljes vételárat. Szóval teljesen feleslegesen vártam egy hónapot, de legalább a pénzem visszakaptam. (Egyébként nem is értem mi az hogy nem tudtak az országba csomagot küldeni de már nem idegesítem magam rajta.)
Itt jött egy újabb isteni sugallatt, hogy megkérdezem a tavalyi City-n megismert barátomat aki Romániában él, és autókkal foglalkozik, nem tudna-e esetleg intézni valamit. A helyzet ott sem volt más. Természetesen vadi újat náluk sem lehet beszerezni, de telefonált kettőt és csak annyit kérdeztek tőle, hogy „mennyi kell?” Szóval Romániában, mint kiderült hegyekben állnak ezek az injektorok, úgyhogy gyorsan nyélbe is ütöttük az üzletet, és így legalább találkoztam is a rég látott ismerősökkel.
Itthon a szervizben gyorsan be is szerelték mind a négyet, kapott egy hibakód törlést és egy gyári beállítást, és láss csodát azóta megszűnt a hiba. Arra nem térnék most ki, hogy mi a véleményem arról, hogy itthon 3-4 hónap alatt nem lehet egy alkatrészt beszerezni, a szomszédunkban pedig 3 perc alatt megoldódott a történet. Szóval egy a lényeg a beavatkozás sikeres volt, és az autó úgy jár, mint a Svájci óra, és azt se bánom ahogy haladtunk a hibák feltárásával, mert így legalább új gyertyák vannak benne, és a szívógumik is sokkal jobbak kerültek rá, mint amik fent voltak.
Mostmár csak ki kell használni amíg még jó az idő.

 
>> Esemény2024-07-01

Ismét túl vagyunk egy fantasztikus rendezvényen. Annyira vártuk már, hogy szerdán csillogóba vágtam az autót, bepakoltuk a csomagokat, így csütörtökön meló után idulhattunk is. Idén pályán tekertem le a távot, nagyon jól bírta a gép (még az injektor hiba ellenére is, de majd erről később írok egy bejegyzést). Csütörtök este elfoglaltuk a szállást így pénteken már kapunyitáskor jelen voltunk az első "fecskék" között. Amint tudtam gyorsan át is vettem az előrendelt karórámat, aztán kezdődhetett a nézelődés.
Gyorsan eltelt így is ez a két nap, de ismét nagyon jó volt. Szerencsére a hazaút is zökkenőmentesen telt.
Jövőre ugyanígy, ugyanitt!....
Ezúton is köszönet a szervezőknek a hatalmas munkájukért.

 
>> Tuning és extra2024-02-05

Nemrégiben sikerült vásárolnom egy Android 12 multimédiás fejegységet, ami típus azonos, így beépítő keret nélkül passzol a gyári helyére. Úgy gondoltam, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, így beszereztem mellé egy tolatókamerát is ami pedig a rendszámtábla világítás helyére megy szintén átalakítás nélkül.
A hétvégén volt időm így nekiláttam beszerelni, mondván hogy mi baj lehet.... :)
A beszerelés pofon egyszerű. Régi ki - új be. Csatlakozók eleve adottak. Annyit kellett vele dolgozni, hogy az usb csatlakozók, gps antenna és sim kártya foglalatot be kell vezetni a kesztyűtartóba, illetve a tolatókamera jelkábelét szépen el kell vezetni. Ezt én a középkonzol alatt vittem végig a csomagtartóig.
Maga a fejegység gyárilag tud kezelni mindent. Kamera, multi kormány, can-bus, stb.... Tehát összerakás után működött minden ahogy azt kell. Egyedül a kamerával gyűlt meg a bajom, mert hátramenetbe kapcsolva nem jut el az áram a tolatólámpáig. Ez eddig nem zavart, most viszont gond, mert a kamera onnan kapná a tápforrást. Kiméregettem mindent és gyanus, hogy a tolatólámpa kapcsolója mehetett tönkre. Elméletileg csere után már annak is működni kell.
Nekem személy szerint nagyon bejön ez az Android autó fejegység. Esztétikailag is nagyon feldobja a műszerfalat. Kezelni pontosan olyan mint egy telefont, viszont ez ott van előttem, és nem kell előszedegetni a mobilt semmihez se. Korlátlan mobilinternettel kértem egy kártyát a szolgáltatómtól, így semmi szükség a kocsiban a mobiltelefonra. Bátran ajánlom bárkinek aki ilyesmin gondolkodik. A teljesség igénye nélkül teszek fel pár képet is.

 
>> Autóápolás2023-12-31

Elteltek az ünnepek gyorsan. Felénk havat nem lehetett látni, csak 23.án egy kicsit. A Brera több hetes pihenő után lett megmozgatva a karácsony előtti bevásárlások alkalmával, amikor még így havazás nélkül is minden úton került rá egy kis kosz. Most, hogy itt az év utolsó napja, és a reggeli köd is felszállt, sor került az idei utolsó mosásra.... Így mostmár csillogva várja az új évet és az új kilómétereket. Addig is pihen tovább a biztonságot nyújtó garázsban, akkumulátorának állapotát figyeli a csepptöltő, én pedig várom a jó időt, hogy többet tudjam elővenni. Természetesen az öreg 156 is megtisztult, így a két autó közös képeivel kívánok minden Alfásnak Sikerekben-Kilóméterekben Gazdag, Békés-Balesetmentes-Boldog Új Évet!

 
>> Autóápolás2023-08-28

Már egy jó ideje nézegettem a kipufogó végek állapotát, és hát nem voltam megelégedve a látvánnyal. Sajnos eléggé megette őket az idő meg ami ezzel jár..... Agyaltam már egy ideje, hogy mit kellene velük kezdeni aztán végülis a többek által javasolt megoldást választottam és nekiálltam kézi marógéppel és bele való különböző apró fejekkel letisztítani úgy, hogy lehetőleg semmi se sérüljön. Szerencsére nem is sérült semmi, de a végeredmény sem lett az igazi. Használtam hozzá többféle vegyszert is, króm tisztító folyadékot stb..., de nagyon nem vagyok elégedett vele. Az első kép az előtte, a második kép a közben, a harmadik kép az utána állapot. A távolság jól áll neki, akkor egészen mutatós csak közelről nem kell nézni. Sajnos valamilyen drasztikusabb megoldást kell találni rá.

Viszont, hogy sikerélmény is legyen végre bekerültek még az AlfaCity-n vásárolt méretpontos Brera szőnyegek. Szerintem nagyon jók! (4. és 5. kép)

A téli pihenő alatt, meg majd igyekszem kitalálni valamit a kipufogókra is, mert így nem maradhat az biztos....

 
>> Szerviz2023-07-06

A múlt hónap elején nem nagyon volt idő, és alkalom az élményautózásra, így kb. két hetet állt a kocsi egyhelyben. Mikor kellet volna akkor persze nem indult be.... Akku megadta magát. Rámértem 12Volt-ot mutatott a műszer. Rátettem töltőre, lassan de vette a lapot. Ismét rámértem és 13Volt lett az eredmény. Alapjáraton 13,4 - 13,5 Volttal tölt a generátor. Azután jöttem-mentem vele nem volt probléma, de nem szerettem volna ha újra lemerül, illetve nem is tudom mikori lehetett benne az akksi úgyhogy gyorsban ki lett cserélve. Kapott egy Varta E11 74Ah-ás akkut. Utána készült egy szép fotó csak úgy.

Ma délután mosás-takarítás AlfaCityre.

 
>> Esemény2023-05-18

Legutóbb nagyon optimista voltam, mikor azt írtam, hogy nemsokára fent lesz a nyári kerék. Ennél azért bonyolultabb lett a dolog. A Stelvio szett hiába illeszkedik pontosan, hiába jók a méretek (osztókör-agyméret-col...) A Brembo féktől nem fér el. A küllők beleérnek a munkahengerbe. Szerencsére ez nem a gumisnál derült ki, hanem otthon, mikor már nem bírtam a kíváncsisággal és gumik nélkül felraktam. Nem maradt más hátra, nyomtávszélesítő kellett. Helyben esztergáltattam le 4 darab egyenként 8mm-es szélesítést. Ezt követően vettem a gyárinál 10 mm-el hosszabb csavarokat is, és tegnap minden összeállt.

A felrakás sem volt probléma mentes, mivel a hosszabb csavarok pont annyival lettek hosszabbak, hogy kilógtak hátrafelé a kerékagyból és mindenbe is beleértek. Úgyhogy kerék leszed, csavar levág, és újra próba. A végén kiderült, hogy minden csavarból nagyjából fél centit le kell venni. Na ezek után már klappolt minden és felkerült a nyári garnitúra.

Összességében nagyon jók a felnik. Csak ajánlani tudom az oldalt ahonnan rendeltem. (www.alufelni.eu). A felületkezelés gyönyörű, a méretek tű pontosak, (csak a weboldalon felhívhatnák a vásárlók figyelmét, hogy nagyfékre nem való!) patentül illeszkedik, és szerintem nagyon jól áll a Brerának ez a fajta felni.

Szemléltetésként teszek ide néhány képet.

 
>> Tuning és extra2023-05-04

Határozottan elmúlt a tél, ami mellesleg nem is volt (legalábbis felénk nem). Itt az ideje a nyári szettnek. Hosszas keresgélés, majd várakozás után ma megérkezett az új felni garnitúra (1664 HB ALUFELNI 17 5x110 ALFA ROMEO STELVIO ET33 Hyperblack ). Egyszerűen gyönyörű szerintem. Tegnap megrendelésre került 4 darab Michelin Pilot Sport 5 nyári gumi is, amint megérkezik mennek az autó alá. Természetesen csinálok majd egy új bejegyzést is ahova felteszem hogyan áll az autón.

 
>> Szerviz2023-03-31

Ma visszakaptam az autót a szervizből, mondhatom úgy, hogy ez is megvolt!

Ezen a héten szerdán volt időpontom, hogy leadjam. Megbeszéltük az általam eddig észrevett/tudott hibákat, illetve kértem, hogy alaposan nézzék át. A végeredmény az lett, amire titkon számítottam: Nagyon jó egészségnek örvend! Az átnézés során két dolgot tártak fel egyik, hogy csöpög a hűtővíz a tartályból, illetve, hogy ajánlatos egy futómű beállítás. Azt hiszem ez teljesen vállalható hibalista, ha ezt egyáltalán lehet listának nevezni. No akkor nézzük sorban mi is történt:
Olajcsere (Selenia Star 5W40)+olajszűrő+levegőszűrő csere.
Pollenszűrő csere+klímatisztítás.
Fent említett tágulási tartály csere egy, új utángyártottra.
Összes fékbetét csere+elöl mindkét tárcsa cserélve+fékolaj csere.
Futómű beállítás ( ezzel a kicsit balra álló kormány is visszakerült egyenes állásba)
Állapotfelmérés ( Amin remekül vizsgázott :D )

Kértem őket, hogy a néha-néha megjelenő remegés okát is találják meg, amit sokadik nekifutásra produkált is az autó. Megállapították, hogy féltengely csere lesz a vége a jelenségnek, mivel az okozza a remegést. Annyit, mondtak, hogy ez egyelőre nem sürgős, de észben kell tartani, hogy lassan el fog jönni a pillanat.

A képek a leadás napján készültek. Kilóméteróra állás: 223476
Ma szépen lemosva, ablakmosó folyadékkal feltöltve, menet készen kaptam vissza.